Jezus je v Cerkvi na najodličnejši način navzoč in dejaven v sveti Evharistiji. Srce Jezusovo bije za nas v tem zakramentu Božje ljubezni. Ko uporabljamo besedo 'Evharistija', mislimo na mašno daritev, sveto obhajilo in na Jezusovo navzočnost v tabernaklju.
Spomnimo se na Jezusovo
priliko o skritem zakladu in dragocenem biseru. Neki človek je našel na njivi
zaklad. Od veselja nad njim je šel in prodal vse, kar je imel, in kupil tisto
njivo. Trgovec je iskal lepe bisere. Ko je naletel na dragoceni biser, je
prodal vse, kar je imel, in ga je kupil (prim. Mt 13,44–46).
Zaklad in biser sta
bila za ta dva človeka tako dragocena, da sta prodala vse svoje imetje in ju
kupila. Tako ravnamo pri materialnih dobrinah. Jezus hoče, da bi tako ukrepali
predvsem tedaj, ko gre za duhovne vrednote. Pripravljeni bi morali biti
'prodati vse' in se vsemu odpovedati, da si jih pridobimo. Takšna vrednota je
mašna daritev, Jezus v sveti Evharistiji. On je najodličnejši duhovni zaklad
Cerkve in njen najdragocenejši duhovni biser. Drugi vatikanski koncil uči:
»Presveta Evharistija vsebuje ves duhovni zaklad Cerkve, Kristusa samega, naše
velikonočno jagnje in živi kruh« (D 5). Kdor na sveto Evharistijo tako gleda,
se bo potrudil ne samo, da se je bo redno udeleževal, ampak bo pri njej z
veseljem dejavno sodeloval.
Kristjan mora pravo
vrednost mašne daritve najprej dobro spoznati, da bo pripravljen zanjo veliko
žrtvovati. Staro pravilo pravi, da si ničesar ne želimo, česar prej ne poznamo.
Če stvari ne poznamo, smo v nevarnosti, da bi malovredne stvari, kot je kič,
precenjevali, zametovali pa pristne zaklade in bisere.
Veličine mašne daritve nikoli ne moremo do
konca dojeti, kakor ne moremo doumeti Jezusa, ki je pri njej glavni duhovnik in
dar. Predvsem je ne moremo doumeti le s svojim razumom. Upoštevati je treba
tudi srce, ki vidi globlje. Do njene prave globine pa je mogoče priti le z
vero. Sveta Evharistija spada med največje skrivnosti naše vere. Če v kristjanu
ni žive vere, ki deluje po ljubezni, mu tudi mašna daritev dosti ne pomeni.
Zanj je zakopan zaklad in niti malo ne zmore razumeti njene neizmerne
vrednosti, še manj pa more pri njej dejavno sodelovati. Tretja Božja zapoved:
Posvečuj Gospodov dan! pri njem ne more najti nobenega odziva.
Pri vsaki mašni daritvi
nas po povzdigovanju duhovnik povabi z vzklikom: »Skrivnost vere!« To, kar se
na oltarju dogaja, je nekaj velikega, nekaj izrednega, je prava skrivnost. To
pomeni, da je tu Bog na poseben način navzoč in dejaven. Da bi razumeli, kaj je
mašna daritev, kaj je sveto obhajilo, kdo je navzoč v tabernaklju, moramo biti
verni. Čim bolj bomo verovali, tem več bomo razumeli in tem več duhovnih sadov
bomo prejemali.
Ni komentarjev:
Objavite komentar