Vse najpomembnejše informacije o epidemiji COVID19 Slovenske Škofovske Konference

Viri objav

Tekst v blogu je iz objav glasila V Materini šoli, glasila Bernardove družine. Izdaja: Cistercijanska opatija Stična, Stična 17, 1285, Ivančna gorica, Slovenija

nedelja, 20. november 2016

SVETO LETO USMILJENJA V naročju Božjega usmiljenja (9) Danes boš z menoj v raju


Evangelist Luka poroča o Božjem usmiljenju, ki se je razodelo nad desnim razbojnikom: »Eden od hudodelcev, ki sta visela na križu, ga je preklinjal in mu govoril: 'Ali nisi ti Mesija? Reši sebe in naju!' Drugi pa mu je odgovoril in ga grajal: 'Ali se ti ne bojiš Boga, ko si v isti obsodbi? In midva po pravici, kajti prejemava primerno povračilo za to, kar sva storila; ta pa ni storil nič hudega.' In govoril je: 'Jezus, spomni se me, ko prideš v svoje kraljestvo!' In on mu je rekel: 'Resnično, povem ti: Danes boš z menoj v raju'« (Lk 23,39–43).
Na desnem razbojniku se je pokazal obilen sad Jezusove smrti in vstajenja. Jezus, ki je v svojem javnem delovanju ljudem odpuščal grehe, jih je tik pred smrtjo odpustil še človeku, ki je poleg njega visel na križu. V tem razbojniku se je začel proces spreobrnjenja, ko je videl, kako potrpežljivo trpi in umira njegov nedolžni sotrpin Jezus. Desni razbojnik je zase priznal, da trpi po pravici. V tem je bilo priznanje grehov in kesanje. Svojo vero in zaupanje v Jezusa je izrazil s prošnjo: »Jezus, spomni se me, ko prideš v svoje kraljestvo!« Jezus mu je naklonil popolno odpuščanje in mu obljubil večno življenje pri sebi z besedami: »Danes boš z menoj v raju.«
Sv. Favstina Kowalska je o desnem razbojniku takole zapisala: »Kaj sta naredila milost in premišljevanje iz največjega hudodelca! Ko umira, ima veliko ljubezni: 'Spomni se me, ko boš v raju.' Iskreno kesanje takoj spremeni dušo. Duhovno življenje je treba živeti resno in iskreno.«
Sv. Janez Marija Vianney vidi skrivnost spreobrnjenja desnega razbojnika v njegovem sprejemanju trpljenja v duhu pokore in ljubezni: »Najsi hočemo ali ne, moramo trpeti. Nekateri trpijo kakor desni razbojnik, drugi pa kakor levi. Oba sta enako trpela. Vendar je eden znal narediti svoje trpljenje zaslužno; sprejel ga je v duhu pokore, in ko se je obrnil h križanemu Jezusu, je slišal iz njegovih ust prelepe besede: 'Še danes boš z menoj v raju.' Drugi pa je nasprotno kričal, preklinjal in sramotil Boga ter izdihnil v najstrašnejšem obupu. Dva načina trpljenja sta: trpljenje iz ljubezni in trpljenje brez ljubezni. Svetniki so trpeli potrpežljivo, veselo in stanovitno, ker so ljubili. Mi pa trpimo jezno, ker ne ljubimo. Če bi ljubili Boga, bi ljubili križe, si jih želeli in se jih veselili. Bili bi srečni, da lahko trpimo iz ljubezni do Njega, ki je hotel trpeti za nas.«
Desni razbojnik nas uči, kako pomembna je smrtna ura. Od nje je odvisna naša večnost. Zato je tako pomembna molitev za umirajoče. Jezus nam je po sv. Favstini Kowalski razodel pomen rožnega venca Božjega usmiljenja: »Vsako osebo, ki bo molila ta rožni venec, bom ob smrtni uri branil kakor svojo čast. Ko bodo drugi molili ta rožni venec ob umirajočem, bo duša prejela obljubljeno odpuščanje. Ko ob umirajočem molimo ta rožni venec, se umiri Božja jeza in dušo objame brezmejno usmiljenje ter se zaradi bridkega trpljenja mojega Sina zganejo globine mojega usmiljenja.« Sv. Favstina je v Dnevniku dostavila: »O, ko bi vsi spoznali, kako veliko je Gospodovo usmiljenje in kako zelo vsi potrebujemo tega usmiljenja, posebej v tej odločilni uri.«

Ni komentarjev:

Objavite komentar