Vse najpomembnejše informacije o epidemiji COVID19 Slovenske Škofovske Konference

Viri objav

Tekst v blogu je iz objav glasila V Materini šoli, glasila Bernardove družine. Izdaja: Cistercijanska opatija Stična, Stična 17, 1285, Ivančna gorica, Slovenija

petek, 13. januar 2017

FATIMA – STOLETNICI NAPROTI - FATIMA – OKNO UPANJA (40) - Jacinta je bila v krsti videti živa


Jacinta je pred smrtjo izrazila željo, da bi bila po smrti rada oblečena v belo obleko z modrim trakom okoli pasu kakor naša Gospa. Dr. Lisboa je v dolgem poročilu natančno popisal dogajanja po Jacintini smrti. Poskrbel je belo oblekico, ki so jo deklice nosile za prvo obhajilo. Prihajali so darovi za pogrebne stroške. Takrat je duhovščina večinoma še odklanjala resničnost fatimskih prikazovanj. Dr. Lisboa je računal, da bo Cerkev sčasoma priznala njihovo resničnost, zato si je prizadeval, da bi bila položena v kakšno grobnico. Sklenjeno je bilo, da se krsta najprej prenese v cerkev Angelov, iz nje pa v kakšno grobnico. Dr. Lisboa je govoril z župnikom Pereirom, ki ni bil pripravljen sprejeti krste. Sprejeli so jo člani bratovščine Najsvetejšega zakramenta, nakar je tudi župnik privolil. Krsto so položili v kotu zakristije na dve majhni klopi.
Hitro se je med ljudmi razvedelo, kje leži truplo najmlajše vidkinje, zato so tisti, ki so v resničnost prikazovanj verjeli, pričeli romati v zakristijo. Z rožnimi venci in podobami so se dotikali dekličine oblekice, kar je silno vznejevoljilo sicer prijaznega župnika. Odredil je, da se krsta prenese v pisarno bratovščine, ki je bila nad zakristijo. Zaklenil je vrata in ključ izročil dr. Antonu Almeidi, družbeniku pogrebnega zavoda, ki je prevzel prevoz trupla v Vilo Novo de Ourém, kjer naj bi bila krsta z Jacintinim truplom v torek položena v grobnico.
Ker so še naprej prihajali obiskovalci, ki so se hoteli posloviti od vidkinje, je dr. Almeida ustregel številnim prošnjam in ves ponedeljek izbrane skupine spremljal do krste in jih nadziral.
Čudil se je spoštovanju in pobožnosti, s katero so božali in poljubovali obraz in roke trupelca. Trdno mu je ostala v spominu rožnata barva lic trupelca, ki mu je dajala videz, da je telo še živo. Prav tako se mu je vtisnil v spomin prijeten vonj, ki je izhajal iz telesa. Zapisal je:
»Zdi se mi, da angelčka še vidim. V krsti je bila videti živa. Ustnice in lica so imele prelepo rožnato barvo. Videl sem veliko mrličev, majhnih in velikih, a kaj takega se ni nikoli zgodilo … Prijeten vonj, ki je prihajal iz telesa, se naravno ne da razložiti … Največji nevernik ne bi bil mogel dvomiti. Pomislimo na vonj, ki pogosto prihaja iz trupel in je mogoče samo z največjim naporom ostati blizu njih. Deklica pa je bila mrtva že tri dni in pol in njen vonj je bil kakor vonj šopka, zbranega iz najrazličnejših cvetic.«

V torek, 24. februarja ob 11h dopoldne, so truplo položili v svinčeno krsto in jo zapečatili. Vonj, ki je prihajal iz telesa ob pokritju krste, je bil še vedno prijeten kakor vonj cvetlic. Pogreb je bil popoldne v Vili Novi de Ourém, kjer se je kljub močnemu dežju nabralo mnogo ljudi. Krsto so položili v družinsko grobnico barona Alvaiázere, ki je plačal vse stroške. Ko je Jacintin oče prišel h krsti svoje hčerke, je, kakor je sam poročal, jokal kakor otrok. Nikoli ni toliko prejokal.
Ko so krsto položili v baronovo grobnico, so že računali na poznejši prenos v Fatimo, zato jo je baron dal poprej zaciniti. Pred smrtjo je Jacinta predstojnici napovedala, da se bo v Fatimo vrnila po smrti.

