Vse najpomembnejše informacije o epidemiji COVID19 Slovenske Škofovske Konference

Viri objav

Tekst v blogu je iz objav glasila V Materini šoli, glasila Bernardove družine. Izdaja: Cistercijanska opatija Stična, Stična 17, 1285, Ivančna gorica, Slovenija

petek, 29. maj 2020

2)VESELJE IN SMISEL ZA HUMOR


To je druga značilnost, ki jo papež izpostavi. To je protiutež žalosti. Solzno dolino imenujemo ta svet, ki je napolnjen s to žalostjo. Saj je veliko vzrokov za to žalost. Ampak Kristus ni prišel na ta svet, da potrdi to žalost. Kristus v to žalost vsadi veselje. Svetnik živi veselo in s smislom za humor, vendar ne, da bi izgubil smisel za stvarnost. Navdihovati je treba okolico s pozitivnim duhom in z upanjem. Tak človek nosi v sebi veselje in radost. Človek, ki nosi v sebi žalost, ne more prinašati upanja in pozitivnega duha v ta svet. Oseba, ki se drži kot mila jera in je videti kot utelešena žalost, pa te hoče opogumljati, to postane smešno in takega človeka ne moreš jemati resno. Sam je kot kup nesreče, tebi pa govori, kako moraš biti vesel. Ni logično in ne bo uspelo. Zato ker smo ljudje, ki več sprejemamo preko slike in podobe, kakor preko besed. Biti kristjan, biti svetnik pomeni pravzaprav veselje v Svetem Duhu. To veselje ni veselje, ki si ga povzročimo z šampanjcem. Ni to veselje, ki prihaja od zunaj, da poveš kakšen vic in se ti vsi smejijo. Tako veselje ne more prinašati pravega učinka. Ker, kakor hitro pride, tudi izgine. Če pa dovolimo, da nam Gospod pomaga, da zlezemo iz te svoje lupine, nam spremeni življenje, in lahko uresničimo to, kar je apostol Pavel zapisal: »Veselite se v Gospodu zmeraj, ponavljam vam, veselite se« (Flp 3,1). Zmeraj, ne samo tu in tam. To čutimo, da sami tega ne zmoremo. Če bi bilo samo od nas odvisno, bi bilo to nemogoče. Bogu moramo verjeti bolj kot sebi. V dokaz za to nam je Marija. Nikoli ni jadikovala, ne na križevem potu ne pod križem. Tudi Jezus se je razveselil v Svetem Duhu. V Apostolskih delih beremo, da, kamor koli so apostoli prišli, je zavladalo veliko veselje. Zato, ker so v sebi nosili veselje. Oznanjali so evangelij, kar pomeni »vesela novica«, zato so povzročali veselje. Tudi v našem življenju so težki časi, so časi križa. Nobena stvar pa ne more uničiti nadnaravnega veselja, ki prihaja od Svetega Duha. Tudi Kristus na križu ni bil obupan. On je nosil v sebi veselje. Zato je lahko videl tudi preko trpljenja. Niso mu prihajale besede, kaj delajo z menoj, ampak „Oče, odpusti jim, saj ne vedo, kaj delajo.“. Bil je sposoben videti preko dane situacije. Nosil je v sebi neko upanje, veselje, ki gre celo preko križa. In kristjani smo k temu poklicani. To upanje, to veselje naj bi nosili v ta svet. Mnogo svetnikov je lahko tudi nam vzor. Tako tudi pastirčki, sv. Frančišek in sv. Jacinta ter Lucija, so drug drugega spodbujali. Lucija opisuje, kako so bili veseli, ko so molili, ko so bili skupaj, se igrali. V sebi so nosili veselje. Kljub vsemu temu, kar se jim je dogajalo. Spomnimo se dogodkov, ko smo bili v Sveti deželi, smo veliko govorili o tem veselju. To je veselje, ki prihaja od Svetega Duha. Angel je Marijo pozdravil, ne kot mi molimo, Zdrava Marija, ampak » Veseli se, Marija.« Angel je čutil, da je takrat Marijo napolnilo veselje, veselje Boga Očeta. Ker Bog Oče se večno veseli svojega Sina. Veselje med Očetom in Sinom. Tudi iz človeškega vidika, očetovega veselja ob rojstvu otroka. Kako se oče veseli svojega otroka. Še, ko je v telesu svoje matere, se dotika materinega, ženinega telesa, da bi začutil svojega otroka. To je globinsko veselje nad svojim otrokom. Ta človeški odnos veselja očeta nad otrokom je podoba Božjega veselja nad otrokom, svojim Sinom v Sveti Trojici. To je veselje, ki ga mi skoraj ne moremo doumeti. In če se Bog Oče večno veseli svojega Sina, se že veseli svojega Sina, ko je bil spočet v Mariji. In to veselje med Očetom in Sinom sedaj napolni tudi Marijo. To je angel videl pri Mariji. To je, ko se to Božje Očetovo veselje naseli tudi v nas. Ker v Kristusu smo tudi mi njegovi otroci, sinovi in hčere. In sedaj nas Oče gleda kot svojega sina, kot svojo hčerko. To, kar oče čuti (po človeško), to prehaja na otroka. Od tega je odvisno celo življenje otroka. Torej se podobne stvari dogajajo med Bogom in človekom. O veselju govori Sveto pismo, enako papež govori, da je lastnost svetega človeka, da je vesel. In v tem veselju ima smisel za humor. Kako pa mi to uresničujemo? Kako smo doma v družini, v skupnosti drug drugemu v pravo veselje? Kako prenašata to veselje drug na drugega? In imeti smisel za humor, pomeni tudi to, da v duhu tega veselja znaš ugotoviti trenutek, v katerem je po neki situaciji smiselno stvar obrniti tudi na šalo. Ne tisto, za vsako ceno. Tudi ne vedno in povsod, ampak da je zaznavno v Svetem Duhu. To je veselje Svetega Duha v tebi. Zato je treba tudi prositi. Ni samo po sebi umevno, da je v nas. In ta lastnost svetosti je lahko uokvirjena ob žalosti, ki je v svetu. Svet te žalosti ne more premagati. Mi kristjani pa smo poslani zato, da jo premagamo. Tudi pri tem srečanju, ko smo skupaj, nas more prevzeti z veseljem. Tudi skupna molitev rožnega venca. Tudi zavest, da pripadamo Cerkvi. To je neizmerni vir veselja, da smo Kristusovo skrivnostno telo.
+ Marjan Turnšek

Ni komentarjev:

Objavite komentar