7. Za starše in predstojnike. Dobri otroci molijo za svoje starše, žive in pokojne. Prav tako molimo za cerkvene predstojnike in državne poglavarje. Apostol Peter je bil v ječi. Grozilo je, da bo mlada Cerkev izgubila svojega vidnega poglavarja. Zato je Cerkev zanj goreče molila k Bogu in apostol je bil čudežno rešen (prim. Apd 12,1–19). V liturgiji je veliko molitev za cerkvene predstojnike in državne voditelje. Pri vsaki mašni daritvi se v evharistični molitvi spominjamo papeža in svojega škofa.
Uslužbenka pripoveduje o svoji molitvi za mamo:
»Še en dogodek mi je iz otroške dobe ostal živo
v spominu. Ko se je mama, strta zaradi očetove nezvestobe, sesedla na stol, je
njen jok obupa zarezal vame prvo hromeče spoznanje o človeški nemoči ob
bolečini najdražjih. Tedaj sem pograbila rožni venec, ki je visel na steni, in
začela glasno moliti. Mama se je počasi umirila, verjetno predvsem zaradi nas,
otrok, jaz pa sem postala bogatejša za spoznanje, da v brezupnih položajih
edino molitev pomaga.«
8. Za
otroke in tiste, za katere smo posebej odgovorni. Ko molimo za druge, imajo
nekateri ljudje prednost pred drugimi. To so tisti, za katere smo že po svojem
stanu in poklicu posebej dolžni skrbeti. Mnogi starši za svoje otroke veliko
molijo. To je poleg lepega zgleda najboljša dota, ki jo lahko dajo svojim
otrokom. Poznan je zgled sv. Monike, ki je sprosila spreobrnjenje svojemu sinu
Avguštinu. Ni pa poznan zgled sv. Jute, druge sv. Monike, ki je tudi sprosila
spreobrnjenje svojemu globoko zabredlemu sinu. Zašel je v slabo družbo, ki ga
je popolnoma pokvarila. Juta je zanj molila, jokala in se hudo pokorila. Sin je
zapustil mater in odšel od doma. V tujini je imel neko noč težke sanje. Stal je
pred večnim Sodnikom, zaslišal je Božjo obsodbo in začutil peklenske muke.
Tedaj se je pojavil angel in ukazal hudobnim duhovom: »Nehajte z mučenjem!
Zavoljo zaslug in molitev njegove matere mu je dovoljen odlog treh let. Morda
se v tem času poboljša.« Fant se je zbudil, se napotil domov k materi in začel
novo življenje. Stopil je v cistercijanski red, postal menih in sveto živel.
Oče je prišel s svojim sinom k župniku in
potožil: »Povedati vam moram, da je moj
sin silno zloben. Opominjal sem ga, svaril, pretepal, moral se je postiti, toda
ostal je hudoben.«
»Ali niste uporabljali nobenih drugih vzgojnih
sredstev?«
»Večkrat sem ga zapodil ven, da je zmrzoval na
mrazu.«
»Ali ste zanj kdaj molili? Ste tudi njega
naučili moliti? Ste molili skupaj z njim?«
»Ne, tega pa ne.«
»Potem se prav nič ne čudim, da pri svoji
vzgoji niste uspeli. Naš najboljši učitelj in vzgojitelj je Jezus. Zato se je
treba pogosto nanj obračati v molitvi.«
Drugače je ravnala mati našega največjega
pisatelja Ivana Cankarja. Vse življenje si je zapomnil njene besede:
»Ali veš, kaj si sinoči zamudil? Gledala sem in
čakala, nazadnje pa si zaspal. Nič nisi molil sinoči; še pokrižal se nisi.
