Teolog Karl Rahner v knjigi Molitev, naša težava in naš blagoslov lepo pove, da je ljubezen sama najpopolnejša molitev: »Ljubezen ni le največja zapoved, temveč je tudi najpopolnejša molitev. V njej se človek ne omejuje na prošnjo ali na kesanje ali na hvalnico. Sebe izraža, ko se Bogu predaja, tako popolnoma predaja, kakor se sme človek predati le Bogu. Več mu pa tudi ne more povedati od tega, da ima le Boga za vrednega svoje neomejene, brezpogojne, večne ljubezni. Če hočemo torej govoriti o popolni molitvi, moramo govoriti o ljubezni do Boga.«
Če imamo
Boga res radi, se bomo z njim v molitvi radi pogovarjali. Če smo Boga sprejeli
za svoje središče, bodo naše misli pogosto pri njem. To je že molitev. Nanj se
bomo obračali z zahvalo. Prosili ga bomo v različnih težavah. Vse to je
molitev.
Hoja za Kristusom govori o Bogu kot našem
prvem in zadnjem namenu: »Sin, če želiš, da bi bil res srečen, moram biti jaz
tvoj prvi in zadnji namen. Ta namen bo očistil tvoje hotenje, ki se mnogokrat
grešno usmerja k sebi in k stvarem.«
Kakor je
molitev hčerka vere, tako je tudi hčerka ljubezni. Naša molitev je toliko
vredna, kolikor je vredna naša ljubezen. Molitev je v bistvu dejanje ljubezni.
Molitev raste iz ljubezni do Boga in obratno vpliva na rast te ljubezni.
Molitev je vzgib srca in misli, ljubezni in čustev, ki dosežejo ljubljeno osebo
– Boga.
Najprej
gre za spoznanje, da nas Bog ljubi. On nas vedno ljubi prvi, vedno bolj, kakor
mu moremo mi ljubezen vračati, vedno popolnoma nesebično. Molitev je odgovor naše
ljubezni na poprejšnjo in večjo Božjo ljubezen. Molitev je odziv na notranje
vabilo Svetega Duha, ki je Ljubezen. Sveti Duh je vez ljubezni med Očetom in
Sinom. On nas vodi v povezanost z Očetom in Sinom.
Ni komentarjev:
Objavite komentar