Vse najpomembnejše informacije o epidemiji COVID19 Slovenske Škofovske Konference

Viri objav

Tekst v blogu je iz objav glasila V Materini šoli, glasila Bernardove družine. Izdaja: Cistercijanska opatija Stična, Stična 17, 1285, Ivančna gorica, Slovenija

četrtek, 20. avgust 2015

Različne težave pri molitvi 4.



Navsezadnje je glede tega, ali bo naša molitev dobra, veliko odvisno od sodelovanja z Božjo milostjo, od vztrajanja v molitvi. Tako se povezujeta Božja milost in naše sodelovanje. V knjigi Molitev, naša težava in naš blagoslov, pravi znani teolog jezuit Karl Rahner: »Molitev je milost. Molitev pa je tudi umetnost, ki se ji moremo privaditi. Lahko se naučimo, kako naj se pred molitvijo umirimo in zberemo, kako naj premislimo, kaj nameravamo, kako se z Bogom pogovorimo brez molitvenih obrazcev o svojih težavah, celo o tem, da se le neradi mudimo ob svetih rečeh, kako se z Bogom pogovorimo o njem samem.«
p. Anton

torek, 18. avgust 2015

Različne težave pri molitvi 3.



Naj opozorimo še posebno na duševne težave, ki jih označujemo s skupnim imenom otožnost ali depresija ... Če zdaj vprašaš, kaj bi bilo v takšnih obdobjih treba ukreniti, se mora odgovor držati nekake srednje poti. Predvsem ne smeš zlahka popustiti. Pogosto se zdijo težave večje, kakor so v resnici; tedaj zadošča, da napneš vse svoje sile in že so premagane ... Važno je torej, da vztrajaš in nadaljuješ, kakor si navajen.
Prav tako ne smeš podleči sentimentalnosti, kadar doživljaš nravne krize, kadar grešiš in imaš občutek, da v takem stanju ne moreš moliti. Če si pred Bogom mogel storiti kaj slabega, pojdi k njemu tudi obložen s svojo krivdo ...
Večkrat tudi pomaga, če menjaš molitvene obrazce; kar je novo, še neizrabljeno, daje prožnost. Ali pa spremeni obliko molitve. Nadomesti npr. lastno molitev z duhovnim branjem in poskusi priti po tej poti do Boga. Ali se omeji na določene, prav preproste in krepke molitve.
Kadar pa ti sploh vse odpove, tedaj vsaj poklekni ali stopi pred Boga z besedami: 'Vem, da bi moral moliti, a ne morem.'«
Kako se pri molitvi ne smemo zanašati na omahljiva čustva in kako jih moramo prerasti, nas poučuje Hoja za Kristusom:
»Sin, ne zaupaj temu, kar morda sedaj čutiš v srcu, zakaj čustva se hitro menjajo. Dokler boš živel, boš podvržen spremenljivosti, tudi ne po svoji volji: zdaj vesel, zdaj žalosten; zdaj miren, potem nemiren; danes goreč, jutri mlačen; sedaj skrben, drugič len; zdaj resen, a potem zopet lahkomiseln.
A kdor je moder in v duhovnem življenju poučén, ta je vzvišen nad vso to spremenljivost; tak se ne meni za čustva, ne za to, od kod vleče veter nestanovitnosti, ampak samo za to, da je duh popolnoma obrnjen k pravemu in zaželenemu cilju.«

nedelja, 16. avgust 2015

Različne težave pri molitvi 2.



