Objavljamo odlomek iz knjige Adrienne von Speyr, Gospodova dekla
Kot beseda milosti je njena [Marijina] pritrditev
na poseben način delo Svetega Duha. V njegovem delovanju podarja Marija Bogu
duha in telo. Duh, ki jo bo obsenčil, je že v njej. In on je tisti, ki ji
dovoljuje, da skupaj z njim izreče pritrditev. Duh, ki bo pri obsenčenju
preplavil Marijo, bo srečal Duha, ki v njej že prebiva, in Marijin »da« bo tako
rekoč vključen v »da« Duha. Zaodet v Svetega Duha pa postane ta »da« resnična,
svobodna, samostojna beseda njenega lastnega duha. Najprej bo postal beseda
njenega duha, ne da bi še slutila, kako močno je v božji nameri določeno, da
postane tudi beseda njenega telesa. Sveti Duh bo tisti, ki bo »da« njenega duha
razširil tudi v »da« njenega telesa. On to more, ker je njena pritrditev brez
sleherne omejitve, voljna snov, iz katere more Bog oblikovati, kar hoče.
Ko je izrekla svoj »da«, se je Marija
odpovedala sama sebi, izničila je sama sebe, da bi pustila v sebi delovati
edinole Boga. Vse možnosti, ki sestavljajo njeno bitje, odpira Marija njegovemu
delovanju; možnosti, ki so ji zaupane, ne da bi mogla, ali hotela imeti nad
njimi pregled. Odloči se pustiti, da deluje edinole Bog in vendar postane prav
po tej odločitvi tista, ki sodeluje. Sodelovanje z delovanjem milosti je namreč
vedno sad odpovedi. Vsaka odpoved v ljubezni je rodovitna, ker ustvari prostor
za pritrditev Bogu, in Bog čaka samo na človekovo pritrditev, da mu pokaže, kaj
človek more skupaj z Bogom. Nihče se ni tako zelo kakor Marija odpovedal vsemu,
kar je lastnega, da bi pustil Bogu, naj vlada samo on; zato Bog nikomur ni
podaril večje moči za sodelovanje kakor njej. Odpovedujoč se vsem svojim
možnostim prejme Marija izpolnitev le-teh nad vsa pričakovanja. Sodelujoč v
telesu postane mati Gospodova; sodelujoč v duhu njegova dekla in nevesta. In
dekla postane Mati, in Mati postane nevesta: vsaka perspektiva, ki se zapre,
odpira novo perspektivo, vedno dlje, v neizmernost.
Ni komentarjev:
Objavite komentar