Truden si bil, ali ne tako truden, da bi roka ne dosegla čela.«
Sv. Leonida, mučenec iz začetka 3. stoletja, je
v Aleksandriji v Egiptu zelo skrbel za krščansko vzgojo svojih sedmih otrok. Še
posebej se je zavzemal za najstarejšega Origena, poznejšega velikega
krščanskega učenjaka. Ponoči ga je spečega v zibelki večkrat poljubljal na
prsi. Nekoč je pojasnil, zakaj tako dela: »Molim Svetega Duha, ki je v duši
mojega otroka.«
Mati piše o svoji molitvi za moža in otroke:
»Vsak dan znova izročam moža in otroke v Božje
varstvo in kličem nanje Božji blagoslov in milost, da bi mogli ohraniti vero,
utrditi zaupanje v Božjo Previdnost in ostati zvesti vse dni življenja. Otroci
rastejo in odraščajo, prišel bo trenutek, ko se bodo samostojni odpravili na
svoja pota. Kamorkoli bodo odšli in kjerkoli bodo živeli, povsod jih bo
spremljala moja molitev. Po tej molitvi bom najtesneje povezana z njimi, ker
bom z njimi povezana v Bogu.«
Podobno se dobri predstojniki zavedajo, kako so
brez molitve pri svoji vodstveni službi nemočni. Izprositi si morajo milosti
zase, pa tudi za tiste, katerim so predstojniki.
9. Molitev
zakoncev drug za drugega. Mož in žena naj bi molila drug za drugega. Še
posebej je molitev potrebna za tistega, ki je v težavah, ali celo zaide na pota
nezvestobe.
Neka žena je opazila, da jo mož vara. V obupu
se je zatekla k molitvi. Po molitvi je prišla do spoznanja, da mora verovati v
Božje delovanje v srcu svojega nezvestega moža. Pokazati mora svoje zaupanje.
Moža ne sme gledati kot grešnika, ampak kot takšnega, kakršen bo, ko se bo
vrnil z grešne poti. Vztrajno je prosila Boga in od njega dobila moč, da je
gledala na moža v novi luči:
»Gospod, vem, da se boš dotaknil srca mojega
moža in da bo postal spet to, kar mora biti: moj mož in oče, ki ga bodo moji
otroci spoštovali. Pomagaj mi, da ga bom že danes gledala v tem stanju. Po
tvoji milosti ga tako vidim, Gospod.«
Na ta način možu ni ničesar očitala, ampak ga
je še naprej ljubila. Ob junaškem zgledu žene je moža začela tako močno peči
vest, da se je skesan vrnil k ženi in ji bil zopet zvest.
10. Za
napredovanje v svetosti. Na poti svetosti ne moremo napredovati, če redno
in dobro ne molimo. Tihamer Toth pravi, da »molitev človeka poduhovi, očisti,
poboljša in okrepi«. Na podlagi naših molitev nam Bog naklanja milosti, ki so
potrebne za dosego svetosti. V Hoji za Kristusom beremo:«Nobene svetosti ni, če
ti, Gospod, odtegneš svojo roko.«
Sv. Alojzij Gonzaga, zavetnik mladine, pravi:
»Popolnosti in svetosti ni mogoče doseči brez molitve.«
Sv. Janez Krizostom je oznanjal: »Kakor riba ne
more živeti brez vode, tako tudi človek ne more ostati in napredovati v
življenju milosti brez molitve.«
11. Za
uspeh apostolata. Molitev je odlično sredstvo apostolata. Sv. Ignacij Lakonijski
iz 18. stoletja, preprost samostanski brat, je med pobiranjem miloščine na
Sardiniji štirideset let zelo goreče apostolsko deloval. Ko se je zvečer
utrujen vračal domov, je ure in ure preklečal pred Najsvetejšim in molil. Sad
njegove molitve so bili izredni darovi v duhovno korist bližnjih. Videl je
ljudem v srce, gledal v prihodnost in ozdravljal bolnike.
