Končni cilj vsakega človeka je Bog, pa naj človek to prizna ali ne. Bog nas je ustvaril in k njemu se vračamo, da bi postali deležni blaženosti njegovega večnega življenja. Hrepenenje po Bogu je zapisano globoko v človekovo srce in samo v Bogu lahko človek postane popolnoma srečen. On nas neprestano vabi in priteguje k sebi.
Pri tem uporablja kot posrednike angele
in predvsem našo duhovno mater Devico Marijo. Tu ima prav Fatima posebno in
izredno mesto. Papež Pij XII. je imel fatimsko sporočilo za največji Božji
poseg po Mariji v zgodovini Cerkve in človeštva po smrti apostolov.
Da obstoji živi in ljubeči Bog, živa in
ljubeča Mati Marija, živi angeli in svetniki – to dokazuje tudi Fatima.
Fatimske dogodke je potrdila kot resnične, in s tem tudi obstoj Boga in nebes,
sama Mati Marija, ko je tri mesece vnaprej napovedala natančen dan in uro
sončnega čudeža, ki ga je videlo okrog sedemdeset tisoč ljudi, tudi
nasprotnikov krščanstva, in so ga nekateri tudi fotografirali. Noben človek ne
bi iz svojih moči mogel takšnega dogodka povzročiti in prav tako ne natančno
vnaprej napovedati. To dejstvo dokazuje, da Mati Marija v resnici živi v
nebesih in se je resnično prikazovala trem otrokom. Hkrati potrjuje, da biva
Nekdo, ki je v sončnem čudežu deloval. To je Bog, Marija pa je čudež napovedala
po Božjem posredovanju.
Mati Marija je že pri prvem prikazanju
pastirčkom povedala, da je iz nebes in da bodo tudi oni prišli tja.
Če vzamemo vsebino fatimskega razodetja,
lahko ugotovimo, da si ga ni mogel izmisliti desetletni otrok, kot je bila
takrat stara najstarejša vidkinja Lucija. Zlasti si otroci ne bi pričarati videnja
fatimske skrivnosti, če bi je v resnici ne doživeli.
Že angelovo razodetje 1916 je tesno
povezano s poslednjim ciljem človeka in človeštva ter z njegovo večno srečo pri
Bogu in v njem. Pri prvem angelovem prikazanju so v njegovi molitvi zelo v ospredju
tri Božje kreposti, ki vodijo naravnost k Bogu. Molitev je izrazito apostolsko
usmerjena:
Moj Bog, verujem
vate, molim te,
upam vate in te
ljubim nadvse.
Prosim te
odpuščanja za tiste,
ki ne verujejo,
ne molijo,
ne upajo in te
ne ljubijo.
Ker danes ljudje na splošno malo mislimo
na posmrtno življenje in na dejstvo, da bomo dajali Bogu odgovor o svojem
zemeljskem življenju, so fatimska sporočila in dogodki zelo pomembna in nazorna
stalna kateheza, pouk o poslednjih rečeh, na katere smo, sebi v škodo, zelo
pozabili.
Takoj v prvi angelovi molitvi angel in
pastirčki prosijo odpuščanja za tiste, ki ne verujejo, ne molijo, ne upajo in
Boga ne ljubijo. Številne molitve in žrtve pastirčkov so usmerjene na reševanje
grešnikov za večnost. Po neskončnem zasluženju presvetega Srca Jezusovega in
brezmadežnega Srca Marijinega prosimo v drugi angelovi molitvi »za
spreobrnjenje ubogih grešnikov«.
