Vse najpomembnejše informacije o epidemiji COVID19 Slovenske Škofovske Konference

Viri objav

Tekst v blogu je iz objav glasila V Materini šoli, glasila Bernardove družine. Izdaja: Cistercijanska opatija Stična, Stična 17, 1285, Ivančna gorica, Slovenija

četrtek, 25. februar 2021

LETO V JOŽEFOVI ŠOLI (1)

V letošnjem letu bomo imeli priložnost, da tudi v glasilu »V Materini šoli« razmišljamo, kako se živi v Jožefovi šoli. Papež Frančišek nas je pred letošnjimi božičnimi prazniki, na dan Marijinega brezmadežnega spočetja, 8. decembra 2020, presenetil z apostolskim pismom »Patris corde«, gotovo tudi zaradi častitljive 150-letnice razglasitve sv. Jožefa za zavetnika Katoliške cerkve. V teh izrednih razmerah svetovne pandemije, ko si mnogi prizadevajo, da bi rešili človeška življenja, je sveti oče začutil, da si sv. Jožef, kot mogočni zavetnik, zasluži še večji pomen v Cerkvi. Predvsem moramo izkoristiti milostne trenutke našega časa, da sprejmemo Božjo pomoč, ki se nam, ljudstvu v stiski, daruje po sv. Jožefu. Zato je v Katoliški cerkvi razglasil: »Leto sv. Jožefa«. Papež Frančišek odgovarja na mnoge pozive iz pastorale o vlogi Jezusovega Rednika. Sv. Jožef nas tako vabi v svojo šolo k spoznavanju njegovih kreposti. Želi, da bi tudi mi po JMS odkrili veličino njegovega ponižnega služenja sveti Družini. Cerkev (papež Pij IX.,1870) je sv. Jožefa postavila za svojega zavetnika, ker je v njem prepoznala najvišjo stopnjo potrebnih kreposti in modrosti. Pot svetosti za sv. Jožefa se je začela, ko se je razumno in svobodno odločil za Boga. Njegovo življenjsko poslanstvo je od tistega trenutka ob Jezusu in Mariji postavljeno v službo celotnemu odrešenjskemu načrtu za človeštvo. Ko sem v katehetsko pastoralni šoli pred leti pisal zaključno nalogo z naslovom: *Češčenje svetega Jožefa v Cerkvi*, sem si z nalogo zastavil cilj in željo, kako čim bolje osvetliti vlogo sv. Jožefa, Jezusovega krušnega očeta, v katerem je Jezus odkril človeško očetovstvo. Vlogo očetovstva je sv. Jožef sprejel z globoko vero. To poslanstvo starševstva je sv. Jožef v polnosti spoznaval vse življenje, najbolj pa takrat, ko je Jezus pri dvanajstih letih v templju njemu in njegovi materi Mariji dejal: » Kako, da sta me iskala? Mar nista vedela, da moram biti v tem, kar je mojega Očeta« (Lk 2,49). Sv. Jožef si ob tem prikliče iz spomina angelove besede: »Jožef, Davidov sin, ne boj se vzeti k sebi Marije, svoje žene; kar je spočela, je namreč od Svetega Duha« (Mt 1,20). Sv. Jožef je vse življenje živel v popolni edinosti z Jezusom in Marijo.

To razmišljanje »v Jožefovi šoli«naj bo ena sama zahvala njemu, zvestemu in pravičnemu možu (Mt 1,19). Predvsem želim izkoristiti ta milostni čas, ki nam ga je določil sveti oče, da bi sv. Jožef bil bolj ljubljen in češčen. Pa tudi, da si ga vzamemo na svoj dom, z njim trpimo, delajmo, živimo in se mu izročamo. Tako kot mnogi rodovi pred nami! »Pojdite k Jožefu; kar vam poreče, to storite!« (1 Mz 41,55). Te besede egiptovskega kralja pa niso veljale samo Egipčanom v stari zavezi, temveč poziv k sv. Jožefu velja še danes. Pojdite in zaupajte sv. Jožefu svoje stiske.

Papeži, predvsem zadnjih stoletij, so veliko govorili o sv. Jožefu kot vzoru delavcev, ki je vse svoje življenje in delo posvetil in podaril Bogu. Med mnogimi svetniki, ki so še posebej častili sv. Jožefa, bi izpostavil redovno cerkveno učiteljico sv. Terezijo Veliko. Svojo življenjsko izkušnjo je povzela v stavku, da se še nikoli ni zatekla k sv. Jožefu v najrazličnejših potrebah in ne bi bila uslišana. Marija pa je redovnici sama razodela, kako ji je ljubo češčenje sv. Jožefa. Znano je tudi, da je papež sv. Janez XXIII. zaupal 2. vatikanski cerkveni zbor (1962 – 1965) v varstvo sv. Jožefa. Cerkev je na njegovo pobudo vključila sv. Jožefa v I. evharistično molitev. Sedanji papež Frančišek pa je izdal odlok o omembi njegovega imena tudi v II., III. in IV. evharistični molitvi. Kar pomeni, da se ga omenja pri vsaki sveti maši. Velik častilec sv. Jožefa je bil tudi papež sv. Janez Pavel II. Svoj pogled na Jezusovega krušnega očeta je podal v apostolski spodbudi: »Odrešenikov varuh« leta1989. Papež Frančišek je na praznik sv. Jožefa, marca 2013, v svoji prvi homiliji izpostavil pomembno vlogo tega svetnika, ki naj nam bo vzgled, kako odgovoriti na Božji klic.

