Vse najpomembnejše informacije o epidemiji COVID19 Slovenske Škofovske Konference

Viri objav

Tekst v blogu je iz objav glasila V Materini šoli, glasila Bernardove družine. Izdaja: Cistercijanska opatija Stična, Stična 17, 1285, Ivančna gorica, Slovenija

ponedeljek, 15. november 2021

ZA ZIDOVI SAMOSTANA Živeti Marijin klic Dragi Marijini častilci!

Oktobra je minilo pet let, odkar je fatimska Marija romarica končala z obiskovanjem slovenskih škofij in župnij ter štiri leta od časa, ko je prek šest tisoč Slovencev in Hrvatov v Stični navdušeno pozdravilo Kraljico svetega rožnega venca. Da bi fatimsko sporočilo vplivalo tudi na naše nadaljnje življenje in pripomoglo pri poglabljanju sinodalne poti, ki smo jo začeli, naj nam pomaga tudi ta prispevek. Poglejmo v petih točkah program, ki nam ga dajejo fatimski dogodki, z angelom, Marijo in pastirčki.

1.Fatimski dogodki poglabljajo našo vero v Boga in v življenje po smrti. Že prva angelova molitev poudarja vero v Boga: »Moj Bog, verujem vate. Prosim te odpuščanja za tiste, ki ne verujejo.« Otroci so celo občutili Božjo navzočnost. Lucija je zapisala: »Božjo navzočnost smo občutili tako močno in notranje, da si še med seboj nismo upali govoriti.«

Ko se je 13. maja 1917 pastirčkom prikazala Devica Marija, je povedala, da je iz nebes in jim zagotovila, da bodo tudi oni prišli v nebesa. Stalno so živeli v tem prepričanju, da bo ob koncu njihovega življenja prišla ponje nebeška Gospa in jih odpeljala v nebesa. Nebesa in Boga so vnaprej doživljali ob vsakem Marijinem prikazanju. Lucija je pozneje zapisala, da je Marija razprostrla roke in na pastirčke razlila zelo močno luč, ki je izhajala kakor odsev iz njenih dlani. Ta luč je prodrla v srca pastirčkov in v najgloblje globine njihovih duš. Videli so sami sebe v Bogu, ki je bil ta luč, mnogo jasneje kakor v najboljšem ogledalu. Padli so na kolena in molili. Srečanje z Materjo Marijo je bilo hkrati srečanje z Bogom, to pa je začetek nebes.

Ob drugem Marijinem prikazanju, 13. junija 1917, je Lucija zaradi vedno večjega trpljenja prosila Marijo, naj pastirčke vzame v nebesa. Marija je odgovorila: »Da, Jacinto in Frančiška bom vzela kmalu. Ti pa ostaneš tu še nekaj časa. Jezus hoče s tvojim sodelovanjem doseči, da me bodo ljudje spoznali in ljubili.«

Če povzamemo: Fatimski pastirčki so se srečali z angelom in nebeško Gospo, Boga samega pa so na globok način občutili in tako doživeli nebesa in vse življenje hrepeneli po njih, kar je skoraj sto let prej izrazil v svoji pesmi bl. Anton Martin Slomšek: »V nebesih sem doma, od tega ne sveta, nebes se veselim, tja priti si želim ... tam je moj pravi dom, tam večno srečen bom.«

2. Fatimski dogodki nas vabijo k pokori. S to besedo označujemo spreobrnjenje srca, zakrament spovedi, zunanje spokorne vaje, prošnje za odpuščanje grehov in zadoščevanje za storjene grehe s prenašanjem različnih križev. Tako se upodabljamo po Jezusovem in Marijinem Srcu. Fatimska Gospa se je pastirčkom prikazala tudi s srcem. Fatimskim pastirčkom je bila pokora zelo blizu. Z njo so reševali ljudi za nebesa. To je bilo njihovo življenjsko poslanstvo. Z Božjo in Marijino pomočjo so delali velike žrtve, ki jih tudi odrasli nismo zmožni. Videnje pekla, obljuba, da bodo prišli v nebesa in sreča ob angelu, Mariji in doživetju Boga jih je nagibala k junaški velikodušnosti in so nam s svojim življenjem stalna spodbuda in opomin. Posebno moč ima v sebi za pastirčke in za nas trikratni klic angela z žarečim mečem v tretji fatimski skrivnosti: »Pokora, pokora, pokora!«

Po zgledu fatimskih pastirčkov naj bi se tudi med nami našli taki, ki bi delali pokoro za tiste, ki ne priznajo svojih grehov in se jih ne kesajo. S tem bi nanje klicali Božjo milost, osmislili pa bi tudi svoje trpljenje.

