Vse najpomembnejše informacije o epidemiji COVID19 Slovenske Škofovske Konference

Viri objav

Tekst v blogu je iz objav glasila V Materini šoli, glasila Bernardove družine. Izdaja: Cistercijanska opatija Stična, Stična 17, 1285, Ivančna gorica, Slovenija

torek, 26. maj 2020

POMEN MOLITVE ZA NAŠE ŽIVLJENJE (9) Bog nam je blizu


Težava, ki jo pri molitvi marsikdo občuti, je zaznavanje, da je Bog daleč, da se za nas ne zanima. Vendar nas vera uči drugače. Sveto pismo Stare in Nove zaveze nam oznanjata, da nam je Bog zelo blizu, med nami in celo v nas. Prerok Jeremija je zapisal: „Saj si vendar v naši sredi, Gospod! Imenujemo se po tvojem imenu. Ne zametuj nas!“ (Jer 14,9b). Sv. Pavel pa je zvedavim Atencem oznanil, da Bog “ni daleč od nikogar izmed nas. Zakaj v njem živimo, se gibljemo in smo« (Apd 17,27–28). Jezus nam je pred vnebohodom zagotovil: „Jaz sem z vami vse dni do konca sveta“ (Mt 28,20). Kako doživljati Božjo bližino? Kaj nam pri tem lahko pomaga? Kako spoznati, da je glavni problem naša vera?

Marsikdo bo priznal, da vsaj včasih doživlja Božjo bližino. Slavi piše: „Bog je moj ideal. Vidim ga v vsaki stvari, vse me spominja nanj. Tudi če gre kaj narobe, mu rečem: hvala. Imam ga za svojega največjega prijatelja. Zame je vsemogočen. Vse se lahko zgodi, če on to hoče. Imam vero in sem prepričana, da mi je tako potrebna za življenje kot kruh.“
Bog nam je blizu, ker nas je ustvaril. Še vedno nas ustvarja, ohranja v bivanju. Pri svojem delovanju smo njegovi sodelavci. Bog nam je blizu, ker je ustvaril vse ljudi in vse stvari, ki nas obdajajo. Svet je ustvarjen za nas ljudi, ki smo krona stvarstva.
Bog nam je blizu, ker nas je po svojem Sinu odrešil. Jezus je iz ljubezni do nas postal naš Brat. Za nas je umrl in vstal, za vse ljudi in za vsakega posebej.
Bog nam je blizu, ker nas po Svetem Duhu stalno posvečuje, da živimo v Božjem prijateljstvu. V nas živi kot v svetišču. Smo svetišče Svetega Duha, celo vse svete Trojice.
Bog nam je vedno blizu, naj se tega zavedamo ali ne. Le mi smo pogosto od Boga zelo oddaljeni. Poglobljeno molimo le takrat, kadar se Božje navzočnosti z ljubeznijo zavemo, kadar Boga kličemo, kakor pravi Sveto pismo. Takrat se nam Bog še bolj približa:    „Kje je velik narod, ki bi mu bilo božanstvo tako blizu, kakor je nam Gospod, naš Bog, kadar koli ga kličemo?“ (5 Mz 4,7).
Kjer gre za pravo ljubezen, gre tudi za hrepenenje po bližini. Tako želi otrok priti k svoji materi, fant se hoče srečati z dekletom, mož z ženo. Sveto pismo je zgodovina srečavanja med Bogom in človekom. Bog je Prisotnost – Navzočnost, ker je Ljubezen, ki hrepeni po prisotnosti. On ni samo Nekdo, ki biva, ampak tudi Nekdo, ki živi za. To pomeni tudi ime, ki ga je Bog razodel Mojzesu v gorečem grmu, Jahve: Jaz sem tisti, ki sem tukaj za vas in zaradi vas.