Res je petnajst let pozneje leirijski škof odločil, naj se Jacintini telesni ostanki skupaj s Frančiškovimi prenesejo v novo grobnico na fatimskem pokopališču. Svinčeno krsto so odprli in ugotovili, da je bil Jacintin obraz popolnoma ohranjen. Truplo so večkrat fotografirali in škof je nekaj slik poslal sestri Luciji v Pontevedro v Španiji. Škofu se je 17. novembra 1935 zahvalila in med drugim o Jacinti zapisala:
»Kako veliko veselje me je navdalo, ko sem znova videla svojo najboljšo prijateljico iz otroštva! Otrok je bila le po letih, sicer pa je toliko bolj znala krepostno živeti ter Bogu in presveti Devici z žrtvami izkazovati svojo ljubezen.«
Lucijini živi spomini na sestrično Jacinto so škofa spodbudili, da je Luciji naročil, naj napiše vse, kar ve o njej. V štirinajstih dneh, na božični dan 1935, je končala s pisanjem prvih Spominov. Tako so ljudje po vsem svetu spoznali Jacintino svetniško življenje.
Krsto so prepeljali 12. septembra 1935 v fatimsko svetišče, kjer je nadškof iz Evore daroval mašno daritev, po njej pa so jo položili v grobnico na fatimskem pokopališču. Obenem so tja prenesli tudi krsto s Frančiškovimi posmrtnimi ostanki. Dne 1. maja 1951 so Jacintino krsto prenesli v fatimsko baziliko, 13. marca 1952 pa še Frančiškovo.

četrtek, 12. januar 2017

Iz zapisnika seje Odbora posvečenih JMS in animatorjev v Stični, 19. novembra 2016


2. Uvod: g. Snoj je najprej izrazil hvaležnost vsem slovenskim škofom, ki so Marijo povabili v Slovenijo, da je lahko od maja do oktobra delila milosti posameznikom, družinam, župnijam in vsemu slovenskemu narodu. Zahvala velja tudi vsem duhovnikom, ki so Marijo sprejeli, in vsem animatorjem, ki so svoje duhovnike navduševali in vžigali gorečnost do Marijinega brezmadežnega Srca. Spomnil je na lepo slovo od Marije na Ptujski Gori in na doživeto vrnitev Marije v Fatimo, kjer je bila v zahvalo fatimskemu svetišču podarjena slika blaženega Alojzija Grozdeta z vgrajeno relikvijo v okvir slike.

3. Knjižica št. 7 iz zbirke Sto let Fatime. Knjižico z naslovom ''Živeti resnico in klic Fatime'' sta predstavila avtor p. Anton Nadrah in prof. Anton Štrukelj. To naj bi bil priročnik za duhovnike in laike, da ne bi pozabili na milosti Marijinega obiska, da bi širili klic fatimske Marije, ki je danes še bolj aktualen, kot pred 100 leti. Da bi si prizadevali za stalno spreobračanje, poglabljanje vere in za molitev po naših župnijah in družinah. Življenje po fatimskih sporočilih je stalen proces nove evangelizacije.
Knjižica nas vodi v dve življenjski delavnici: Angelovo in Marijino, in k uporabi posebnih »orodij«, ki jih tam najdemo.
Osmero »orodij« v angelovi delavnici nas uči moliti, nas vodi v izpovedovanje vere, upanja in ljubezni, v šolo Božje svetosti, k stalnemu spreobračanju, k središčni vlogi Najsvetejših Src, k sveti Evharistiji in stalnemu darovanju tam navzočega Jezusa v vseh tabernakljih sveta, k sprejemanju in prenašanju trpljenja v zadoščenje za grehe sveta, k prošnji za varstvo k angelu varuhu Slovenije. Desetero »orodij« v Marijini delavnici, ki jih je Marija dala človeštvu prav v Fatimi, nas uvaja v poglobitev vere v posmrtno življenje, v molitev rožnega venca, v češčenje Marijinega brezmadežnega Srca, v obhajanje petih prvih sobot, v spreobrnjenje srca, k zakramentu svete spovedi, zadoščevanju za grehe, posvetitvi JMS, oblikovanju malih molitvenih skupin po vzoru fatimskih pastirčkov, k medsebojni pomoči po zgledu družin fatimskih pastirčkov.

