Kati
Vse najpomembnejše informacije o epidemiji COVID19 Slovenske Škofovske Konference
Viri objav
Tekst v blogu je iz objav glasila V Materini šoli, glasila Bernardove družine. Izdaja: Cistercijanska opatija Stična, Stična 17, 1285, Ivančna gorica, Slovenija
četrtek, 7. junij 2018
ODMEVI 2
Skesanega
in ponižnega srca, o Bog, ne zametuješ. Nakloni mi, da ne zapravim, kar si mi
dal, in dosežem, kar večno ostane. Usmiljenja hočem in ne daritve, je rekel
Jezus. On me drži, kakor prijatelj, s svojo desnico. Hoče, da se zatajujem in
premagujem, kakor nam nagiba srce Sveti Duh. Saj je Jezus obljubil Duha
Tolažnika, ki nas bo spomnil vsega, kar nam je Jezus povedal. Jezus je moja moč
in moja pesem, on me je rešil. Njegova bližina mi je več kot življenje. Želim
si, da bi bilo moje življenje bolj v skladu z načrtom, ki ga ima Bog zame.
sreda, 6. junij 2018
ODMEVI 1
Spet
sem naletel na prelep utrinek iz Evangelijev Marije Valtorte. Jezus je učil
apostole:
»Nekoč boste
duhovniki moje Cerkve. Zato boste duhovni zdravniki in učitelji. Zapomnite si
te moje besede. Ne ime, ki ga boste nosili, ne oblačilo ne služba, ki jo boste
opravljali – nič od tega vas ne bo naredilo za duhovnike, se pravi Kristusove
pomočnike, za učitelje in zdravnike duš. To boste postali zaradi ljubezni, ki
bo v vas. Ljubezen vam bo dala vse, kar potrebujete, da postanete vse to, in če
jih boste znali obdelovati z ljubeznijo, bodo duše, ki so tako različne med
seboj, prišle do edine podobnosti, do podobnosti z Očetom.«
»Vi prosite. In zdi
se vam upravičeno. Dejansko v tistem trenutku ta milost ne bi bila
neupravičena. Toda življenje se ne konča v tistem trenutku. In to, kar je dobro
danes, lahko jutri ni dobro. Vi tega ne veste, ker veste le za sedanjost, a
tudi ta je Božja milost. Toda Bog pozna tudi prihodnost. In velikokrat, da bi
vam prihranil večjo muko, ne izpolni vaše prošnje.
V tem letu
javnega delovanja sem več kot enkrat slišal stokati srca: 'Koliko sem trpel
takrat, ko me Bog ni uslišal. A zdaj pravim: Tako je bilo dobro, kajti tista
milost bi mi preprečila, da bi ob tem času prišel k Bogu. – Druge sem slišal
reči: 'Gospod, zakaj me ne uslišiš? Vse uslišiš, le mene ne.' In čeprav me je
bolelo, ko sem gledal trpljenje, sem moral reči: 'Ne morem,' kajti uslišati jih
bi pomenilo postaviti oviro njihovemu poletu proti popolnemu življenju. Tudi
Oče včasih reče: 'Ne morem.' Ne zato, ker ne bi mogel dejanja takoj izvršiti,
pač pa ga noče zato, ker ve, kakšne posledice so z njim povezane.«
Pepi
torek, 5. junij 2018
DOMAČA ZDRAVILA Alergije
Vzrok za hitro
naraščanje alergij je naš način življenja, ki je vse bolj odmaknjen od narave
in v vse večjem onesnaženju okolja. Imunski sistem reagira drugače od
pričakovanja. Brani se pred snovmi, ki za naš organizem niso nevarne. Alergija
je preobčutljivost na snovi, ki jih imenujemo alergeni. Telo začne izločati
protitelesa, predvsem histamin, ki močno draži posamezne organe.
Znaki alergije
so: kihanje, zamašen nos, kašelj, srbeče oči, pekoče grlo, bolečine v trebuhu,
slaba prebava, občutljivost na hrano; otečena, vneta, srbeča koža;
anafilaktični šok (piki insektov, hrana iz lupinarjev).
Imunski sistem
mora celo življenje spoznavati, katere snovi so nevarne in katere ne.
Preventiva
vključuje skrb za čisti zrak, higieno, večanje imunitete, izogibanje
oblazinjenega pohištva, preprog in plesni.
Najbolj pogoste
so:
1.
Alergija
na hišni prah. V tem primeru se največkrat omenja pršico, ki pa je v resnici le
v 10% povzročitelj alergij. Pogostejši vzrok so plesni.
2.
Alergija
na cvetni prah, seneni nahod. Se zelo povečajo v spomladanskem in poletnem
času, ko cvete največ rastlin, katerih pelod povzroča značilne reakcije kot so:
nahod, srbeče oči in astmatični napad.
3.
Koprivnica
se kaže kot svetlo rdeči izpuščaji veliki kot leča ali celo kovanec. Mesto
izpuščajev zelo srbi. Pri tej vrsti alergije nastane močna reakcija kože na
alergene, kjer se sprošča veliko histamina, ki potisne tekočino iz krvi v
podkožno tkivo. Zelo močna koprivnica lahko povzroči šok krvnega obtoka.