3. Fatima je klic k molitvi. Ta klic gre v tri smeri:

a) Molili naj bi dve lepi in bogati molitvi, ki ju je pastirčke naučil angel in so odličen dar nebes človeštvu ter so zato več vredne kakor molitve, ki jih sami sestavimo: »Moj Bog, verujem vate, molim te« in »Presveta Trojica, Oče, Sin in Sveti Duh«. Čudovit je bil pogled na preproste fatimske pastirčke na paši, ki so bili tudi po več ur sklonjeni do tal in so ponavljali angelovi molitvi. V prvi molitvi so obujali tri Božje kreposti: vero, upanje in ljubezen ter molili za tiste, ki v Boga ne verujejo, ga ne molijo, vanj ne upajo in ga ne ljubijo. Z drugo molitvijo so častili Presveto Trojico in jo prosili za spreobrnjenje ubogih grešnikov.

b) Fatima je nadalje klic k vsakdanji molitvi rožnega venca. Fatimska Gospa je leta 1917 pri vsakem prikazanju naročila to molitev, 13. oktobra pa se je predstavila kot Kraljica svetega rožnega venca. Takrat je pastirčkom naročila: »Še naprej vsak dan molite rožni venec!« Tudi nas vabi k temu. Devici Mariji in Jezusu je ta molitev izredno ljuba.

c) Fatima nas kliče k češčenju »skritega Jezusa« v sveti Evharistiji. Vzor so pastirčki, ki so bili sposobni, da so se tudi po več ur pogovarjali s »skritim Jezusom« v domači cerkvi. Na njih se je uresničilo dejstvo, da Marija vedno vodi k Jezusu. Poglobitve krščanskega življenja ne bomo dosegli brez zavzetega češčenja svete Evharistije.

4. Fatima je klic k češčenju Marijinega brezmadežnega Srca. To je sredstvo za vsestransko rešitev danes v mnogih ozirih izgubljenega človeštva. To češčenje prinaša: 1) spreobrnjenje in oblikovanje naših src po Srcu naše ljubeče Matere; 2) življenje v miru v družini, večjih skupnostih, med državami in po vsem svetu ter 3) večno srečno življenje pri Bogu in naši nebeški Materi, katerega začetek v upanju  občutimo že na tem svetu. Češčenje Marijinega brezmadežnega Srca se mora razodevati in nadaljevati v poglobljenem krščanskem življenju pri graditvi boljšega sveta. To je najprej svet naše notranjosti, novega srca, oblikovanega po Marijinem in Jezusovem Srcu, po njuni usmiljeni ljubezni.

Posebna oblika češčenja Marijinega brezmadežnega Srca je obhajanje petih prvih sobot kot priprava na posvetitev in obnavljanje posvetitve Marijinemu Srcu in po njem Jezusovemu Srcu. Posvetitev najsvetejšima Srcema je najodličnejša oblika njunega češčenja. Češčenje in posvetitev – to je tudi pot do večne sreče pri Bogu in hkrati pot do miru: Bog je Bog miru, Marija je Kraljica miru, zato njuni častilci delajo za mir in medsebojno spravo. Morda bo kdo posnemal sestro Lucijo in ljubljanskega škofa Rožmana, ki sta kar naprej vse življenje obhajala pet prvih sobot na fatimski način in to pobožnost priporočala tudi drugim.

5. Fatima je klic k ustanavljanju molitvenih in pogovornih skupnosti. Po vzoru pastirčkov naj bi se oblikovalo čim več malih molitvenih in pogovornih skupnosti – to je več kakor samo skupin. Omogočale in pospeševale naj bi sinodalni proces, ki se je po naročilu papeža Frančiška začel v vsej Cerkvi. Med fatimskimi pastirčki je bila čudovita medsebojna edinost v vsem. Velik blagoslov Sloveniji bi bile male skupnosti, najprej družine, ki naj bi pastirčke posnemale. V tej luči vidimo, kako pomembno je, da oba zakonca živita poglobljeno krščansko življenje in ga posredujeta svojim otrokom. Fatima je tudi vzor medsebojne pomoči in edinosti med družinami, kar kažeta obe družini fatimskih pastirčkov, Lucijine na eni strani in Frančiškove ter Jacintine na drugi.