Papež sv. Janez Pavel II. je 13. maja leta 2000 v Fatimi – ko je Frančiška in Jacinto razglasil za blažena – v pridigi omenil Frančiškovo doživetje Božje navzočnosti in ga primerjal z Mojzesovim, ko se je srečal z Bogom v gorečem grmu:
„'Mi smo goreli v tisti luči in nismo zgoreli. Kakšen je Bog? Tega ni mogoče povedati! Tega res ni mogoče nikdar spraviti v besede, nikdar izraziti! To je ogenj, ki ne zgori.' Isti občutek je imel Mojzes, ko je videl Boga v gorečem grmu. Takrat je Bog govoril z njim in mu povedal, da je zaskrbljen zaradi suženjstva njegovega ljudstva. In odločil se je, da ga osvobodi z Mojzesovo pomočjo. Tisti, ki sprejemajo to navzočnost, postanejo prebivališče in posledično goreči grm Najvišjega.“

Bog je tu in me pričakuje. Čaka me, ker me ima rad in bi mi rad izkazal svojo ljubezen. V molitvenem srečanju bi se morala ustvariti nekakšna nabita Božja prisotnost, kakor so v naši zavesti navzoče tiste stvari in osebe, ki povzročijo v nas posebno zanimanje. Kako polni so stadioni na raznih tekmovanjih! Ko bi bile naše cerkve ob nedeljah tako polne, saj se v njih dogaja vse kaj drugega, polnejšega in bogatejšega!
Mati, ki gleda televizijo in na njej opazi med množico ljudi svojega sina, je posebej pozorna samo nanj. Vse drugo jo bolj malo zanima. Tako naj bi bili pri molitvi pozorni na Boga. V ospredju je Božji Ti. Njegova Božja prisotnost napravi, da majhne človeške prisotnosti stopijo v ozadje. Oči so uprte vanj. Vse misli so pri njem.

Jezus me gleda. Sem v svetlobi tega pogleda. Isti Jezusov pogled, ki se je ustavil na bogatem mladeniču iz evangelija, se je ustavil tudi na meni. „Jezus se je ozrl vanj in ga vzljubil“ (Mr 10,21). Nekaj čudovitega je, če živimo z zavestjo, da ta Jezusov pogled počiva na nas. Kadar molimo, v veri gledamo Jezusa. Še bolj pa je res, da on gleda nas.
Pri tem nam je v veliko oporo Jezusova podoba, kar kaže tudi izpoved nekega redovnika: „Spominjam se svojih zgodnjih srednješolskih let, ko sem pravzaprav začel zares z osebno molitvijo. Za god mi je mati podarila križ. Namestil sem ga nad posteljo. Od takrat se je v meni nekaj premaknilo. V sobi kar naenkrat nisem bil več sam. Nenehno sem čutil pogled Križanega in tudi sam sem pogosto usmeril svoj pogled nanj. Ta preprosti križ mi je sporočal, da nisem sam, da je nekdo, ki me spremlja, še več, da je nekdo, ki me ljubi do konca. Iz tega začetnega spogledovanja se je počasi razvijala moja osebna molitev. Jutranja in večerna. Spominjam se, da se je takrat moje življenje začelo spreminjati, da je dobivalo novo, intenzivnejšo razsežnost. Prava molitev je tista, ki spreminja življenje.“
p. Anton

ponedeljek, 25. maj 2020

MOLI IN DELAJ Žetev je velika, delavcev pa malo


Začeli smo znova, ker je bilo že v prejšnji številki napolnjeno vseh 5 klasov. V tej številki, ki se je zaradi pandemije zakasnila, imamo že tri zrna. Tadej, ki vztrajno sodeluje, je zapisal: „Gospodu Bogu sem hvaležen, ker sem ob zgledih svetnikov Frančiška in Jacinte Marto ter Favstine Kowalske, kakor tudi ob daru Njegovim načrtom izročenih življenj bl. Alojzija Grozdeta ter Božjih služabnikov in služabnic škofa Antona Vovka, duhovnika Antona Strleta, fatimske vidkinje Lucije dos Santos, mistikinje Magdalene Gornik in sv. Cerkvi predane Cvetane Priol nagovorjen k molitvi in darovanju za duhovne poklice ter rešitev duš. Bog povrni,“

nedelja, 24. maj 2020

Častitljivi del


1. skrivnost: Jezus, ki je od mrtvih vstal.
Vstali Odrešenik, po veselju, ki so ga bili na veliko noč deležni Marija in tvoji učenci, podeli mladim neomajno zaupanje v Boga in ozdravi morebitno nagnjenje k depresijam in črnogledosti. Pomagaj jim vzljubiti lastno življenje in jih osvobodi samouničevalnih teženj in skušnjave samomora.