4. Predlogi za SŠK, ki jih v imenu Združenja g. Snoj posreduje SŠK:
a - da škofje povabijo k poglobljenemu obhajanju fatimske stoletnice vse duhovnike in vernike z obhajanjem pobožnosti petih prvih sobot po župnijah na fatimski način, od januarja do maja. Pravočasno bi se takšno povabilo lahko objavilo v Družini, na RO in TV Exodus.
b - da bi se fatimska stoletnica 2017 praznovala na škofijski ravni, in sicer vsak mesec od maja do oktobra v drugi škofiji (na datum, ki je najbližji 13. v mesecu, petek, sobota ali nedelja) po vrstnem redu Marijinega romanja v letu 2016. Za pomoč pri izvedbi praznovanja bi se škofje lahko obrnili na duhovnike zastopnike škofij v Odboru. Skupno vseslovensko praznovanje pa naj bi bilo ob slovensko-hrvaškem srečanju v Stični 14. oktobra 2017, kot so škofje že sklenili.
c - za poživitev molitve v Sloveniji v letu 2017 se SŠK zaprosi, da le-ta predlaga RO, naj ob 100-letnici fatimskih dogodkov uvede na RO molitev Angelovega češčenja.

5. Postno srečanje duhovnikov v Stični: ker se duhovniki v soboto težko udeležijo srečanj, je bil sprejet sklep, da se v postu 2017 za vse duhovnike, ki so sprejeli fatimsko Marijo romarico, organizira v sredo, 15. marca, posebno srečanje v Stični na to temo, pod vodstvom g. Turnška.

6. Poživitev družinske molitve ob stoletnici Fatime: za uresničitev točke je bil podan predlog, da bi Združenje dekanijam podarilo poseben kipec v kapelici po vzoru fatimske kapelice, ki bi romal po družinah (znotraj dekanije in posledično župnij) od maja do oktobra, s poudarkom na večji udeležbi vsakega 13. v mesecu, kot je predlagal nadškof Cvikl na Ptujski Gori. To malo Marijo romarico bi lahko škofje blagoslovili po krizmeni maši na Veliki četrtek in jo izročili dekanom.
Na temo poživitve molitve je bil izpostavljen predlog g. Mojce Kastelic za molitveno posvojitev oseb s posebnimi potrebami in podoben predlog Zavoda živim za nerojene otroke.
Poudarjeno je bilo, da se je treba truditi, da bi se ob nedeljah povečala količina molitve, na primer RV pred sveto mašo. G. Miha predlaga, da bi duhovniki ob obisku družin, ko jih te povabijo na kosilo, z njimi zmolili desetko RV. Ta predlog bo poslal na Družino v rubriko Odmevi in predlogi. Prof. Anton Štrukelj je dejal: ''Vernikom je treba oznanjati, kaj Jezus in Marija želita od nas. Z molitvijo rožnega venca vstopamo v središče krščanstva. Molitev rožnega venca naj bo tudi naš prispevek za mir, naš pogled pa naj bo bolj usmerjen v večnost, kot pa v sedanje materialno življenje. Bolj se moramo zavedati, da kar storimo z dobrimi deli ali molitvijo, ni nič izgubljeno, ampak vse zapisano v nebesih«. Prof. Anton Štrukelj je še poudaril, da je moč zla vedno možno zadržati, ustaviti vojne, zato mora Cerkev z vzdignjenimi rokami prositi Boga, da se moči dobrega razrastejo.

7. Postne DV za častilce JMS 2017 bodo od petka 10. marca do nedelje 12. marca v domu duhovnih vaj v Celju pri Sv. Jožefu, pod vodstvom prof. Antona Štruklja. Po zaključku DV v nedeljo popoldne pa bo naslednja seja animatorjev in Odbora JMS.

8. Z romanjem povezane DV 2017, posvečene Mariji in fatimski stoletnici, za častilce JMS, duhovnike in laike, pod vodstvom upokojenega mariborskega nadškofa dr. Franca Krambergerja, bodo od 6. – 10. avgusta v semenišču v Nitri na Slovaškem; obiskali bomo tudi grob škofa Pavla Hnilice v Trnavi.

9. Sveta dežela, september 2018. Animatorji že kar nekaj časa želijo prvič poromati v te svete kraje, želijo pa si, da sta vsebina in program njim prilagojena in ne teološko prezahtevna. V organizaciji agencije Aritours bodo desetdnevne romarske DV v septembru 2018 pod duhovnim vodstvom dr. Marjana Turnška.

