Vse najpomembnejše informacije o epidemiji COVID19 Slovenske Škofovske Konference

Viri objav

Tekst v blogu je iz objav glasila V Materini šoli, glasila Bernardove družine. Izdaja: Cistercijanska opatija Stična, Stična 17, 1285, Ivančna gorica, Slovenija

sobota, 22. december 2018

Marija Pomagaj v Ljubljani in spokorna procesija 29. maja 1943

Ob 150-letnici rojstva generalnega vikarja Ignacija Nadraha (1868–1951)

Ignacij Nadrah se je rodil na Sveti večer leta 1868 na Mrzlem Polju, župnija Stična. Služboval je v Metliki, Tržiču, Škofji Loki, najdalj pa v Ljubljani. Bil je najvišji cerkveni dostojanstvenik rojen v stiški župniji. Dosegel je veliko visokih nazivov. Med drugim je bil stolni kanonik, protonotar, generalni vikar ter stolni prošt – skratka za škofom Rožmanom drugi mož v škofiji. Morda je bilo njegovo najpomembnejše delo vzgoja več generacij slovenskih duhovnikov, saj je bil kar 25 let ravnatelj »Škofijskega duhovskega semenišča« v Ljubljani. Iz tega obdobja je tudi zapis iz maja l943, ko je škof Gregorij Rožman posvetil ljubljansko škofijo Marijinemu brezmadežnemu Srcu. Nadrahov zapis, ki sledi, je bil objavljen v knjigi: Matjaž Ambrožič, Spomini in semeniška kronika (1941-1944) Ignacija Nadraha, str. 190–191.

»19. maja 1943 je škof [Gregorij Rožman] prinesel s Trsata milostno podobo Marije Pomagaj. Ob okupaciji Gorenjske po Nemcih se je posrečilo frančiškanom spraviti podobo k frančiškanom na Trsat. V Ljubljani je bila nekaj časa v škofovi kapeli, za kak dan so jo dobili v ta in oni samostan, potem so jo pa stalno namestili na oltarju sv. Dizma v stolni cerkvi. Pred njo so hodili bogoslovci molit, ko so se vračali s sprehoda, od predavanj in sicer ob vsaki priliki. Ob nedeljskih večerih je vpeljal stolni vikar Žakelj pred podobo pete litanije. Bogoslovci so z veliko gorečnostjo hodili pet te litanije, navadno kvartet, včasih oktet.
V noči od 23. do 24. maja 1943 je imelo semenišče v svoji kapeli celonočno adoracijo pred izpostavljenim Najsvetejšim. Imeli so jo razni samostani in zavodi kot pripravo za veliko spravno procesijo 29. maja na Rakovnik. To noč je prišlo semenišče na vrsto. Izvršila se je adoracija  v lepem redu. Udeležilo se je je seveda tudi vodstvo.
28. maja je bil zadnji dan predavanj. Potem se je začel za bogoslovce najtežji čas: priprava za skušnje. Jaz sem imel svoj zadnji »seminar« v tem šolskem letu 22. maja 1943. Meseca maja sem imel – kakor doslej vsako leto – nekaj posebnih ur za novomašnike, v katerih sem jih poučeval in opozarjal na razne stvari, ki so važne za duhovnike v duhovnem pastirstvu.
29. maja 1943. Sobota. Velika spokorna procesija na Rakovnik. Bogoslovci so nosili brezijansko Marijo Pomagaj tja in nazaj. Drugi so šli za procesijo kot posebna skupina v roketih in so glasno molili in prepevali.
31. maja 1943. Semeniški praznik: Marija Srednica vseh milosti. Ob enem prvi dan prošnjega tedna. Prošnjih procesij ni bilo. Bogoslovci so šli ta in sledeča dva dneva ob 6.45 v stolnico, kjer so peli litanije in bili pri slovesni prošnji maši ...«
Valerija Ravbar