O koncu ponovimo pet poudarkov Fatime: 1) vera v Boga in posmrtno življenje, 2) pokora s poudarkom na spreobrnjenju in reševanju ljudi za nebesa, 3) molitev, zlasti molitev rožnega venca, ki doseže svoj vrh v češčenju Najsvetejšega, 4) češčenje Marijinega brezmadežnega Srca, ki doseže svoj vrh v posvetitvi Jezusovemu in Marijinemu Srcu in se razširi na vse življenje in 5) ustanavljanje molitvenih in pogovornih skupnosti, ki bodo v pomoč svetovni sinodi v Cerkvi.

p. Anton

ponedeljek, 1. november 2021

DOMAČA ZDRAVILA Prava lakota ali slama Device Marije

Zdravilna rastlina prava lakota (Galium verum L.) ima zanimiva slovenska ljudska imena: slama Device Marije, dremovka, kolenc, divji lan, rumenjak, rumena lakota, rumena mračnica. Menim, da so naši predniki pravo lakoto imenovali slama Device Marije zato, ker je socvetje na pogled mehko, nežno, lepo, skoraj zlate barve – tako prelepo, da bi vanj lahko Mati Marija položila Dete Jezusa v jaslih.

V srednjem veku so uporabljali različne vrste lakote za zdravljenje zlatenice in rakastih obolenj. Švedski zdravnik, botanik in zoolog Karl Linne iz 18. st. pa je opisal lakoto za lajšanje krčev pri otrocih.

Prava lakota raste po suhih travnikih, pašnikih, poteh, mejah in nasipih. Pokončno, dlakasto steblo požene do 60 cm. Cveti od junija do septembra. Rumeni cvetki močno dišijo po medu. Uporabni del je celotna rastlina brez korenin, zel (Galii verbi herba). Nabiramo jo v času cvetenja. Zel zberemo v šopke in jih sušimo v senci. Je trajnica in sodi v družino broščevk (Rubiaceae).

Čajna mešanica za izboljšanje presnove patra Simona Ašiča (MetaSIT)

25% list velike koprive (Urticae folium)

20% list breze (Betulae folium)

20% list regrata (Taraxaci folium)

15% rastlina rmana (Millefolii herba)

10% rastlina prave lakote (Galii veri herba)

10% list melise (Melissae folium)

 

Prava lakota vsebuje eterično olje, flavonoide, saponine, čreslovine, kumarine, organske kisline in kremenčevo kislino. Lakota poveča izločanje urina, ker vsebuje flavonoide in saponine. Spodbuja tudi delovanje jeter, podpira normalno delovanje žolčevodov. Zaradi teh učinkov jo uporabljamo v čajni mešanici za izboljšanje presnove.

Znanstveni dokazi potrjujejo, da ima prava lakota tudi imunomodulatorno delovanje, kar pomeni, da spodbudi delovanje imunskega sistema oziroma ga zavira, kadar je to potrebno, npr. pri pretiranem imunskem odzivu.

Breza poveča izločanje urina in tako pripomore k lažjemu izločanju strupov, ki nastanejo pri povečani presnovi. Enako deluje tudi kopriva. Rman še okrepi delovanje jeter in nastajanje žolča ter njegovo izločanje iz žolčnika. Uravna prebavo, če je morda motena. Melisa pomirja. Stres namreč lahko vpliva na presnovo.

Čaj MetaSIT pijemo trikrat dnevno. Vedno si pripravimo sveže pripravljen čaj. Dobro je vztrajati – piti čaj en mesec. Pri tem pazimo na prehrano, jemo zdravo. Poskušamo živeti tudi z manj stresa.

V presnovi v telesu s kemijskimi in fizikalnimi procesi nastajajo snovi v procesu anabolizma, kakor se tudi razgrajujejo v procesu katabolizma. V presnovo so vključeni še procesi, v katerih telo pridobiva energijo.