2. skrivnost: Jezus, ki je v nebesa šel.
Poveličani Gospod v nebeški slavi, posveti naše bivanje in delovanje ter življenje in dejavnost vseh ljudi [predvsem vseh, za katere molimo]. Naj bo to, kar sejemo v minljivosti in omejenosti tega življenja, po tvoji živi navzočnosti v naših srcih dopolnjeno, poveličano in po Božje rodovitno za ta svet in za večnost.

3. skrivnost: Jezus, ki je Svetega Duha poslal.
Jezus, po Svetem Duhu bivaš v naših srcih. Prosimo te za vse birmance. Naj zakrament, ki so ga prejeli, deluje v njihovih srcih in jih vztrajno vodi k osebnemu odnosu z Bogom in popolnejšemu krščanskemu življenju. Naj njihove življenjske izkušnje po tvoji dobroti postanejo šola za nesebično in predano služenje sočloveku in jih vodijo v globoko in osrečujočo povezanost s teboj, živim Bogom.

4. skrivnost: Jezus, ki je tebe devica v nebesa vzel.
Hvaležni Božji in Marijin Sin, svojo Mater si dvignil v slavo nebes. Dvigni z njo tudi naša srca, da se ne bomo izgubili v zankah raztresenosti, mlačnosti in površnosti. Naj skupaj z Marijo dihamo nebeški zrak in ga po naši molitvi in življenju razširjamo v svetu, ki nas obdaja. Podari to milost prav posebno vsem poklicanim in jih obvaruj malodušja.

5. skrivnost: Jezus, ki je tebe devica v nebesih kronal.
Poveličani Gospod, tvoja Mati s teboj kraljuje v nebesih. Po Mariji daj vsem poklicanim že v tem življenju okušati veselje, ki nam je vsem pripravljeno v nebesih. Naj jih razna ponižanja, nehvaležnost ljudi in neuspehi v njihovem delovanju ne odvrnejo od dosledne zvestobe evangeliju. Naj po njihovem pričevanju spoznavamo in vse bolj cenimo srečo in lepoto doslednega krščanskega življenja.

s. M. Doroteja

sobota, 23. maj 2020

Žalostni del


1. skrivnost: Jezus, ki je za nas krvavi pot potil.
Trpeči Gospod, pomagaj vsem, ki se bojijo trpljenja in preizkušenj. Ozdravi njihov pogled na prestano trpljenje, da bodo mogli videti njegovo rodovitnost in bodo opazili Božjo pomoč v težkih situacijah. Po angelih okrepi njihova srca in jih osvobodi strahov, da se bodo lahko pogumno odzvali tvojemu klicu [v našo skupnost].

2. skrivnost: Jezus, ki je za nas bičan bil.
Jezus, mož bolečin, ozdravi rane nasilja, ki so ga mladi izkusili v družini in med vrstniki. Ozdravi tudi nagnjenja k nasilnosti, ljubosumju in maščevalnosti, naj bodo podedovana ali sad težkih življenjskih izkušenj.

3. skrivnost: Jezus, ki je za nas s trnjem kronan bil.
Božji Zdravnik, ozdravi notranje stiske zaradi poniževanj in krivic iz časa otroštva, šolanja in z delovnega mesta, ki so se zajedle v dušo in izkrivljajo lastno samopodobo. Podari mladim zdravo samozavest, ki je utemeljena na Tebi in ni odvisna od trenutnega mnenja ljudi.