petek, 21. december 2018

Posvetitev in spreobrnjenje Rusije

Sestra Lucija v svoji zadnji knjigi takole na kratko pojasnjuje Marijine besede: »'Sveti oče mi bo posvetil Rusijo, ki se bo spreobrnila.' Izraz 'se bo spreobrnila' izhaja iz besede spreobrnitev, kar pomeni obrat od zla k dobremu.«
Ali obljubljeno spreobrnjenje Rusije pomeni, da bodo pravoslavni Rusi postali katoličani? Msgr. Bertone odgovarja:
»Posvetitev Rusije za Lucijo ni pomenila katoliške osvojitve velike krščanske Rusije. To ni bil namen. Posvetiti Rusijo Materi Božji, da bi se vrnila h krščanstvu; Rusijo, ki je bila vdana Materi Božji, a je bila izdana in iznakažena s komunistično revolucijo, uničena s prerodom, ki ga je izvajal državni ateizem.«
Slovaški škof Pavel Hnilica je 25. marca 1984 skrivaj znotraj obzidja Kremlja v Moskvi izvršil obred posvetitve Marijinemu brezmadežnemu Srcu. Dne 9. novembra 1989 je bil porušen berlinski zid. Na god Device Marije Kraljice, 22. avgusta 1991, je v Moskvi mirna revolucija premagala komunistično oblast, kajti agresivna tankovska armada na Rdečem trgu proti svoji volji kot ohromljena ni reagirala. 25. decembra 1991 so z najvišjega droga v Kremlju odstranili rdečo zastavo.
Gorbačov je v znamenitem članku v nekem italijanskem dnevniku priznal vlogo papeža Janeza Pavla II. pri razpadu Sovjetske zveze: »In danes lahko rečemo, da vse, kar se je zgodilo v vzhodni Evropi v teh zadnjih letih, ne bi bilo mogoče brez navzočnosti tega papeža, brez velike vloge – tudi politične – ki jo je on znal odigrati na svetovnem prizorišču.«
Spreobrnjenje je proces v človekovem srcu ob delovanju Božje milosti in človekovem sodelovanju. Posvetitev Rusije je bila le prvi korak k popolnemu spreobrnjenju. Z novim stanjem po padcu komunizma v Rusiji je bila Rusiji in drugim socialističnim državam dana večja možnost, da se rešijo razkristjanjevanja in se vrnejo k Bogu. Da se bosta Rusija in z njo tudi Zahod popolnoma spreobrnila, je potrebna oživitev pobožnosti do Marijinega brezmadežnega Srca, ki bo vodila do doslednega življenja po evangeliju.
V povezavi s Fatimo je Rusija personifikacija komunizma in sploh brezbožnega materializma. Potrebno je zato, da bi se neverni ljudje odvrnili od nevere in se vrnili k Bogu.