Iskreno želim, da bi se poživitev Jožefove osebnosti v nas in med nami, posebej v letošnjem letu, obnovila s poudarki na molitvah, vse v večjo čast Bogu, Mariji in njemu. Naj bo v tem letu za vse nas navdih, da bodo naši koraki vedno bliže Jezusu, Mariji in tudi sv. Jožefu. Po ljudskem izročilu je iz mnogih zapisov razvidno, kako pogosto so se naši predniki zatekali k njemu po pomoč. Slovenci se mu še danes radi priporočamo v hudih stiskah in brezupnem položaju. Posebej se mu priporočajo tesarji, mizarji in obrtniki, možje, zakonski pari in starši. Zlasti pa so ga ljudje prosili za srečno zadnjo uro. Kot zavetniku umirajočih je ohranjenih več molitev. V zbirki: »Pobožnosti v čast sv. Jožefu« iz leta 1923 je omenjena s poudarkom molitev ob sredah, ki je že od nekdaj posvečena sv. Jožefu.

»O častiti svetnik, ti si vreden, da te pred vsemi božjimi svetniki spoštujemo, ljubimo in na pomoč kličemo zavoljo tvojega visokega zasluženja in zavoljo tvoje mogočne priprošnje. Zato te izvolim danes vpričo Jezusa Kristusa, ki te je za očeta izvolil, in vpričo Marije, ki te je za ženina sprejela, kot priprošnjika pri obeh; bodi moj zaščitnik, bodi moj oče! Trdno sklenem, da te nočem nikdar pozabiti in da te hočem vse žive dni častiti. Zato me sprejmi milostno v svoje posebno varstvo in v število svojih najzvestejših služabnikov. Pomagaj mi pri vseh mojih opravilih. Prosi zame Jezusa in Marijo! Posebno pa me ne zapusti ob smrtni uri. Usmili se nas in ubogih umirajočih. Amen«.

V naslednjih razmišljanjih bo več poudarka o osebnih izkušnjah v povezavi z mogočnim zavetnikom in zvestim priprošnjikom v našem vsakdanjem življenju.

 

 

MOLI IN DELAJ Žetev je velika, delavcev pa malo.

Napredovali smo za tri zrna. Hvala vsem, ki pri molitvi za duhovne poklice redno sodelujete. Ker udeležba v cerkvi pri mašni daritvi zaradi trenutnih razmer ni mogoča, velja udeležba po radiu, televiziji ali internetu. Molitve rožnega venca pa nam noben virus ne more preprečiti. Virus je prinesel več trpljenja. Če ga darujemo za duhovne poklice, bo to trpljenje ob svojem času gotovo obrodilo obilen sad. Zavedamo se, da je molitev za duhovne poklice molitev za spreobrnjenje celotne družbe. Velja Jezusov klic: »Božje kraljestvo se je približalo. Spreobrnite se in verujte evangeliju« (Mr 1,15).

 

sreda, 24. februar 2021

SVETNIKI O BOŽJI BESEDI

4. nedelja med letom: sv. Janez Zlatousti o Jezusu: Učil jih je kakor tisti, ki ima oblast:

Ko je šel z gore, poslušalci niso odšli, marveč je vsa ta množica šla za njim. Takšno ljubezen jim je vlival do svojega nauka.

Ko so slišali njegov govor, so mu bili pokorni in so šli za njim. Na to opozarja evangelist, ko pravi: spremljale so ga velike množice.

Rad bi videl, da pomisliš tudi na to, kako preudaren je bil Gospod, ko je uporabljal različne načine, da bi koristil svojim poslušalcem ter prehajal od čudežev na besede in od besed takoj na čudeže.

Preden je namreč šel na goro, jih je mnogo ozdravil, da tako pripravi pot tistemu, kar bo govoril.

In da tak govor ne bi bil videti kakor napuh in hvalisanje, ga je spreminjal v dela.

 

5. nedelja med letom : sv. Peter Krizolog: Bog išče ljudi, ne pa njihovega premoženja:

Poglejte, kaj je Kristusa pripeljalo v Petrovo hišo: resnično ne želja, da se odpočije, temveč bolezen tiste, ki je ležala; ne potreba po jedi, temveč priložnost, da bolno ozdravi; ne obilna telesna gostija, temveč da pomore s svojo božansko močjo.

Kristus je prišel, da prevzame nas, ne pa da bi iskal naše.

Ne gleda na vse, kar pripravljajo, temveč na stokanje bolnice in na njeno mrzlico.

Večer nastopa, ko se končuje zemeljski dan, ko se svet oddaljuje od luči, ki razsvetljuje vse čase. Zvečer je prišel obnovitelj sveta, da nam poganom, ki hodimo v noči časov, podari večni dan.

