»Upam torej, da bo naš dobri Gospod navdihnil
njegovo ekscelenco z ugodnim odgovorom in da bom, med mnogim trnjem, lahko
ubrala ta cvet, da bom naposled videla na zemlji češčenje materinskega Srca
presvete Device. To je sedaj moja želja, ker je to tudi želja našega Gospoda.
Največja radost, ki jo lahko doživim, je v tem, da vidim, da je brezmadežno
Srce naše najnežnejše Matere priznano, ljubljeno in potolaženo s to
pobožnostjo.«
Dne 31. marca 1929 je
ponovno pisala istemu patru:
»Spoštovani, ne morete si
predstavljati, kako velika je moja radost ob misli na tolažbo, ki jo bosta
prejeli presveti Srci Jezusa in Marije s to ljubečo pobožnostjo, in na veliko
število duš, ki bodo rešene s pomočjo te ljubeče pobožnosti.«
Ko je škof
škofije Leiria Jožef da Silva 13. oktobra 1930 fatimske dogodke potrdil kot pristne,
si je sestra Lucija še bolj vztrajno prizadevala, da bi potrdil in naročil
širiti tudi pobožnost petih prvih sobot. Iz mesta Pontevedra v Španiji je 28.
oktobra 1934 pisala patru Gonsalvesu:
»Prevzvišeni leirijski gospod škof mi je
obljubil, da bo prihodnje leto začel širiti zadostilno pobožnost do Marijinega
brezmadežnega Srca; upam, da dobri Bog računa tudi z Vašim sodelovanjem.«
Dne 26. maja 1935 se je zopet obrnila na
istega patra:
»Dne 10. maja 1935 sem pisala gospodu
škofu in ga spomnila na obljubo, ki mi jo je dal, da bo letos začel širiti
zadostilno pobožnost do Marijinega brezmadežnega Srca. Bog daj, da bi to bil
trenutek, ki ga je Bog določil za širjenje tega, o čemer menim, da je Božja
volja. Upam, da boste Vi eden glavnih delavcev na tem Gospodovem polju …«
Fatimska vidkinja se je zavedala, da je
tudi od pravočasne razširitve prvosobotne pobožnosti odvisna preprečitev druge
svetovne vojne in preganjanje Cerkve.
Dne 19. marca
1939 je v pismu patru Apariciu glede pobožnosti petih prvih sobot zapisala:
“Od obhajanja te
pobožnosti in z njo povezane posvetitve Marijinemu brezmadežnemu Srcu sta
odvisni vojna in mir na svetu. Zato sem tako želela, da bi se širila, in še
bolj zato, ker je to volja našega dobrega Boga in naše ljubljene nebeške Matere.”
Istemu patru je 20. junija 1939
sporočila:
»Naša Gospa je obljubila, da bo bič
vojne odložila na pozneje, če se bo ta pobožnost širila in obhajala. Vidimo jo,
kako odlaša to kazen toliko dlje, kolikor bolj se trudimo za širjenje te
pobožnosti. Vendar me je strah ob misli, da bi mi mogli storiti več kot
naredimo in da bo Bog, ki je malo zadovoljen z nami, odtegnil roko svojega
usmiljenja in dopustil, da se svet uniči v tej strašni kazni, ki bo, kot ni
bila še nikoli, strašna, strašna!«
Ludovik Ceglar misli, da je pobožnost
prvih sobot, ki so jo mnogi začeli obhajati, povzročila, da se je druga
svetovna vojna v vsej svoji grozoti razmahnila pozneje, kot bi se sicer, če
ljudje ne bi obhajali te pobožnosti.
Leirijski škof je kljub vztrajnim
prizadevanjem sestre Lucije pobožnost petih prvih sobot razglasil v Fatimi šele
13. septembra 1939, trinajst dni po vdoru Hitlerja na Poljsko in s tem uradnega
začetka druge svetovne vojne. To je bilo več kot leto in pol, odkar je 'neznana
svetloba' napovedala drugo svetovno vojno. Škof je dal natisniti podobice naše
Gospe z razlago te pobožnosti. Pobožnost prvih sobot se je začela širiti med
ljudmi po škofijah in župnijah, ne le na Portugalskem, ampak tudi drugod. Soba
prikazanja je bila pozneje spremenjena v kapelo.
p. Anton
Ni komentarjev:
Objavite komentar