Škof Pavel Hnilica in posvetitev

Škof Pavel Hnilica je bil zelo povezan s svetim očetom Janezom Pavlom II. in s sestro Lucijo ter z materjo Terezijo iz Kalkute. Ko je bila slovenska skupina v juniju 2000 v Rimu na mednarodnem evharističnem kongresu, nam je msgr. Hnilica v predavanju med drugim dejal:
»Začel se je širiti glas, da posvetitev, ki jo je izvršil sveti oče leta 1984, ni bilo takšna, kakršno je hotel Bog, da naj bi to rekla sestra Lucija. Vprašal sem jo in ona je odgovorila:
'Sveti oče je naredil vse, kar je bilo možno, in Bog je zadovoljen.'
Vprašanje pa je, koliko škofov se je pridružilo temu papeževemu dejanju posvetitve. Posvetitev je bila veljavna, vendar ni bila popolna, ker so manjkali nekateri škofje. Manjkala pa je tudi udeležba vernikov, kajti Marija je naročila, 'naj se vsa moja Cerkev, od glave do zadnjega uda, posveti mojemu Srcu in naj to posvetitev širi'. Naročila je tudi pobožnost prvih sobot.
Po padcu komunizma so govorili, da je ta največji čudež v zgodovini posledica posvetitve. Zgodovina ne pozna primera, da bi se takšen imperij zrušil na tako miren in human način.
Do zmage Marijinega Srca še ni prišlo, ker manjkajo škofje in tudi verniki (…)
Danes je Marijina vloga podobna vlogi, ki jo je imel Abraham pred Sodomo in Gomoro. Če bi se našlo tistih deset pravičnih, bi bila Sodoma in Gomora lahko rešena. Sveti oče je vprašal, koliko pravičnih je potrebno danes, da bi rešili svet. Jaz sem mu rekel, da tega ne vemo, to ve Marija in nam ne da miru, dokler ne bomo izpolnili vseh pogojev (…)
V tem pontifikatu se uresničuje zmaga Marijinega brezmadežnega Srca in tudi zmaga Jezusovega usmiljenega Srca. Jezus je rekel sestri Favstini: 'Zmaga brezmadežnega Srca moje Matere bo zmaga Svete Trojice' (…)
Na dan posvetitve Rusije 1984. leta sem bil v Kremlju, v muzeju, pred Vladimirsko ikono Matere Božje. Besedilo za mašo v latinščini sem imel v časopisu Pravda, ki sem ga držal v rokah. Steklenička od zdravil je bila kelih, hostije sem imel v najlon vrečki. Preden sem začel maševati, sem obnovil papeževo posvetitveno molitev in tudi potem, ko je bil Jezus že navzoč po spremenjenju. To je bila najbolj doživeta maša v mojem življenju. Dejal sem: 'Danes je največji dan za Rusijo. Kajti Jezusov namestnik skupaj z nasledniki apostolov polaga Rusijo v Marijino brezmadežno Srce. Zato bo Marija osvobodila Rusijo od satana. Bog je zaupal Rusijo Mariji tudi po svojem namestniku papežu' (…)
Ko sem povedal to svojo izkušnjo svetemu očetu, je imel solzne oči in mi je rekel:
'Marija te je tisti dan vodila za roko.'
In jaz sem rekel:
'Ne, sveti oče, nosila me je v naročju.'
Kajti jaz sem bil v veliki nevarnosti, vendar sem izgubil občutek za nevarnost. Z mano je bil moj tajnik, potovala sva v civilu, oblečena kot turista, in on je dejal:
'V Moskvi nisem prepoznal očeta Pavla, bil je popolnoma spremenjen. Vsem je dajal okrog vratu čudodelno svetinjico. Če bi srečal Brežnjeva, bi storil isto.'«
Ko je bil škof Pavel Hnilica 20. junija 2004 v Stični, je med predavanjem povedal:
»Janez Pavel II. je gotovo papež Fatime in hkrati tudi papež Božjega usmiljenja. Potem ko je bil izvoljen za papeža, sem mu pri prvem srečanju z njim rekel: 'Sveti oče, zelo sem srečen in čestitam Vam, da ste postali Petrov naslednik, da ste bili izvoljeni na njegov sedež. Prepričan sem, da je Vaše prvo poslanstvo, prvo dejanje, največje Vaše dejanje posvetitev Rusije, skupaj s škofi, Marijinemu brezmadežnemu Srcu. Če tega ne boste dosegli in izvršili v času svojega papeževanja, potem Vaše papeževanje pač ne bo dopolnjeno, dovršeno.'
Sveti oče mi je odvrnil: 'Če pridobiš škofe, sem pripravljen izvršiti to posvetitev.'
Morda je papeža k dejanju posvetitve še bolj opogumil njegov atentator Ali Agca, ki je nanj streljal 13. maja l981. V tem dogodku atentata je namreč papež videl, da je materinska roka, ki je tek krogle tako vodila, da je ostal živ, izrazila tudi svojo voljo, da to dejanje posvetitve res tudi izvrši.
Ko je po treh mesecih papež prišel iz bolnišnice, sem mu podaril kip fatimske Matere Božje, kip, ki je na mnogih fotografijah (fotografija kaže papeža, ki se z roko dotika kipa). Bilo je 22. avgusta l981, ko sem papežu izročil fatimski kip.
V teh treh mesecih, v boju med življenjem in smrtjo, je papež jasno spoznal, da je za rešitev sveta pred brezbožnim komunizmom in nevarnostjo atomske bombe potrebna posvetitev Rusije v skladu s fatimskim naročilom. Papež je najprej kip fatimske Matere Božje blagoslovil, nato ga je poljubil na srce (to je razvidno iz druge fotografije). Potem je ostal v razpoloženju svojega gesla: 'Totus tuus!'«[1]
p. Anton


