Kaj naj torej
storimo? Ali teh besed ni treba vzeti čisto zares? Ali je Jezus nekoliko
pretiraval? Nič ni pretiraval. To je storil zato, ker nas tako dobro pozna. Ve,
da smo slabotni in vsak trenutek potrebni usmiljenja. Ko prosimo, ga tudi
prejmemo. Vedel je, da smo tudi pozabljivi, ko gre za odpuščanje bližnjim. Zato
nas v tej obljubi tako pogosto spominja na naše dolžnosti. Ko bi jo vedno
izrekli z iskrenim srcem, bi nas morala v globino srca pretresti.
Na koncu prilike
Jezus pove besede: »In njegov gospodar se je razjezil in ga izročil mučiteljem,
dokler mu ne bi povrnil vsega dolga. Tako bo tudi moj nebeški Oče storil z
vami, če vsak iz srca ne odpusti svojemu bratu.« Oče se lahko razjezi. Ker je
izkazal usmiljenje tistemu, ki prosi, je obdarovani dolžan usmiljenje izkazati.
V tej naši napaki se vidi trdota človeške narave. Človek bi bil rad pravičen in
dobil nazaj tisto, kar mu pripada. Pri tem pa ne pomisli, koliko je prejel.
Jezusove besede nakazujejo, da bomo prejeli toliko odpuščanja, kolikor ga bomo
podelili, izkazali. To je resno sklepanje, saj nam jasno pove, da je možnost,
da ostanemo brez odpuščanja.
Življenje ni
kupčkanje z Bogom. Življenje je resna stvar, ki se dogaja sedaj in tukaj. Noben
trenutek se ne povrne, nobena priložnost se ne ponovi. Če danes nisem izkazal
usmiljenja, bo zadolžitev ostala. Zato je treba bolj modro ravnati v naslednjem
primeru. Modrost pa je v izkazovanju usmiljenja. Treba je prerasti sebičnost in
drugemu izkazati ljubezen. Ljubezen ni samo pravljično lepa, ki človeka očara
do pijanosti. Ljubezen je pogosto tudi težka, zahtevna in boleča. Tudi Boga
boli, ko ne sledimo njegovi ljubezni. Škoda, ker si na ta način grenimo
življenje in postavljamo svojo večnost v nevarnost. Sami sebe obsojamo, ker
nočemo biti usmiljeni. Sebe samega izganjamo izpred Božjega obličja. Zato se
srečanja z Bogom ne veselimo. Mnoge je groza umirati, ker iz podzavesti
vstajajo neporavnani računi zaradi lastne trdosrčnosti. Ni Bog kriv, da ne bomo
videli njegovega obličja, kriv je vsak človek sam.
p. Branko Petauer
Ni komentarjev:
Objavite komentar