Človek je takšen,
kakršno je njegovo srce. V srcu prebiva Sveti Duh (prim. Gal 4,6). Od našega
srca bo odvisno tudi gledanje Boga po naši smrti, saj nas Jezus v blagru uči:
“Blagor čistim v srcu, kajti Boga bodo gledali” (Mt 5,8). Ko molimo,
povzdigujemo k Bogu svoje srce.
V srcu nastajajo
naše misli, želje, načrti. Žal tudi naši grehi. Kakršne so naše prostovoljne
misli, želje, sklepi in predstave, takšne bodo naše besede, takšna bodo tudi
naša dejanja. Takšni bomo kot ljudje in kristjani. Če se hočemo poboljšati,
mora priti do spreobrnjenja našega srca, naše notranjosti. Na znotraj se moramo
odvrniti od zla in se okleniti dobrega, Boga.
Bog je po preroku
Ezekielu obljubil:
“Odstranil bom
kamnito srce iz njihovega telesa in jim dal meseno srce, da se bodo ravnali po
mojih zakonih, se držali mojih odlokov in jih izpolnjevali. Moje ljudstvo bodo
in jaz bom njihov Bog” (Ezk 11,19s).
Govorimo tudi o
presvetem Jezusovem Srcu. Povabljeni smo, da se mu posvetimo. Tu je središče
njegove ljubezni do Boga in do vsakega človeka. On ima srce za nas. Tudi za
nebeškega Očeta moremo reči, da ima srce za nas ljudi, ker nas neizmerno ljubi.
Ljubezen ni isto
kakor čustvo ljubezni, ki je dostikrat kratkotrajno in muhasto. Vendar s
pomočjo čustva Boga in bližnjega ljubimo z večjim žarom. Veselje in sreča sta
povezana z ljubeznijo. Že pristna človeška ljubezen je vir veselja in sreče.
Tem bolj je vir veselja in sreče ljubezen med človekom in Bogom.
Tomaž Kempčan,
znani duhovni pisatelj iz 15. stoletja, je v knjigi Hoja za Kristusom položil
Bogu v usta tele besede:
»Sin, ne zaupaj
temu, kar morda sedaj čutiš v srcu, kajti čustva se hitro menjajo. Dokler boš
živel, boš podvržen spremenljivosti, tudi ne po svoji volji: sedaj miren, potem
nemiren, danes goreč, jutri mlačen, sedaj skrben, sedaj len; sedaj resen, a
potem zopet lahkomiseln. A kdor je razumen in poučén v duhovnem življenju, ta
je vzvišen nad vso to spremenljivost; tak se ne meni za čustva, ne za to, od
kod vleče veter nestanovitnosti, ampak samo za to, da je ves namen duha obrnjen
k pravemu in zaželenemu cilju.«
Čeprav ni nobenih
čustev ali so ta celo ljubezni nasprotna, moremo ljubiti z Božjo ljubeznijo.
Seveda se moramo pri tem večkrat prisiliti z voljo. To je potrebno zlasti pri
ljubezni do sovražnikov, ko se nam čustva običajno zelo upirajo in so nam le z
duhovnim bojem pokorna.
Ni komentarjev:
Objavite komentar