K ambonu je prišel bralec (lektor) in začel s prvim berilom. K besednemu bogoslužju spada kot glavni del branje Svetega pisma in spevi med berili. To bogoslužje dopolnjujejo in sklepajo: pridiga, vera in prošnje za vse potrebe.
Bogoslužje ni v prvi vrsti v tem, da mi govorimo Bogu, temveč da Bog govori nam. Govori nam po Svetem pismu pri bogoslužju Božje besede, govori nam pa tudi po vseh besedah in kretnjah, govori tudi po sveti tihoti. Božje ljudstvo se po Božji besedi zbira, raste in hrani ter se usmerja k Bogu. Tako napreduje v veri, upanju in ljubezni. Ko Božjo besedo sprejema z vero, ga ta beseda vodi k spreobrnjenju in novemu življenju.
Nedeljska berila in evangeliji so razdeljeni tako, da v teku treh let, A, B in C, pridejo na vrsto vsi glavni deli Svetega pisma. V letu A je vodilni evangelist Matej, v letu B Marko, v letu C pa Luka. Evangelist Janez pride na vrsto vsa tri leta v posameznih dobah cerkvenega leta. Delavniška berila so razdeljena na dve leti, evangelij pa je vsako leto isti.
Ob nedeljah in slovesnih praznikih imamo trojno branje, dve berili in evangelij. Na druge dni je le eno berilo in evangelij.
Pomembno vlogo pri posredovanju mašnih beril ima bralec, ki je za to službo lahko posebej postavljen s posebnim obredom. On bere vsa branja iz Svetega pisma razen evangelija. Lahko napoveduje molitvene namene v prošnjah za vse potrebe in bere ali poje tudi psalm med berili.
Da bodo verniki ob poslušanju beril živo doživeli vsebino Svetega pisma, morajo biti bralci zares sposobni in dobro pripravljeni. Brati morajo glasno, razločno in razumljivo. Samo tako bodo zbranim vernikom prav posredovali Božjo besedo, ki je v berilih.
Bralec se mora pripraviti duhovno in tehnično. K duhovni pripravi spada primerno poznanje Svetega pisma in mašnega bogoslužja. Poleg tega mora Božjo besedo pred branjem v cerkvi sam prebrati. Tehnična vzgoja pa mora bralce vedno bolj usposabljati za umetnost branja vpričo ljudstva.
Po prvem berilu je svetopisemski psalm z odpevom, ki se navezuje na vsebino berila. Zato ni prav, če je na tem mestu namesto psalma kakšna pesem. Psalm z odpevom naj bi po možnosti peli, kajti petje zelo pomaga, da dojamemo duhovni pomen psalma in ga lažje premišljujemo. Če ga ne pojemo, ga je treba brati na način, ki bo čim bolj primeren za premišljevanje Božje besede.
Po drugem berilu vsi stoje pojemo 'alelujo' ali vrstico pred evangelijem, kakor terja čas cerkvenega leta. Z 'alelujo' sprejmemo Gospoda, ki nam bo po evangeliju govoril, ga pozdravimo in s petjem izpovemo svojo vero. Alelujo pojemo vse leto razen v postu. Predhodna navodila v knjigi 'Berila in evangeliji za leto A' določajo: »'Alelujo' in vrstico pred evangelijem je treba peti. Pri tem vsi stojijo; peti mora vse zbrano ljudstvo, ne pa samo pevec, ki petje začenja, ali zbor.«
p. Anton