Marijin naziv »sodelavka« ima poseben pomen. Sodelovanje kristjanov pri odrešenju se uresničuje po Kalvariji tako, da se prizadevajo širiti njene sadove prek molitve in žrtve. Marijino sodelovanje pa se je nasprotno udejanjilo med samim tem dogodkom, ko je stala pod križem kot mati. Njeno sodelovanje se torej razteza na vse Kristusovo odrešitveno delo.
Samo Ona je bila na ta način pridružena
odrešenjski daritvi, ki je prinesla rešenje vsem ljudem. V povezanosti s
Kristusom in poslušnosti do Njega, je sodelovala pri zasluženju milosti za
odrešenje vseh ljudi.
Sv. Janez Pavel II., 9. aprila 1997
Na Kalvariji Marija stoji pod
križem skupaj z drugimi ženami in z apostolom Janezom. Mati in učenec duhovno
prejemata Jezusovo oporoko: njegove zadnje besede in njegov poslednji dih, v
katerem je pričel pošiljati Duha. Sprejemata molčeč krik njegove Krvi, ki je
bila v polnosti prelita za nas (prim. Jn 19, 25-34). Marija je vedela, od kod
je ta kri. Ustvarjena je bila v Njej po delovanju Svetega Duha. Vedela je, da
je ista ustvarjalna »moč« obudila Jezusa od mrtvih, kot je On sam obljubil.
Tako je Marijina vera podpirala
vero učencev vse do srečanja z vstalim Gospodom in jih nadalje spremljala tudi
po njegovem vnebohodu, ko so pričakovali »krst Svetega Duha« (prim. Apd 1,5).
Na binkošti se je Devica in Mati znova predstavila kot Nevesta Duha zaradi
univerzalnega materinstva vseh tistih, ki jih je Bog prerodil na temelju vere v
Kristusa. Zato je Marija za vse generacije podoba in vzor Cerkve, ki skupaj s
Svetim Duhom potuje skozi čas in pričakuje slavni Kristusov povratek: »Pridi,
Gospod Jezus« (Raz 22,17.20).
Benedikt XVI., 30. maja 2009
Marija je velika, ker noče
poveličevati sebe ampak Boga. Je ponižna. Noče biti nič drugega kakor Gospodova
dekla (prim. Lk 1,38). Pri odrešenju sveta ne sodeluje z izvrševanjem svojega
dela, ampak samo tako, da je popolnoma na razpolago Božjim pobudam. Je žena upanja.
Ker je verovala Božjim obljubam in pričakovala odrešenje Izraela, je lahko
angel prišel k njej ter jo pozval k odločilnemu služenju pri uresničenju teh
obljub. Je žena vere: »Blagor ti, ki si verovala«, ji je rekla Elizabeta (prim.
Lk 1,45).
Benedikt XVI., Deus Caritas est,
št. 41
Ni komentarjev:
Objavite komentar