Papež
Janez Pavel II. je na podlagi javnega razodetja in vere Cerkve napisal
okrožnico o Božjem usmiljenju. Za ta korak se je odločil tudi pod vplivom sv.
Favstine Kowalske, ki jo je sam razglasil najprej za blaženo in nato za
svetnico. V okrožnici je zapisal: »Cerkev, se zdi, na poseben način izpoveduje
in časti Božje usmiljenje, kadar se obrača na Kristusovo Srce. V resnici nam
prav približanje Kristusu v skrivnosti njegovega Srca dovoljuje, da se pomudimo
pri tej točki razodetja – v nekem smislu osrednji in obenem človeku najbolj
dostopni – razodetja usmiljene ljubezni Očeta, ki je bila glavna vsebina
mesijanskega poslanstva Sina človekovega.«
Dve različni upodobitvi Srca Jezusovega
Sv. Favstini se je Odrešenik prikazoval v drugačni podobi kakor sv. Marjeti Mariji Alakok. Sv. Marjeta je v videnju gledala skupaj z Jezusom tudi njegovo prebodeno telesno srce, obdano s trni, iz njega so švigali plameni ljubezni, nad srcem pa je bil križ. Na podlagi takšnega videnja je Srce Jezusovo tudi upodobljeno na slikah in kipih.
Sv. Favstina je videla skupaj z Jezusom le dva pramena žarkov, ki sta izhajala iz nevidnega Jezusovega srca. Označevala sta kri in vodo, ki sta pritekli, ko je vojak prebodel Jezusovo srce. Globlji pomen teh dveh pramenov žarkov je enak kakor pri apostolu Janezu, ki govori o vojakovem prebodu Jezusove strani (prim. Jn 19,33–37) in o apostolu Tomažu, ki ga je vstali Gospod povabil: »Daj svojo roko in jo položi v mojo stran in ne bodi neveren, ampak veren« (Jn 20,27). Svetnica je po Jezusovem naročilu poskrbela, da je slikar na podlagi njenega videnja naslikal podobo Božjega usmiljenja z napisom spodaj: »Jezus, vate zaupam!« Ko je bila podoba izpostavljena za javno češčenje, so jo ljudje imeli za posebno upodobitev Srca Jezusovega. Ta podoba je bliže svetopisemski resničnosti na Kalvariji kakor klasična podoba.
V globini gre pri obeh podobah za isto stvarnost, za Presveto Srce Jezusovo in njegovo ljubezen do človeštva. Pri sv. Favstini je Srce Jezusovo poudarjeno kot simbol neizmernega Božjega usmiljenja. Trojna ljubezen Jezusovega Srca, o kateri govori papež Pij XII., ima značilnosti trojne usmiljene ljubezni do ubogega, grešnega in pomoči potrebnega človeštva. Božje usmiljeno Srce vzbuja naše zaupanje vanj, kar izraža geslo: »Jezus, vate zaupam!«
p. Anton
Ni komentarjev:
Objavite komentar