Kmalu so se v Fatimi začela velika romanja, številna spreobrnjenja in čudežna ozdravljenja. Zdravniški urad, ki je bil v Fatimi ustanovljen leta 1926, je zabeležil nad tisoč primerov naravno nerazložljivih ozdravljenj. Vse to je poleg sončnega čudeža 13. oktobra 1917, napovedanega tri mesece prej, dokazovalo pristnost in nadnaravnost pojavov.
Če kdo trdi, da se mu prikazuje Marija in mu
daje posebna sporočila, mu ne bomo takoj verjeli. Najprej se je treba
prepričati, ali je tisti človek odkritosrčen, da torej ne laže. To pomeni, da
je prepričan v resničnost Marijinega prikazanja in njenega govorjenja. Vendar
je tudi v tem primeru še možna samoprevara, bolezenski privid ali prisluh.
Privid je vidna zaznava brez stvarne podlage, prisluh pa je slušna zaznava brez
stvarne podlage. Oboje nastane zaradi možganskih ali duševnih motenj. Če vse te
prevare izključimo, je še vedno možen vpliv hudobnega duha, ki pričara
namišljeno Marijino podobo in njeno sporočilo.
Da se dožene pristnost domnevnih prikazovanj in
sporočil, so nujno potrebna uradna zasliševanja komisije, ki jo ustanovi
krajevni škof. Pri tem se pokaže verodostojnost vidcev, hkrati pa se razkrije
tudi vsebina. Če gre za več oseb, je zelo pomembna usklajenost njihovih izjav.
Treba je ugotoviti psihično zdravje in vsestransko normalnost ter
resnicoljubnost domnevnih vidcev. Lucija, ki je v Klicih fatimskega sporočila najprej opisala življenje obeh družin
vidcev, je zapisala:
»Iz spisa obeh družin je razvidno, da sta bili
zvesti krščanstvu, vendar pa precej daleč od tega, da bi lahko ustvarili v duhu
svojih otrok mistične nazore ali pa vzvišene duhovne misli, kot so tiste, ki
jih najdemo v fatimskih prikazovanjih, tako da je to v celoti Božje delo« (LK
54).
Dokler komisija strokovnjakov
lahko pojave razloži na naraven način, ne bo iskala nadnaravne razlage. Če ni
možna naravna razlaga, mora biti izključen tudi vpliv hudobnega duha. Šele po
vsem tem pride na vrsto vprašanje, ali gre za poseben Božji poseg.
Najzanesljivejši dokaz za pristnost je čudež, ki pomeni Božji pečat. Isto velja
za napovedano prerokbo, ki se je izpolnila. Oboje se je v Fatimi zgodilo.
Škof Correia da Silva je 3. maja 1922 imenoval
preiskovalno komisijo za fatimske dogodke. V odloku je navedel besede papeža
Leona XIII. iz okrožnice De studiis historicis: »Prvi zakon zgodovinopisja je
ta, naj se nikoli ne trdi neresnica. Drugi zakon pa se glasi, da ne smemo imeti
strahu pred resnico.« – Če fatimski dogodki niso resnični, naj se neresnica
odkrije.
Komisija je Luciji med uradnim zaslišanjem 8.
julija 1924 zastavila tudi vprašanje: “Si prepričana, da si vrh črnike res
videla Gospo in da se nisi varala?” Lucija je odgovorila: “Prepričana sem, da
sem jo videla in da se ne motim. Tudi če bi me ubili, ne boste dosegli, da bi
rekla nasprotno.”
Ko je škofijska komisija raziskovala vprašanje
pristnosti fatimskih pojavov, je izključila vse možnosti samoprevar, načrtnih
prevar in delovanja hudobnega duha. Po osmih letih je, predvsem po zaslugi
lizbonskega kanonika in profesorja dr. Formigona, končala svoje delo aprila
1930.
Škof Correia da Silva je
vprašal za mnenje tudi Sveti sedež. Prikazovanja je potrdil z dolgim pastirskim
pismom Od Božje previdnosti (A Divina
Providencia) na fatimski dan 13. oktobra 1930. Objavil je, da so prikazovanja
trem pastirčkom verodostojna, in je dovolil javno češčenje fatimske Gospe: »V
moči presoj – objavljenih in drugih, ki jih zaradi strnjenosti izpuščamo – ob
tem, ko ponižno kličemo Božjega Duha in se postavljamo pod zaščito najsvetejše
Device; potem ko smo slišali mnenja naših častitih škofijskih svetovalcev, s
tem pismom razglašamo, da so videnja pastircev od 13. maja do 13. oktobra 1917
v Covi da Iria, v župniji Fatima v tej škofiji, vredna vere; dovoljujemo uradno
češčenje fatimske Matere Božje.«
Ni komentarjev:
Objavite komentar