10. Prevodi v druge jezike: knjižica p. Antona Nadraha »Pet prvih sobot« je bila do sedaj prevedena in izdana v italijanskem in angleškem jeziku, pripravljena sta tudi prevoda v madžarščini in španščini, vendar še iščemo založnike. V cistercijanskem samostanu Heiligenkreuz v Avstriji pa bodo izdali v nemškem prevodu vseh šest avtorjevih knjižic »Sto let Fatime«. Prevaja jih karmeličanka s. Doroteja Hladnik v karmelu Himmelau v Avstriji.

11. Vrtnice 2017: nekaj premišljevanj sester redovnic o presv. Srcu Jezusovem je g. Alojz Snoj že zbral, upati je, da se jih bo pravočasno nabralo 30.

12. Datum prihodnjega srečanja je 12. marec 2017 v Celju pri sv. Jožefu po končanih duhovnih vajah za častilce JMS, ob 14. 30.

sreda, 11. januar 2017

Šopek Materi Mariji


Varal bi se, kdor bi mislil, da je fatimsko preroško poslanstvo zaključeno. V njem oživi tisti Božji načrt, ki vse od njegovih začetkov zastavlja človeštvu naslednje vprašanje: »Kje je tvoj brat Abel?... Glas krvi tvojega brata vpije iz zemlje k meni« (1 Mz 4,9.10)! Človek je lahko sprožil kolo smrti in nasilja, ne more pa ga zaustaviti.
V Svetem pismu pogosto najdemo mesta, v katerih Bog išče pravične, da bi rešil mesto. Isto počne v Fatimi, kjer je Mati Božja vprašala: »Ali se hočete darovati Bogu in prenašati vse trpljenje, ki vam ga bo poslal, da bi zadoščevali za grehe, ki ga žalijo, in prosili za spreobrnjenje grešnikov?«
V človeško družino, pripravljeno žrtvovati svoje najsvetejše vezi na oltarju nacionalnih, rasnih, ideoloških, strankarskih in individualnih ozkosrčnih egoizmov, je iz nebes prišla naša blagoslovljena Mati in ponudila, da v srca tistih, ki se ji zaupajo, presadi Božjo ljubezen, ki žari tudi v njenem Srcu.
Benedikt XVI., Fatima,13. maj 2010

Med katoličani in pravoslavnimi obstaja duhovna in marijanska povezanost. Po padcu komunizma in berlinskega zidu – šlo je za eno najstrašnejših preganjanj, kar jih je krščanski svet poznal, trdi teolog Olivier Clement – je versko prebujenje v Rusiji vodilo k razcvetu ikon Device Marije. Globoka ljubezen do nje je ena od značilnosti ruske duše.
Malo je znano, da je na sedanjega moskovskega patriarha močno vplival metropolit Nikodim (bil je njegov asistent), ki je umrl na rokah Janeza Pavla II. na potovanju … v Fatimo!
Sedaj argentinskega papeža in moskovskega patriarha povezuje podobna pobožnost do Marije, o kateri švicarski teolog Hans Urs von Balthasar pravi, da »na skrit način vodi Cerkev, kot žena pri domačem ognjišču.«
Aymeric Pourbaix, Famille Chrétienne 09/02/2016

Daljna škofija Vijayawada v vzhodni Indiji je 11. februarja 2016 zelo slovesno praznovala obletnico prvega prikazanja Device Marije Bernardki Soubirous v Lurdu. Rektor svetišča p. Chinapa je opazil, da so se mnogi hindujci pomešali med kristjane. Prepričani so o dragocenosti Marijinega kipa, ki ga imenujejo Mati Božja iz Gunadale in so ga tja iz Lurda leta 1928 pripeljali na pobudo papeškega inštituta za zunanje misijone.
Prisotnost teh gorečih vernikov ob nogah Device Marije je ohrabrujoče znamenje za krščansko manjšino, ki je trpela zaradi brutalnih izpadov nekaterih fanatičnih predstavnikov hindujske stranke, ki odkrito sanjajo o deželi brez kristjanov in muslimanov.
Arthur Gosset, prostovoljec pri bazenih v Lurdu, je pred desetimi leti ugotovil, da ima kip Matere Božje iz Gunadale vpliv na mnoge hindujce: »Med osebami, ki se hočejo potopiti v lurški vodi, je od 20 do 25 % hindujcev. Zadnje poletje je njihova udeležba dosegla že 50%!«
fr.aletheia.org