 

Mazilo lakote

V ljudski medicini lakoto uporabljamo še za zdravljenje lišajev, novotvorb na koži, zatrdlin, turov, aken, kožnih izpuščajev. V ta namen mazilo lakote dvakrat dnevno namažemo na prizadeto mesto.

 

Nasveti patra Simona Ašiča

V času cvetenja prave lakote lahko rastlino uporabimo tudi svežo. Pri kožnih izpuščajih, lišajih, gnojnih tvorbah, zatrdlinah in tudi rakastih tvorbah sok sveže rastline rumene lakote pomešamo z maslom in namažemo na prizadeto mesto. Mazilo menjamo vsake tri ure. Krpico, ki smo jo pri tem uporabili, zavržemo. Najbolje je, da jo zažgemo. Pri vsakem nanosu je torej treba uporabiti novo. Lahko pa tudi sveže iztisnjen sok nakapamo na bolno kožo in pustimo, da se posuši.

Pri oteklih bezgavkah obloge s toplim čajem iz prave lakote dajemo za nekaj ur na prizadeto mesto.

 

Plezajoča lakota

Podobne učinke ima tudi plezajoča lakota (Galium aparine L.), ki ima drobne bele cvetke, ki sestavljajo pahuljasto socvetje. Zraste do 1,5 metra v višino. Liste ima podolgovate, suličaste, ki se končujejo v ostre igle. Najbolj učinkovit je svež sok iz plezajoče lakote, lahko jo pa tudi posušimo.

Barbara Kozan, mag. farm.

 

nedelja, 31. oktober 2021

Stiška voda

Samostan Stična je bil vso svojo zgodovino prijateljsko povezan s cistercijanskim samostanom Rein pri Gradcu. Tako je marca leta 1579 poslal opat Jurij iz Reina v Stično meniha Bernarda Schaurerja, ki v svoji matični hiši ni bil zadovoljen, prav tako ne v Vetrinju na Koroškem, saj se nikakor ni mogel navaditi poslušnosti. Zato so sklenili poizkusiti še s prevzgojo v Stični. Toda že takoj po prihodu je pisal takratnemu reinskemu priorju Lavrenciju, ki je pozneje postal stiški opat, da v Stični ni doživel prijaznega sprejema in da je opat Jakob zelo škrt. Hkrati je poslal tudi pismo s pozdravi svojim sobratom. Med drugim je potarnal, da imajo v Stični grozno slabo vodo, saj je bil na Štajerskem navajen na zelo trdo vodo. Menil je, da mu bo voda, ki izvira izpod stiških hribov, zagotovo skrajšala življenje. Po dveh mesecih bivanja v Stični je Bernard res umrl, nimamo pa podatka zaradi česa.

Naslednje leto so bile v Stični volitve novega opata, ki se jih je udeležil tudi opat Jurij iz Reina. Ogledal si je samostansko gospodarstvo in svetoval, naj obnovijo zapuščene vinograde, da bodo predvsem bolni menihi imeli zdravo pijačo.

Mi pa po toliko stoletjih še vedno pijemo stiško vodo in nič ne kaže, da bi imelo to tako hude posledice kot za patra Bernarda.

Valerija Ravbar

 

sobota, 30. oktober 2021

VALERIJINE VRSTICE K Mariji v Fatimo

Od 13. maja 1967 do 13. maja 1968 so v Fatimi praznovali Marijino leto v spomin 50 letnice, odkar se je Marija prikazala trem otrokom v Irijski globeli blizu Fatime. Prvo obvestilo o možnosti romanja v Fatimo je jeseni objavil časopis Družina. Med verniki je vzbudilo veliko zanimanje. Očitno se je pri nas do leta 1968 marsikaj spremenilo in ljudje so si že malce bolj upali javno pokazati versko prepričanje. Za romanje se je odločilo okoli tisoč Slovencev. Posamezniki so že prej, celo še pred vojno, obiskovali Fatimo, to pa je bilo prvo skupinsko slovensko oziroma jugoslovansko romanje v Fatimo.

Prva skupina je odpotovala iz Ljubljane v petek, 8.marca. Pravzaprav je poletela. Na letalu je bilo 86 romarjev, od tega 18 duhovnikov s škofom dr. Pogačnikom na čelu. Od Lizbone do Fatime so pot nadaljevali z avtobusom. Ravno takrat je bilo v Fatimi veliko zborovanje bolnikov in bolniškega osebja z vsega sveta. Naši ljudje so bili prevzeti od množice romarjev in njihove pobožnosti.

