Zakrament zakona, ki je zakoreninjen
v posvečujoči milosti krsta, je prav poseben pripomoček za posvečevanje
zakoncev in krščanskih družin. V moči Kristusove smrti in vstajenja je zakonska
ljubezen deležna očiščenja in posvečenja. Dar Jezusa Kristusa pa se ne izčrpa z
obhajanjem zakramenta zakona, temveč spremlja zakonce skozi vse življenje.
Zakrament zakona krščanska zakonca okrepi in tako rekoč posveti za dolžnosti in
dostojanstvo njunega stanu. Vsesplošna poklicanost k svetosti velja tudi za
krščanske zakonce in starše. Celotno življenje naj postane duhovna daritev.
»Naloga posvečevanja, ki je lastna
krščanski družini, ima svoje korenine v krstu, svoj najvišji izraz pa v
evharistiji, s katero je krščanski zakon globoko povezan« (O družini 57,1).
Evharistija je studenec krščanskega zakona, ker je studenec ljubezni.
Evharistični kruh napravlja iz različnih udov družinskega občestva eno samo
telo, v katerem postane vidna in navzoča edinost Cerkve.
Družina je kraj medsebojnega
odpuščanja. K posvečevalni nalogi družine spada tudi bistveno in trajno
sprejemanje poziva k spreobrnjenju. Kesanje in medsebojno odpuščanje, ki
znotraj krščanske družine zavzemata širok prostor, najdeta svoje posebno
zakramentalno uresničitev v sveti spovedi. Obhajanje tega zakramenta je za
družinsko življenje posebnega pomena. V luči vere odkrivajo zakonci in
družinski člani, da greh ne nasprotuje le zavezi z Bogom, ampak tudi zavezi
zakoncev in družinskega občestva.
K temeljem duhovniškega poslanstva,
ki so ga deležni zakonci in starši, spada tudi molitev. Krstno duhovništvo
vernikov preoblikuje vsakdanje življenje obeh zakoncev v duhovne daritve, Bogu
prijetne po Jezusu Kristusu. To se zgodi ne le z obhajanjem evharistije in
drugih zakramentov, ampak tudi z molitvenim življenjem. »Družinska molitev ima
svoje značilnosti. To je skupna molitev moža in žene, staršev in otrok« (O
družini 59,2). Skupnost v molitvi je hkrati sad in zahteva občestva. »Na člane
krščanske družine se na poseben način nanašajo besede, s katerimi Jezus
obljublja svojo navzočnost: 'Povem vam tudi: Če se na zemlji dva izmed vas
zedinita v katerikoli prošnji, jima bo moj Oče, ki je v nebesih, vse storil.
Kajti, kjer sta dva ali so trije zbrani v mojem imenu, tam sem jaz sredi med
njimi'« (O družini 59,2). Vsi družinski dogodki so lahko priložnost za
zahvaljevanje, prošnjo in izročanje Bogu. Praktičen zgled in živo pričevanje
staršev pa je nenadomestljiva osnova vzgoje za molitev, tako liturgično kot
zasebno. Družina more živeti le s stalno Božjo pomočjo. Kdor zanjo Boga ponižno
in zaupljivo prosi, temu bo prav gotovo podeljena. »Nikdar ne smemo pozabiti,
da je molitev bistvena in nujna sestavina krščanskega življenja ... Še več,
molitev spada k naši človeškosti sami; molitev je prvi izraz notranje resnice
človeka, prvi pogoj pristne svobode duha. Zaradi tega molitev nikakor ni beg
pred vsakdanjimi dolžnostmi, nasprotno, molitev je najmočnejša spodbuda za
krščansko družino, da sprejema nase vse odgovornosti, ki jih ima kot prva in
temeljna celica človeške družbe« (O družini 62,1–2).
Ni komentarjev:
Objavite komentar