torek, 10. januar 2017

Poljska razglasila Jezusa Kristusa za svojega kralja


Poljski škofje in predsednik države so v svetišču Božjega usmiljenja v Krakovu v soboto, 19. novembra 2016, slovesno razglasili Jezusa Kristusa za kralja Poljske. Prosili so Jezusa Kristusa, naj vlada poljskemu narodu, vsem državljanom in političnim voditeljem. V večini poljskih stolnic in župnijskih cerkva pa so slovesnost ponovili v nedeljo, 20. novembra, na nedeljo Kristusa Kralja, ko se je uradno končalo leto usmiljenja. Številni verniki so prepričani, da je to pogumno dejanje začetek velikih sprememb v državi. Seveda je ta razglasitev šele začetek prizadevanja za poglobitev krščanskega življenja in za vpliv Kristusovega evangelija v vsem javnem življenju. Kralj Kazimir je že pred 350 leti kronal Marijo za kraljico Poljske.
Kako daleč smo Slovenci od podobnega dejanja? Kdaj bomo imeli takšnega predsednika, ki bi si iz notranjega prepričanja upal narediti takšno dejanje, in takšne poslance in novinarje, ki ga ne bi pri priči »raztrgali«? Seveda, Kristus je kralj vesoljstva in naš kralj, pa naj to priznamo ali ne, vendar se nam ne vsiljuje. Spoštuje našo svobodo.

ponedeljek, 9. januar 2017

Upodobitev po Jezusovem in Marijinem Srcu


Življenje v ljubezni je zahtevno, mi pa smo slabotni. Gospod pozna našo slabotnost. Zato se nam je približal do jaslic, do križa, do oltarja in tabernaklja, do kruha, do podobe s prebodenim in s trnovo krono obdanim srcem. Zato nam je dal svojo Mater za mater.
Ko so farizeji Jezusu očitali, da jé s cestninarji in grešniki, jim je odgovoril: »Pojdite in se poučite, kaj pomeni: Usmiljenja hočem in ne daritve. Nisem namreč prišel klicat pravičnih, ampak grešnike« (Mt 9,13). Gospod hoče, da se spreobrnemo in upodobimo po njegovem in Marijinem Srcu. Marija nas vodi k Jezusu: »Kar koli vam reče, storite« (Jn 2,5).
Začeti moramo pri sebi. Fizik in Nobelov nagrajenec Albert Einstein je dejal: »Problem današnjega časa ni atomska energija, ampak človekovo srce.« Bog je že po preroku Ezekijelu napovedal: »Dam vam novo srce in novega duha denem v vašo notranjost. Odstranim kamnito srce iz vašega telesa in vam dam meseno srce« (Ezk 36,26). Najprej se mora prenoviti naše srce. Potem bodo drugačne tudi naše besede in dejanja. Čim tesneje bomo povezani s presvetim Srcem Jezusovim in brezmadežnim Srcem Marijinim, tem bolj se bo prenovilo naše srce, tem bolj bomo vplivali tudi na tiste, ki so kristjani le po krstnem listu, Kristusa pa ne nosijo več v svojem srcu.
V litanijah Srca Jezusovega imenujemo Srce Jezusovo »žareče ognjišče ljubezni« in »dobrote in ljubezni polno«. V litanijah Matere Božje imenujemo našo Mater »Mati milosti Božje« in »Kraljica vseh svetnikov«. Ob teh dveh Srcih lahko naše srce zopet zažari v ljubezni, se napolni z dobroto in ljubeznijo, zahrepeni po svetosti ter začne nesebično ljubiti.
Samo ljubezen lahko premakne človeka. Te moči nima zunanja zapoved in dolžnost. Ob Srcu Jezusovem in Marijinem lahko vedno znova odkrivamo Božjo ljubezen do nas. Poglobimo se v Jezusov evangelij, v njegovo daritev na križu, v mašno daritev in v njegovo prebivanje v naših tabernakljih. Povsod bomo odkrili njegovo neizmerno ljubezen, ki more ogreti naša mrzla srca.
p. Anton