Tako se sprašujemo in odgovarjamo v letu posvečenega
življenja. Če bi hotel v enem stavku odgovoriti, bi dejal, da zato, ker so me
starši že doma naučili moliti in delati. To pa je tudi redovno pravilo
cistercijanske skupnosti, kateri sem se priključil takoj po končani osemletki.
1. Zgledi družine in dušnih pastirjev
Za molitev in delo nisem dobil vzgoje in zgleda samo v
domači družini. Tudi pri obeh dušnih pastirjih v Višnji Gori sem imel lepe
zglede za oboje. Dekana Vidmarja sem vedno pred sveto mašo videl sedeti ali
klečati v klopi pred zakristijo, ko je opravljal molitev brevirja iz latinskega
molitvenika. Kaplan Kastelic, poznejši dolgoletni župnik, je bil bolj aktiven
tudi na različnih gospodarskih področjih. Včasih se je primerilo, da smo mu šli
v veroučnem času pomagat zgrabil ali obrnit seno, pred jutranjo mašo pa je
pogosto že opravljal delo tudi pri živini v hlevu, ko smo ga ministranti čakali
v zakristiji.
2. Lep zgled in sodelovanje s starejšimi menihi
Ko sem opravil prve obiske v stiškem samostanu, sem se
srečeval v cerkvi s posebnimi latinskimi molitvi, ki so jih menihi skupaj
opravljali z raznimi liturgičnimi kretnjami (hoja v procesiji, pokloni,
pokleki, vstajanje, sedenje). Skrivnostno, vzvišeno in vabljivo je bilo to
bogoslužje. Tudi pometanje samostanskih hodnikov in dela na samostanskem vrtu
so se mi zdela kar sprejemljiva. Dobre hruške maslenke na vrtu pa so dale
klavzuri še večjo privlačnost.
Res je, da nisem v času osemletke gojil želje ali
predstave o kakem poklicu, ki bi me posebej veselil, zgledi domačih in mojih
dušnih pastirjev pa so me bolj nagibali za duhovni poklic in zato ob srečanju z
življenjem v stiškem samostanu odločitev ni bila posebej težka. Po več kot
dvajsetletni suši s poklici po drugi svetovni vojni smo bili tedanji kandidati
v Stični posebej zaželeni in lepo sprejeti.
Ni komentarjev:
Objavite komentar