4.
Neurodermatitis.
Se pojavi kot luščenje kože z močnim srbenjem, včasih tudi kot potenje.
Povzročajo jo sintetične tkanine, krzno, barvila, kemikalije.
5.
Astmatični
napad povzroča težko dihanje, občutek tesnobe v prsih, izostali izdih.
Pri astmatičnem
napadu pomagajo čajne mešanice iz islandskega lišaja, pljučnika, bezga,
jegliča, lapuha, trpotca, lučnika, sladkega korena in slezenovca. Lapuh se sme
uživati le krajši čas v obdobju akutne faze bolezni.
Za lajšanje
težav pri alergijah pomagajo:
- jedi z veliko
A,B,C in E vitamina, jabolčni kis in živila s probiotičnimi kulturami.
- zdravilne
rastline kamilica, kopriva, repik, njivska preslica, zlata rozga ter smetlika v
obliki izvlečka za izpiranje.
- nosnice in
ustno votlino izpiramo s fiziološko raztopino.
Za več
informacij nas lahko pokličete v Stično v zeliščno lekarno Sitik.
Sitik d.o.o.
Tel. št. 01 7877
065
e-pošta:
info@sitik.si
farm. Klemen
Križaj
ponedeljek, 4. junij 2018
V Jezusovi domovini (13)
V hotel smo
prispeli nekoliko prej, kot je bila napovedana večerja. Šli smo v sobe in se
odpočili. Pri večerji sem sedel z Irmo in Borutom, ki sta romala z nami. Doma
sta s Primorske. Vse, kar je bilo pripravljeno za večerjo, je bilo v posodah za
topli bife. Sami smo si nabirali, kar se nam je zdelo najbolj primerno. Med
solatami me je zelo zamikala paprika. Bile so lepe male, kot sem jih bil vajen
doma. Lepo rdeče in lepo rasle. Vzel sem si eno, nameraval sem jih vzeti več, a
sem pomislil, da bi utegnile biti hude. Pri mizi sem res ugotovil, da so bile
zelo pekoče. Dobro se mi je zdelo, da sem bil previden, saj se mi ne zdi
olikano, da vzameš in potem pustiš na krožniku, ker ne moreš pojesti.
Prijetno smo se
pogovarjali in kramljali. Polni smo bili vtisov, ki so se sprva kar mešali.
Potrebno jih bo urediti. Irma in Borut sta mi povedala, da sta že večkrat
romala v te kraje. Vprašal sem ju, ali imata že toliko odrasle otroke, da v
času njune odsotnosti sami vodijo domačijo. Gospa Irma mi je povedala, da nimata
otrok in jih ne moreta imeti. V grlu mi je nastal cmok. Pomislil sem, da sem ju
mogoče prizadel, ko sem tako vprašal. Bilo mi je težko, saj sem mislil, da sem
jima znova odprl bolečo rano. Sklenil sem, da se moram opravičiti za svojo
nerodnost. Zbral sem ves pogum in se opravičil, da sem tako čudno vprašal, saj
ju nisem hotel prizadeti. Besede so mi šle težko iz ust. Najbrž sem jih izrekel
bolj tiho in z iskrenim kesanjem. Gospa Irma mi je sproščeno odgovorila, da ju
nisem nič prizadel. Sprejela sta svoje stanje in se tega, kar imata, veselita,
saj sta drug drugemu dar. Začutil sem plemenitost teh dveh zakoncev. Kljub
temu, da Bog njunega zakona ni blagoslovil z otroki, se veselita Božje dobrote
in čutita, da Najvišji vsemu navkljub blagoslavlja njuno življenje. Bog nam daj
takih zakoncev, ki bodo znali sprejeti svoj križ, se ga veseliti in ob njem
doživljati Božjo ljubezen.
Nikamor se nam
ni mudilo. Zato smo posedeli pri večerji in kramljali, saj je bilo obujanje
spominov in vtisov nekaj lepega. Kot bi delili drug drugemu to, kar smo
doživeli. Vsak je videl ali doživel nekoliko drugače. Zato je bilo doživetje
soromarja obogatitev zame in mogoče moje za koga drugega.
Med sadjem smo
odkrili sveže datlje. Prvič sem jih vzel bolj sramežljivo, to se pravi malo, da
bi ostalo še kaj za one za menoj. Bili so dobri. Prehitro jih je zmanjkalo.
Tudi Irma in Borut sta si vzela nekaj teh puščavskih sadežev. Med kramljanjem
sem opazil, da so prinesli nove datlje. Šel sem, da bi jih še nekaj nabral, a
bili so malo drugačni. Ko sem jih poskusil, sem opazil, da so hladni. Torej
niso sveži ampak iz zmrzovalnika. Nekateri celo plesnivi. No, tudi to se zgodi,
če zmanjka in hočejo potem hitro dodati, ne da bi bolj natančno pregledali.
