Evangeliji kažejo tesno povezanost Jezusove molitve z njegovim odrešenjskim delom. Evangelisti so bili posebej pozorni prav na to, saj so opisovali Jezusa kot Odrešenika. Ker so nam podali le drobce, je vsebina Jezusovih dostikrat dolgih molitev v glavnem ostala ljudem prikrita.
Vemo pa, da je največji med velikani molitve tedaj, ko je noč prebedel v molitvi, ko se je v vrtu Getsemani vrgel na svoj obraz in molil ter potil krvavi pot, to delal za nas in zaradi nas. Tisti, ki je na križu postal "črv in ne človek" (Ps 22,7) in je pretresljivo molil: "Moj Bog, moj Bog, zakaj si me zapustil?" (Mt 27,46; Ps 22,1), je vse to sprejel nase zaradi nas, zaradi našega odrešenja.
Kako je bila vsa Jezusova odrešenjska dejavnost prežeta z molitvijo, kaže dejstvo, da je pred pomembnejšimi dogodki več molil. Kakšna šola za nas, ki zaradi zaposlenosti molitev pogosto opuščamo ali krajšamo! Lahko si mislimo, da Jezus ni noči prebedel v molitvi le pred izborom dvanajsterih apostolov. Tega nočnega molivca bi mogli srečati že v času njegovega skritega življenja v Nazaretu, prav tako v času njegovega štiridesetdnevnega bivanja v puščavi. V teh nočeh se je v molitvi boril s svojim Očetom zate in zame, za svojo Cerkev, njen obstoj in trdnost do konca sveta.
Odrešenjske vrednosti za nas nima le Kristusova smrt in vstajenje, temveč tudi njegova molitev. Kakor Kristusa samega tako tudi njegove molitve ne moremo do konca doumeti. Še najbolj so prodrli v njeno globino svetniki, za katere v molitvi prebedele noči niso bile nobena redkost.
Sv. Frančišek je vso noč ponavljal: »Moj Bog in moje vse!« Sv. Pavel je zapisal: »Lahko jeste ali pijete ali kaj drugega delate, vse delajte v Božjo slavo« (1 Kor 10,31). Sv. Avguštin: »Prav živeti zna tisti, ki zna prav moliti.« Alexis Carrel: »Ali prav moliš, je odvisno od tega, kako živiš. Ali prav živiš, je odvisno od tega, kako moliš.«
p. Anton
Ni komentarjev:
Objavite komentar