Vse najpomembnejše informacije o epidemiji COVID19 Slovenske Škofovske Konference

Viri objav

Tekst v blogu je iz objav glasila V Materini šoli, glasila Bernardove družine. Izdaja: Cistercijanska opatija Stična, Stična 17, 1285, Ivančna gorica, Slovenija

torek, 28. marec 2017

VEČ IN BOLJE MOLITI (33) Liturgična molitev


Liturgične molitve so imeli že v stari zavezi. Opravljali so jih v jeruzalemskem templju in v sinagogah. Šlo je za sveti zbor, ki ga je sklical Bog, kar pomeni beseda »cerkev« v grščini (ekklesia) in hebrejščini (kahal).
Zbiranje Božjega ljudstva je dobilo poseben pomen ob praznikih, zlasti za veliko noč. Tedaj so se skupaj spominjali rešitve iz egiptovske sužnosti. Božje reševanje ni bilo le pretekla stvarnost. Bog namreč vedno rešuje, še posebej ob spominjanju preteklih dogodkov odrešenjske zgodovine. Ti dogodki po liturgičnem obhajanju postanejo sedanja stvarnost.
V novi zavezi se v liturgičnih dejanjih in molitvah Božje ljudstvo spominja Kristusovega odrešenjskega dela. Skozi vse leto obhajamo posamezne dogodke iz Jezusovega življenja, od njegovega spočetja in rojstva, pa do njegove smrti, vstajenja, vnebohoda in prihoda Svetega Duha. Vrhunec praznovanja je obhajanje Kristusove velikonočne skrivnosti, njegove smrti in vstajenja. To se na najodličnejši način dogaja pri vsaki mašni daritvi, posebej ob nedeljah, ki so male velike noči, najbolj slovesno pa od velikega četrtka do velike nedelje. Ko se spominjamo preteklih odrešenjskih dogodkov, ti dogodki na neki skrivnostni, a resnični način postanejo navzoči in zdaj odrešenjsko delujejo na nas. Ne gre torej samo za zgodovinski spomin, ampak predvsem za sedanje dogajanje, v katerem Kristus odrešuje, deli sadove, ki nam jih je s svojim odrešenjem zaslužil.
Drugi vatikanski cerkveni zbor takole opredeljuje bogoslužje: »Po pravici torej velja bogoslužje za izvrševanje duhovniške službe Jezusa Kristusa; vidna znamenja v bogoslužju označujejo in vsako na svoj način povzroča posvečenje človeka in tako skrivnostno telo Jezusa Kristusa, namreč glava in udje, izvršuje celotno javno bogoslužje« (B 7).
V naši veri ne gre samo za Kristusov nauk, niti ne samo za njegove zapovedi, med katerimi je na prvem mestu zapoved ljubezni do Boga in do bližnjega. V naši veri gre v prvi vrsti za Kristusovo odrešenjsko delovanje v svetu in v človeku. Kristus nam prihaja s svojim odrešenjskih delovanjem na pomoč predvsem v liturgičnih opravilih in molitvah: v sveti maši, v besednem bogoslužju in v zakramentih, v molitvenem bogoslužju in v različnih blagoslovih.
Liturgična ali bogoslužna molitev je vrhunec krščanske molitve. Tako odlično mesto ima v krščanski molitvi zato, ker je izvrševanje duhovniške službe Jezusa Kristusa in njegove Cerkve. On je v bogoslužnih opravilih na poseben način navzoč in dejaven. Konstitucija o svetem bogoslužju 2. vatikanskega cerkvenega zbora pravi: »V bogoslužju namreč Bog govori svojemu ljudstvu; Kristus še vedno oznanja blagovest. Ljudstvo pa Bogu odgovarja tako s pesmijo kot z molitvijo« (B 33).
Pri svetem bogoslužju pride najbolj do izraza cerkvenostni značaj molitve. Tu je Cerkev najbolj v polnosti Kristusovo telo in njegova nevesta. Molitev izvira iz občestvene povezanosti med Gospodom in njegovo Cerkvijo. Ker smo v Kristusu eno samo telo, je razumljivo, da molimo drug za drugega. Sv. Pavel piše Rimljanom, kako se jih nenehno spominja »v vseh svojih molitvah« (Rim 15,30). Isto pričakuje od vernikov: »Pri našem Gospodu Jezusu Kristusu in pri ljubezni Duha pa vas opominjam, bratje, da se bojujete z mano v svojih molitvah« (Rim 15,30).
Tudi zakrament sprave je povezan z molitvijo. Duhovnik se nanj pripravlja s svojo osebno molitvijo, prav tako spovedanec. Pri samem zakramentu gre za posebno odličen »pogovor« z Bogom po posredovanju spovednika. Po njem Bog oznanja svoje usmiljenje in deli odpuščanje, spovedanec pa izroča Bogu svoje grehe, kesanje in željo po novem življenju. Čudovita zamenjava! Kako je dobro opravljena spoved lahko povezana z osebno molitvijo, kaže izjava neke redovnice in katehistinje:
»Po dobro opravljeni spovedi me v duši prevzame velika hvaležnost do usmiljenega Očeta in Jezusa, do vse Cerkve, posebno do njenega predstavnika v spovednici. Zakaj? Ker Bog v meni na novo ustvarja moje srce... Pogosto ne vem, kako naj to hvaležnost do Boga in do Cerkve in veselje, ki je z njo povezano, tudi na zunaj pokažem. Na čudovit način jo izražajo besede Svetega pisma: 'Moja duša poveličuje Gospoda in moje srce se raduje v Bogu, mojem Zveličarju ... ker iz roda v rod izkazuje svoje usmiljenje.'«
K liturgični molitvi spadajo tudi različni blagoslovi. Neki duhovnik je dejal: »Kot bogoslovec sem prebral besede duhovnika, ki je zapisal, da ob koncu vsakega dneva blagoslovi svoje župljane. To se mi je zdelo čudovito in zahrepenel sem po blagoslovu. Sedaj pa tudi sam ob koncu dneva, ko premislim dan, ko se spomnim ljudi, ki so mi blizu, prijateljev in tistih, s katerimi sem povezan v molitvi, vse skupaj blagoslovim.«

Liturgična molitev je pri pravem molivcu povezana z osebno molitvijo. Ideal je, da bi liturgična molitev postala hkrati osebna molitev, molitev našega srca, ne samo naših ustnic. Da bo to, je potrebno, da je povezana z drugimi načini molitve, zlasti s premišljevalno molitvijo, ki ima bolj oseben značaj. Poučno je v tem oziru, kar piše neki redovnik: »Brez prave iskrene osebne molitve se življenje zelo hitro sprevrže v ustaljen ritem, v golo opravljanje vsakdanjih dolžnosti in obveznosti. Tudi liturgija (sveta maša in molitveno bogoslužje) postane vse preveč vsakdanja, rutinska, neživljenjska. Osebna molitev pa me odpira, da sem sposoben stopiti iz sebe, iz svojega kroga težav in problemov in me usposablja, da morem prisluhniti Bogu, pa ne le Njemu, temveč tudi bratu, s katerim živim.«
p. Anton

Ni komentarjev:

Objavite komentar