Drugače pa ravna čustvena ljubezen, ki začenja pri prvih. To je modra ljubezen, ki razlikuje stvari po njihovi vrednosti. Čim večja je na primer vrednost neke stvari same po sebi, tem bolj jo ceni tudi ljubezen; manj vredne ceni manj, najmanj vredne pa najmanj. Oni red ljubezni ustvarja resnica, ta red ljubezni pa si prilašča ljubezen. V tem je namreč resnična ljubezen, da prej prejmejo tisti, ki so bolj potrebni; nasprotno pa je darežljiva resnica, če se z ljubeznijo držimo reda, ki ga resnica določa z razumom.
Vse najpomembnejše informacije o epidemiji COVID19 Slovenske Škofovske Konference
Viri objav
Tekst v blogu je iz objav glasila V Materini šoli, glasila Bernardove družine. Izdaja: Cistercijanska opatija Stična, Stična 17, 1285, Ivančna gorica, Slovenija
sobota, 30. december 2023
Kaj nam ima povedati sv. Bernard? (3) (Iz knjige: Govori o Visoki pesmi) Urejena ljubezen
»Uredil
je ljubezen v meni« (Vp 2,4). Katero? Obojno, toda v nasprotnem redu, zakaj
ljubezen v dejanju daje prednost nižjim dejanjem, čustvena pa višjim. Ni namreč
dvoma, da na primer od ljubezni prevzeta duša daje ljubezni do Boga prednost
pred ljubeznijo do človeka in med ljudmi bolj ceni popolnejše od slabotnih,
nebesa bolj od zemlje, večnost bolj od časnosti ter dušo bolj od telesa. V
pravilno urejenih dejanjih pa se dostikrat ali celo vedno držimo nasprotnega
reda. Tako nas skrb za bližnjega bolj priganja in se večkrat oglaša; onemoglim
bratom z večjo vnemo strežemo. Po človeški postavi in nujnosti se bolj trudimo
za mir na zemlji kakor za nebeško slavo in stiska zemeljskih skrbi nam komaj
dovoljuje, da mislimo na večnost. Skoraj neprenehoma se ubadamo s svojimi
telesnimi tegobami ter pri tem zanemarjamo skrb za dušo; in po apostolovih
besedah tistim svojim udom, ki se nam zdijo manj vredni časti, izkazujemo večje
spoštovanje (1 Kor 12,23) in na ta način izpolnjujemo Gospodovo besedo, ki
pravi: »Tako bodo zadnji prvi in prvi zadnji« (Mt 20,16) … Red je obrnjen na
glavo, toda sila kola lomi. Dejanska ljubezen se drži svojega reda po naročilu
gospodarja, začenši pri zadnjih. To je dobro in pravično pravilo, ki se ne
ozira na osebo, marveč na potrebe ljudi in tudi ne gleda na ceno stvari (št.
50,5).
Naročite se na:
Objavi komentarje (Atom)
Ni komentarjev:
Objavite komentar