SV. AVGUŠTIN v pismu vdovi Probi piše: »O bratih [puščavnikih] v Egiptu pripovedujejo, da opravljajo pogostne molitve, vendar prav kratke, ki jih izrečejo v eni sapi, kakor bi zagnali kopje, da bi skrbno obujena srčna pobožnost, ki je molivcu najbolj potrebna, s časom ne izhlapela in oslabela. To nam dovolj jasno kaže, da ne smemo dopustiti, da bi srčna pobožnost, kadar popušča, čisto otopela, a tudi naglo naj je ne pretrgamo, dokler je živa.«
V stanju molitve so po Jezusovem in Marijinem
zgledu živeli svetniki. Že za prerokinjo ANO je rečeno, da »templja ni
zapuščala, ampak je noč in dan s postom in molitvijo služila Bogu« (Lk 2,37). V
stanju molitve je živel SV. PAVEL in mnogi prvi kristjani, ki so se k posebnim
molitvam zbirali v templju in po hišah. Sv. Hieronim pravi o SV. JAKOBU
MLAJŠEM, da je tako pogosto kleče molil, da je njegova koža na kolenih postala
trda kot kamelja koža.
SV. ANTON PUŠČAVNIK je pogosto noč prečul v
molitvi. Sv. Atanazij poroča, kako je sv. Anton po taki prečuti noči zjutraj
žalosten govoril soncu: »Sonce, kako da si že zopet tu? Ti mi odvračaš oči od
veliko lepšega Sonca!«
SV. FRANČIŠEK KSAVER, véliki misijonar Indije
in Japonske, ki je pridobil velike množice za Kristusa, je bil velik mož
molitve. Skrivnost njegove silne in tako blagoslovljene dejavnosti je ravno v
njegovi molitvi. Molitve ni nikdar opuščal ne skrajševal, čeprav je bil od
misijonarskega dela popolnoma izčrpan. Privoščil si je le kake tri ure spanja,
ostali čas noči je premolil. Celo v spanju so ga slišali, kako je klical: »O
moj Jezus! O moj Stvarnik!« Pogosto je celo noč premolil pred Najsvetejšim.
SV. FRANČIŠEK SALEŠKI se je ob vsaki stvari
spomnil na Boga. Njegovo življenje je bilo trajno pogovarjanje z Bogom. Če je
bil na polju, je rekel: »Mi smo tudi polje, ki ga je Bog obdelal, da bomo
obrodili sad.« Ko je šel mimo lepe cerkve, je vzkliknil: »Tudi mi smo svetišče
živega Boga; zakaj naše duše niso okrašene s svetimi čednostmi?« Ko je zagledal
lepe cvetlice, se je vprašal: »Kako to, da cvetje naših kreposti ne obrodi
sadu?« Ko je opazoval umetniške slike, je razmišljal: »Nič ni lepšega kakor po Božji
podobi ustvarjena duša.« Ko je bil na vrtu, je rekel: »Kdaj bo vrt naše duše
obložen s cvetjem in sadjem?« Kadar je prišel do reke, je dejal: »Kdaj bomo
tako kakor vode, ki se izlivajo v morje, sklenili popotovanje k Bogu?«
SV. FIDELIS, prvi mučenec iz kapucinskega reda,
je bil človek molitve. Njegov sobrat p. Janez, ki je v procesu za razglasitev
za blaženega nastopil kot priča, je izpovedal:
»Njegov duh je bil v življenju zmeraj usmerjen
k Bogu, v vsakem položaju, v vročini in mrazu, v lakoti in žeji, v nevarnostih
in naporih, pa naj je bil v samostanu ali kje zunaj. Čas molitve, ki so ga
določala redovna pravila, mu ni zadoščal. Zornicam, ki so s premišljevanjem
trajale od polnoči do dveh, je vedno dodal še eno uro molitve. Pri vsem tem je
bil zjutraj ob petih spet prvi v koru. Na vsako pridigo se je pripravljal z
dolgo molitvijo in po pridigi je spet vsaj eno uro molil ... Spal je malo,
ponoči je pogosto vstajal in molil.«
Albera pravi o SV. JANEZU BOSKU:
»Smeli bi reči, da je bilo don Boskovo življenje
neprestana molitev, stalno in nikdar pretrgano zedinjenje z Bogom. O tem nam
priča odkritosrčna veselost, ki ni nikoli izginila z njegovega vedno
smehljajočega se obraza. Kadarkoli smo prihiteli po kakšen nasvet, se nam je
