Vsak smrtni greh je grobo zavračanje
ljubezni do Boga, velika nehvaležnost do njega. Rešitev je v upoštevanju apostola Pavla: “Ura je že, da se
zbudite iz spanja. Noč se je pomaknila naprej in dan se je približal. Odvrzimo
torej dela teme in nadenimo si orožje luči. Živimo pošteno, kakor se podnevi
spodobi: ne v požrešnosti in v popivanju, ne v posteljah in v razuzdanosti, ne
v prepirljivosti in v nevoščljivosti. Pač pa si oblecite Gospoda Jezusa
Kristusa in ne skrbite za meso, da bi stregli njegovim poželenjem” (Rim
13,11–14).
Nekateri izpolnjujejo Božje zapovedi
iz strahu pred peklom. Ti so podobni nekdanjim sužnjem, ki niso delali za
gospodarja iz ljubezni do njega, ampak iz strahu pred kaznijo. Takšno
izpolnjevanje ni popolno, ker ne izvira iz ljubezni do Boga. Je pa vseeno
veliko boljše kakor ravnanje tistih, ki se za Božje zapovedi sploh ne zmenijo. Tomaž Kempčan pravi: “Toda dobro je, da
te zadržuje vsaj strah pred peklom, če te ne varuje greha ljubezen.”
Pri določitvi našega odnosa do Boga
moremo uporabljati podobo sužnja, delavca (najemnika) in dobrega otroka. Bogu
je mogoče služiti na tri načine: kot suženj, kot delavec (najemnik) in kot
otrok (ali kot nevesta).
Katekizem
ima izraze 'suženj', 'najemnik' in 'otrok', za stopnjo naše ljubezni do Boga.
Osvobaja nas le otroški odnos, odnos popolne ljubezni. Kristjan, ki živi v
ljubezni, “nič več ne stoji pred Bogom kot suženj, se pravi, v suženjskem
strahu, tudi ne kot najemnik, ki išče plačilo, marveč kot otrok, ki odgovarja
na ljubezen tistega, ki 'nas je prvi vzljubil' (1 Jn 4,19).”
Že sv. Bazilij Veliki pravi: “Ali se odvračamo od slabega iz strahu
pred kaznijo, in smo v razpoloženju sužnja. Ali gremo za mamilom plačila, in
smo podobni najemnikom. Ali pa, končno, ubogamo zaradi dobrega samega in zaradi
ljubezni do tistega, ki nam ukazuje, in tedaj smo v razpoloženju otrok.”
Pot
duhovnega napredovanja se kaže prav v prehodu iz nižje v višjo obliko
služenja. Pri sužnju običajno ne moremo govoriti o ljubezni do gospodarja.
Suženj dela dobro in se varuje hudega iz strahu pred kaznijo, ne iz prave
ljubezni do gospodarja. Kristjan, ki je na tej stopnji, se varuje smrtnega
greha iz strahu pred peklom, ne iz ljubezni do Boga. Kristjan napreduje, če se
stráhu pred Božjo kaznijo pridruži in vedno bolj prevladuje ljubezen do Boga.
Ta ljubezen stráhu odvzame nepopolnost. Zlega dejanja se več ne izogibamo iz
strahu pred kaznijo, ampak iz svetega strahu, da bi z njim razžalili dobrega
Boga, ki je vse ljubezni vreden.
Ni komentarjev:
Objavite komentar