35
LET BERNARDOVE DRUŽINE
V 2. številki revije V Materini
šoli, decembra 1985, je za uvodnik zapisano, da se je začela polletna priprava
na popolno izročitev Bogu po Mariji. Nato sledi:
»Naš cilj je, živeti v svetu
cistercijansko duhovnost: moli in delaj! Gre za poglobljeno služenje Bogu in
človeku. Tisto, kar že delamo, naj bi delali bolje. Okrog Marije bomo skupaj s
cistercijani in z vami, Bernardovi sodelavci, ki se naših mesečnih srečanj ne
morete udeleževati, povezani v eno duhovno družino. Molitev vsaj ene desetke
rožnega venca (ali križevega pota ali litanij ali hvalnic ali večernic) nas bo
k temu spodbujala in nam za to izprosila Božjo pomoč. Tako bomo Marijino šolo
razširili v naše vsakdanje življenje.
Nekatere značilnosti
cistercijanskega življenja lahko vsaj deloma upoštevamo in uresničujemo v
svojem vsakdanjem življenju. Za cistercijane je značilna neka odmaknjenost od
hrupa sredi sveta. Samota in molk sta tu posvečena in vodita človeka v osebno
poglobitev ter v tesno povezanost z Bogom po molitvi.
Skoraj 900-letno zgodovino
cistercijanov povezuje kot rdeča nit Devica Marija. Cistercijani so med našim
narodom že od začetka vneto širili njeno češčenje. Ljudi so učili molitev, ki
so posvečene Materi Božji. Zato ni nič čudnega, da je prav v Stiškem rokopisu
iz 1. polovice 15. stoletja prvič v slovenskem jeziku zapisana molitev
Pozdravljena, Kraljica. Cistercijani so zidali Marijine cerkve in oltarje.
Slovesno so obhajali njene praznike.
Marija vodi h Kristusu.
Cistercijanska duhovnost je po zgledu sv. Bernarda tesno povezana s Kristusom.
Glavnega cistercijanskega svetnika pogosto vidimo na slikah ne le skupaj z
Marijo, ampak tudi s Kristusom ali njegovim križem.
Cistercijansko življenje je
uresničevanje gesla 'Moli in delaj!' Molitveno bogoslužje z vsakdanjo skupno
mašno daritvijo je postavljeno na prvo mesto. Duhovno branje je nepogrešljiva
vsakdanja hrana. Tako se menih ne hrani le s kruhom sv. obhajila, marveč tudi s
kruhom Božje besede. Ročno delo meniha povezuje z naravo, ki človeka dviga k
Bogu.
Samostanske stavbe, ki so iz
stoletja v stoletje rastle in se razvijale, kakor bi bile živ organizem, tudi
vodijo človeka k Bogu. Nastajale so iz vere in vabijo človeka k poglobljeni
veri.«
Kdo je bil sv. Benedikt?
Duhhovnost cistercijanov je pravzaprav benediktinska duhovnost.
Cistercijani žive po Pravilu sv. Benedikta. Red belih menihov je nastal iz
težnje po natančnejšem izpolnjevanju tega Pravila, kakor so ga v tistem času
izpolnjevali benediktinci.
Sv. Benedikt, oče zahodnega meništva in prvi zavetnik krščanske Evrope, se
je rodil leta 480 v umbrijskem mestu Nursiji v Italiji. Tri leta je v
neprestanem poglabljanju v Boga živel v samosti, v votlini. Ko so nekega dne
tega puščavnika odkrili pastirji, so začeli k njemu prihajati od blizu in daleč
ljudje, da bi jim bil duhovni učitelj in voditelj. Ljubeznivo jih je sprejemal
in jim pomagal v duševnih stiskah in težavah.
Začeli so prihajati tudi taki, ki so
hoteli popolnoma posnemati Benediktovo molitveno življenje v samoti. Benedikt
jih je preskusil in uvedel v meniški način življenja. Okrog svoje votline je
ustanovil dvanajst samostanov po dvanajst menihov. Pozneje je s skupino menihov
deloval na Monte Cassinu, ki je postal matični samostan benediktinskega reda.
Glas o Benediktovi svetosti je privabljal čedalje večje množice. Oznanjal jim
je evangelij, jih tolažil in jim bil duhovni voditelj. Na Monte Cassinu je
napisal meniško Pravilo, katerega so se mnogi menihi držali po vsej Evropi,
benediktinci in cistercijani pa se po njem ravnamo še danes.
Kaj pravi Benediktovo Pravilo o
molitvi?
»Preden se lotiš kakega dobrega
dela, si z gorečo molitvijo od Kristusa izprosi, da ga on dopolni.«
»Gospoda bomo prosili, naj nam
pomaga s svojo milostjo, kajti naša narava je preslabotna.«
»Pogosto se posvečaj molitvi.«
»Svoje prejšnje grehe s solzami in
vzdihi vsak dan v molitvi priznavaj Bogu.«
»Iz ljubezni do Kristusa moli za
sovražnike.«
Odmevi
»Zelo rad – iz ljubezni do Stične –
se pridružim molitvi desetke rožnega venca, če je možno, tudi kot član
Bernardove družine« (salezijanec).
»Danes je praznik darovanja Device
Marije. Že človeku je lepo kaj darovati; darovati Bogu pa je najlepše! Zgodi
se, da kdo naše darilo celo odkloni – kako to zaboli! – Bog ga ne odkloni
nikoli! Kako tolažljivo je, da sprejme Bog že človekovo dobro voljo, trud,
prizadevanje, da bi zanj in za bližnjega kaj storil! Bog z veseljem sprejme naš
še tako majhen dar, da je le dan iz ljubezni, kaj šele, če mu vsak dan podarimo
naše srce, da ga oblikuje po svojem Srcu!«
»Moja duša je polna klica Njega, ki
ljubi, rešuje, daje moč. Le-to dobivam tudi po molitvi vseh Vas!«
Ni komentarjev:
Objavite komentar