Marija je vidce večkrat prosila, naj
prenašajo trpljenje in si nalagajo žrtve v zadoščenje za grehe in kot prošnjo
za spreobrnjenje grešnikov. Posebno pretresljive so besede 19. avgusta 1917:
»Molite, veliko
molite in delajte žrtve za grešnike. Veliko duš namreč gre v pekel, ker ni
nikogar, ki bi se zanje žrtvoval in molil zanje.«
Mati Marija je 13. julija 1917 otrokom
pokazala pekel zato, da bi se oni in po njihovem zgledu mi vsi zavzeli za to,
da bi po smrti mi sami in vsi ljudje prišli k Bogu in naši Materi Mariji v
nebesa. Videnje pekla je trajalo samo trenutek. Takoj nato je Marija otrokom
dejala:
»Videli ste
pekel, kamor gredo duše ubogih grešnikov. Da bi jih rešil, hoče Bog na svetu
vpeljati pobožnost do mojega brezmadežnega Srca.«
Že pri drugem prikazanju je Marija
obljubila zveličanje tistim, ki se bodo oklenili pobožnosti do Marijinega
brezmadežnega Srca. Celotno besedilo, s katerim se je Marija obrnila na Lucijo,
se glasi:
»Ti pa ostaneš
tu še nekaj časa. Jezus hoče s tvojim sodelovanjem doseči, da me bodo ljudje
spoznali in ljubili. Na svetu hoče vpeljati pobožnost do mojega brezmadežnega
Srca. Tistemu, ki se je bo oklenil, obljubim zveličanje. Te duše bo Bog ljubil
kakor cvetlice, s katerimi krasim njegov prestol.«
Češčenje Marijinega brezmadežnega Srca
je torej po njenih besedah zelo pomembno sredstvo za reševanje ljudi za nebesa.
K temu češčenju ali pobožnosti spada predvsem posvetitev, ki je najodličnejša
oblika češčenja, zlasti če je uresničena v pristnem krščanskem življenju,
življenju iz svetega krsta in drugih zakramentov ter Božje besede. To je
življenje iz vere, upanja in ljubezni. Spada pa k češčenju Marijinega
brezmadežnega Srca po njenem priporočilu tudi zadostilna pobožnost (petih)
prvih sobot.
Kako bi upoštevanje fatimskih sporočil
ljudem pomagalo do odgovornega življenja?
Marsikje gre za popoln prelom z
izročilom, z vero naših dedov in babic. Izvršilo se je prevrednotenje vrednot.
Potreben je povratek k virom, k Svetemu pismu in pristni veri Cerkve, veri
prvih krščanskih stoletij. Tu je rešitev! Če bo na začetku šlo za »malo čredo«,
ta sčasoma ne bo več »mala«, da bo le zvesta! Fatimski pastirčki so nam vzor.
Čeprav niso veliko vedeli, so se dali po Mariji voditi Svetemu Duhu. Hodili so
po poti svetosti. Dasi so bili po letih še otroci, so bili odrasli, še več,
junaški v ljubezni do Boga in do bližnjega. Česa vsega so bili zmožni, kakšne
odpovedi so jemali nase! Koliko odraslih, čeprav se imajo za dobre kristjane,
je tega zmožnih?!
p. Anton
Podobnost med Lurdom in Fatimo
V soboto, 11.
februarja, slavimo Lurško Božjo Mater. Marija se je 14-letni Bernardki
prikazala osemnajstkrat, od 11. februarja do 16. julija 1858. leta. V Fatimi se
je 10-letni Luciji, 9-letnemu Frančišku in 7-letni Jacinti prikazala šestkrat,
od 13. maja do 13. oktobra 1917. Od Marijinega prikazovanja v Fatimi bo letos
minilo 100 let, od njenega prikazovanja v Lurdu pa bo drugo leto minilo 160
let.
1. Marijina sporočila
v Lurdu so zelo podobna sporočilom v Fatimi:
Besedna sporočila:
– Ne obljubim ti, da
boš srečna na tem svetu, pač pa na onem. – Fatimskim pastirčkom je Marija prav
tako obljubila nebesa.
