Vse najpomembnejše informacije o epidemiji COVID19 Slovenske Škofovske Konference

Viri objav

Tekst v blogu je iz objav glasila V Materini šoli, glasila Bernardove družine. Izdaja: Cistercijanska opatija Stična, Stična 17, 1285, Ivančna gorica, Slovenija

torek, 9. marec 2021

Tudi nad vami so se danes odprla nebesa

S hvaležnostjo Bogu in svetima Srcema Jezusa in Marije se spominjam škofa msgr. dr. Jožefa Smeja in njegove pastoralne in človeške modrosti ob začetku mojega duhovniškega delovanja. Po opravljanju kaplanske službe v župniji Luče v Zg. Savinjski dolini sem bil prestavljen v župnijo Ruše. Kmalu sem spoznal, da je to zahtevna fara, narodnostno zelo pestra, saj je bilo veliko faranov iz južnih republik. Vsako leto sem tako imel katehumene, župnija pa je slovela tudi po tem, da je imela starodavno božjepotno cerkev, »Ruško Mater Božjo« iz 15. stoletja. Zato sem se kmalu po svojem prihodu seznanil s škofom msgr. Jožefom Smejem. Pomagal mi je s svojimi bogatimi pastoralnimi izkušnjami in je spremljal moje delovanje. Takoj ob začetku pastirske službe v Rušah sem začutil potrebo po posebnem dejanju v župniji: Posvetitev Jezusovemu in Marijinemu Srcu (JMS). Skupaj s člani ŽPS, ob sodelovanju Združenja posvečenih JMS, smo se dogovorili za posvetitev posameznikov in družin. Nato pa sem prosil škofa msgr. Jožefa Smeja, če bi to dejanje lahko opravil on. Z veseljem je sprejel in določil datum na praznik Jezusovega krsta, 7. januarja 2001, in opozoril, naj se dobro pripravimo. Adventni čas in sklep svetega leta 2000 je bila dobra priložnost za pripravo. Lahko sem od blizu občudoval njegovo zaupanje v Marijino priprošnjo. Pred podobo Ruške Matere Božje je dolgo klečal pred in po posvetitvi. V pridigi pa je med drugim dejal:

»Včeraj smo pred praznikom Bogojavljanja ali Gospodovim razglašenjem v Mariboru pred mariborsko stolnico zaključili jubilejno sveto leto 2000. Toda v nekem smislu pa bomo tudi v Rušah slovesno zaključili sveto leto s tem, da se bomo posvetili presvetemu Jezusovemu in Marijinemu brezmadežnemu Srcu. Posvetitev JMS je obnovitev krstnih obljub. Pri sv. krstu smo se neizbrisno posvetili Sv. Trojici, Bogu Očetu kot sinovi in hčere nebeškega Očeta, Božjemu Sinu Jezusu Kristusu kot bratje in sestre, Sv. Duhu, da smo tako postali njegov tempelj. Na današnji dan, ko se bomo posvetili JMS, se bodo tudi nad vami odprla nebesa, kajti dana vam bo Jezusova obljuba, ki jo je Jezus posredoval francoski redovnici sv. Marjeti Mariji Alakok: »Tistim, ki bodo častili Jezusovo Srce, bom dal milosti, da bodo spreobračali tudi najbolj trdovratne grešnike.«

Občudoval sem njegovo ponižnost in srčnost, s katerima se je srečeval z ljudmi, delil podobe JMS kot spominske slike na dan posvetitve. Z vsakim posameznikom se je pomenkoval, spodbujal in se zahvaljeval.

Lik škofa msgr. dr. Jožefa Smeja odkrivam vedno bolj, ko se pogovarjam z ljudmi, ki so ga poznali od bliže, ko gledam slike, ko obujam spomine na čas delovanja v Rušah, Martjancih, ali ob različnih priložnostih, na praznovanjih v župniji Puščava na Pohorju, ki je bila sosednja župnija Rušam. Sem je zelo rad zahajal tudi škof Smej. Zbiral nas je duhovnike, se pogovarjal, šalil, vedno pa spodbujal k resnemu, svetemu duhovniškemu življenju. To so bila npr. nepozabna srečanja bolnikov, invalidov in ostarelih (BIO). Naj bo tudi to moje obujanje svetih trenutkov njegovih obiskov kot kamenček v mozaiku njegove svetosti. Šele sedaj dojemam njegovo škofovsko geslo: »Milosti polna, spomni se me.« Vse njegove kreposti so izhajale iz ljubezni do Božje matere Marije, ki je srednica vseh milosti.

Srečko Fras, župnik pri Mali Nedelji

 

Ni komentarjev:

Objavite komentar