Neki študent piše: »Znati moliti pomeni biti v harmoniji z Bogom. Vsem nam pa se dogaja, da imamo trenutke teme, ko se zdi, da se je Bog umaknil, ko ga zaman išče naš pogled, ko zaman tipamo po njem v stvareh, ki so nam še včeraj oznanjale Božjo bližino, danes pa so le še strmeče oči okamenelih malikov, katerih sij je že zašel.«
Važno je, da v času preizkušnje ne prenehamo z molitvijo. V pomoč nam bodo kratki molitveni izreki. S pridom bomo vzeli v roke Sveto pismo. Najbrž se bomo morali na začetku k temu prisiliti, a končno nam bo Bog po Svetem pismu spregovoril in nas potolažil.
Znani duhovni pisatelj in vzgojitelj Romano Guardini navaja v knjigi Uvajanje v molitev glede molitve med drugim tele težave in dobre rešitve zanje:
"Lahko pridejo časi, ko nimaš ne moči ne veselja do nje in se zdi, da je notranjost popolnoma umrla. Tedaj ne moreš več razumeti, čemu bi še dalje molil. Stanje te vrste more biti tudi posledica utrujenosti, odvratnega ali enoličnega dela, bolezni in telesne šibkosti. Prav tako lahko učinkujejo tudi trajne skrbi ali nerazrešljive težave ...
Omahovanje v nravnem pogledu in tovrstni porazi prav tako močno vplivajo na molitveno življenje ... Če storiš, kar si dolžan storiti, okrepí to dejanje tudi vse ostalo. Kadar pa odpoveš, jemlješ moč in smisel vsemu življenju, torej tudi molitvi. Ne prija ti več. Zdi se ti nesmiselna. Ali pa se te poloti čustvo, da ne spadaš več v sveto območje, kjer vlada molitev.

sobota, 15. avgust 2015

Različne težave pri molitvi 1.



Marsikdo kljub resni volji po redni molitvi pogosto čuti skušnjavo, da ne bi molil, ker se mu zdi, da njegova molitev zaradi različnih vzrokov nič ne velja.
Mnogim je kamen spotike trpljenje, ki ga molitev ne odpravlja. Pogosto gre za napačno pojmovanje vere in primitivno pojmovanje Boga. Vera ni trgovina na drobno, daj-dam.
Glavnemu junaku v Rebulovi povesti Divji golob Jordanu Košutniku je kolega rekel: »Ne veš,... kaj vse se je pri nas doma premolilo. In vendar je bil en brat ustreljen, drugi pa umira za rakom.«
Marija Sklodowska Curie, ki je z možem odkrila polonij in radij, je bila kot majhna deklica zelo pobožna. Skupaj s služkinjo je vsak dan goreče molila pred Marijinim oltarjem za zdravje bolne matere. Toda mati je umrla in v deklici se je vera zrušila, da ni več hodila v cerkev.
Največja ovira za vero in s tem za molitev je praktični materializem, to je zakopanost v ta svet, življenje, kakor da Boga ni, skrb samo za boljši kos kruha, težnja, da bi iz življenja iztisnili čimveč užitkov. Jezus nas uči, naj ne bomo pretirano zaskrbljeni, kaj bomo jedli ali kaj bomo pili ali kaj bomo oblekli. Če bomo iskali najprej Božje kraljestvo in njegovo pravico, nam bo vse drugo navrženo (prim. Mt 6,31.33). Po pravici je Kristus med blagre postavil na prvo mesto: "Blagor ubogim v duhu, ker njihovo je nebeško kraljestvo" (Mt 5,3). Takšni si ne nabirajo »zakladov na zemlji, kjer jih uničujeta molj in rja in kjer tatovi spodkopavajo zidove in kradejo,« marveč si nabirajo »zaklade v nebesih, kjer jih ne uničujeta ne molj ne rja, in kjer tatovi ne spodkopavajo in ne kradejo« (Mt 6,19 s).
Tudi za globoko vernega človeka molitev večkrat ni lahka, zlasti če se hoče držati v molitvi nekega reda in moli tudi takrat, kadar ni razpoložen za molitev. Molitev postane posebno težka takrat, ko smo notranje popolnoma prazni, ko se nam zdi, da smo v temi in da nas je Bog zapustil.

petek, 14. avgust 2015

MOLI IN DELAJ Žetev je velika, delavcev pa malo



Razširimo našo molitev in žrtev na dva namena: za duhovne poklice in za dobro pripravo Slovencev na obisk fatimske Marije romarice. To velja za čas do 13. maja 2016. Sv. Ignacij Lojolski je priporočal, da bi imeli pri prosilni molitvi veliko namenov. Dobri Bog bo po Marijini priprošnji nagradil našo gorečnost. »Stori, kar moreš, in moli za to, česar ne moreš,« je dejal veliki sv. Avguštin. Vemo, kako malo zmoremo glede duhovnih poklicev in priprave oddaljenih na Marijin obisk storiti sami. Zato je tako pomembno, da izpolnjujemo drugi del Avguštinovega stavka: »Moli za to, česar ne moreš!« Bog povrni vsem, ki molite in se žrtvujete!