[1] Pričevanje škofa Pavla Hnilice (2), v: VMŠ 2004, št. 11.

četrtek, 20. december 2018

Posvetitev je bila pravilno izvršena


Za veljavnost posvetitve je bilo potrebno moralno soglasje škofov s svetim očetom. Presenetljive politične spremembe na Vzhodu so po mnenju sestre Lucije posledica te posvetitve.
Po posvetitvi 1984 so se vse do 1990 in še pozneje pojavljala mnenja, da posvetitev Marijinemu brezmadežnemu Srcu, kakor jo je ona pričakovala, še ni bila izvršena. Širili so obrazce, na katerih so zbirali podpise, ki naj bi nagnili papeža, da se odloči za posvetitev. Sestra Lucija pa je msgr. Bertoneju odgovorila:
»Kar se tega tiče, je karmeličanska skupnost zavrnila obrazce za zbiranje podpisov. Rekla sem že, da je bila posvetitev, ki jo je želela Naša Gospa, uresničena leta 1984 in sprejeta od nebes!«
Tedaj je tudi rekla: »Molitev in pokora, z veliko vero v Božjo moč, bosta rešili svet.«
Ko je vicepostulator Luis Kondor v spremstvu karmeličanskega provinciala obiskal sestro Lucijo, mu je glede posvetitve 25. marca 1984 zagotovila: »Zdaj pa je prošnja bila izpolnjena!«
Sestro Lucijo so vprašali, od kod ve, da je nebo sprejelo posvetitev. Tedaj je pojasnila: »Poglejte na Vzhod, tam se vidi odgovor!«
V pismu papežu Janezu Pavlu II. je fatimska vidkinja 8. novembra 1989 uradno potrdila veljavnost posvetitve: »Da, 25. marca 1984 je bilo storjeno tako, kakor je prosila naša Gospa.«
Da bi pomiril tiste, ki so mislili, da posvetitev še ni bila izvršena, je leirijsko-fatimski škof Alberto do Amaral med slovesnostmi 13. maja leta 1990 izjavil: “Vse nas nagiba k misli, da je posvetitev, ki jo je prosila naša Gospa, izvršena. Ne nadlegujmo več svetega očeta, ki je storil vse, kar mu je bilo mogoče storiti. In smemo misliti, da je vse, kar se je presenetljivo zgodilo v vzhodni in srednjevzhodni Evropi, mogoče pripisati posredovanju naše Gospe.”
Ta nadvse pomembna posvetitev je bila le začetno dejanje, uvod v širjenje in poglabljanje češčenja Jezusovega in Marijinega Srca v vsej Cerkvi. Že Jacinta je pred svojo smrtjo dejala svoji sestrični: »Jezusovo Srce hoče, da ob njem častimo tudi Marijino brezmadežno Srce