Pozno je že
bilo, ko smo legli k počitku. Nekaj časa sem v mislih urejal spomine zadnjega
dneva. Bilo jih je veliko. Potem sem zaspal in se spočil, da bi lahko šel novim
dogodkom naproti.
Zgodaj me je
budila budilka. Hitro sem jo izklopil in na pol vstal. Vzel sem v roke rožni
venec in molil za vse tiste, ki so me prosili za molitev. Obljubil sem jim,
zato sem hotel obljubo držati. Ker na svetih krajih ni bilo časa, da bi tam več
molil, sem to hotel nadomestiti ob jutrih.
Jagode so tiho
drsele med prsti, ko sem se poglabljal v skrivnosti. Te dni sem vse to, kar
molimo v rožnem vencu, doživel na poseben način. Obiskali smo toliko svetih
krajev, da je postalo premišljevanje skrivnosti drugačno. Bolj konkretno s
podobami iz svetih krajev in obogateno z doživetji iz Jezusove domovine. Zato
se mi zdi, da je vsako romanje obogatitev za človeka. V notranjosti se odpre
neka nova razsežnost, ker si bil na tistih krajih, jih videl in doživel.
Z bratom
Frančiškom sva bila pred jedilnico nekaj pred začetkom zajtrka. Mirno smo se
okrepčali in podprli za nov dan. Lepo je bilo kramljati ob jedi in doživljati
prijateljstvo. Po skoraj dveh tednih smo si postali že prijatelji, navadili smo
se drug na drugega. Tudi sami romarji smo bili drug drugemu dar. Vsak je nosil
v sebi svoj svet in bogastvo. Ko si prodiral v njegovo notranjost, si lahko
ostrmel nad bogastvom, ki ga nosi v srcu. Zato je tudi to, da bratje in sestre
prebivajo skupaj, velik Božji dar.
Sonce je bilo že
krepko na nebu, ko smo krenili po ozkih uličicah Nazareta. Vozili smo proti
severu. Prva naša postaja bo pri izviru reke Jordan, čisto blizu Hermona.
Dvigali smo se vedno više do malega prevala nad mestom. Potem po kamniti
pokrajini naprej. Za naše razmere je bila pokrajina skromna, saj pri nas v
osrednji in vzhodni Sloveniji ni moč zelo pogosto videti kamenja na travnikih.
Zato se nam je zdela pokrajina revna, saj je bilo povsod polno kamenja in gramoza.
Med kamenjem pa je rastla redka trava. Tega seveda ne moreš kositi, zato so
ovce in koze edino sredstvo, ki koristno pospravi travo. Spomladi je seveda
lepo, ko je trava še bujna in zelena. Ko pa pride vročina, travo požge in
drobnica se mora zadovoljiti z obiranjem suhe trave.
Iz galilejskih
gričev smo se spustili v dolino reke Jordan. Tu je bila pokrajina drugačna.
Veliko je bilo zelenja. Ob raznih potočkih so rasla velika evkaliptova drevesa.
Večkrat smo se peljali mimo velikih nasadov pomaranč in mandarin. Te so se tako
zapeljivo svetile, da bi človek kar ušel mednje in užival že samo v pogledu.
Lepe zelene krošnje, posejane z živo oranžnimi sadeži. Ne vem, ali je bil že
čas, da so bili ti sadeži zreli, saj mi ni znano, kdaj se pomaranče in mandarine
obirajo.
Zunaj je pihal
rahel veter, ko smo se vozili po stranskih cestah. Prometa ni bilo veliko.
Kmalu smo se ustavili na malem parkirišču. Izstopili smo in zvedeli, da moramo
še nekaj korakov peš do izvira reke Jordan. Predvideval sem, da bo slap, saj se
je pred nami dvigalo strmo skalovje. Toda, ko smo prišli bliže, smo spoznali,
da voda prihaja iz lukenj v vznožju skal.
Okolica je bila
lepo urejena. Bilo je več izvirov, ki so se združili v eni strugi. Čez
posamezne potočke so bili narejeni mali mostovi. Tudi poti so bile speljane na
vse načine. Mogoče se je bilo sprehajati po potkah in mostovih in uživati ob
šumenju vode. Voda je bila čista in bistra. V strugi so bile narejene posamezne
stopnice ali kaskade, da je voda v mini slapovih padala nižje. Glavna struga je
bila dokaj široka in vsa porasla z vodnim rastlinjem. Ob straneh je iz vode
rastel biček ali nekaj podobnega. V sami strugi pa so rastli celi šopi vodnega
rastlinja, ki so se pozibavali v tekoči vodi. Nekateri šopi so bili dolgi tudi
več kot meter ter so plapolali v vodi. Zaradi vodnega rastlinja, je voda dobila
lepo zeleno barvo. Z bolj pesniškimi podobami bi temu delu reke lahko rekel
»zelena reka«. Med potmi je raslo veliko dreves. Nekatera so bila velika, druga
majhna, nekaj pa se jih je nagibalo čisto nad vodo.
