Katekizem katoliške Cerkve je ta nauk
koncila razložil takole: "Kristus se je hotel roditi in rasti v krogu
svete družine Jožefa in Marije. Cerkev ni nič drugega kakor Božja družina. Od
vsega začetka so jedro Cerkve pogosto sestavljali tisti, ki so z vso svojo hišo
sprejeli vero. Ko so se spreobrnili, so tudi želeli, da bi se zveličala vsa
njihova hiša. Te družine, ki so postale verne, so bili otočki krščanskega
življenja sredi neverujočega sveta.
V naših dneh so v svetu, ki je
pogostokrat tuj in celo sovražen veri, verne družine kot živa in izžarevajoča
ognjišča vere prvenstveno pomembne. Zato 2. vatikanski koncil poimenuje družino
s starim izrazom Ecclesia domestica – domača Cerkev. V krogu družine so starši
svojim otrokom z besedo in zgledom prvi oznanjevalci vere in gojiti morajo v
vsakem njegov lastni poklic, posebno skrbno pa sveti poklic.
Tu se na prednosten način uveljavlja
krstno duhovništvo družinskega očeta, matere, otrok in vseh družinskih članov v
prejemanju zakramentov, v molitvi, v zahvaljevanju, s pričevanjem svetega
življenja, z zatajevanjem samega sebe in z dejavno ljubeznijo. Družina je tako
prva šola krščanskega življenja in šola za bogatitev človeškosti. Tu se človek
nauči vztrajnosti in veselja do dela, bratske ljubezni in velikodušnega
odpuščanja, tudi večkratnega, in zlasti češčenja Boga z molitvijo in darovanjem
svojega življenja.
Treba je spomniti še na nekatere
ljudi, ki so zaradi konkretnih razmer, v katerih morajo živeti – in to
pogostokrat proti svoji volji – posebno blizu Jezusovemu Srcu in torej
zaslužijo naklonjenost in gorečo skrb Cerkve ter posebno njenih pastirjev:
veliko število samskih ljudi. Mnogi od njih ostanejo brez človeške družine
pogostokrat zaradi revščine. Obstajajo taki, ki živijo svoj položaj v duhu
blagrov, ko na vzoren način služijo Bogu in bližnjemu. Vsem tem je treba
odpreti vrata družin, domačih Cerkva in velike družine, ki je Cerkev. Nihče ni
na tem svetu brez družine; Cerkev je dom in družina za vse, zlasti za tiste, ki
se trudijo in so obteženi" (KKC 1655–1658).
Družina torej ni samo sestavni del
ali celica Cerkve, ampak je sama na sebi nekaj svetega in ima cerkvenostno
naravo. V njej se namreč uresničuje neko posebno duhovništvo v odnosih ljubezni
in predanosti med možem, ki predstavlja Kristusa, in ženo, ki predstavlja
Cerkev. Krščanski zakonci imajo poseben poklic, da bi bili drug drugemu in
otrokom prve priče vere in Kristusove ljubezni.
Ni komentarjev:
Objavite komentar