sreda, 19. december 2018

FATIMA – OKNO UPANJA (60) - Posvetitev Janeza Pavla II. 25. marca 1984



Papež sv. Janez Pavel II. je 25. marca 1983, na praznik Gospodovega oznanjenja, oklical izredno sveto leto odrešenja, 1950 let po Kristusovem odrešenju. 8. decembra 1983 je z apostolskim pismom na 2.600 škofij obvestil vse škofe, da bo na praznik Gospodovega oznanjenja, 25. marca 1984, obnovil posvetitev sveta Marijinemu brezmadežnemu Srcu. Prosil jih je, naj z njim molijo posvetitveno molitev. Dne 27. decembra 1983 je v zaporu Rebibbia obiskal Alija Agco in s tem tudi na zunaj pokazal, da mu je odpustil. Ali Agca je tedaj dejal: »Streljal sem, da bi ubil. Kdo je Fatima za vas?«
V nedeljo, 25. marca 1984, je sveti oče na Trgu svetega Petra daroval slovesno sveto mašo ob navzočnosti kardinalov in škofov ter okrog dvesto tisoč romarjev. Za to priložnost so iz fatimske kapele prikazovanj 24. marca z letalom pripeljali originalni milostni kip fatimske Gospe. Papež je po sveti maši kleče pred kipom v italijanščini zmolil posvetilno molitev.
Bistvene besede, ki se nanašajo na Rusijo – čeprav besede Rusija ni v besedilu – so naslednje:
»Objemi z ljubeznijo Gospodove Matere in Služabnice ta naš človeški svet, ki ti ga izročimo in posvetimo, polni zaskrbljenosti za zemeljsko in večno usodo ljudi in narodov. Na poseben način ti izročimo in posvetimo tiste ljudi in narode, ki to izročitev in posvetitev posebno potrebujejo.«
»Razsvetli Božje ljudstvo na poteh vere, upanja in ljubezni! Razsvetli posebno tista ljudstva, katerih posvetitev in izročitev pričakuješ od nas.«
V Sloveniji so posvetitveno molitev izpovedali v vseh treh stolnicah (v Ljubljani, Mariboru in Kopru) v soboto zvečer pri večerni maši. Po župnijah pa so se posvetitvi pridružili v soboto zvečer ali v nedeljo, 25. marca.
Tako je papež Janez Pavel II., po Marijinih in Jezusovih besedah sicer »prepozno«, izpolnil prošnjo Boga, ki jo je Devica Marija posredovala Luciji 13. junija 1929 v mestu Tuy, v Španiji, v sestrski kapeli:
»Prišel je trenutek, ko Bog prosi svetega očeta, naj v občestvu z vsemi škofi sveta posveti Rusijo mojemu brezmadežnemu Srcu. Obljublja, da jo bo po tem sredstvu rešil (...)«
Po tem nadvse pomembnem dogodku posvetitve se je začelo propadanje komunizma, ki je privedlo do razpada Sovjetske zveze in drugih komunističnih vladavin v Evropi ter do padca berlinskega zidu. Papež je bil pri vsem tem odločilno orodje v Božjih rokah.
Janez Pavel II. je fatimskemu škofu Albertu do Amaral 26. marca 1984 za fatimsko baziliko izročil kroglo, ki ga je 13. maja 1981 zadela na Trgu svetega Petra. To kroglo, ki je prestrelila papeževo telo, so kot relikvijo vdelali v dragoceno Marijino krono.
Ludovik Ceglar je zapisal: »Morda smemo o tej krogli reči podobno, kakor se poje na velikonočno vigilijo: 'O srečna krogla, ki nam je dosegla (…) posvetitev narodov tedanje Rusije, ki jo je Marija 55 let pričakovala.'«