Naslednja skupina se je odpeljala na veliki ponedeljek, 16. Aprila, s petimi avtobusi. Ti so obiskali najprej Lurd. Na nekatere je napravil večji vtis kot pozneje Fatima. Toda večina se je strinjala: »Bolj kot Lurd daje Fatima videz spokornosti.  Irijska globel je danes spremenjena v skledast trg, kjer stoji na dnu kapelica prikazovanj. Trg se začenja z mogočim kriem. Nekateri razumejo govorico križa in se vržejo na tla, potem pa se med molitvijo rožnega venca počasi po kolenih približujejo kapelici prikazovanja.«

Koliko generacij ljudi iz vseh slovenskih krajev je bilo tu! Mož, ki se je prišel zahvalit, ker je preživel Soško fronto, in mati, ki je molila za spreobrnjenje svojih otrok. Da ne omenjamo bolnikov, ki so prišli k Mariji prosit za zdravje, in vseh tistih, ki so ji samo prišli potožit svoje gorje ali se ji zahvalit za izkazano milost.

»Ko sem se zazrla v belo fatimsko gospo, se mi je zazdelo, da njene ustnice šepetajo: Molimo za tiste, ki ne znajo ali nočejo več moliti, ljubimo za tiste, ki ne ljubijo, in zaupajmo namesto onih, ki ne upajo več. Svoje žrtve in trpljenje darujmo Bogu v zadoščenje za spreobrnjenje grešnikov.«

To pomlad so Slovenci v Fatimi veliko molili, pa tudi občudovali pobožnost in zaupanje ljudi, ki so se z vsega sveta prišli poklonit Mariji.

»Polni globokih vtisov in doživetij smo zapustili kraj, ki ga je Marija imela za vrednega, da ga obišče in nam v stoletju tehnike, nevere, vojne, blaznosti in spolne razbrzdanosti prikliče v spomin resnico o križu in pokori.«

Druge skupine naših romarjev so se zvrstile v času do 10. maja. V dneh po beli nedelji je bilo v Fatimi več kot 300 Slovencev hkrati.

Prim. Družina 1968, št. 10, str. 6; Misli 1968, št. 12, str. 254

Valerija Ravbar

 

petek, 29. oktober 2021

Z duhovniki v Sankt Peterburgu (26)

Zjutraj me je prebudilo boječe sonce, ki se je skrivalo za oblaki. Tu in tam mu je uspelo poslati kak žarek skozi oblake.

Bil sem nekoliko otožen. Tako hitro je konec tega našega popotovanja! No, saj štiri dni sploh ni veliko, zato je moralo hitro miniti.

Opravil sem jutranja opravila. Pa ni bilo nič kaj prijetno. Spet me je močno bolelo v križu. Toda upal sem, da bo nehalo. Tako je bilo vsako jutro. Vse, kar sem imel na postelji, sem zložil v kovček. Zdelo se mi je, da ničesar nisem pozabil. Saj ni bilo veliko. Moje babuške pa sem dal v nahrbtnik, saj bom lahko bolje pazil nanje. Kovčke pogosto tako grdo premetavajo, da je skoraj čudež, če kaj ostane celo.

Vzel sem si dovolj časa, da sem lahko v miru zmolil jutranji del brevirja. Potem pa sem počasi šel v cerkev k maši. Sestra, ki nam je pripravila oltar in odklenila cerkev, se nas je že navadila. Bila je zelo zgodnja in urejena. Vse nam je lepo pripravila. Cerkev je odprla tako zgodaj, da so nekateri sobratje molili brevir kar cerkvi.

Sledila je še zadnja sveta maša v Rusiji. Da, bilo je lepo. Ko smo se pripravljali na odhod nisem imel nobene predstave, kako bo vse potekalo. Sedaj, ko končujemo, imam v spominu nekaj podob, kakšen videz ima mesto. Vesel sem bil, da imajo katoliški verniki tudi spodobne bogoslužne prostore in da jih celo prenavljajo. Seveda so v veliki manjšini. Toda ne boj se, mala čreda, je pogosto poudaril papež Janez Pavel drugi.

