Stojnica na Stični mladih je z Božjo pomočjo zelo uspela. Najbolj je pritegnil napis: Marijino brezmadežno Srce bo zmagalo. Redovnice benediktinke, ki so bile poleg nas, so z občudovanjem opazovale neprestano obleganje naše stojnice. Zmogla sem se dati mladim popolnoma na razpolago. Posredujem pa vam enega najlepših odzivov, ki je zapisan tudi v zvezku: Hvala vam za vaše molitve za duhovne poklice. Obljubili ste mi molitev, ki je bila uslišana. Bogu sem hvaležen, da sem že drugo leto salezijanec. Se priporočam v molitev še naprej. Presveto Srce Jezusovo, prosi za nas. Marija, prosi za nas! Hvala.
Vrečke, na katere sem z zlatimi črkami na križu narisala srce, pod križem napis AVE in pod AVE ime Božjega otroka, ki je vrečko prejel, so bile zelo lepo sprejete. Na hrbtni strani sem napisala: ZDRUŽENJE POSVEČENIH JMS in NE BOJ SE. Zelo so bili hvaležni zanje in tudi zaradi lepih vrečk radi vzeli kakšno knjižico, zato jih je zelo malo ostalo. Plakat, ki je vabil na mesečna srečanja posvečenih JMS, si je še najbolj podrobno ogledal ravno škof Šuštar.
Mojca
Vse najpomembnejše informacije o epidemiji COVID19 Slovenske Škofovske Konference
Viri objav
Tekst v blogu je iz objav glasila V Materini šoli, glasila Bernardove družine. Izdaja: Cistercijanska opatija Stična, Stična 17, 1285, Ivančna gorica, Slovenija
četrtek, 13. december 2018
sreda, 12. december 2018
Slabokrvnost - anemija
Je najpogostejša krvna
bolezen ali motnja. Povzroča jo pomanjkanje železa, folne kisline in vitamina B12.
Pojavlja se pogosteje, kot na splošno mislimo. Najbolj ogrožene so žene v
starosti od 15 do 50 let.
Anemija pomeni zmanjšano
število rdečih krvnih telesc in hemoglobina v krvi, ki je nezamenljiva za
normalno delovanje človeškega telesa. Prenaša kisik in hrano do vsake celice
ter sodeluje pri odstranjevanju odpadnih produktov.
Beljakovinski pigment hemoglobin
je sestavni del eritrocitov in veže nase kisik. Za izgradnjo je nujno potrebno
železo. Če hemoglobina ni dovolj, govorimo o slabokrvnosti, kar povzroča slabšo
resorbcijo življenjsko pomembnih snovi, zlasti tistih, ki so prisotne v manjših
količinah, a so pomembne za pravilno delovanje organov. Posledica pomanjkanja
je zmanjšana odpornost in pogostejša obolenja.
Pomanjkanje železa je
posledica premajhnega vnosa v obdobju rasti, nosečnosti, dojenja, večjih
športnih aktivnosti, intenzivnega dela ali različnih krvavitev. Zmanjšajo se
tudi rezerve v vranici, jetrih in kostnem mozgu. Ker celice ne dobijo dovolj
kisika, slabijo ali celo odmirajo. Posledica je padec energije, utrujenost,
zmanjšana odpornost in slabše razpoloženje.
Znaki slabokrvnosti
Zanesljive podatke dajejo
točne laboratorijske preiskave krvi, kjer določijo število eritrocitov,
količino hemoglobina in vsebnost železa.
Izraziti znaki so: bledica,
glavobol, utrujenost, slaba koncentracija. Pri težjih oblikah se pojavijo
ranice na jeziku in ustnih kotih, tanjšanje nohtov, izpadanje las, dušenje,
razbijanje srca in omedlevice.
Zdravljenje
Najboljša preventiva je
zdrava prehrana, kot so rdeča pesa, polnozrnata žita, kalčki, lešniki, zelje,
rumenjak, jabolčni krhlji, špinača, suhe slive, jetra, rdeče meso, zelena
zelenjava, soja, melasa. Iz zeliščnega sveta pri slabokrvnosti pomaga: kopriva,
regrat, rman, tavžentroža, robida, ognjič, pirnica, plahtica, rožmarin, šipek.