torek, 18. december 2018

Praznovanje fatimske stoletnice v Sloveniji

Škofje so na 98. redni seji SŠK, ki je bila 9. januarja 2017 v Celju, določili datume obhajanja fatimske stoletnice po svojih škofijah. Povsod so ta srečanja pod vodstvom škofov ordinarijev lepo potekala.
Nekatere župnije so kot pripravo na obhajanje fatimske stoletnice obhajale pet prvih sobot na fatimski način, posamezne družine po župnijah pa je od 13. maja do 13. oktobra 2017 obiskovala mala fatimska Marija v kapelici, ki je podobna originalni kapeli v Fatimi. Vsaka dekanija je namreč dobila kipec fatimske Marije. Ti kipci so bili pripeljani prav iz Fatime, kapelice pa so bile narejene po načrtu g. Lojzeta Čemažarja v Sloveniji. Za štiri škofije jih je blagoslovil 1. maja 2017 na Rakovniku gospod nadškof Stanislav Zore, za mariborsko in murskosoboško škofijo pa 12. maja gospod nadškof Alojzij Cvikl. Cilj teh Marijinih obiskov je bil, da bi se poživila družinska molitev, tudi molitev rožnega venca, ki je marsikje popolnoma izginila.
Neki duhovnik je poročal: »Vsi, ki so Marijin kipec gostili, so bili hvaležni, ganjeni. Bom pretiraval, če rečem: drugačni ... ? Ko pobožne žene prinesejo kipec k ženski, ki sama več ne more v cerkev in skupaj z njo, z njenimi sosedi in domačimi molijo, pojejo Marijine pesmi ... Ko se to dogaja v župniji, kjer po domovih skoraj ni več molitve ... Tedaj je konec dvomov ... Skratka: stvar deluje. Bogu hvala za Marijo in za vse, ki se s to zadevo tako predano trudite.«

Slovensko-hrvaško obhajanje fatimske stoletnice 14. oktobra 2017 v Stični

Skupno vseslovensko srečanje, h kateremu so bili povabljeni tudi Hrvati, je bilo v soboto, 14. oktobra 2017, v Stični. To je bilo že šesto slovensko-hrvaško srečanje. Slovenski odbor za pripravo srečanja je vodil celjski škof msgr. Stanislav Lipovšek, hrvaški odbor pa varaždinski škof msgr. Josip Mrzljak. V duhu gesla srečanja: Skupaj živeti Marijin klic, smo se Bogu zahvalili za vse milosti, ki jih po Marijinih rokah in njenih priprošnjah tudi danes prejemamo Slovenci in Hrvati. V Stično sta prišla tudi dva zastopnika iz Fatime. Tri sobote pred slovesnostjo smo se po svojih župnijah udeleževali duhovne priprave.
Te nadvse pomembne slovesnosti se je udeležilo blizu sedem tisoč slovenskih in hrvaških vernikov. Bilo je 196 duhovnikov in 16 škofov. Dogajanje se je začelo ob 9.30 z molitveno uro, pri kateri so sodelovale različne romarske skupine iz Slovenije in Hrvaške pa tudi duhovnik iz Fatime. Slovesno somaševanje je ob 11.00 vodil ljubljanski nadškof Stanislav Zore, ki je med mašo skupaj z varaždinskim škofom Josipom Mrzljakom nagovoril zbrane romarje. »To, da se nas je toliko zbralo, ni naše delo, to je Njeno delo,« je v pridigi poudaril varaždinski škof Mrzljak. »Največje orožje proti zlu je rožni venec, ki uniči vsako zlo,« je še dejal.
Srečanju je na duhovni način predsedovala fatimska Marija romarica, ki je v Stično prispela v petek, 13. oktobra, in smo jo zvečer, ob 18.00 pred mašno daritvijo, z velikim veseljem sprejeli in ob njej vso noč molili in prepevali. Priromala je iz Češke in obiskala tudi naše kontemplativne samostane.
Da bi se za vse prejete milosti, ki nam jih je v zadnjih dveh letih posredovala Devica Marija, primerno zahvalili, je bilo v soboto, 18. novembra 2017, zahvalno romanje v Stično, ki ga je vodil celjski škof msgr. Stanislav Lipovšek. Po molitvi rožnega venca ob 9.30 je bilo slovesno somaševanje, za njim pa procesija s fatimskim Marijinim kipom po baziliki.
Kakor vsako leto so bile zunaj domovine romarske duhovne vaje za častilce Jezusovega in Marijinega Srca tudi letos. Prav letos so bile na najsvetejšem kraju, v Sveti deželi, pod vodstvom g. nadškofa dr. Marjana Turnška, in sicer od 25. septembra do 2. oktobra 2018. Udeležili so se jih duhovniki in laiki. "Prostori, kjer so se dogajali dogodki našega odrešenja, 'oživljeni' z Besedo Svetega pisma, so nam poživljali duha. Sveta Dežela se ne imenuje zastonj 'peti evangelij'" (M. Turnšek).