– Moli za grešnike! –
»Molite, veliko molite in delajte žrtve za grešnike!«
– Poljubi zemljo za
pokoro za grešnike! – Fatimski pastirčki so se zelo žrtvovali za grešnike.
– Pokora, pokora,
pokora! – V tretji fatimski skrivnosti je angel z ognjenim mečem trikrat
ponovil iste besede.
– Pojdi in povej
duhovnikom, naj ljudje sem prihajajo v procesiji in naj se sezida na tem kraju
kapela! – Tudi v Fatimi je Marija 13. oktobra naročila, naj ji sezidajo kapelo.
– Pojdi k studencu,
pij in umij se! – v Fatimi ni bilo nobenega studenca.
– Brezmadežno
spočetje sem. – »Sem Gospa rožnega venca!«
2. Celoten pojav
Lurda govori o naslednjih dejstvih:
1. Močno je naglašeno
evangeljsko uboštvo s celotnim okoljem, ki spominja na Betlehem. Tam so bili
ubožni pastirji, tu je uboga pastirica. Tam so posredovali nebeško sporočilo
pastirji, tu ga posreduje pastirica Bernardka. Uboštvo je zelo vidno na
vidkinji: Bila je revna, nešolana, iz ubožne družine, telesno slabotna in
neznatna bolj kakor katerokoli dekle njene starosti v Lurdu. Toda prav ob njej
je hotel Bog razodeti svojo dobroto in moč. Tako se je še bolj pokazalo, da je
vse Božji dar. Kot že tolikokrat so se tudi v zvezi z Lurdom uresničile Pavlove
besede: “Tisto, kar je v očeh sveta slabotno, si je Bog izbral, da bi osramotil
tisto, kar je močno. Bog si je izbral tisto, kar je na svetu preprosto in
zaničevano, tisto, kar ni nič, da bi onesposobil tisto, kar je, da se pred
Bogom ne bi ponašal noben človek” (1 Kor 1,28–29).
Lurd razodeva
resničnost Jezusovih besed: “Slavim te, Oče, Gospod nebes in zemlje, da si to
prikril modrim in bistrim, razodel pa malim” (Mt 11,25). – Takšni mali so tudi
fatimski vidci.
Prav ubogi in
preprosti se ob lurški votlini najbolje počutijo.
2. Lurd je kraj
zbranosti, molitve in zakramentalnega življenja. Bernardka je takoj na začetku
Marijinih prikazovanj segla po rožnem vencu. Preden je Marija z Bernardko
spregovorila, je z njo molila. Bernardka je veliko molila. Molitev je tako
vzljubila, da ji je sestra oponesla, da ne zna drugega kakor moliti. Ko so jo
vabili k votlini, je postavila pogoj: “Če bomo molili.” Marija se je
prikazovala z rožnim vencem v roki. Ko ga je Bernardka pri vsakem prikazanju
molila, je tudi Gospa prebirala jagode rožnega venca. Ni sicer molila očenaša
in zdravamarije, ampak Slava Očetu. Bernardko je učila moliti. Naučila jo je
posebno molitev. Lurd je od vsega začetka kraj poglobljene molitve. Nekateri mu
rečejo kar “glavno mesto molitve”. V Lurdu kar vdihavamo molitveno ozračje. To
ozračje vlada še posebej na prostoru pred votlino. – Podobno velja glede
rožnega venca za Fatimo.
3. Lurd je klic k
pokori, klic k spreobrnjenju. Danes je ta klic še posebej pomemben. Najprej
zato, ker mnogi greha več ne priznavajo. Pozabili so, da je greh največje zlo
in edina resnična nesreča. Mnogi se za greh malo zmenijo, ker nočejo, da bi jih
kdo omejeval v uživaški miselnosti in ravnanju. Pokora je vsebovana v posebnih
Marijinih naročilih: “Pokora, pokora, pokora!” “Moli za grešnike!” “Poljubi
zemljo – za grešnike!”
