Sam je rekel: "Jaz sem pot, resnica in življenje. Nihče
ne pride k Očetu razen po meni" (Jn 14,6).
Pascal piše:
"Boga poznamo le prek Jezusa Kristusa ... Ne le da Boga ne poznamo brez
Jezusa Kristusa, ampak tudi sami sebe poznamo le po Jezusu Kristusu. Brez
Jezusa Kristusa ne vemo, ne kaj je naše življenje, ne kaj je naša smrt, ne kaj
je Bog, ne kaj smo sami."
Za izhodišče in cilj svoje vere imamo
Jezusa, njegovo osebnost in njegov nauk. Njemu lahko verjamemo. On je govoril
resnico. Njegova čudovita osebnost je najboljši dokaz za resničnost krščanstva.
Navedimo nekaj misli kardinala Newmana: "Osebnost našega
Gospoda, kakor jo rišejo evangelisti, že sama sebe spričuje in ne potrebuje še
zunanjega dokaza ... 'Če lahko iz Sokratovega življenja in smrti prepoznamo
modreca,' pravi Rousseau, 'potem iz Jezusovega življenja in smrti prepoznamo
Boga.' In svoj dokaz stopnjuje takole: 'Ko bi bil njegov lik zgolj slovstvena
stvaritev, bi bil avtor tega večji čudež od samega junaka.'...
Če naj vera živi, mora ljubiti, mora
ljubeče živeti v Začetniku vere kot v resničnem, živem bitju."
"Če Kristusu ne moreš zaupati,
potem ni ničesar več na svetu, čemur bi lahko zaupal!"
Ne samo, da nam Kristus kaže pravo
pot, ampak je on sam pot. On nam ne
razodeva samo zanesljive resnice, ampak je
on sam ta resnica. Kristus nas ne vodi samo do življenja, ampak je on sam to življenje.
Kristus je v človeški zgodovini
edinstvena osebnost. Noben verski ustanovitelj se po svoji moralni veličini ne
more primerjati z njim, noben nauk z njegovim naukom. Sprejem Kristusa je
pomenil za evropske narode vsestranski razvoj, začetek nove kulture. Kjer se je
v zadnjih stoletjih začela protikrščanska kultura, tam so ljudje v krizi.
Potreben je ponoven sprejem Kristusa. Zato papež Janez Pavel II., in oba papeža
za njim, toliko govori o novi evangelizaciji.
Dokler vsaj v neki meri ne doživimo
veličine Jezusa Kristusa, bo naša vera bolj neka tradicija kakor naša osebna
stvarnost.
Ni komentarjev:
Objavite komentar