Nekaj misli za sklep

Že leta 1999 se je precejšnje število slovenskih vernikov temeljito pripravo posvetilo JMS. Tem se je z dobro pripravo pozneje priključilo še precej vernikov. Bilo pa je mnogo več takih, ki so se pozneje posvetili brez temeljite priprave in so na to dejanje pozabili. Posvetilno molitev samo zmoliti nikakor ni dovolj! Odbor je vedno poudarjal, da je potrebno vsako leto po dobri pripravi posvetitev obnoviti. Ali se je to dogajalo, je predvsem odvisno od župnikov, od njihovega spoznanja o vrednosti posvetitve. Pomembno je zlasti življenje iz posvetitve! To bo treba v prihodnosti bolj poudarjati in gojiti.
Ker je človek slaboten in pozabljiv ter stalno potrebuje Božjo pomoč, so poleg obnavljanja posvetitve potrebni molitveni shodi, duhovne vaje in duhovne obnove, vsakdanje obnavljanje posvetitve s pomočjo kratke molitvice, branje literature v zvezi s posvetitvijo ipd. Nekateri se v vsem tem odlikujejo. Vsekakor bo za prihodnost potrebno, da bo Odbor še bolj skrbel za duhovno poglobitev posvečenih, za medsebojno povezanost in zavest pripadnosti Združenju ter zavest odgovornosti.
p. Anton

ponedeljek, 17. december 2018

FATIMA PO STOLETNICI Ob dvajsetletnici Združenja posvečenih Jezusovemu in Marijinemu Srcu (JMS) (2)


Pospeševanje evharističnega apostolata in češčenja Najsvetejšega

Odbor je v dopisu 23. 3. 1999 škofe spomnil na poživitev češčenja Najsvetejšega po župnijah: »Po naših župnijah se je zelo opustilo češčenje Najsvetejšega ob četrtkih. Prosimo, če se vam zdi primerno, da na veliki četrtek priporočite duhovnikom, naj češčenje zopet uvedejo. Že leta 1980 je papež Janez Pavel II. za veliki četrtek zapisal: 'Zelo si želim, da bi v vsaki župniji po vsem svetu uvedli redno češčenje Najsvetejšega. Cerkev in svet zelo potrebujeta evharistično češčenje. Ne varčujmo s časom, ko hodimo na srečevanje z njim.« Ponovno je bilo to papeževo besedilo objavljeno v junijski številki Sporočil (6/1999, str. 70).
Odbor je prvi predlagal vseslovenski evharistični kongres, ki je bil leta 2010. Nekaj njegovih članov je v pripravljalnem odboru za evharistični kongres dejavno sodelovalo. Cistercijanska opatija Stična je izdala več evharističnih knjižic (Mašna daritev, Evharistični čudeži, Evharistija in svetost, Živimo iz Evharistije, Skrivnost vere; Sveta Evharistija, naše upanje).

