“Kar je bilo zame dobiček, to sem
zaradi Kristusa začel imeti za izgubo. Še več, za izgubo imam vse zaradi
vzvišenosti spoznanja Kristusa Jezusa, mojega Gospoda. Zaradi njega sem zavrgel
vse in imam vse za smeti, da bi si prislužil Kristusa in se znašel v njem” (Flp
3,7–9).
Pred spreobrnjenjem je Savel mislil,
da je možno doseči svetost in zveličanje z zvestim spolnjevanjem postave in
njenih zapovedi, torej s svojimi močmi. Ob srečanju z vstalim Kristusom je
Pavel spoznal, da ga je njegova zvestoba postavi usmerjala zoper Kristusa. To
se je na zunaj pokazalo v preganjanju Kristusovih učencev in v njih Kristusa
samega. “Jaz sem Jezus, ki ga ti preganjaš,” je Savel zaslišal pred Damaskom.
Biti
kristjan pomeni biti z vero upanjem in ljubeznijo povezan s Kristusom. Vera
je nov način bivanja, bivanje v Jezusu Kristusu. Sv. Pavel govori o
“vzvišenosti spoznanja Kristusa Jezusa, mojega Gospoda” (Flp 3,8). 'Spoznanje
Kristusa' pomeni tesno povezanost z njim, pomeni, da se dá kristjan popolnoma
voditi njemu. Za Pavla je Kristus vse. Kristjan je tisti, ki 'biva v Kristusu',
kakor se apostol pogosto izraža. Hkrati pa 'Kristus živi v kristjanu'. Galačanom
piše: “Skupaj s Kristusom sem križan; ne živim več jaz, ampak Kristus živi v
meni. Kolikor pa zdaj živim v mesu, živim v veri v Božjega Sina, ki me je
vzljubil in daroval zame sam sebe” (Gal 2,19s).
Če živimo v Kristusu in on v nas,
vse presojamo v zvezi z njim. Njemu je apostol Pavel izrekel svoj 'da'. Po veri
vanj je izbral za svoje središče samo Boga. Postal je 'novi človek', ki je
neprestano živel iz vere. Namesto prejšnje gorečnosti za starozavezno postavo
je v apostolu popolnoma prevladala gorečnost za Kristusa. To je osvobodilo
Pavla in osvobaja vsakega kristjana sebičnosti. Skupaj s sv. Pavlom kristjan
postane po vključenju v Kristusovo velikonočno skrivnost, v Njegovo smrt in
vstajenje, zmožen prave Božje ljubezni.
Sv.
Janez Zlatousti je o Pavlovi ljubezni do Kristusa zapisal: “Ljubezen do
Kristusa je bila v njem močnejša od vsega. To ga je delalo srečnejšega od vseh
ljudi. Brez nje si ni želel biti niti družabnik mogočnih niti prijatelj
poglavarjev in oblasti. V posesti te ljubezni je bil raje med zadnjimi, celo
med kaznjenci, kakor pa brez nje med nosilci najvišjih svetnih časti. Bal se je
le ene stvari: izgubiti Kristusovo ljubezen. To mu je pomenilo pekel, kazen,
tisočere bridkosti. Doseči Kristusovo ljubezen pa je bilo zanj vse: življenje,
veselje, angelska sreča, sedanja in prihodnja stvarnost, kraljevanje, uživanje
obljubljenega, neizmerna dobrina.”
Ni komentarjev:
Objavite komentar