Vse najpomembnejše informacije o epidemiji COVID19 Slovenske Škofovske Konference

Viri objav

Tekst v blogu je iz objav glasila V Materini šoli, glasila Bernardove družine. Izdaja: Cistercijanska opatija Stična, Stična 17, 1285, Ivančna gorica, Slovenija

torek, 24. januar 2017

VEČ IN BOLJE MOLITI (31) Mistična molitev


»Kristjan, ki moli, more, če to hoče Bog, končno dospeti do posebnega izkustva zedinjenja. Zakramenti, predvsem krst in evharistija, so objektivni začetek kristjanovega zedinjenja z Bogom. Na tej osnovi more biti po posebni milosti Svetega Duha molivec poklican k tisti posebni obliki zedinjenja z Bogom, ki jo v krščanskem prostoru označujejo kot mistiko« (Kongregacija za verski nauk, Nekateri vidiki krščanske meditacije).
Pri svetnikih imamo pogosto primere mistične molitve. Poglobljeni duhovni spisi krščanske starodavnosti in novejšega časa razodevajo ta Božji dar. Tako tudi knjiga Hoja za Kristusom kaže na pisatelja, ki je imel izkustvo mistične molitve. Hrepenenje po takšni molitvi izražajo npr. vrstice: »O, kdaj pride tista blažena in zaželena ura, v kateri me boš nasitil s svojo navzočnostjo in mi boš v vsem vse!«
Sv. Bernard na podlagi svojega izkustva v Nagovorih o Visoki pesmi piše:
»Božja Beseda, Bog, Ženin duše, kakor sam hoče, prihaja v dušo ter jo spet zapušča; samo zavedati se moramo, da se vse to dogaja v občutju duše, ne v premikanju Besede. Ko na primer duša začuti milost, spozna njegovo navzočnost; kadar je ne občuti, zaradi odsotnosti toži ter prosi za ponovno navzočnost in pravi s prerokom: 'Moje obličje tebe išče; tvoj obraz iščem, Gospod' (Ps 26,8)...
Priznavam, da je tudi k meni prihajala Beseda – v nespameti govorim – celo večkrat ... Kakor hitro je vanjo vstopila, je zbudila mojo dremajočo dušo, jo razgibala in omehčala in ranila je moje srce, ker je bilo trdo in kamnito in nezdravo ... Silno moč Besede-Ženina sem spoznal po tem, kako so bežale pregrehe in so bila zatrta mesena čustva ...
Kakor hitro pa se je Beseda umaknila, v neki nenadni slabosti začenja vse to pešati in se ohlajati, kakor bi vročemu loncu odtegnil ogenj. Ker mi to naznanja njen odhod, je moja duša nujno žalostna, dokler se ne vrne in se moje srce v meni kot po navadi spet ogreje, in to naj bi pomenilo njen povratek ... Dokler bom živel, bom z ljubeznijo klical: 'Vrni se!' da nazaj prikličem Besedo.«
Romano Guardini pove v knjigi Uvajanje v molitev o mistični molitvi tele poučne misli, ki bodo morda komu prišle prav: »Kdo morda doživi v premišljevanju nekaj posebnega. Dolgo časa je črpal misli o Bogu iz vere; nenadoma je tu Bog sam ... Psihološko povedano: naj bomo še tako živo prepričani ali pretreseni, imamo Boga običajno tako pred seboj kakor pač vse, pri čemer sami nismo izjema. To se pravi v območju svoje zavesti, v obliki predstave ali misli. Ta misel na Boga nas gane, nas nagiba k ljubezni, nas priganja k določenemu dejanju. V doživetju, ki o njem govorimo, misel kot ovira odpade. Boga se zavemo neposredno ...
Komur so dana taka doživetja, se mora zavedati, da nalagajo obveznosti. Moral bo postati strožji do sebe, bolj vesten v svojih dolžnostih, skrbnejši v molitvi, resnejši v odločanju glede svoje družbe, berila, razvedrila itd.«
zbral p. Anton

Ni komentarjev:

Objavite komentar