V ljudski medicini je cenjen
pripravek šado.
Čajna mešanica proti
slabokrvnosti:
2 žlici listov koprive
2 žlici plodov šipka
2 žlici korenin regrata
1 žlica tavžentrože
Za več informacij nas lahko pokličete v Stično
v zeliščno lekarno Sitik, kjer vam bomo z veseljem pomagali z nasveti in
pripravki p. Simona Ašiča.
Tel. št. 01 7877 065
e-pošta: info@sitik.si
farm. Klemen Križaj
torek, 11. december 2018
49. Strpnost
Strpnost
je krepost, ker je potrpežljiva,
ker
molčé prenaša govorjenje in vedenje,
tudi
ko se z njim ne strinja,
ali
mirno razloži drugačno mnenje.
Kadar
pa postane nekdo brezobziren,
ko
vsiljuje drugim svoj način življenja,
ali
širi laž, tedaj,
poštenjak
spregovori in dvigne glas,
brani,
kar je res in prav.
Strpnost
bi bila tedaj slabost.
50.
Soodgovornost
Prav
je, da smo strpni do človeka, ki se moti,
a
hkrati ne brezbrižni do resnice.
Kdor
je tiho, ko opazi, da se širi zmota ali laž,
in
kdor ne brani bližnjih, ki trpe krivico,
je
sokriv nesreče in trpljenja,
ki
ga povzročajo ljudem krivice, laž in zmota.
51.
Iskanje lahkih poti
Navadno,
ko ljudje zavračajo naravni red vrednot,
ker
menijo, da je pretrd za nov, sodobni rod,
ki
hoče manj pravil in to milejših,
se
nevede prepuščajo
prav
sodbam tistih medijev,
ki
so prikrit diktat močnejših.
dr. Marko Kremžar
ponedeljek, 10. december 2018
Vir največje moči I/14 Edina metoda!
»Koliko metod imate naprodaj za učenje
angleškega jezika?« sem vprašal v knjigarni. Pokazali so mi celo polico knjig,
kjer sem mogel našteti kar 27 različnih metod, debelih in drobnih knjig. Nato
sem vprašal, katera izmed njih bi bila najboljša.
»Vzemite katerokoli, ne ena ne druga ni dosti
prida,« je smehljaje se odgovoril prodajalec.
»Kaj storiti?«
»Če se hočete naučiti govoriti angleško,
pojdite tja, kjer ta jezik govorijo, in govorite. Vse drugo je odveč.«
Večkrat sem se spomnil tega odgovora, kadar me
je kdo spraševal, katera je najboljša knjiga, da bi človeka naučila moliti.
Katero vzamete v roke, je lahko dobra, nič pa se ne da primerjati s prakso, to
se pravi: z dejansko vajo. Moliti – je resnično najboljša metoda, da se naučimo
moliti.
Molitev je kakor jezik: jezik, v katerem
govorimo z Bogom. To je jezik, ki ima le malo besed. Vzrok je dokaj preprost; kajti
ta jezik rabimo le za to, da nas razume Bog. Če bi bil naš Bog kak malik, bi
bila upravičena gostobesedna in glasna govorica, da bi se mogli sporazumeti z
njim. Toda naš Bog ni tak! »Pri molitvi pa ne blebetajte kakor pogani; mislijo
namreč, da bodo uslišani zaradi svojih mnogih besed. Ne postanite jim podobni; saj
vaš Oče ve, kaj potrebujete, še preden ga prosite« (Mt 6,7–8).
Čemu pa potem toliko raznih pobožnosti,
devetdnevnic in tridnevnic? Kristus nam je zapustil očenaš kot vzorec molitve,
ki se ga moramo držati, kadar se obračamo na svojega Očeta, ki je v nebesih.
Nobena molitev, ki se ne drži tega vzorca, najsi bo še tako dobra in lepa, ni v
skladu s tem, kar nas je Kristus učil. Če hočete videti, kako je Kristus molil,
berite na primer še čudovita poglavja v Janezovem evangeliju (14–18), ki kar
kipe od prave, vzvišene in možate mistike.