Kmalu smo se
razpršili po potkah in občudovali živahen tek reke, ob kateri se je toliko
čudovitega zgodilo. Tudi tu bi se bilo lepo ustaviti, se usesti in poglobiti v
premišljevanje. Žuborenje vode bi človeka umirilo in mu pomagalo, da bi lahko
prodrl v globine božjih skrivnosti. Očitno ta mir ni bil neznan ljudem, ki so
že pred tisočletji tu živeli. Čeprav je kraj samoten , je bil vendar precej
obiskan, saj so tik pod pečinami naredili veliko svetišče. Kateremu božanstvu
je bilo posvečeno, ne vem. Premalo natančno sem pregledal table, na katerih je
bila izčrpna razlaga vsega, kar se je tam dogajalo. Moralo je biti živahno in
zelo obiskano središče, saj so razvaline kazale, da so bili tu nekoč mogočni
templji. Dve večji zgradbi sta bili postavljeni pravokotno na skale. Pred vsako
je bila lepa stebriščna veža. Vmes je bila daritvena ploščad. Čisto na levi pa
je bilo nekaj, kakor malo gledališče. Polkrožen oder, nekoliko dvignjen od
parterja. Ob odru je bila mala zgradba, ki bi lahko bil prostor, kjer so se
igralci preoblekli. Od odra malo naprej je pod skalovjem stala še ena nizka
zgradba s ploščadjo namesto strehe. V skalne stene pa je bilo izdolbenih več
niš, v katerih so najbrž dobili mesto kipi raznih božanstev.
Tako, kot sem
zgoraj opisal, je bilo nekoč. To se lepo vidi na tabli, kjer je naslikana
podoba svetišča v času, ko je bilo še obiskano. Danes so ostale samo še
ruševine. Stopnice, deli stebrov in skalne niše pričajo o nekdaj slavni in
živahni preteklosti.
Imeli smo dovolj
časa,da smo v miru vse ogledali. Trgovinice s spominki seveda nismo izpustili.
Ogledovali smo si in izbirali, kupili pa nismo veliko, ker so bile cene pošteno
zasoljene.
Pater Peter je
začel priganjati, da smo se hitro spravili na avtobuse. Pot nismo nadaljevali
ob reki, marveč smo se začeli vzpenjati na pobočje gore Hermon. Ovinkasta cesta
nas je dvigala vedno višje. Ob cesti so bili lepi pašniki. Vmes med travo sem
opazil nekaj lepih rož, ki so kakor zvezdice izstopale iz trave. Malo višje smo
opazili ob cesti prekrižane smuči in velik reklamni napis za smučarsko
središče. Najprej nismo vsega dobro razumeli, zato smo se šalili, da je reklama
za smučanje po travi. Škof Jurij pa je povzel besedo in nam razložil, da je tu
blizu največje smučišče v Izraelu. Z rahlim nasmehom smo sprejeli njegovo
pojasnilo. Toda nekoliko višje smo že videli pogorja Hermona, ki so bila
zasnežena. Torej se ne smemo nasmihati, res imajo smučišča.
Hermon se dviga
kar pošteno visoko. Je samo nekaj deset metrov nižji od našega Triglava. Visok
je 2814 metrov. Toliko sem dognal s pomočjo Google Ertha. Vrhovi so bili lepo
zasneženi in so se bleščali v soncu. Zanimivo, da je tudi tukaj toliko snega,
da se lahko smučajo. Najbrž na njihovih smučiščih ni hude gneče, saj jim to ni
tako domače.
Cesta je spet
prišla v bolj ravne lege. Prispeli smo na Golansko planoto. Ta je bila prvotno
sirska. Zgodilo pa se je, da so Sirci s planote izzivali Izraelce in streljali
v dolino. Ti izzivanja niso dolgo trpeli. Udarili so na planoto in Sirce
potisnili precej nazaj. Potem so ozemlje obdržali. Sedaj ga obdelujejo in
uporabljajo. S ceste smo videli cele planjave sadovnjakov in vinogradov.
Peljali smo se tudi skozi nekaj vasic. Kazalo je, da na planoti živijo precej
skromno, saj kakšnega razkošja ni bilo videti.
Na malem
parkirišču smo se ustavili. Bili smo nekoliko nad ravnino. Videlo se je do
sirske meje. Začudil sem se, da je bila tolika razlika med obema stranema.
Izraelska stran je bila urejena, zasajena s sadnim drevjem in vinsko trto,
sirska pa precej pusta in neobdelana. Človek bi težko rekel, da je na oni
strani meje zemlja nerodovitna. Najbrž Sirci nimajo toliko veselja do dela, kot
njihovi sosedje.
Na parkirišču
sta dežurala mož in žena ob svoji stojnici. Ne spomnim se več, kaj vse sta
prodajala. Zapomnil sem si samo to, da sta ponujala neko jed, ki ji ne vem
imena. Na stojalu sta imela malo kurišče. Preko njega je bila napeta kovinska
kupola, pod njo pa je bil plinski gorilnik. Mož je hitro začel ponujati svoj
pripravek. Na vročo kovinsko kupolo je zlil nekaj tekočega testa, približno
takšnega, kot za palačinke. Zdi se mi, da je bilo vanj vmešane še nekaj zmlete
zelenjave. Po eni strani je bilo hitro pečeno, zato je obrnil še na drugo
stran. Potem je omleto dal na ravno ploščo in na debelo namazal z nekim
polnilom. Vse skupaj je zvil, da je bilo videti kot zelo na debelo napolnjena
palačinka. Hitro je dobil kupca. Romar, ki je kupil to jed, je gotovo vedel,
kaj je kupil. Sam sem do novih neznanih jedi ali okusov zelo nezaupljiv, ker mi
ne prija vsak okus.