Obisk fatimske Marije romarice

Na pobudo Odbora je ljubljanski nadškof msgr. Alojz Uran zaprosil za kip fatimske Marije romarice, ki smo ga leta 2008 imeli od 12. do 22. junija v baziliki v Stični in so srečanja ob udeležbi svojih vernikov vodili vsi slovenski škofje. Od takrat dalje imamo v baziliki v Stični od maja do oktobra, po možnosti 13. v mesecu, fatimsko pobožnost.
S posvetitvijo 15. avgusta 2013 Materi Božji smo hoteli poudariti 70-letnico posvetitve slovenskega naroda Marijinemu brezmadežnemu Srcu, ki jo je ljubljanski škof Gregorij Rožman izpovedal 30. maja 1943. Kot pripomoček je proti koncu leta 2012 izšla knjižica Pet prvih sobot. V glasilu V Materini šoli (VMŠ) je od takrat naprej do danes izhajalo veliko snovi o fatimskih dogodkih. Leta 2013 je izšla obsežna knjiga o teh dogodkih z naslovom Fatima – okno upanja. Od leta 2015 do 2018 je izšlo v poljudni priročni obliki devet knjižic o Fatimi pod skupnim naslovom Sto let Fatime, zadnji dve sta posvečeni molitvi rožnega venca in imata naslov, ki je Marijino naročilo ob zadnjem prikazanju v Fatimi 13. oktobra 1917: Še naprej vsak dan molite rožni venec.
Na fatimski dan, v sredo 13. maja 2015, se je s fatimsko slovesnostjo v stiški baziliki začela enoletna priprava na prihod Marije romarice iz Fatime v letu 1916. Slovesnost je vodil novomeški škof in predsednik SŠK msgr. Andrej Glavan. Od 17. do 21. avgusta 2015 so bile v Fatimi duhovne vaje za duhovnike in župnijske animatorje pod vodstvom dr. Marjana Turnška. Namenjene so bile pripravi na obisk fatimske Marije Romarice v Sloveniji.
Naši škofje so leta 2016 uradno zaprosili rektorja svetišča v Fatimi za obisk Marije romarice. Z mesecem januarjem leta 2016 smo začeli z obhajanjem petih prvih sobot, da bi se temeljito pripravili na Marijin obisk. To pobožnost, na koncu združeno z osebno posvetitvijo posameznikov, družin in skupin JMS, smo podarili Materi Mariji kot duhovni šopek in ji tako pripravili dobrodošlico za 12. maj 2016, ko se je ustavila na Brezjah, kjer smo ji pod vodstvom nadškofa msgr. Stanislava Zoreta priredili množičen slovesen sprejem. Od 13. maja do 13. oktobra 2016 je obiskala vseh šest slovenskih škofij in posamezne župnije v njih. Ko je bila Romarica v župniji, se je JMS posvetila tudi župnija. To je bil njen tretji obisk in najboljši vseslovenski ljudski misijon in priprava na obhajanje stoletnice fatimskih dogodkov leta 2017. Vsaka škofija se je pred Marijo romarico posvetila Jezusovemu in Marijinemu Srcu. Dne 24. junija 2016 so v ljubljanski stolnici slovenski škofje posvetili slovenski narod in državo JMS.

Povsod so se slišali lepi odmevi. Slovesno in ganljivo slovo Marijinega romanja po Sloveniji je bilo pod vodstvom mariborskega nadškofa msgr. Alojzija Cvikla 13. oktobra 2016 na Ptujski Gori. On je tudi vodil skupino romarjev z Marijo romarico nazaj v Fatimo. Fatimi je bila takrat podarjena slika našega mučenca bl. Alojzija Grozdeta z vdelanimi njegovimi relikvijami.
Med mnogimi ganljivimi odmevi Marijinega romanja po Sloveniji naj bo tu omenjen Ivankin: »Izteka se leto, ki je bilo zelo bogato. To leto me je zelo prebudilo z obiskom fatimske Marije romarice. Marija mi je zelo prirasla k srcu in je v njem ostala tudi, ko je odšla iz Slovenije. Pogovarjam se z njo. Ko gledam njen kip, čutim, da me spremlja, še posebej pri molitvi rožnih vencev. Ona je najljubša prijateljica, ki nas vodi k Jezusu. Po zgledu svoje mame že vrsto let obiskujem prve petke in prve sobote. Marija je v mojem srcu združena z Jezusom. Jezusovo in Marijino Srce sta zdravilo naših duš.«