Vse najpomembnejše informacije o epidemiji COVID19 Slovenske Škofovske Konference

Viri objav

Tekst v blogu je iz objav glasila V Materini šoli, glasila Bernardove družine. Izdaja: Cistercijanska opatija Stična, Stična 17, 1285, Ivančna gorica, Slovenija

četrtek, 20. avgust 2020

POMEN MOLITVE ZA NAŠE ŽIVLJENJE (11) Moli, kdor ljubi Boga. Oseben odnos z Bogom


Krščanstvo je Nekdo – Kristus. On je tisti, ki mi veliko pomeni, tisti, brez katerega ne bi mogel živeti. On me vodi v naročje troedinega Boga, ki je ljubezen.
Materi ni težko z ljubeznijo misliti na svojega otroka. Naj dela karkoli, njene misli so pri otroku. Z ljubeznijo je z njim povezana. Na podoben način sta med seboj z ljubeznijo povezana fant in dekle. Svojo medsebojno ljubezen izražata tudi z besedami. Kjer je ljubezen, tam je tudi pogovor, tam vse gladko teče.
Prav ima Hoja za Kristusom: »Ljubezen, to je velika reč; zares veliko dobro, ki sama dela lahko, kar je težko, in, kar je neenako, enako prenaša. Ljubezen nosi težo brez težave in, kar je grenko, dela sladko in prijetno. Velikodušna ljubezen do Jezusa nagiblje k velikim delom in spodbuja na vedno popolnejše želje. Ljubezen hrepeni kvišku in noče, da bi jo zadrževala kaka zemeljska stvar ...
Nič slajšega ni od ljubezni, močnejšega nič; nič višjega, nič širšega, nič prijetnejšega, nič popolnejšega, nič boljšega v nebesih in na zemlji; zakaj iz Boga se je rodila in le v Bogu nad vsemi stvarmi se more spočíti.«
Podobno velja za molitev, če jo spočne, nosi in rodi ljubezen. Seveda, tista prava ljubezen, ki je daleč od sebičnosti! Tudi pred Bogom smo pogosto sebičneži!
Kako je za dobro molitev potrebno, da v njej ni sebičnosti, lepo ugotavlja neki bogoslovec: »Šele tedaj, ko mi uspe, da pozabim nase in se v polnosti svojega duha obrnem k Njemu, takrat začutim, da stoji pred vrati mojega srca in trka, naj mu odprem. Strah me spreletava, ko pomislim na svojo globino, ki ni nič drugega kot plitvina, v kateri najdem nemalokrat le sebe. Pa vendar v takih trenutkih čutim, kako ni nujno, da sem pri molitvi navdušen ali zamaknjen, pač pa preprosto odprt. Tedaj sem vesel in si želim, da sem sproščen in popolnoma predan občutku Njegove navzočnosti.«
Povezanost dveh ljudi nikoli ni vseobsežna. Mož ne živi samo za svojo ženo, temveč tudi za svoje prijatelje, za svoje delo, za svojo kariero, za zabave. Živi pa tudi za svojo ženo. Nasprotno nam Kristus zadostuje, če smo ga le postavili v središče svojega življenja. Človek, ki je globoko povezan s Kristusom in po njem z Očetom, ne čuti več potrebe, da bi se pretirano navezoval na tega ali onega človeka. Da se popolnoma izročimo Gospodu in tako pridemo do globlje molitve, je prej treba vse zapustiti, tudi sebe. Tako je Jezus naročal svojim najožjim učencem.
V Hoji za Kristusom Gospod govori učencu: »Zapusti sebe, izroči se mi, in užival boš obilen srčni mir! Daj vse za vse, ničesar ne jemlji nazaj, drži se brez omahovanja le mene in imel me boš! Svoboden boš v srcu in ne bo te pokrivala tema.«
Lepota in globina vsakega srečanja je odvisna od mesta, ki ga zavzema kakšen človek v našem življenju. Isto velja za srečanje z Jezusom in po njem s Sveto Trojico. Gre za vprašanje, kaj nam Jezus pomeni in kakšno mesto zavzema v našem življenju.
Pisatelj Hoje za Kristusom svetuje: »Ljubi vse zaradi Jezusa, Jezusa pa zaradi njega samega!«
Z Jezusom se srečujemo pri mašni daritvi in še posebej pri sv. obhajilu, pri drugih zakramentih, pri branju in poslušanju Svetega pisma, pri obisku Najsvetejšega, pri molitvenem bogoslužju, pri osebni molitvi, posebej pri meditaciji, v bližnjem, posebej v predstojniku in v ubogem ter trpečem človeku, v skupnosti, ki je zbrana v Jezusovem imenu (prim. Mt 18,20), ob srečevanju z Božjim stvarstvom.
Treba je gledati z očmi vere. Molitev je naš odgovor na poprejšnjo Božjo ljubezen. »Bog je ljubezen« (1 Jn 4,8). To sprejemamo z vero: Jezus, verujem v tvojo ljubezen do mene. Pomagaj mi v neveri! Vzporedno z napredovanjem v veri in ljubezni postaja tudi naša molitev boljša.

Ni komentarjev:

Objavite komentar