V Bratih Karamazovih ruskega pisatelja
Dostojevskega je Aljoša takole molil: »Gospod, usmili se vseh, s katerimi sem
danes govoril. Obvaruj jih v njihovih nesrečah in pokaži jim pravo pot. Ti si
ljubezen, ki pošiljaš vsem tudi radost.«
12. V
stiskah. Na Boga se človek najlažje obrne, če je v različnih stiskah. To je
spoznala tudi ljudska modrost: »Kdor moliti ne zna, naj se na morje poda.«
Molitev nas zelo umirja in usposablja za
prenašanje različnih težav. Mahatma Gandhi je rekel: »Nisem kakšen znan
pisatelj ali učenjak. Preprosto poskušam biti mož molitve. Da kljub trpljenju
nisem brez notranjega miru in ravnotežja, je zato, ker sem oboje dobil v
molitvi.«
13. Za
duhovne poklice. Molitev ima velik pomen pri odločanju za duhovni poklic in
pri vztrajanju v njem. Škof dr. Stanislav Lenič, velik Marijin častilec, se je
pri duhovniškem posvečenju popolnoma izročil Mariji. V svojo beležko je zapisal:
»Marija, v tvoje roke izročam
svoje duhovništvo. Ti, ki si mi mati in srednica, si me pripeljala do oltarja.
Ti hodi z menoj še naprej, pri vsem mojem delu me podpiraj. Mati Marija, tako
se nate zanesem, nase pa prav nič, s teboj bom zmogel vse. Marija, moja mati si
in moraš ostati, tvoj duhovnik hočem biti!«
Neka redovnica piše:
»Molitev mi je bila že od otroških let v
veselje. Ne le skupna, tudi osebna. Rada sem ostajala po maši v polmraku prazne
cerkve in govorila z Njim, ki me je že klical: »Hodi za menoj!«
Lahko rečem, da mi je bila tudi kasneje kot
redovnici molitev vedno vir moči, tolažbe, novega poguma, opora v preizkušnjah,
pa tudi čas spoznavanja sebe, kesanja, včasih trenutki globokega doživljanja
lastne bede, nemoči, grešnosti.«
14. Za
velike potrebe Cerkve in človeštva. Pri molitvi ne bi smeli pozabiti na
velike potrebe Cerkve in človeštva. Vsi velikani duhovnega življenja so
prepričani o odločilnem vplivu molitve na vso Cerkev in ves svet. Nemški
pisatelj in novinar Herman Bahr to takole pove: »Čim bolj poznam svetovno
zgodovino in kolikor več razmišljam o dogajanjih po svetu, toliko bolj sem
prepričan, da je molitev najmočnejši dejavnik zgodovine človeštva.«
15. Za
srečno zadnjo uro in za pokojne. Najbolj odločilna je človekova zadnja ura.
Marijo vsak dan prosimo, naj prosi »za nas grešnike zdaj in ob naši smrtni
uri«. Sv. Avguštin pravi, da je molitev pravi nebeški ključ. Ko molimo za
srečno smrt, prosimo predvsem za to milost, da bi umrli v prijateljstvu z
Bogom, to je v posvečujoči milosti, brez smrtnega greha, pa tudi brez malih
grehov. Cerkev veliko moli za pokojne, da bi prišli k Bogu, če so morda v
stanju očiščevanja, v vicah. Kdor umrje v smrtnem grehu, pride v pekel. Takemu
tudi z molitvijo ni več mogoče pomagati. Prav je, da molimo tudi za tiste,
katerih življenje je bilo usmerjeno proti Bogu in njegovim zapovedim. Bog je
lahko vnaprej upošteval našo sedanjo molitev zanje in jim je zato ob smrti dal
posebno veliko milost, da so se spokorili in se odločili zanj. Bog daje v
življenju vsakemu dovolj milosti in možnosti, da bi se zveličal. Prav do smrti
je čas, da človek obžaluje svoje še tako velike grehe in zanje dobi od
usmiljenega Boga odpuščanje. Za katoličane je to redno v zakramentu sprave ali
spovedi, nekristjani pa imajo možnost popolnega kesanja. Popolno kesanje imamo
takrat, kadar nam je resnično žal, da smo razžalili dobrega Boga. Kdor umrje v
malih grehih ali pa še ni dovolj zadostil za pretekle grehe, se očiščuje v
vicah. Pomagamo mu z mašno daritvijo, odpustki in molitvijo.
Ni komentarjev:
Objavite komentar