Mislim, da so
pri drugem avtu prodajali domača jabolka iz sadovnjakov, ki smo jih videli s
ceste. Nič ni bilo toplo, čeprav je sonce lepo grelo. Veter je precej hladil,
da me je zeblo, ker sem bil premalo oblečen. Šel sem nazaj ob cesti tako daleč,
da se je lepo videlo celo pogorje zasneženega Hermona. Naredil sem nekaj
fotografij in se vrnil nazaj k avtobusu.
p.
Branko Petauer
nedelja, 3. junij 2018
Razmišljanja ob zmedi
34.
Pomen spomina
Spomin
je hkrati opomin,
da smo na stezi časa, ki hiti,
in da je pot pred nami slutnja, ki je lahko
ni,
ker jo uresniči šele naš korak in hoja,
a da potem okamni
in je nobena sila več ne uniči.
Spomin nam omogoči,
nabirati izkušnje, znanje,
občutiti hvaležnost in kesanje
in če ga kdo resnično ceni in goji,
bistrí mu um, uvid v stvari,
da lažje dela, kar je res in prav,
in ko poteče čas zorenja,
rodil bo sad, ki je – modrost.
35.
Dobro in zlo
Ko
se je prvi človek svóbodno odločil,
da
bo spoznaval poleg tega, kar je dobro, tudi zlo,
sprostil
je v sebi, kakor tudi v svetu sile,
ki
so porušile prvotno ravnovesje,
a
niso mogle uničiti dobrote v stvarstvu.
Ko
se po svetu glasno veča in razrašča zlo,
se
tiho širi tudi, kar je dobro.
Ob
temnih madežih slabosti in nereda
odraža
se močneje in postaja bolj vabljiv
odsev
resnice in kreposti.
36.
Vprašanje
Pojasnjevati
smisel človeškega življenja
le
z družbeno koristnostjo, bi bil nesmisel,
ker
je odsotnost smisla, četudi pomnožena v nedogled,
še
vedno le vprašanje, ne odgovor.
dr. Marko
Kremžar
sobota, 2. junij 2018
Vir največje moči (12) Slika iz Andaluzije
Postni čas se je bližal, ko je v Sevilli
pomlad začela naznanjati svoj prihod po svojih običajnih glasnikih: naznanjal
jo je opojni vonj cvetočih oranž in pa mnogoštevilni tujci, ki vsako leto ob
tem prekrasnem letnem času od vseh strani vrejo v Sevillo.
Dne prvega aprila se je začela
vsakoletna spravna petdnevna pobožnost v čast Gospodovemu trpljenju, ki se
konča na veliki petek. Ob vznožju velikega križa je stala podoba Žalostne
Matere Božje, Matere vseh žalostnih.
Pred prezbiterijem je v vrsti stalo
dvanajst velikih, debelih sveč, in pri vsaki sveči je stal častilec
Najsvetejšega. Eden izmed teh je bil starejši mož, star malo več kot šestdeset
let. Svoje čelo je trudno naslanjal na svečo, kakor da bi ga k tlom vlekla teža
njegovih misli. Roki sta mu viseli ob telesu, njegove oči se niso odpirale,
njegove ustnice so tu pa tam v dolgih premorih zašepetale nekaj besed, ki so se
zdele, da z vso krčevito silo nekaj prosijo, besede, kakršne narekuje samo v
bolečini prekaljena vera, da prosijo v strašnem duševnem strahu, ki ga na svetu
more olajšati zgolj jok. Pa so njegove oči vendarle ostale suhe, kakor posušen
studenec. Njegovo telo je bilo nepremično, kakor je bridkost, ki se je zarila v
dušo, brez upanja in zdravila.
Petdnevnica se je bližala koncu, in zbor
je začel peti lavretanske litanije.
Mož se je zdel, kakor da bi se prebudil
iz mrtvila. Svoje oči je uprl v podobo Žalostne Matere Božje in svoji roki
prekrižal na prsih. Zbor je pel: »Tolažnica žalostnih«, in silen jok je udaril
možu iz oči, ko je svoji roki stegnil proti oltarju in na ves glas zaklical:
»Prosi za nas!«
Starejša gospa, ki je sedela za njegovim
hrbtom, je kakor po notranjem nagibu vstala, pa kmalu spet sedla. Ko je bilo
pobožnosti konec, je gospa odšla k vratom, kmalu za njo je tudi mož odšel iz
cerkve.
