Vse najpomembnejše informacije o epidemiji COVID19 Slovenske Škofovske Konference

Viri objav

Tekst v blogu je iz objav glasila V Materini šoli, glasila Bernardove družine. Izdaja: Cistercijanska opatija Stična, Stična 17, 1285, Ivančna gorica, Slovenija

sobota, 3. oktober 2015

POPOLNA PODARITEV (8) »Da bi vsi ljudje spoznali Božjo ljubezen«


Proti koncu leta 1983 se je na belem marmornatem pročelju katedrale v Salzburgu pojavil napis v modri barvi: »Stvarjenje je bilo prvo sabotažno dejanje.« Cele tedne je stal ta zmazek pred očmi vseh, ki so prihajali in odhajali. Le da je neka druga roka, ki jo je vodil popolnoma drugačen duh, z bleščečim rdečilom spremenila sramotilno-bogokletno besedo »dejanje sabotaže« v »dejanje ljubezni«. Dvoboj med dvema nasprotujočima si pogledoma na svet in človeško zgodovino! Čeprav bojevan z zelo nezadostnimi sredstvi!
Prva roka je postavila pod obtožbo celotno resničnost sveta vseh časov: Vse stvarstvo in celotna zgodovina je brez vrednosti in brez smisla. Tu je izraženo odklanjanje preteklosti, gnus nad sedanjostjo, obup nad prihodnostjo. Obenem je tukaj obtožba zoper Boga, zoper njega, ki si je »drznil« z dejanjem stvarjenja »sabotirati« brezbitni nič in nezavestnost nirvane. To je nazor nihilizma, nazor človeka, ki je »brez upanja in brez Boga« (Ef 2,12).
Druga roka je izrazila popolnoma drugačen pogled na stvarstvo, zgodovino in človeško bivanje: »Stvarjene je bilo prvo dejanje ljubezni.« Saj je bilo človeštvo skupaj z vsem vesoljstvom zato ustvarjeno, da bi bilo deležno Božje popolnosti, dobrote in sreče. Če rečemo, da je Bog vse ustvaril v svojo slavo, moramo takoj dostaviti s sv. Tomažem: »Bog hoče svojo slavo ne zaradi sebe, marveč zaradi nas.« Sv. Irenej pristavlja: »Božja slava je živi človek; in človekovo življenje obstaja v gledanju Boga.« In koncil pravi: »Človek je bil že od začetka svojega nastanka povabljen k pogovoru z Bogom: saj biva le zato, ker ga je Bog iz ljubezni ustvaril in ga vedno iz ljubezni ohranja.« In človek uresniči sam sebe ter doseže izpolnitev svojega najglobljega hrepenenja po resnici, dobroti, lepoti in sreči le, »če svobodno priznava to ljubezen in se izroča svojemu Stvarniku« (CS 19,1), ki je človeka »poklical in ga kliče, naj bo s celotno svojo naravo z njim združen v večnem občestvu neminljivega Božjega življenja« (CS 18,1; prim. 21,3).
Tu se pokaže izredna pomembnost svetega leta ob 1950-letnici, odkar se je z dogodkom Kristusovega križa in vstajenja Bog stvarjenja razodel kot Bog odrešenja: »Kot Bog, ki je zvest sam sebi, zvest svoji ljubezni do človeka in do sveta … Kot ljubezen, ki je večja kakor vse, kar je ustvarjenega … večja kakor greh, večja kakor slabost in minljivost stvari, močnejša kakor smrt« (J. P. II., Čl. Odr. 9, 2). S tem je Bog hkrati jasno razodel, da je že stvarjenje samo v resnici prvo dejanje ljubezni in nikakor ne »prvo dejanje sabotaže«.
V jubilejnem letu odrešenja, zlasti v njegovih dveh zadnjih mesecih, ki sta tudi v bogoslužju najvažnejša, naj bi še posebej živo in globoko odkrili skrivnost odrešenja in s tem skrivnost troedine Božje ljubezni. Kot udje Kristusovega skrivnostnega telesa, ki nas je Bog »iz teme poklical v svojo čudovito svetlobo« (1 Pt 2,9), tega odkritja nimamo pravice sebično ohranjati le zase kakor zakopani talent, marveč smo ga dolžni z vsemi svojimi močni napravljati rodovitnega tudi za druge ljudi. Kristus je daroval svoje življenje za vse ljudi in je tudi Marijinemu duhovnemu materinstvu, katerega je razglasil s križa tik pred besedami »Dopolnjeno je,« podelil vesoljno razsežnost. V ta namen je izbral Janeza kot simbol vseh učencev, katere ljubi in jih želi pritegniti k sebi kot učence – to se pravi vse kristjane in vse ljudi; vsem je Marija duhovna Mati, čeprav na različne načine.
Zato pa je »popolna podaritev« samega sebe Mariji neločljiva od vnetega prizadevanja, da bi prišlo Božje kraljestvo in večno življenje k vsem ljudem, da bi vsi ljudje spoznali in sprejeli odrešenjsko Božje oznanilo (prim. LA 3) in bi ob Marijinem liku še posebno nazorno dojeli, »kako visoko vrednost ima človeško življenje, če je vse posvečeno volji nebeškega Očeta in delu za blagor soljudi«.
Cela vrsta današnjih apostolskih ustanov in gibanj zajema navdihe iz nauka sv. Ludvika Montfortskega. Med njimi tudi »Marijina legija«, o kateri je papež Pavel VI. dejal, da je njena ustanovitev po ustanovitvi velikih redov v srednjem veku največji dogodek cerkvene zgodovine. Marijanski duh Legije je povzet v molitvi ob vstopu vanjo. Molitev se obrača na Svetega Duha in pravi med drugim: »Vem, da si prišel zato, da bi prenovil svet v Kristusu; toda to si hotel storiti le po Mariji … Vem: skrivnost popolne službe je v popolni združenosti z njo, ki je tako popolnoma eno s Teboj … Pred Teboj stojim kot Njen borec in Njen otrok in priznavam popolno odvisnost od Nje. Napravi mojo dušo eno z Marijino ljubeznijo in z Marijino voljo, reševati svet …« (Seveda »borec« tu ni bojevnik zoper ljudi, marveč zoper zlo v sebi in v drugih).

Ni komentarjev:

Objavite komentar