Vse najpomembnejše informacije o epidemiji COVID19 Slovenske Škofovske Konference

Viri objav

Tekst v blogu je iz objav glasila V Materini šoli, glasila Bernardove družine. Izdaja: Cistercijanska opatija Stična, Stična 17, 1285, Ivančna gorica, Slovenija

torek, 20. junij 2017

Zakaj Marija naroča, da obhajamo ravno pet prvih sobot?


Spovednik je vprašal sestro Lucijo, zakaj ravno pet sobot in ne devet, kot neke vrste devetdnevnica. Lucija je – šele po daljšem času, potem ko je v molitvi dobila odgovor – pojasnila: „… gre za pet vrst žalitev in kletev, ki ranijo Marijino Brezmadežno Srce“.


1. Sramotenje Marijinega brezmadežnega spočetja

Blaženi papež Pij IX je 8. decembra 1854 razglasil dogmo o Marijinem brezmadežnem spočetju. Vsebina dogme je, da je Marija že od spočetja prosta izvirnega greha in njegovih posledic. Je „polna milosti“ od prvega trenutka svojega bivanja. Ta nauk ni nov! Prvi cerkveni očetje so primerjali Marijo z Evo pred padcem v greh: vsa čista in brez greha. Sv. Amrož je učil, da je bila „Marija brez vsakega madeža greha“. Že v 6. stoletju so jo klicali „Brezmadežna“.
V t. im. „protoevangeliju“ beremo: „Sovraštvo bom naredil med teboj in ženo ter med tvojim in njenim zarodom. On bo strl tvojo glavo, ti pa boš ranila njegovo peto« (1 Mz 3,15). Med kačo in ženo je radikalno nasprotje. Pozornost vzbuja, da je od leta 1830 v vseh velikih Marijinih prikazovanjih vedno poudarjeno „brezmadežno spočetje“ in  „brezmadežno srce“.
Leta 1830 se je Marija v Rue du Bac prikazala sv. Katarini Labouré. Naročila ji je, naj da kovati medaljo z napisom: „O Marija, brez madeža spočeta, prosi za nas, ki se k tebi zatekamo.“ Brezmadežno Srce Marijino naj bo naše zavetje! Marija je obljubila velike milosti tistim, ki z zaupnjem nosijo to medaljo.
Leta 1858 se je Marija v Lurdu 18-krat prikazala štirinajstletni Bernardki Soubirous. 25. marca je odgovorila na vprašanje, kdo je, z besedami: „Jaz sem Brezmadežno Spočetje.“ Sv. Maksimiljan Kolbe je pojasnil, da Marija s tem pove nekaj o svojem dejanskem bistvu, o svoji naravi, kot polna milosti, od Boga ustvarjena, kot „novo stvarstvo“.


2. Sramotenje Marijinega devištva

Marijino devištno je bilo ohranjeno pred rojstvom, ob Jezusovem rojstvu in po njem. Cerkveni očetje razlagajo Marijino devištvo ob rojstvu z lepo prispodobo: Kakor gre svetloba skozi steklo, ne da bi ga poškodovala, tako je Jezus zapustil naročje svoje Matere na čudežen način, tako da je Marijino telesno devištvo ostalo nedotaknjeno. Sv. papež Janez Pavel II. je učil, da je bilo Marijino telesno devištvo izraz njene popolne hoje za Jezusom. Marija je z Jožefom živela deviško in poleg Jezusa ni imela še drugih otrok. Prvi cerkveni očetje so njen odgovor nadangelu Gabrijelu: „Kako se bo to zgodilo, ko moža ne spoznam?“ razlagali kot namig na njeno zaobljubo devištva. (V judovstvu je bilo deviško življenje neobičajno, v skupnosti Esenov v tem zgodovinskem obdobju pa nekaj povsem običajnega.) Njen odgovor odseva njeno trajno naravnanost. Z „Jezusovimi brati in sestrami“, o katerih na več mestih govori evangelij, so mišljeni bližnji sorodniki.


3. Sramotenje Marijinega Božjega materinstva

Koncil v Efezu je leta 431 razglasil: Marija je Theotokos, Božja Mati. Vsi verniki so dolžni to verovati. S tem je rečeno, da Marija ni rodila zgolj človeka, temveč da je bil Jezus od prvega trenutka svojega življenja, od trenutka spočetja, pravi Bog in pravi človek in da zato Marijo z vso pravico imenujemo Božja Mati.


4. Sramotenje Marijinih podob in kipov

Po svetu imamo vse polno Marijinih podob, tudi „milostne podobe“, pred katerimi so ljudje molili in bili uslišani. Če te podobe častimo, častimo osebe, ki jih predstavljajo. Prav tako je, če jih skrunimo in sramotimo.


5. Zadoščevanje za zaničevanje Božje Matere, ki ga ljudje sejejo v srca otrok

Otroška srca so kakor vosek: kar vanje položimo, se globoko vtisne. Kolikor je mogoče, položimo vanje protiutež proti napačni ideologiji, izkrivljeni in prezgodnji spolni vzgoji in brezverstvu. Sejmo ljubezen do Božje Matere z besedo in zgledom!
Ingeborg Obereder,  prevod in prireditev s. Doroteja Hladnik OCD

Ni komentarjev:

Objavite komentar