Gospa se je zdela že precej v letih. Mož
je počasi odhajal proti Orožni cesti (de las Armas), upognjen zaradi žalosti in
bolečine. Naslednje popoldne sta se oba spet sešla pri petdnevnici. Po končani
pobožnosti je gospa obstala pri vratih. Kmalu je prišel tudi mož. Deklica,
stara kakor dvanajst let, se mu je približala, rekoč:
»Dedek, ali greva domov?«
»Le pojdiva! Ne morem več«.
Gospa je šla daleč za njima. Obstala sta
pred preprosto in skromno hišo na cesti ter vstopila. Gospa si je ogledala
pročelje in si v svojo beležnico zapisala številko Z devetinšestdeset.
Predsoba pred pisarno gospoda guvernerja
je bila polna številnih prosilcev obojega spola. Vsi ti nesrečniki so si
prizadevali, da bi bili prvi na vrsti, ko bodo lahko predložili svoje prošnje.
Že dve uri prej pa je prišel »kapitan general«, da bi se z guvernerjem
posvetoval, kar je še pomnožilo nestrpnost tistih, ki so čakali. Zavaljen in
majhen vratar jih je postavljal v red ter na njihove opazke robato odgovarjal.
Minilo je že dve uri, odkar je prišel
»kapitan general«, ko je v predsobo stopila tista gospa, katero smo zgoraj
omenili.
»Ali je gospod guverner v uradu?« je
vprašala gospa.
»Zadržan«, je zagodrnjal ta, ne da bi
dvignil pogled s časopisa, ki ga je imel pred seboj.
»Izročite mu mojo vizitko!«
»Pri njem je na obisku njegova
ekscelenca gospod kapitan general«, je odvrnil vratar.
»Vseeno, izročite mu vizitko!« je rekla
gospa.
»Ali ste gluhi? Ali pa jaz govorim
kitajsko«.
»Takoj mu izročite vizitko, če ne …«
Jupiter v livreji je moral stopiti s
svojega Olimpa ter brez besed odšel v guvernerjevo sobo. Še mnogo bolj so se
vsi začudili, ko je v predsobo prišel sam guverner, za njim pa kapitan general.
»Toda, gospa«, je zaklical guverner,
»zakaj me niste obvestili, saj bi bil sam prišel, da bi Vam bil na uslugo!«
Gospa je eno roko podala guvernerju,
drugo pa kapitanu generalu, nakar so vsi trije izginili za težko zaveso, ki je
zakrivala vrata. Čez deset minut je v spremstvu obeh gospodov prišla iz urada.
»Jutri ob enih«, ji je rekel guverner,
»boste zvedeli, kar bo le mogoče. Sam Vam prinesem poročilo.«
»Lepo se Vam zahvaljujem,« je odgovorila
gospa. »Zanesljivo Vas pričakujem«.
»Kakšna poročila mi prinašate?« je drugi
dan gospa sprejela guvernerja.
»Dosti, pa niso posebno ugodna,« je
odvrnil guverner in sedel.
»Poglejmo!« je rekla gospa.
»Včeraj ste našo policijo zelo
razgibali.« Nato je iz žepa potegnil list papirja in začel nekako takole brati:
»Najemnik v hiši številka
devetinšestdeset na cesti Z se piše Štefan Rodriguez. Star je sedemdeset let in
živi v veliki revščini. Njegova družina ima naslednje člane: ženo, ki je že
sedem let hroma, slaboumno hčer, ter šest vnukov in vnukinj, ki so otroci druge
hčere, ki pa je pred tremi meseci umrla. Med otroki je najstarejša dvanajst
let, najmlajša pa štiri leta. Kje prebiva oče teh otrok, ni znano. Štefan je
bil triindvajset let v službi na občini. Bil pa je pred tremi leti odpuščen, ko
je padlo ministrstvo. Nato se je vedno bolj pogrezal v revščino. Hišnemu
gospodarju dolguje tri tisoč šeststo petindvajset realov. Ta mu je že zagrozil,
da mu bo zarubil pohištvo in ga vrgel iz hiše, če ne plača do petega tega
meseca do treh popoldne.«
»Saj je že jutri peti!« ga je prekinila
prestrašena gospa. »Saj je jutri veliki petek!«
»Štefan nima s čim plačati,« je nadaljeval
guverner, »in vemo, da mu je hišni gospodar že sporočil, da mu bo pohištvo
zarubil. Štefan je zelo spoštovana oseba, ki zasluži vse zaupanje«.
Guverner je pustil list na mizi, gospa
pa je vsa potrta zaklicala:
»Zdaj vse razumem! Dovolj vzroka ima, da
je tako potrt!«
Ko je gospa ostala sama, je listek še
enkrat prebrala.
»Nemogoče, čisto nemogoče je,« je
vzkliknila, »da bi Bog takih prošenj ne uslišal! Nemogoče je,da bi Žalostna
Mati Božja na dan svojih bolečin ne hotela olajšati tako velike bolečine! Ko bi
jaz bila bogata! Ko bi v njenem imenu mogla kaj storiti!«
Gospa si je z rokama zakrila obraz in
začela ihteti. Nato pa je vstala, stopila k svoji pisalni mizi, vzela pisemski
papir, napisala pismo ter ga naslovila na Njegovo Ekscelenco markiza de X.,
sevillskega župana. Na ovitek je zapisala: »Zelo nujno!«
Tri ure kasneje je že sprejela uradnika
z občine. Naglo je odprla ovitek in veselo vzkliknila. V ovitku je bilo že
podpisano imenovanje za službo na občini, zraven pa nanjo naslovljeno
ljubeznivo županovo pismo. Ime tistega, ki je bil imenovan, ni bilo napisano.
