Že prerok Izaija je napovedal: »Z veseljem boste zajemali vodo iz studencev odrešenja« (Iz 12,3). Jezus je v samarijskem mestu Sihár, pri Jakobovem studencu, rekel Samarijanki: »Vsak, kdor pije od te vode, bo spet žejen. Kdor pa bo pil od vode, ki mu jo bom jaz dal, ne bo nikoli žejen, ampak bo voda, katero mu bom dal, postala v njem izvir vode, ki teče v večno življenje« (Jn 4,13s).
Ob šotorskem
prazniku je Jezus zaklical: »Če je kdo žejen, naj pride k meni in naj pije.
Kdor veruje vame, bodo, kakor pravi Pismo, iz njegovega [Odrešenikovega] osrčja
tekle reke žive vode« (Jn 7,37s). Evangelist
Janez pojasnjuje: »To pa je rekel o Duhu, ki ga bodo prejeli tisti, kateri
so sprejeli vero vanj« (Jn 7,39).
Apostol Janez v
19. poglavju svojega evangelija na izredno slovesen način pripoveduje, da je
vojak s sulico prebodel stran (in tudi srce, kakor to izrecno pristavljajo že
zelo zgodnji cerkveni očetje) že mrtvega Odrešenika in kako sta tedaj pritekli
kri in voda: kri kot znamenje, da se je s tem resnično izvršila daritev
novozaveznega Jagnjeta v odrešenje sveta (prim. Jn 6,51); voda kot simbol
Svetega Duha ter njegove duhovne rodovitnosti in očiščujoče moči – obenem pa
oboje kot simbol evharistije in krsta, za življenje Cerkve najvažnejših
zakramentov. Vsako človeško srce, ki se ga dotakneta kri in voda iz Jezusovega
Srca, se more spremeniti.
Papež Janez Pavel II. je dejal: »V prebodenem
Srcu zremo Jezusovo sinovsko pokorščino Očetu, čigar naročilo je pogumno
izpolnil (Jn 19,30), njegovo bratovsko ljubezen do človeka, ki ga je ‘ljubil do
konca’ (Jn 13,1), to je do končnega žrtvovanja samega sebe. Prebodeno Srce je
znamenje celostnosti te ljubezni v njeni vertikalni in horizontalni
razsežnosti, kar ponazarjata pokončno in prečno bruno križa.«
Isti papež je
tudi dejal: »Jezus je večna žrtev. Po vstajenju od mrtvih in poveličanju na
Očetovi desnici nosi na svojem nesmrtnem telesu znamenja ran na rokah in nogah
in na svoji prebodeni strani (Jn 20,27; Lk 24,39s) ter jih kaže Očetu v svoji
nenehni molitvi, ko prosi za vse (Heb 7,25; Rim 8,34).«
Na kristjane
vseh časov je imelo velik vpliv kontemplativno zrenje Kristusovih ran, zlasti
srčne rane. Ko se je vstali Odrešenik drugič prikazal apostolom, je povabil Tomaža: »Položi svoj prst sem in poglej
moje roke! Daj svojo roko in jo položi v mojo stran in ne bodi neveren, ampak
veren.« Tomaž je izpovedal vero: »Moj Gospod in moj Bog!« (Jn 20,24-29). Ob
prebodenem Srcu Jezusovem se utrjuje in poglablja naša vera.
Ni komentarjev:
Objavite komentar