Že prej smo omenili: vsi razlogi, ki jih v
svojih molitvah navajamo, vsi nagibi, vsi naslovi, ki jih hočemo uveljaviti,
Boga ne ganejo: »saj vaš Oče ve, kaj potrebujete, še preden ga prosite«. Pač pa
naj ti razlogi in čustva, ki smo jih v molitvi primerno razložili, služijo nam,
da nas same ganejo in pomnožijo naše zaupanje, da bomo uslišani. Nikakor torej
ne zametujem lepih molitev, polnih vzvišenih misli, pobožnosti in devetdnevnic,
ki vsebujejo molitve, polne možatih in gorečih čustev. Kadar nas te molitve
navajajo k temu, da z večjim zaupanjem prosimo ter svojo voljo popolnoma
izročamo v Božje roke, so zelo koristne in vredne vse hvale in razširjenja.
Kadar se kdo hoče učiti tujega jezika, se mora
najprej naučiti tistih besed, ki jih pogosto rabimo, in so, kakor pravimo,
običajni besedni zaklad. Jezik molitve je preprosta stvar, saj je treba zanj le
malo besed. Da pa moremo tem besedam dati pravi pomen, da jih izgovarjamo v
tistem duhu, v katerem jih je izgovoril naš Gospod Kristus, za to pa je treba
veliko vaje, neprestane vaje in posebne Božje milosti. Stavek, ki pove bistvo
molitve in je njen izvleček, se glasi:
»Ne moja, marveč tvoja volja naj se zgodi!«
Vsa skrivnost učinkovite molitve je v tem, da
prosimo z vero in brez omahovanja. Edino sredstvo, da v veri ne omahujemo, je,
da se popolnoma izročimo v Božje roke, saj Bog bolje ve kot mi, kaj je za nas
dobro. Da pa se bomo mogli popolnoma izročiti v Božje roke, moramo najprej
začeti z malimi dejanji, v katerih svojo voljo podredimo Božji. Če bomo ta
dejanja ponavljali, se bomo s pomočjo Božje milosti polagoma navadili popolne
skladnosti s sveto Božjo voljo.
Vzemimo polo papirja, preganimo ga na dvoje, pa
bo na pregibu ostala vidna črta. Če papir spet zravnamo in ga na istem pregibu
znova zganemo, bomo videli, da je črta na pregibu zdaj vidnejša ko prej. Če to
večkrat ponovimo, bo papir na istem mestu vedno laže preganiti. Nekaj podobnega
se zgodi, če začnemo svojo voljo podrejati Božji, kadar ga kaj prosimo.
Spočetka bo stalo precej truda, vdati se v vsem Božjim ukrepom, tudi ko se ti
ne skladajo popolnoma z našimi željami. Če pa po tej poti nadaljujemo, bomo
sčasoma in z Božjo milostjo dosegli, da bo naša molitev nad vse uspešna; ne
bomo namreč niti trenutek omahovali, ker bomo trdno oprti na nepremakljivo
skalo Božje volje. Treba je torej moliti, in sicer vztrajno moliti, da dosežemo
spretnost prave molitve, kakor moramo ponavljati, kadar se učimo kakega tujega
jezika.
Ko se učimo molitvenega jezika, se nam pa zgodi
nekaj docela nasprotnega kakor pri učenju tujega jezika. Kadar se namreč vadimo
v tujem jeziku, dobivamo vedno večji besedni zaklad. Pri molitvenem jeziku pa
je besed vedno manj, čim bolj napredujemo v učenju tega vzvišenega jezika,
dokler se naš besedni zaklad ne skrči na tele štiri besede: »Zgodi se tvoja
volja!«
Še več! Kadar naša molitev postane res
popolnoma zaupna, tedaj celo naš jezik obmolkne in naša duhovna in telesna drža
popolne vdanosti postane najzgovornejši izraz naše prošnje.