Zato je gospa na prazni prostor zapisala: »Za gospoda Štefana Rodrigueza«.
Nato je odprla malo skrinjico, kjer je
imela na dnu shranjenih več zlatnikov in nekaj bankovcev. Bilo jih je šest po
tisoč realov.
»Do junija ne bom dobila nobenega
denarja več!« je zamrmrala med stisnjenimi zobmi. »Pa kaj je to! Mene ne bodo
rubili!«
Tistih šest bankovcev je dala v
imenovano listino, vtaknila v ovitek brez vsakega spremnega pisma in podpisa. Priložila
je le tele besede: »Žalostna Mati Božja svojemu častilcu!« Dodala je še naslov
brezposelnega moža, nakar je odšla v cerkev. Čeprav je že od daleč videla moža,
ki je, kakor vsak dan, nepremično stal in jokal, gospa ni več jokala. V molitvi
je pregibala ustnice, v srcu pa se je smehljala.
Veliki petek je bil zadnji dan
petdnevnice. Gospa je prišla malo prej kakor ponavadi v cerkev. Možev prostor
je bil še prazen.
»Gotovo še pride,« je menila gospa, »saj
je še precej zgodaj«. Toda čas je mineval, pobožnost se je že pričela,
nesrečnega brezposelnega pa še ni.
»Kaj neki se mu je pripetilo?« je
premišljevala gospa. »Saj je njegova nesreča že ozdravljena, njegova prihodnost
zagotovljena. Pa menda vendar ne bo eden izmed tistih premnogih duš, ki v svoji
nesreči Gospoda kličejo na pomoč, v veselju pa se mu ne zahvalijo?«
Ropot prihajajočih korakov zmoti njeno
zbranost. Pogleda in vidi, da dva moža na rokah, kakor na stolu neseta hromo
žensko, za njimi pa prihaja šest majhnih otrok, ki so vsi žalno oblečeni. Moža
hromo žensko položita v prezbiteriju na tla. Eden izmed njih – bržkone
postrešček – takoj odide iz cerkve, drugi pa je dobri Štefan, ki takoj stopi na
svoj prostor ob sveči ter poklekne. Zdelo se je, da je kar pomlajen, čeprav so
se v njegovih očeh svetile solze, ki pa so bile solze hvaležnosti in veselja.
Otroci so klečali okoli hrome ženske tik
ob gospe, ki je vse to natanko opazovala.
»Ali je to tvoja mati?« je vprašala
otroka.
»Moja stara mama!«
»Ali je bolna?«
»Ohromela je. Danes pa je presveta Devica
pri nas storila čudež, pa je hotela, da vsi gremo v cerkev in se ji zahvalimo«.
Gospa ni več spraševala, le svoj
pajčolan si je potegnila čez obraz tako globoko, kolikor je le mogla.
Gospa, ki je nekdaj bila zelo bogata, je
zdaj bila srečna in zadovoljna, ker je ubogi družini posredovala srečo in
blagostanje in ker je bila orodje Božje previdnosti. Bila je plemenita markiza
de Arco Hermoso, Cecilija Bhoel de Faber, kot pisateljica v slovstvenem svetu
znana pod imenom »Fernan Caballero«.
To je izvleček iz tako lepe »Andaluzijske
slike«, ki nam jo je narisalo pero p. Louisa Coloma v povesti Veliki petek.
C. M. de Heredia
petek, 1. junij 2018
Božji služabnik prof. dr. Anton Strle in duhovne vaje (6)
Leta 1975 je
vodil duhovne vaje jezuit p. Franc Cerar. Prof. Strle je napravil v tem letu
sledeče sklepe: »Boljša uporaba časa, zlasti dopoldne. Ob pravem času, čim prej
začeti z delom (prej dobra molitev, tudi neposredna priprava). Če (so)
predavanja, vedno iti z neko umirjenostjo. Preglednost pri podajanju,
umirjenost, trdnost, urejenost glede snovi. Vsaka ura res nekaj jasnega,
trdnega, razsvetljenega in okrepčujočega. Skrbeti za bolj stvarne odgovore na
pomisleke. Razgovori z bogoslovci kratki, a zares dobro premišljeni, nadnaravno
prežeti. Vsako vsiljevanje odstranjeno, vsaka pretirana dolžina razgovorov
odveč! Tudi urejenost v sobi, v vedenju. Večja vedrost, manj ostre sodbe, več
spodbudnega in vse manj graje! O sebi ne govoriti! O raznih zadevah, ki so mi
antipatične, rajši molčati. Govoriti o tem le zaradi kakega res nujno
potrebnega razloga. Delo vršiti bolj vztrajno! Ne begati od enega do drugega!