4. skrivnost: Jezus, ki je za nas težki križ nesel.
Božji Trpin, ki si vzel nase križ in ga kljub bolečinam, izčrpanosti in padcem prinesel na cilj, odkrij vsem težko preizkušanim skrivnost združenja z Božjo voljo, ki je vir moči in vedrine tudi v najtežjih življenjskih situacijah. Osvobodi jih zagrenjenosti, ki se je morda že naselila v njihovih srcih.

5. skrivnost: Jezus, ki je za nas križan bil.
Naš Odrešenik, po svoji smrti na križu ozdravi v poklicanih duševne rane, ki jih je pustila za sabo prezgodnja smrt staršev in drugih oseb, ki so jim veliko pomenile. Poživi njihovo vero v občestvo svetih in večno življenje. Odvzemi jim strah pred izgubo, umiranjem in smrtjo.

petek, 22. maj 2020

Svetli del


1. skrivnost: Jezus, ki je bil krščen v Jordanu.
Gospod Jezus, po zakramentu krsta postanemo Božji otroci. Blagoslovi vse mlade, ki se v življenju še iščejo, in jim odkrij ljubezen, s katero jih ljubi nebeški Oče. Naj ta ljubezen ozdravi vsako pomanjkanje ljubezni v družini in jih obvaruje pred pastmi, ki se za mlade skrivajo v iskanju potrditve in nežnosti. Naj ohranijo čistost in zaživijo v veseli zavesti Božjega otroštva.

2. skrivnost: Jezus, ki je v Kani naredil prvi čudež.
Jezus Kristus, s čudežem v Kani si pokazal, da zakonski skupnosti daješ ne le svoj blagoslov in potrebno pomoč, temveč tudi obilje veselja. Prosimo te za mlade, ki niso izkusili trdnosti družine in trajne ljubezni med očetom in materjo. Osvobodi jih občutkov krivde za neuspeh njunega zakona in prekini vzorce obnašanja in drže, ki so jih morda nezavedno prevzeli. Utrdi njihov značaj in jim podari potrebno samozaupanje, da bodo imeli pogum za velike življenjske odločitve in bodo pri njih vztrajali.

3. skrivnost: Jezus, ki je oznanjal Božje kraljestvo.
Naš Odrešenik, v svojem javnem delovanju si s svojim zgledom in besedo postavljal temelje Božjega kraljestva med nami. Odpravi vse posledice pohujšanja, ki so ga zakrivili nekateri tvoji duhovniki in vsi, ki se imajo za kristjane, pa ne živijo v skladu z evangelijem. Podari nam zgledne duhovnike, Bogu posvečene in vernike, ki dosledno živijo krščansko poklicanost. Naj mladi v dobrih zgledih najdejo oporo za rast njihove poklicanosti.

4. skrivnost: Jezus, ki je na gori razodel svoje veličastvo.
Jezus, Božji Sin, kakor je sijaj tvojega razodetja na gori pretresel in pritegnil tri apostole, tako naj se izkušnja tvoje bližine in ljubezni vtisne v srca mladih, ki jih kličeš v svojo službo [v našo skupnost]. Podari jim ljudi, ki jih bodo učili moliti in jim dali potrebno potrditev na njihovi duhovni poti. Okrepi njihova srca za duhovni boj, da se ne bodo zmedli in se odvrnili od prave poti.

5. skrivnost: Jezus, ki je postavil sveto Evharistijo.
Jezus, kruh življenja, v Evharistiji ostajaš med nami. Naj mladi odkrijejo tvojo navzočnost v tabernaklju. Sveti Duh naj jim odpre globok pomen mašne daritve, da jo bodo vzljubili in iz nje črpali moč za vsakdanje življenje. Naj te prejemajo z globoko vero in ljubeznijo. Po prejemu Evharistije jih ozdravljaj na telesu in duši in jih okrepi za zvestobo krščanskemu življenju in osebni poklicanosti, ki si jim jo zaupal.