Našega mučenca, gimnazijca Lojzeta Grozdeta, so partizani na Mirni zajeli in mučili na prvi petek, 1. januarja 1943, ko je šel domov k mami na počitnice. Usmrtili so ga v noči med prvim petkom in prvo soboto. Bil je zelo evharistično usmerjen. V programu duhovnega življenja, ki si ga je sestavil na duhovnih vajah od 24. do 28. julija 1942, je zapisal geslo: »Sv. Evharistija, sonce mojega življenja!« V koncilskih in pokoncilskih odlokih imamo več desetletij pozneje isto misel zapisano z besedami, da je evharistija vir, središče in vrhunec našega življenja.
Sveto obhajilo je Lojze
Grozde v zadnjih letih gimnazijskega študija prejemal vsak dan in tako vplival
tudi na sošolce, da so hodili pogosto k obhajilu. Mašna daritev s svetim
obhajilom je bila v središču njegovega življenja. Pri sveti daritvi je bil
vedno tako zbran, da je to pri sošolcih zbujalo pozornost. Klečal je in molil
iz latinskega misala. Takrat namreč pri mašni daritvi še ni bilo takšnega
sodelovanja kot je danes. Mašnikove molitve so bile v tihoti in v latinskem
jeziku.
Lojze je tudi med
počitnicami hodil, če je le mogel, k vsakdanji sveti maši in svetemu obhajilu,
kar je bila velika žrtev zaradi oddaljenosti in zato, ker je bilo treba pred
obhajilom biti od polnoči naprej tešč. Domači župniji je bil s pobožnim
prejemanjem svetega obhajila v veliko spodbudo.
Glede češčenja Jezusa v
Najsvetejšem zakramentu se je zelo odlikoval. Božji služabnik Anton Strle v
knjigi 'Slovenski mučenec Lojze Grozde' piše:
»Pri vseh marijaniških
gojencih in tudi pri drugih stanovalcih v hiši so bili posebej znani Lojzetovi
pogostni obiski sv. Rešnjega telesa. Ko je šel mimo kapele, je skoraj gotovo
vstopil vsaj za trenutek, če je le količkaj utegnil. Ko se po božičnih
počitnicah 1942/43 ni vrnil v Marijanišče, je sestra zakristanka začela
povpraševati, kje je vendar tisti osmošolec, ki ga je prej tolikokrat čez dan
videla v kapeli. Marsikateremu izmed sošolcev ni niti na misel prišlo, da je
Grozde tolikokrat med prostim časom kar na lepem izginil, da je odšel v kapelo
in molil rožni venec – za tovariša, ki ga je hotel pridobiti za dobro stvar, za
sošolca, ki je bil v nevarnosti, da zaide, zase, da bi neomajno vztrajal na
poti kreposti.
Lojze je dobro vedel,
da je edino možna tista Katoliška akcija, ki ima korenine v tabernaklju in ki
vodi k tabernaklju, kakor se izraža nek pisatelj. Kdor je potem še vedel, kako
je Lojze tudi študij in vse drugo delo znal povezati z jutranjim sv. obhajilom
in mašo ter z obiski v kapeli, temu je bilo znano, da je bilo vse njegovo
življenje – posebno zadnje čase – popolnoma evharistično usmerjeno. – Ker je
živel tako globoko iz sv. evharistije, je razumljivo, da je bilo vse njegovo
mišljenje in delovanje zares nadnaravno usmerjeno.«
»S pogostnimi in včasih
za mladega fanta izredno dolgimi obiski Najsvetejšega je vplival tudi na druge.
Nekatere, zlasti mlajše, je včasih izrecno povabil v kapelo – ali pa je
češčenje sv. Rešnjega telesa priporočil na sestanku Katoliške akcije ali pri
kongregaciji.
Za pogostno prejemanje
sv. obhajila je delal tudi z besedo, enako za pobožno udeležbo pri sv. maši.
Evharistična akcija mu je bila izmed vseh akcij sploh najljubša. Eden izmed tovarišev
na primer piše: 'Kolikokrat je mene, ko sva šla iz šole, opozoril, naj ne
pozabim na prvi petek.'«
p. Anton
Ni komentarjev:
Objavite komentar