Pošte ne odpirati brez potrebe kar takoj, ko se ukvarjam s čim drugim. Bolj
ravnočrten, bolj vztrajen, vztrajen, vztrajen. Obenem s tem ekspeditiven. Ne se
lotevati vedno novih opravil, preden sem prejšnje dokončal. Če bom imel
temporalne izpite namesto temporalnih nalog, naj bodo ti bolj kratki. Če kdo ne
pokaže dovolj znanja, naj ga rajši odslovim, da bo še enkrat napravil. Takoj
vsako stvar pregledno zaznamovati. Ne popuščati ali pretiravati v to ali
nasprotno smer. Bolj skrbno paziti, da ne bom izgubljal brez potrebe časa za
pripravo kosila. Naj bo to praktično, hitro. Dovolj, a rajši manj kakor preveč.
O tem ne govoriti. Sprejeti to kot nekaj samoumevnega. Potreben počitek s tem,
da grem na Grad. A takoj potem na delo, ki ga naj tako opravljam, da se ne bo
nikjer zatikalo. Vse to pa usmerjeno povsem nadnaravno, prežeto z nadnaravnim
duhom.«
Leta 1980 je
imel duhovne vaje prof. Franc Perko, kasnejši beograjski nadškof. Na teh
duhovnih vajah je Strle zapisal: »Konkretni sklepi: Bolj zares opravljati to,
kar že delam. Zjutraj nekoliko prej vstati in bolj mirno grignonsko (op.:
mišljeno je v duhu sv. Ludvika Grigniona) opraviti vse, kar že opravljam. Da ne
bo zaspano, zato zvečer nekoliko prej v posteljo. Čez dan, zlasti zjutraj po
maši pohiteti z delom, da bo več časa ostalo. Pred študijem se zbrati
grignonsko. Po študiju zahvala, vsaj čisto kratka. Skrbeti, da ne bom do kraja
preutrujen in zato nesposoben za delo. Več reda! Tudi v jedi in pri kuhi!
Opoldan po kosilu bolj zares ponoviti sklepe iz misli jutranjega premišljevanja.«
Leta 1990 je
vodil duhovne vaje kapucin p. Karel Geržan, sedaj škofijski duhovnik. Strle je
zapisal naslednje sklepe: »I. Kar precej kritiziranja, je bilo zlasti glede
svetovnega položaja v Cerkvi (teologija itd.). Glede razmer v semenišču; glede
pastorale in podobno. Čeprav mi je kritiziranje odvratno, sem zahajal vanj. – O
duhovnikih, vsaj na splošno, rad rečem kaj nepovoljnega, namesto da bi rajši
molil. – O mladini podobno. Čim bolj bi moral odpraviti vso to praznoto in se
namesto tega okleniti bolj zares pogovora z Bogom; predvsem na podlagi božje
besede. II. Molitev izboljšati po maši, po obhajilu. Več in bolje. Glede
spovedovanja molitev bolj zares. Ob delu spet in spet dvigati duha k Bogu – ko
naletim na ovire. Umiriti se, ihtavosti se odpovedati. … III. O razmerah v
semenišču in na fakulteti nujno izboljšati. Ne govoriti slabih reči, rajši
moliti. To zares temeljito izboljšati. Bogoslovce in druge spoštovati propter
Christum (zaradi Kristusa), kljub napakam. IV. Tudi čas vse bolj pametno uporabiti.
Ne se vdajati neredu!«
Na koncu
duhovnih vaj za leto 1993, ki jih je vodil p. Tomaž Podobnik, je zapisal
sledeče sklepe: »Pustiti vsako slabo sodbo o teoloških profesorjih in podobno.
Biti iskreno dobrohoten do vseh. Posebno misliti na tiste, ki so mi
antipatični. Tudi do raznih napak drugih (ki so mi kakorkoli blizu) biti
skrajno prizanesljiv. Zavedati se, da sem čisto blizu pred odpoklicem k božji
sodbi. Saj ne morem nič izboljšati z jezo, nejevoljo, zabavljanjem – zaupati v
Boga, da bo to uredil. Pač pa biti požrtvovalen v prizadevanju za to, da bi
storil čim več dobrega še.«
Leta 1996 je
imel duhovne vaje župnik Dragan Adam. Posebnih sklepov za to leto Strle ni
zapisal. Zasledimo pa zanimivo opombo pri premišljevanju, ki ga je imel
voditelj duhovnih vaj o božji besedi. Strle je pripisal: »Zelo lepo! Tudi prav
zame polno upoštevanja vrednega.«
To so nekateri
utrinki iz sklepov, ki jih je na duhovnih vajah napravil božji služabnik prof.
dr. Anton Strle. Ta besedila kažejo, kako zahteven je bil do sebe in hkrati
prizanesljiv do drugih. Krepko je čutil svoje meje, a s popolno naslonitvijo na
Marijo in Jezusa se je krepko boril in prizadeval za uresničitev sklepov
duhovnih vaj.
p. Andrej Pirš
FSO
Naročite se na:
Objave (Atom)