Zadnja prošnja nam
spet pove, kako zelo je bil Jezus pozoren do nas. Ko nam je izročil to molitev,
je v njej zbral vse prošnje, s katerimi bi lahko Očeta prosili za vse svoje
potrebe. Vedel je, da smo slabotni, da padamo v skušnjavah. Zato nas je naučil,
naj se v nevarnostih zatekamo k Očetu po pomoč. Oče je gotovo ne bo odrekel,
saj nas ima rad iz vsega srca. Jezus je vedel, da odločanje ni vedno lahko, saj
nas mikajo vse vrste reči. Božja izbira ni vedno za človeka najbolj zanimiva.
Človeka mika tisoč drugih reči. Po prvem grehu je odnos z Bogom nekoliko
skrhan. S človekove strani ga je treba vedno obnavljati in graditi. Zato je Bog
pogosto izbira med izbirami. Če se človek sam ne potrudi – seveda s pomočjo
Božje milosti – da bi Boga postavil najvišje v svojem življenju, bo vedno znova
padal. Potrebna je osebna odločitev za Božje. Človek običajno pretehtava, kaj
mu bo prineslo več koristi. Toda žalostno je, da se pogosto odloči za časne
koristi, ki so kratkotrajne.
Lahko pa bi besede
in ne vpelji nas v skušnjavo razumeli tudi na drugačen način. Pomenijo lahko,
da nas Bog tako čuva, da nas ne pripelje niti v bližino skušnjave. To je
mogoče. Če bi tako razumeli to prošnjo, bi imeli res jasno spoznanje, kaj se
lahko zgodi v skušnjavi. Človek bi se zavedal, da lahko v skušnjavi hitro pade,
zato se ji bo na daleč izognil. Skušnjavo je treba takoj na začetku odbiti. Ni
se dobro pogajati, koliko se sme popustiti. Takoj, ko se začne popuščanje,
skušnjava postane vedno bolj vabljiva. V popuščanju človek misli, da niti ni
tako nevarna, zato je padec blizu.
Popolnoma na mestu
je, da se zavedamo lastne šibkosti in prosimo Boga, naj nam niti v bližino
skušnjave ne dovoli priti. Bog to seveda rad naredi, toda odvisno je spet od
človeka samega. Samo človek lahko zavestno in svobodno zavrne skušnjavo, seveda
z Božjo pomočjo. Če to stori takoj na začetku, je veliko bolje, kot da se s
skušnjavo »pogovarja«. Ko se začne
pogovarjati, ga skušnjava že na nek način omreži. Začne se zapletati v njene
niti. Bolj ko se zaplete, bolj težko se je rešiti iz teh niti. Zato v tej
prošnji lahko razumemo tudi željo, da nam dá Bog toliko moči in spoznanja, da
bi se bili sposobni skušnjavi takoj zoperstaviti. Takrat je največ možnosti za
uspeh.
Skušnjava pričara
človeku vabljivi svet. Svet ima mnogo mikavnih reči. Posebej pogoste so
skušnjave v zvezi z imetjem in slavo. Te lahko človeka tako omrežijo, da je vse
njegovo delovanje usmerjeno samo v pridobivanje in množenje imetja. To lahko
postane človeku bog.
Drugi vir skušnjav
prihaja iz človeka samega. To je padla človekova narava, ki ni več usmerjena k
Bogu. Razna poželenja lahko človeku tako zagospodujejo, da jih ni več sposoben
krotiti. Hiti, kamor ga vlečejo, in se peha, da bi čim več užil. Poželenja so
dobila moč nad človekom, ko je ta prvič zatajil Boga. Kakor da bi v notranjosti
pretrgal vezi, s katerimi so bila poželenja zvezana. Sedaj imajo moč, da se
razbohotijo in človeku zagospodarijo.
p. Branko Petauer
Ni komentarjev:
Objavite komentar