Jezus je učil: »Bodite usmiljeni, kakor je usmiljen tudi vaš Oče!« (Lk 6,36). Kako je usmiljen nebeški Oče, nam najlepše razodeva prilika o izgubljenem sinu, o kateri smo že govorili. Z njo bo Jezus do konca sveta vabil kristjane k zaupanju v čudovito Božje usmiljenje. Hkrati nas prilika vabi k medsebojnemu usmiljenju.
Usmiljenje je posebna oblika ljubezni, o
kateri pravi papež Janez Pavel II. leta 1980 v okrožnici o Božjem usmiljenju
(Dives in misericordia): »Ta ljubezen je sposobna skloniti se k slehernemu
izgubljenemu sinu, k sleherni človeški bedi, predvsem pa k sleherni moralni
bedi, grehu« (CD 10,6).
Jezus ni o svojem Očetu in njegovem
usmiljenju do grešnikov samo čudovito govoril, ampak je svojega Očeta razodeval
z vsem svojim življenjem. Zato je lahko rekel apostolu Filipu: »Kdor je videl
mene, je videl Očeta« (Jn 14,9). Jezus je bil popolno razodetje Očetove ljubezni
in njegovega usmiljenja. Kdor je videl Jezusovo usmiljenje, je s tem videl
Očetovo usmiljenje.
Jezusovo usmiljenje do bolnikov,
grešnikov in sploh pomoči potrebnih ljudi so apostoli vsak dan opazovali in
občudovali. Po Jezusovem opozorilu: »Kdor je videl mene, je videl Očeta,« so
začeli spoznavati, da Jezus pravzaprav razodeva Očetovo ljubezen in usmiljenje.
V Jezusovem usmiljenju, v njegovih dejanjih in besedah, je Očetovo usmiljenje
postalo vidno in slišno. Najbolj pa se je Očetovo usmiljenje razodelo v
Jezusovi smrti na križu in v njegovem vstajenju.
Apostol Pavel je pozneje učil, da je Bog
»bogat v usmiljenju« (Ef. 2,4); on je »Oče usmiljenja in Bog vse tolažbe« (2
Kor 1,3).
Papež Janez Pavel II. je v okrožnici o
Božjem usmiljenju zapisal: »Kristus daje celotnemu starozaveznemu izročilu o
Božjem usmiljenju dokončen pomen. Ne govori le o njem in ga razlaga s podobami
in prilikami, ampak ga predvsem uteleša in pooseblja. On sam je, v nekem
smislu, usmiljenje. Za tistega, ki ga vidi in odkrije v njem, postane Bog
'viden' kot Oče, 'ki je bogat v usmiljenju' (Ef 2,4)« (CD 10,2).
Bog je neizmerno blizu človeku, »zlasti
tedaj, ko trpi, ko je ogrožen v jedru svoje biti in svojega dostojanstva,«
pravi papež dalje v isti okrožnici. »Prav zato se v današnjem položaju Cerkve
in sveta mnogi ljudje in mnoga občestva, ki jih vodi živ verski čut, tako rekoč
sami od sebe obračajo k Božjemu usmiljenju. K temu jih gotovo nagiblje Kristus,
čigar Duh deluje na dnu človeških src. Skrivnost Boga kot 'Očeta usmiljenja',
ki nam jo je razodel, postaja spričo današnjih groženj človeku svojevrsten klic
Cerkvi« (CD 10,2). Človek in današnji tako krhki svet sta tako zelo potrebna
Božjega usmiljenja. »Njegovo usmiljenje je iz roda v rod nad njimi, ki se ga
bojijo« (Lk 1,50). Tako je zapela Mati Marija v svoji hvalnici ob obisku pri
sorodnici Elizabeti. Vedno znova odkrivamo, kako resnična in tolažilna je ta
resnica.
Sv. Pavel je zapisal v prvem pismu
Timoteju: »Zanesljiva je tale beseda in vredna popolnega sprejetja: Kristus
Jezus je zato prišel v svet, da bi rešil grešnike, med temi pa sem prvi jaz.
Usmilil se me je zato, da bi Kristus Jezus najprej na meni pokazal vso
potrpežljivost za zgled tistim, ki bodo verovali vanj – za večno življenje« (1
Tim 1,15 s).
Skupaj s sv. Favstino Kowalsko se obrnimo na
usmiljenega Jezusa: »Neizmerno usmiljeni Jezus, tvoja lastnost je usmiljenje do
nas in odpuščanje. Ne glej na naše grehe, temveč na naše zaupanje v tvojo
neskončno dobroto, ter nas vse sprejmi v bivališče svojega nadvse usmiljenega
Srca, in ne dovoli, da bi ga kdaj zapustili. Goreče te prosimo zaradi tvoje
ljubezni, po kateri si zedinjen z Očetom in Svetim Duhom.«
Ni komentarjev:
Objavite komentar