Jezus se pri tej skrivnosti za nas daruje. V to
darovanje priteguje vso Cerkev. Vsi smo sodarovalci. Nebeškemu Očetu darujemo
Jezusa, skupaj z njim pa sami sebe in vso Cerkev. Še prej poslušamo Božjo
besedo. Na koncu prejmemo najvišji Božji dar – Jezusa samega v sv. obhajilu.
Tako je mašna daritev z obhajilom najvišja oblika molitve, ki je sploh možna na
zemlji. Je več kot molitev! Jezus nas – če pravilno pripravljeni dejavno
sodelujemo – popolnoma pritegne v svojo predanost Očetu. Čustveno lahko kdo
bolj doživi kakšno drugo obliko molitve, npr. meditacijo. Vendar v luči vere
vemo, da nobena druga še tako popolna molitev ne more doseči mašne daritve.
Vrednost mašni daritvi daje Jezus in njegov Sveti Duh, ki je prav pri
evharistični skrivnosti še na poseben način dejaven.
Drugi vatikanski koncil pričakuje zavestno,
pobožno in dejavno sodelovanje pri mašni daritvi. Ta ideal je težko
uresničevati, vendar ni nemogoče. Tega se zaveda tudi mlajša uslužbenka, ki
piše:
»Sv. maša naj bi bila višek mojega molitvenega
življenja. Priznam, da ni. Kajti vse prevečkrat gre mimo mene kot nekaj povsem
vsakdanjega, nič posebnega. Pa vendar si prav iz teh trenutkov dneva, ko Boga
bolj ali manj zavestno častim, Ga hvalim, prosim, nabiram moči za svoje
krščansko življenje.«
Neka redovnica z mašno daritvijo takole
sodeluje:
»Daritev sv. maše kot najboljša in najpopolnejša
molitev mi veliko pomeni. Če le morem, grem že k jutranji maši. Pri njej
darujem Gospodu ves dan, vse napore in prizadevanja, da bi živela po Njegovi
volji. Ko se združim z Njim v sv. obhajilu, vem, da sem prejela Božjo ljubezen.
Gospod bo v meni ves dan, vsak trenutek bom živela iz Njegove moči. In ko se
vračam iz cerkve ter vzhajajoče sonce obsije vse stvari z mehko svetlobo,
čutim, da tudi v meni sije Sonce. Takrat bi razširila roke v veselju in pela
Bogu hvalo za njegovo ljubezen, za življenje, za vse.«
Druga redovnica izpoveduje:
»Osrednje mesto ima maša. Pred Gospoda prihajam
praznih rok, toda z iskreno željo, da jih on napolni, me osvobodi, se po meni
daje drugim. Kolikor se le da, skušam zbrano slediti Božji besedi in molitvam
ter dogajanju na oltarju. Najlepši pa so trenutki po obhajilu. Takrat se z vso
prisrčnostjo pogovarjam z Božjim Prijateljem, se mu zahvaljujem, ga občudujem,
mu priporočim dan, ki je pred menoj, duhovnike, ves svet. Navadno tudi obnovim
redovne zaobljube in prosim za zvestobo.«
Redovni duhovnik piše:
»Osrednje mesto ima v mojem molitvenem
življenju daritev sv. maše, ki je najsvetejše opravilo na tem svetu. Tu se
ponavzočuje in obnavlja Kristusova daritev na križu na nekrvav način. Jezus se
tukaj daruje po mojih nevrednih rokah, pa tudi Cerkev daruje po meni Jezusa in
sebe nebeškemu Očetu. Zato se vključujem v to presveto daritev in darujem,
združen s Kristusom in Cerkvijo, Kristusa, Cerkev in sebe nebeškemu Očetu v
najvišjo čast, zahvalo, zadoščenje in prošnjo. Mašna besedila, posebno
evharistične molitve, mi dajo priložnost, da vsak dan molim za Cerkev, za
edinost, misijone itd.
Mera
milosti, ki mi jih prinaša maša za moje duhovno življenje, pa je odvisna od
moje priprave na mašo in zahvale po njej. Zato redno porabim četrt ure za
pripravo in četrt ure za zahvalo. Cerkev to želi. Še vedno ima v dodatku
Rimskega misala molitve za pripravo na sveto mašo in za zahvalo po maši.«
Ni komentarjev:
Objavite komentar