V lavretanskih
litanijah Marijo upravičeno imenujemo “pribežališče grešnikov”. Marijin klic k
pokori in spreobrnjenju je izrazito evangeljski, podoben Jezusovemu klicu na
začetku oznanjevanja evangelija: “Spreobrnite se, približalo se je namreč
nebeško kraljestvo” (Mt 4,17). Spreobrniti se pomeni: z Božjo pomočjo se
odtrgati od greha in se vrniti k Bogu.
Bernardka je vse
življenje molila in delala pokoro za grešnike. Kako je to razumela kot svoje
življenjsko poslanstvo, dokazuje njeno pismo, ki ga je 13. aprila 1872 pisala
iz Neversa prednici samostanskega zavetišča v Lurdu:
“Kako zelo je žaljen
naš Gospod! Molímo za uboge grešnike, da se spreobrnejo! Kljub vsemu so
vendarle naši bratje. Prosímo Boga in preblaženo Devico, da spremeni volkove v
jagnjeta...” – Prav tako je pokora v obliki zadoščevanja za grehe in kot
prošnja za spreobrnjenje grešnikov navzoča v Fatimi.
4. Lurd razodeva
posebno Božjo naklonjenost in bližino. Nazorno oznanja, da ima v krščanstvu
prvo besedo milost, dar od zgoraj. Marija sama je polna milosti. Bližina Marije
je bližina milosti, bližina Svetega Duha. Zato je Lurd kraj vere, upanja in
ljubezni. Medtem ko je versko življenje v zahodnih deželah in posebej v
Franciji zelo nazadovalo, obisk Lurda ni nazadoval. Tu je kraj ljudske
vernosti, katere pomen danes po desetletjih zapostavljanja ponovno odkrivamo.
Znani francoski pisatelj Mauriac je zapisal: “So kraji, kjer se človek z
nadnaravnim svetom sreča tako močno, kakor hoče Bog. Lurd je tak kraj, na
katerem nihče ne more mimo bistvenih vprašanj svojega življenja. Ne moreš
napraviti treh korakov, ne da bi se vprašal: Kaj verujem in česa ne verujem?
Tistega vprašanja, ki sem se mu vedno izmikal, tu niti za sekundo ne izgubim iz
zavesti. Bodi učen ali preprost, v Lurdu boš dobil milost, da boš spoznal: Vse
je prav, kar me je učila mati...” – Božjo bližino in dejavnost so na izreden
način doživeli trije fatimski pastirčki pri prikazovanjih angela leta 1916 in
pri prikazovanjih Device Marije 1917. Tudi danes se tu srečujemo z Bogom in
fatimsko Gospo.
5. Lurd je končno
kraj ljubezni do bližnjega. Kjer sta blizu Bog in Marija, tam se tudi ljudje
zbližajo med seboj. Marija je Mati edinosti in miru, sprave in medsebojne
ljubezni. V Lurdu se še posebej žrtvujejo mnogi zdravi za bolne, in to
brezplačno. Ustanovljena je bila posebna bratovščina prav za bolnike.
Prav ljubezen je eno
od znamenj, da tu deluje Bog. Kjer ni ljubezni do bližnjega, tam ni Bog na
delu. Apostol Janez je zapisal: “Mi vemo, da smo prešli iz smrti v življenje,
ker brate ljubimo” (1 Jn 3,14). “Bog je ljubezen, zato tisti, ki živi v
ljubezni, živi v Bogu in Bog živi v njem” (1 Jn 4,16). – Fatimski pastirčki so
bili zelo pozorni do ubogih in so jim odstopali celo svojo malico. Zlasti pa je
bila njihova pozornost usmerjena na duhovno najbolj uboge, na velike grešnike,
ki so jih hoteli reševati za nebesa. V Fatimi ni poudarek na telesnih bolnikih,
ampak na duhovnih.
p. Anton
Ni komentarjev:
Objavite komentar