Silvo nam je naročil, naj se po maši čim prej spravimo na zajtrk. To smo tudi naredili. Spet smo šli v tisti mali lokal nasproti cerkve vojaške mornarice. Kar navadili smo se že na tak način zajtrkovanja. Bilo je poceni in okusno. Tudi gospe, ki so tam delale, so se že navadile na nas. Naučili smo se sporazumevati. Dobili smo vse, kar smo želeli. Bilo je pač potrebno govoriti tudi z rokami in pokazati s prsti: To in to bi rad in toliko kosov.

Po zajtrku smo prinesli s seboj že vso prtljago, tudi ključe smo že oddali. Pred bogoslovje nas je prišel iskat avtobus. Naložili smo vso prtljago in se odpeljali v bližino cerkve na preliti krvi. Tam smo še malo obiskali stojnice in še kaj malega nakupili. Dejali smo, da je treba zapraviti še zadnje rublje. Preiskali smo vse žepe in nabrali ves drobiž, ki je bil razsejan po raznih žepih. Ni bilo veliko, kar mi je ostalo. Bilo je približno za pol babuške. S gospo na stojnici sva se dogovorila, da bom drugo polovico plačal v evrih. Na koncu sva bila oba zadovoljna. Tako je storil tudi škof Glavan. Pobrskal je po žepih in nabral vse, kar je našel, dodal še nekaj v evrih in kupil babuško.

Od tam nas je vodička peljala do nekega stranskega kanala. Ob privezu nas je že čakala ladjica. Ni bila ravno lepa. Najbrž jo je najela za male denarje. Toda če nas bo peljala po mestu, bo kar dobro.

Vkrcali smo se. Dva mlada možakarja sta bila za posadko. Pognala sta v tek svojo barkačo in zapluli smo po kanalu. Mostovi so bili tako nizki, da bi malo višji človek lahko z glavo butnil ob most. Toda to nas ni motilo. Bili smo veseli, da si bomo tudi z vode malo ogledali mesto.

Po stranskih kanalih smo dospeli v Veliko Nevo. Bilo je precej prometa. Nekje sredi vožnje je naša barkača začela čudno ropotati. Eden od možakarjev je prišel na krov in odmaknil stole, na katerih smo sedeli. Potem je odprl velik pokrov v tleh in nekaj gledal noter v drobovje. Ni mu bilo jasno, kaj je narobe. Smrdelo je po nafti. Kmalu je spet zaprl in počasi smo odškripali naprej. Mislil sem si, no saj bo šlo. Pa je šlo za silo.

Peljali smo se mimo Zajčjega otoka, kjer smo pred dnevi obiskali kraljeve grobnice. Pogled ni bil nič kaj romantičen. Proti zahodu je še bilo delno jasno. Na vzhodu pa je bilo malo več oblakov. Ravno toliko so zakrivali sonce, da je bilo težko fotografirati v tisto smer.

Dospeli smo do velikega mostu čez Nevo. To je tisti, ki ga enkrat na dan dvignejo, da gredo velike ladje naprej. Peljali smo se še nekoliko naprej, potem pa je začel obračati. No, naša vožnja je bila prav kratka. Predstavljal sem si malo več. Upal sem, da bo vse v redu delovalo, da se bomo lahko vrnili.

Nekako vzporedno z Izakijevsko katedralo smo obrnili. Videl sem tisti znani spomenik nekega carja. Ne vem, ravno kateri je. A najdeš ga na mnogih razglednicah. Skušal sem ga fotografirati, a je bil za moj objektiv nekoliko predaleč. Pa še sonce mi je sijalo nasproti.

Nazaj smo se vozili ob Ermitažu. Šele iz reke se je videlo, kako obsežna zadeva je to. So si pa ruski carji res privoščili razkošen zimski dvorec. Sami so uživali v njem in še vse tiste, ki so jih tam sprejeli na obiske, so počastili in navdušili. Svojim rojakom pa so zapustili neprecenljivo kulturno in umetniško dediščino.

