Sv.
Pavel nas spodbuja: »S psalmi,
hvalnicami in duhovnimi pesmimi hvaležno iz srca prepevajte Bogu. In vse,
karkoli delate v besedi ali v dejanju, vse delajte v imenu Gospoda Jezusa
Kristusa in se po njem zahvaljujte Bogu Očetu« (Kol 3,16s).
Redovnica
in katehistinja piše: »Morda mi kdo ne bo verjel, toda zahvala se mi zdi
mnogo pomembnejša od prošnje. Preden sem znala prositi, sem prejemala, saj je
Bog vnaprej vedel in ve, česa potrebujem. Najpotrebnejša krepost v razmerju do
človeka in do Boga je torej hvaležnost. To sem počasi spoznala in začela
uresničevati v svojem življenju. Najlepše se izraža v mašni daritvi, s katero
slavim Gospoda. Hvaležna in srečna sem zaradi njegovega popolnega zedinjenja z
menoj pri svetem obhajilu.«
Izobraženka
pripoveduje, kako se skupaj z možem Bogu zahvaljuje: »Veliko mi pomeni, kadar
se moja molitev združi z moževo, ko se zahvaljujeva za odprtost med mama, za
ljubezen, ki nama jo je izkazal v otrocih, za preizkušnje, ki jih s skupnimi
močmi premagujeva, za ljudi, ki jih srečujeva.«
Da se bomo Bogu zahvaljevali, je
najprej potrebno, da njegove darove
opazimo in jih priznamo. Ker v stari zavezi še ni bilo polnosti milosti,
tudi zahvaljevanje še ni prišlo toliko do izraza. Imamo pa tudi v stari zavezi
že lepe zahvalne molitve in daritve. Noe
je po vesoljnem potopu daroval Bogu zahvalno daritev, Mojzes se je s posebno pesmijo zahvaljeval Bogu za rešitev iz
egiptovske sužnosti, Ana se je v
templju zahvalila za sina Samuela, Tobija
se je po ozdravljenju zahvaljeval za ponovni dar vida, Judita se je zahvalila po zmagi nad sovražniki, Makabejci prav
tako. Mnogo zahvalnih misli je v psalmih.
V novi zavezi je prišla zahvala ali
evharistija do svojega vrhunca v
evharistični daritvi, ki pomeni zahvalno daritev. Vse Jezusovo življenje je
bilo zahvaljevanje Očetu. Po evharistični daritvi se v Cerkvi sam Jezus
zahvaljuje nebeškemu Očetu za neštete Božje darove.
Sv.
Pavel piše svojim vernikom: »Vedno se za vas zahvaljujem svojemu Bogu za
Božjo milost, ki vam je bila dana v Kristusu Jezusu« (1 Kor 1,4). »Kadarkoli
molimo za vas, se zmeraj zahvaljujemo Bogu, Očetu našega Gospoda Jezusa
Kristusa« (Kol 1,3). »Zmeraj se moramo zahvaljevati Bogu za vas, bratje, kakor
se spodobi, saj vaša vera napreduje in vaša medsebojna ljubezen raste« (2 Tes
1,3).
Težko je spoznati kot dar dobrotne Božje
roke vse tisto, kar nas na ta ali drug način prizadene, čemur rečemo križ. Še teže se za vse to Bogu
zahvaljujemo. Vendar velja: če se za križe Bogu zahvaljujemo, spoznamo njih
pravi smisel. Anselm Grün v knjižici
Molitev in spoznavanje samega sebe
piše:
»V zahvali se odpovemo svojemu
lastnemu reševanju (razumevanju) in verjamemo Bogu, da je dobro mislil. To vodi
k spoznanju, ki ni sad naše razumnosti, ampak milosti. Zahvaljevanje za
nesrečo, ki nas je močno prizadela, ali za človeka, ki nas preganja, se zdi
nesmiselno. Toda takoj, ko se začnemo zahvaljevati, bomo začutili, kje
nasprotujemo Bogu, kje mu hočemo vsiliti svoje načrte in predstave. V
zahvaljevanju odvržemo Božjo podobo, ki smo si jo sami naslikali, in se
prepustimo pravemu Bogu, ki nam bo odkril vso resničnost o nas, četudi bo boleča.«
Apostolska dela poročajo, kako so v
Filipih Pavla in Sila pretepli in vrgli v ječo. "Okoli polnoči sta Pavel in Sila molila in pela Bogu
hvalnice, drugi jetniki pa so ju poslušali" (Apd 16,25). Če nas zadene kaj
težkega, sicer težko pojemo Bogu hvalnice. Če se bomo kljub vsemu k temu
prisilili, bomo doživeli, kako križ postaja znosnejši. Zlasti pa se bomo zelo
utrdili v prijateljstvu z Bogom.
Redovnica
izpoveduje: »Čez dan skušam čimveč misliti na Boga. Vse, kar delam, mu
želim zavestno darovati, prečistiti svoj namen. Z Njim se pogovarjam o vsem. Zahvaljujem
se mu za lepote narave, za prijazno besedo sodelavke, za to, da se dobro
počutim in lahko opravljam svoje delo, za dobro malico, za sonce, za dež, za
otrokov smeh, za – kar je najtežje – neuspeh, ponižanje, neprijazno besedo,
nerazumevanje, slabo počutje, padce in slabosti. Za te zadnje stvari je težko
reči »hvala« in včasih, ko je prvi 'hvala' že izrečen, me ponovno preplavi
občutek grenkobe, upora. Tako moram ta 'hvala' ponavljati pol ure, več ur ali
še dlje, da premaga notranji upor. Spet in spet, ko me nihče ne vidi, razširim
roke v znamenje darovanja in govorim Bogu: 'Darujem Ti, Gospod!' Kadar pa me
prevzame Božja ljubezen ob vidnih dokazih Njegove milosti, mu vsa srečna
ponavljam: 'Kako si dober, Gospod! Hvala Ti!'«
an
Ni komentarjev:
Objavite komentar