Od tega trenutka so hudi duhovi prišli pod oblast naših rok. Samo naj nas, bratje, naša nezvestoba ne vrne v njihovo sužnost.

 

6. nedelja med letom: sv. Janez Zlatousti: Velika je bila preudarnost in vera tistega, ki je stopil k Jezusu:

Tega ni storil nemarno, temveč z veliko gorečnostjo. Vrgel se mu je pred noge in ga prosil z iskreno vero ter o njem prav mislil.

Vse je zaupal Jezusu in pričal, da ima on kot Gospodar vrhovno oblast, da ga ozdravi.

Hočem, bodi očiščen! Čeprav je storil toliko velikih čudežev, se zdi, da ni nikdar tako govoril.

Tukaj je, da bi potrdil misli ljudstva in gobavca o svoji moči, najprej izjavil: »Hočem«.

Pokazal je, da se je treba najbolj varovati in zdraviti od gobavosti greha. Zato se je prvi dotaknil gobavca in nihče mu ni ugovarjal. To razsodišče ni bilo pokvarjeno in gledalci niso bili okuženi z nevoščljivostjo.

Zapovedal mu je molk, da nas pouči, da se moramo ogibati bahaštva in častihlepnosti. Jezus je vedel, da gobavec ne bo molčal, marveč bo slavil svojega dobrotnika, vendar je s svoje strani storil, kar je mogel, da bi to preprečil.

Po njegovem pouku moramo biti vedno hvaležni in se spominjati njegovih dobrot ter povsod hvaliti Gospoda.

 

1. postna nedelja: Izak iz Stelle, opat: Duh in puščava:

-Moj Gospod Jezus ni delal nič sam od sebe. Vse je delal po naročilu. Poslan je prišel na svet, odveden v puščavo, poklican vstal od mrtvih, kot je zapisano: Prebudi se, moja duša, prebudita se harfa in citre!(Ps 56,9)

Vendar k svojemu trpljenju hiti tudi po svoji volji in prostovoljno, kakor je bil napovedal prerok: Žrtvoval se je, ker je sam hotel. (Iz 53,7)

Naš Učitelj in vzor poslušnosti je edina pot, ki vodi v resnično življenje.

Kdor se torej želi dvigniti, naj pride dol k Jordanu, naj se spusti navzdol, naj se poniža.

Tukaj bo našel Svetega Duha, ki prihaja na ponižne in krotke.

Zaradi njegove ponižnosti in pokorščine ga po pravici povišujem in postavljam nad druge: zato ga torej poslušajte!

zbral p. Avguštin Novak

 

torek, 23. februar 2021

Praznik Gospodovega darovanja

V vračanju k zgodovinskim virom in bibličnim temeljem je liturgična reforma po drugem vatikanskem koncilu naredila iz Marijinega praznika ponovno Gospodov praznik. Od izida rimskega misala leta 1970 se praznik drugega februarja namreč uradno imenuje „Gospodovo darovanje“ in je tako ponovno, kakor na začetku, Gospodov praznik, Kristusov praznik, četudi z močnimi marijanskimi sestavinami. Ta „nov“ pogled jasno izražajo zato sedaj tudi blagoslavljanje sveč, procesija, maša in molitvene ure.

br. Matevž Pucelj

 

ponedeljek, 22. februar 2021

Praznik Marijine maše luči

Od srede petega stoletja je na drugi februar izpričana procesija luči. Blagoslavljanje sveč je imelo vedno večji pomen. Rimsko-frankovske liturgične knjige iz devetega in desetega stoletja govorijo o porazdelitvi in blagoslovu sveč. Pravi blagoslov sveč je dokazan šele v desetem stoletju, v Rimu celo šele v dvanajstem stoletju. Tem blagoslovljenim svečam je ljudstvo pripisovalo vedno bolj učinkovite moči proti zlu in je pričakovalo od njih pomoč v vseh zadevah in stiskah (na primer pri nevihtah, pri epidemijah,v smrtni uri). Zaradi blagoslavljanja sveč ter zaradi slavja luči je dobil praznik drugega februarja od desetega stoletja tudi ime „Marijina maša luči“, ki so ga potem prevzeli tudi drugi jeziki. Tudi tematika luči ima svojo oporno točko v prazničnem evangeliju, kajti starček Simeon opeva na svojih rokah držečega otroka Jezusa kot „luč v razsvetljenje poganom in v slavo Izraela, svojega ljudstva“ (Lk 2,32). Ravno to besedilo so drugega februarja peli pri procesiji: „Lumen ad revelationem gentium ...“

Imena praznika nam spregovorijo nekaj o vsebini in smislu praznika drugega februarja: praznik Jezusovega darovanja v templju, praznik Jezusovega srečanja s starčkom Simeonom in prerokinjo Ano, praznik Marijinega očiščevanja, Marijina maša luči. V zahodno-sirski liturgiji so imenovali praznik tudi „Gospodov prihod v tempelj“ (prim. berilo Mal 3,1–4) in „praznik svetega Simeona“.