Ko smo zavili v stranski kanal, se je pa začelo. Naša barkača se je ustavila. Nekaj je še ropotala, a naprej smo drseli le zaradi zaleta, ki smo ga imeli. Nazadnje pa se je čisto ustavila. Čudno se mi je zdelo, toda veliko se nisem brigal, saj so nas morali pripeljati nazaj na začetno točko. Le čas nam je brez pomena hitel. Lahko bi ga bolj koristno uporabili, kot pa s čakanjem na pokvarjeni barkači.

Še sam ne vem, kako smo le prilezli do nekega pomola. Tam so nas izkrcali. Najprej mi ni bilo čisto jasno, kje so nas pustili. Po nekaj korakih pa sem opazil, da smo izstopili na kar pravem kraju. Pred nami je bila cerkev na preliti krvi. Pred njo pa nekaj svatov s poročnim parom. Imeli so s seboj fotografa, ki pa je bil nekoliko neokreten za moje pojme. Sam ne vem, zakaj sem tak do drugih fotografov. Toda, ko jih gledam, me kar jeza popade, saj vidim, kaj vse bi lahko naredili, če bi imeli oči dovolj odprte. Zato sem se kar pomešal med svate in začel še sam fotografirati. Ženin se je potrudil, da je nevesto vzel v naročje in jo nesel po ulici. Zgleda, da je tam to navada. Toda imel je srečo, da je bila vitke postave. Malo težje bi jo bilo nositi, ko bi bila nekoliko bolj obložena z kilogrami. Toda mladi ljudje zmorejo vse, posebej še zaljubljeni. Seveda pri poroki ni smel manjkati tisti dolgi avto. Lep bel je čakal na trgu pred cerkvijo.

Cerkev z lepimi in pisanimi čebulastimi zvoniki je bila spet privlačna. Naredil sem nekaj posnetkov, saj za več ni bilo časa. Avtobus nas je že čakal za cerkvijo. Imeli smo še nekaj programa, zato smo morali nekoliko pohiteti. Prav zadnjo minuto prisopihati na letališče pa tudi ni najbolje.

Kje smo se vozili, se ne bi mogel spomniti. Na neki dokaj široki ulici so nas odložili in gospa nas je vodila naprej. Šli smo po nekaj ulicah. Naključno sem videl, da smo šli mimo Puškinovega muzeja. Na ulici je bila velika tabla, ki je označevala stavbo. Vsega nisem mogel brati, zakaj bil je ravno v tisti hiši njegov muzej. Mogoče je tam kaj napisal, ali tam nekaj časa živel.

Zavili smo v drugo ulico. Tam so nas pričakali pred neko stavbo in nas pozdravili. Popeljali so nas v notranjost, ki je bila zelo čedno urejena. Že takoj v pritličju smo sedli v lepó pripravljeno obednico. To je bilo torej poslovilno kosilo. Rekli so, da nam ga podarja agencija. Toda najbrž smo ga sami plačali. Z nami je bila še lastnica agencije ter še nekaj oseb.

Zasedli smo prostore in zmolili. Takoj so nam servirali z neke vrste zelenjavo. Ne vem točno, kaj je bilo. Bilo je rumeno oranžno in naribano. Na prvi pogled mi ni delovalo preveč privlačno. Toda potrudil sem se in pojedel. Okusa ni bilo izrazitega. Mogoče so bile kakšne naribane bučke s kakšnimi začimbami in omako. Pojedel sem, a bilo je zadosti. Za še eno porcijo se gotovo ne bi potegoval. Potem so nas postregli z vinom in sokovi. Postrežba je bila razkošna in imel sem občutek, da so nas povabili v malo boljšo hišo. Mogoče je bil to kakšen hotel ali kaj podobnega.

Sledila so ostala jedila, ki so bila zanimivega okusa. Bilo je seveda drugače kot doma, a kljub temu zanimivo. Ni bilo kakšnih posebnih novih okusov, le nekoliko drugače, kot smo vajeni.

Na koncu je bila še sladica. Po sladici pa so nas slovesno pozdravili in nam zaželeli srečno vrnitev. Dodali so, naj se še kdaj vrnemo. Silvu so podarili koledar s fotografijami iz Sankt Peterburga. Škoda, ker sem pustil fotoaparat v avtobusu. Lahko bi naredil še kakšen posnetek več za spomin. Pa še skrbelo me je, ali ga bom še našel, ko se bomo vrnili nazaj na avtobus.

p. Branko Petauer