vselej zdelo, kot da je moral pretrgati pogovor z Bogom, da nas je mogel
poslušati. Pa tudi nasveti in besede, s katerimi nas je osrčeval, so se zdele,
kot da so prišle iz Božjih ust.«
Ceruti je povedal o istem svetniku:
Zase sem popolnoma prepričan, in so mi pravili
tudi drugi, ki so ga pobliže poznali, da je bilo njegovo življenje, posebno v
zadnjih letih, ena sama nepretrgana molitev.«
Neprenehoma moliti ne pomeni, da kar naprej
molimo ustne molitve, saj je to nemogoče. Prav tako med delom večinoma ne
moremo izrečno ustno moliti. Če je z delom zaposlen naš duh, hkrati ne moremo
misliti na Boga. Lahko pa naš duh pogosto poleti k Bogu, a še važnejše je, da
je naše srce čimbolj pri Bogu. Nenehna molitev je predvsem notranja usmeritev
celotnega življenja na Boga. To je takrat, kadar živimo in delamo za Boga, z njim in v njem. Takrat tudi spolnjujemo
njegovo voljo. Takrat si pogosto najdemo čas tudi za izrečno molitev. BL. MATI
TEREZIJA nas spodbuja:
»Ljubímo molitev! Čez dan bi morali dostikrat
začutiti željo po molitvi. Čim več v tihi molitvi prejmemo, tem več lahko pri
delu razdamo.«
Do stanja molitve pridemo z dolgotrajnim
sodelovanjem z Božjo milostjo. Velja, kar pravi SV. JANEZ KLIMAK: »Bog podari
sposobnost molitve onemu, ki moli.«
O svetopisemskih očakih je rečeno, da so hodili
pred Bogom z nedeljenim srcem, kar je neprestana molitev ali stanje molitve. V
stanju molitve ni nobenega nasprotja med delom in molitvijo, jedjo in spanjem.
Vse je postalo eno.
BL. CONTARDO FERRINI (u. 1902), vseučiliški
profesor, velik znanstvenik, je dnevno hodil k maši, pred njo molil četrt ure
in se tudi med delom pogosto zatopil v molitev. Če je le utegnil, je več ur
premolil pred Najsvetejšim. Mnoge noči je prebedel v molitvi. Ljudje so
govorili o njem, da moli kakor angel.
Neprestana molitev je s pomočjo Božje milosti
možna za tistega, ki upošteva, da je vsa zemlja polna Božjega veličastva (prim.
Iz 6,3) in da »stvarstvo nestrpno hrepeni po razodetju Božjih sinov« (Rim
8,19).
Stanju molitve se približa človek, ki pogosto
in dobro moli; človek, ki mu je tudi delo in razvedrilo, veselje in žalost
povod, da se dvigne k Bogu. Neka uslužbenka je zapisala:
»Molim, kadar imam drobce prostega časa čez
dan: ko hitim v službo, na avtobusu, v vrsti za nakup. To je navadno preprosta
misel na Boga, prošnja za nekoga, ki je v stiski, občudujoča zahvala za lepoto
zvezdnatega neba, navadno pa kar kratek verz iz psalma: »O Bog, kakor jelen
hrepeni po studencu, tako moja duša koprni po tebi. Mojo dušo žeja po Bogu,
živem Bogu...« (Ps 42,2–3)
JOHN HENRY NEWMAN govori o duhu nenehne
molitve:
»Človek ne more biti eno uro zares veren in
drugo neveren. Saj bi potem lahko rekli, da more biti izmenoma eno uro zdrav in
naslednjo bolan. Človek, ki je veren, je veren zjutraj, opoldne in zvečer.
Njegova vernost je bistvena značilnost, je posoda, ki obsega vse njegovo
mišljenje, govorjenje in dejanje: vse sestavlja prav isto celoto. V vseh rečeh
vidi Boga, vse svoje delovanje povezuje z duhovnimi cilji, ki mu jih je Bog
razodel. Vse dogodke v teku dneva, sleherno osebo, ki se z njo sreča, novice,
ki jih sliši, vse meri z merilom Božje volje.
Kdor tako živi, o tem lahko skoraj dobesedno
rečemo, da neprestano moli. Vedno se zaveda Božje navzočnosti, zato se stalno
spoštljivo obrača na Boga, ki mu je zmeraj pred očmi, z notranjo govorico
molitve in hvale, ponižne izpovedi in veselega upanja.«
p. Anton
Ni komentarjev:
Objavite komentar