Spomnimo se na Učitelja vseh učiteljev, kako
moli na Oljski Gori: najprej z zelo malo besedami, kmalu pa brez besed – z
obrazom na zemlji. Živa podoba popolne vdanosti volji nebeškega Očeta!
Spomnimo se, kako je zgovorni David vedno bolj
krajšal svoje silne prošnje ter se vedno globlje pripogibal pred Gospoda,
dokler ni vzdihnil: »Naše telo se oprijemlje zemlje« (Ps 43,26).
Spomnimo se na orjaškega preroka Elija, kako se
je potem, ko je izprosil ogenj z neba, vrgel na tla, z glavo med koleni, kakor
napet lok pred Božjim obličjem in v molitvi prosil za dež, ne da bi črhnil eno
samo besedo.
C. M. de Heredia
nedelja, 9. december 2018
Zaupanje v Boga, spreobrnjenje in poznanje Boga
Apostol
pravi, da nekateri ne poznajo Boga (prim. 1 Kor 15,34), jaz pa pravim, da ga
vsi tisti ne poznajo, ki se nočejo spreobrniti k njemu. Spreobrnitev pa
zavračajo, ker si Boga predstavljajo visokega in strogega, četudi je
milostljiv; trdega in neizprosnega, četudi je usmiljen; nasilnega in strašnega,
četudi je ljubezniv …
Kaj se
bojite, maloverni? Da ne bi hotel odpustiti grehov? Saj jih je z lastnimi
rokami pribil na križ. Da ste občutljivi in razvajeni? Saj pozna prst, iz
katere smo narejeni. Da ste preveč vdani zlu in zapleteni v grešne navade? Saj
Gospod rešuje jetnike (prim. Ps. 146,7). Da vam Gospod, ogorčen zaradi strašnih
in premnogih grehov, ne bi hotel ponuditi svoje roke v pomoč? Toda kjer se je
pomnožil greh, se je še veliko bolj pomnožila milost (Rim 5,20) … Kaj vas
zadržuje od zveličanja ? To, kar pravim: ne poznate Boga, mojim besedam ne
verjamete.
sobota, 8. december 2018
Vednost o Bogu in ljubezen do Boga
Pouk dela človeka učenega,
navdušenje pa modrega. Sonce ne ogreva vseh, katerim sveti; tako tudi učenost,
ki mnoge uči, kaj je treba storiti, poslušalcev hkrati ne navduši, da bi to
storili.
Eno je poznati veliko
bogastva, drugo pa je imeti ga, saj človeka ne naredi bogatega poznanje, ampak
posedovanje. Prav tako je eno poznati Boga, drugo ljubiti ga, saj človeka ne
naredi modrega spoznanje, ampak ljubezen, ki ga prevzame …
Res je začetek modrosti
začetna ljubezen do Gospoda (prim. Ps 111,10), saj duša spozna Boga šele
takrat, ko jo prešine z ljubeznijo in ne, ko jo napolni z znanjem (23,14).
petek, 7. december 2018
Misli sv. Bernarda Obrekovanje in ljubezen
Napaka obrekovanja napada
zlasti ljubezen, ki je Bog. Tudi vi lahko vidite, da ta napaka bolj kot vse
druge napada in preganja ljubezen. Kdor obrekuje, najprej pokaže, da je sam
brez vsake ljubezni. Z obrekovanjem želi doseči, da bi obrekovani postal
osovražen ali zaničevan pri tistih, pred katerimi ga obrekuje. Hudobni jezik
rani ljubezen v vseh, ki ga poslušajo in, kolikor more, ubije in zatre; prav
tako pa tudi pri vseh drugih, do katerih bo morda prišla beseda teh, ki so
navzoči. Vidiš, s kakšno lahkoto in naglico more naglo se razširjajoča beseda
okužiti s hudobijo veliko duš! …
En sam človek spregovori eno
samo besedo in tista edina beseda v hipu prodre v ušesa mnogih poslušalcev in
ubije njihove duše. Srce, ki je zagrenelo v žolču nevoščljivosti, more z
jezikom trositi samo grenkobo, kakor govori Gospod: »Česar je polno srce, to
usta govore!« (Lk 6,45).
Naročite se na:
Objave (Atom)