Vse najpomembnejše informacije o epidemiji COVID19 Slovenske Škofovske Konference

Viri objav

Tekst v blogu je iz objav glasila V Materini šoli, glasila Bernardove družine. Izdaja: Cistercijanska opatija Stična, Stična 17, 1285, Ivančna gorica, Slovenija

četrtek, 6. april 2017

ČEŠČENJE NAJSVETEJŠIH SRC Glej to Srce (3) Neskončno usmiljenje Srca Jezusovega



Vse Jezusovo delovanje je bilo izraz njegovega usmiljenja do nas slabotnih ljudi. Zavzemal se je za uboge, bolnike, otroke in še posebej za grešnike. Družil se je z njimi in jim odpuščal grehe. Ko so mu farizeji očitali, da jé s cestninarji in grešniki, jim je odgovoril: »Ne potrebujejo zdravnika zdravi, ampak bolni. Pojdite in se poučite, kaj pomenijo besede: Usmiljenja hočem in ne žrtve. Nisem namreč prišel klicat pravičnih, ampak grešnike« (Mt 9,11–13).
Jezus kot Dobri pastir gre v svojem usmiljenju iskat stoto, izgubljeno ovco. S svojim usmiljenim pogledom presune Petra, ki ga je zatajil, da se skesa in bridko zjoka. Desnemu razbojniku odpusti grehe in mu obljubi raj. Usmiljenje do grešnikov lepo razodeva prilika o izgubljenem sinu, ki je predvsem prilika o usmiljenem očetu. Ko se je izgubljeni sin vračal domov, »ga je oče zagledal in se ga usmilil; pritekel je, ga objel in poljubil« (Lk 15,20).
V Jezusovem ravnanju z grešniki se razodeva Očetovo usmiljenje do njih. Usmiljenost Srca Jezusovega je odsvit Očetovega usmiljenja. Za še tako velikega grešnika je rešitev v zaupanju v neizmerno usmiljenje Srca Jezusovega. Papež Janez Pavel II. je ob beatifikaciji bl. sestre Favstine Kowalske, ki je oznanjala Božje usmiljenje, dejal: »Kje, če ne v Božjem usmiljenju, lahko svet najde zavetje in luč upanja?«
Jezusovo izredno usmiljenje je izražal tudi njegov odnos do ljudi. V Naimu je iz usmiljenja do matere vdove obudil od mrtvih njenega sina. Evangelist je zapisal: »Ko je zagledal množice, so se mu zasmilile, ker so bile izmučene in razkropljene, kakor ovce, ki nimajo pastirja« (Mt 9,36). Preden je Jezus nasitil štiri tisoč mož, je rekel svojim učencem: »Smili se mi množica, ker že tri dni vztrajajo pri meni in nimajo kaj jesti« (Mt 15,32).
Kdor se hoče upodabljati po usmiljenem Srcu Jezusovem, mora v odnosu do bližnjega tudi sam postati usmiljen, kakor je bil usmiljen v Jezusovi priliki usmiljeni Samarijan. Ne gre samo za sočustvovanje, ampak za dejansko pomoč.

Srečanje z Jezusovo ljubeznijo pri mašni daritvi

Mlad redovnik pripoveduje: »Spominjam se svojih zgodnjih srednješolskih let, ko sem pravzaprav začel zares z osebno molitvijo. Za god mi je mati podarila križ. Namestil sem ga nad posteljo. Od takrat se je v meni nekaj premaknilo. V sobi kar naenkrat nisem bil več sam. Nenehno sem čutil pogled Križanega in tudi sam sem pogosto usmeril svoj pogled nanj. Ta preprosti križ mi je sporočal, da nisem sam, da je nekdo, ki me spremlja, še več, da je nekdo, ki me ljubi do konca. Iz teh začetnih pogledov se je počasi razvijala moja osebna molitev. Jutranja in večerna. Spominjam se, da se je takrat moje življenje začelo spreminjati, da je dobivalo novo, intenzivnejšo razsežnost.«
Kakor za tega srednješolca je za mnoge kristjane Kristusova smrt pretresljiv dogodek, če se vanj vživijo. Drugače je z mašno daritvijo, ki je za marsikoga le neprijetna dolžnost. Vendar gre pri mašni daritvi v bistvu za isti dogodek kakor na Kalvariji, le da na nekrvav, skrivnosten način. S pomočjo mašne daritve traja daritev na križu skozi vse čase. Gre za spomin Jezusove smrti in vstajenja, spomin, ki je hkrati skrivnostno ponavzočenje te smrti in vstajenja. Isti Jezus, ki je nekoč visel na križu, se zdaj daruje na oltarju. Po mašni daritvi pritekajo sadovi kalvarijske daritve do nas.
Z mašno daritvijo se nam približa Jezusova zadnja večerja: »Vzemite in jejte od tega vsi, to je moje telo, ki se daje za vas. – Vzemite in pijte iz njega vsi, to je kelih moje krvi nove in večne zaveze, ki se za vas in za mnoge preliva v odpuščanje grehov. To delajte v moj spomin.« Srce Jezusovo se daruje za nas, njegova kri se preliva v odpuščanje naših grehov. Svoje telo nam nudi za hrano in svojo kri za pijačo. Kako ga ne bi vzljubili, kako se ne bi zanj zanimali, kako ne bi z veseljem prihajali k njegovi daritvi!
Kdor živi iz prebujene žive vere, je zanj mašna daritev poglobljeno srečanje s Srcem Jezusovim. Sveta Evharistija je najodličnejši dar Srca Jezusovega. Papež Pavel VI. je leta 1965 v apostolskem pismu 'Nedoumljivo Kristusovo bogastvo' zapisal: »Pri evharistični daritvi se namreč daruje in prejema isti naš Odrešenik, ‘ki vedno živi, da prosi za nas’ (Heb 7,25), čigar Srce je bilo prebodeno z vojakovo sulico in je izlilo val dragocene krvi in vode na človeški rod. Zraven tega na tem vzvišenem vrhuncu okušamo duhovno sladkost ob njenem izviru. Obhaja se spomin tiste izredne ljubezni, ki jo je Kristus pokazal v svojem trpljenju.« Pobožnost do Srca Jezusovega je vsa »v tem, da Jezusa Kristusa pravilno častimo in mu zadoščujemo, ter sloni največ na vzvišeni skrivnosti presvetega Rešnjega telesa«.
Srce Jezusovo se pri mašni daritvi daje za nas; daje v svoji besedi in pod podobo kruha. Njegovo ljubezen bi morali vedno znova odkrivati. Pri tem nam pomaga pogostno branje in premišljevanje evangelija, redna poglobljena molitev, neprestano prizadevanje za izpolnjevanje Božje volje, dobra priprava na vsako mašno daritev in dejavno sodelovanje pri njej, življenje iz te daritve in prejetega svetega obhajila.

Ni komentarjev:

Objavite komentar