Pomembno je, da redovnik ali redovnica sprejme svojo
spolnost, da je ustvarjen kot moški ali kot ženska. Tega daru se je treba
veseliti in se zanj Bogu vsak dan zahvaljevati. Spolnost in telesnost je tudi
za redovnika nekaj čudovitega. Vsak dan ga lahko nagiba k občudovanju
vsemogočne Božje modrosti, ki je človeka tako čudovito ustvarila. Kako lepo, da
me je Bog ustvaril kot moškega ali žensko! S tem mi je podaril čisto posebne
darove, ki jih morem porabiti za to, da bi z vsem srcem pokazal ljubezen Bogu in
bližnjemu. Tudi v čistem življenju lahko živim popolno življenje in vso lepoto,
ki mi jo je Bog podaril v spolnosti, ter jo vsak dan znova vračam Bogu. Iz
ljubezni do njega jo z njegovo pomočjo ohranjam tako, kot mi jo je podaril, in
skušam vso svojo ljubezen bolj usmerjati v duhovno področje.
S tem, ko me je Bog poklical k čistosti, mi je naložil še
večjo odgovornost ljubiti bližnjega. Moje srce mora biti nedeljeno in prosto za
bližnjega. Moja ljubezen ne bo navezana samo na eno osebo, temveč na vse ljudi,
h katerim me Bog pripelje, da se z njimi srečam. Vsem sem dolžan izkazati
usmiljenje in jih z nesebično ljubeznijo usmerjati k Bogu. Čistost mi ljubezni
nikakor ne duši, marveč ji daje novih poletov v Božje višine. Bolj postajam
razpoložljiv za stisko bližnjega in poklican, da mu prinesem vsaj malo sonca.
Ni potrebno deliti materialne stvari, dovolj je, da potrebnemu podeliš košček
srca. Človek, ki si je izbral neporočenost zaradi nebeškega kraljestva, je
izrazit romar. Ni si ustvaril stalnega prebivališča, marveč svetu izpričuje, da
je romar v nebeško domovino.
Deviško živeči človek ni brez besed za druge. Odraščal je v
družini, zato pozna razmere v družinah in more tudi modro svetovati. Tudi v
okolju, kjer je, more biti kot tisti, ki je lahko zgled drugim, da je mogoče
to, kar je Bog v nas položil, usmeriti za rast v svetosti. Je tudi priča, da
spolno nagnjenje v človeku vendar ni tako močno, da mu ne bi bilo mogoče
gospodovati. S svojim življenjem razodeva, da Bog spremlja človeka in mu pomaga
tudi v bojih na področju čistosti. Človeku ni potrebno obupati v boju zoper
poželjivost in izgubiti pogum. Deviško živeči človek je živ zgled, da Bog
človeka ni zapustil, marveč mu pomaga in mu daje moč obvladovati tudi tiste
sile, ki bi jim sam ne mogel biti kos. Ker je zaradi Božjega kraljestva
neporočen človek na tem svetu romar, nam kaže pot naprej. Pravi nam, da se ne
smemo ustaviti tu, ampak svoje življenje usmerjati v prihodnost. Opozarja nas,
da smo ljudje bitja dveh domovin. Potujemo po začasni domovini in gremo pravi,
večni domovini naproti. Tam bomo dosegli zadnji smisel in cilj našega
življenja. Tam bomo lahko odložili vse, kar nas teži tukaj na zemlji. Pri Bogu
bomo dosegli popoln mir v sebi in med seboj, tam drug na drugega ne bomo več
gledali kot na moškega ali žensko, ampak bomo med seboj bratje in sestre. Ne
bodo nas več pestila poželenja, ampak bomo mogli zaživeti v čisti nesebični
ljubezni med seboj in z Bogom. V večni domovini se bodo nehali strahovi in
dvomi, ali bom zmogel ali ne. Tam bo z Božjo pomočjo vse dopolnjeno. V nebesih
bodo vse naše misli usmerjene samo k Bogu v hvaležnosti, da nas je tako
čudovito ustvaril, vodil, varoval in odrešil.
Če je redovnik v tem življenju priča prihodnjih stvarnosti,
to ne pomeni, da v svoji usmerjenosti k Bogu pozablja na bližnjega. Ljubezen, h
kateri je poklican, mu daje rasti v obeh smereh, v ljubezni do Boga in do
bližnjega. Ljubezen do Boga mu razširja pogled na bližnjega, saj je delo Božjih
rok. K Bogu usmerjeni redovnik najde v Bogu vse svoje brate in sestre. Redovno
življenje ni samotno gledanje Boga in pozabljanje na svet, v katerem živi. To
ni beg iz sveta bolečine, ampak je pot v svet. Bog redovnika še bolj polaga na
svet in ga pošilja, da bi v Božjem imenu ljubil tiste, ki so potrebni ljubezni.
Redovnikova ljubezen je trpečemu človeku lahko iskrica, ki ga ogreje v mrazu.
Daje mu doživeti, da je ljubljen. Odpre mu oči k tistemu, ki ga neskončno bolj
ljubi, k tistemu, od katerega je ljubljen. Redovnik je lahko orodje v rokah
ljubečega Boga in dviga tam, kjer je treba dvigati, ter pomaga tam, kjer je
treba pomagati.
Po poti čistosti smo prišli na goro Golgoto. Prišli smo pod
Jezusov križ. Na križu visi on, ves ubog, ves umazan, ves izmučen in krvav,
toda čist. Njegovo srce je čisto, nenavezano na svet, ki ga zapušča. Navezano
je samo na Očeta, v katerega srcu je našel vse nas. On, ves čist in
brezmadežen, nam govori, naj ljubimo čistost, ki je njegov dar. Kliče nas, naj
mu bomo v življenju podobni. Obljublja nam tudi svojo pomoč in svoje varstvo.
Da, obljublja nam, da bo z nami, ne more pa nam zagotoviti, da nas ne bodo
križali. Tako kakor on bomo tudi mi morali na križ. Tudi mi bomo morali z njim
trpeti in biti zasramovani. Tudi mi bomo trpeli muke, ko nas bo telo klicalo v
telesne užitke, duh pa bo hotel k Bogu. Morali bomo križati svoje telo, morali
bomo zaradi njega trpeti, a ne bomo sami. Z nami bo trpel Jezus, z nami se bo
boril on, ki pozna naše stiske in bolečine. Takrat, ko nas bodo zasramovali
zaradi deviškega življenja, se oklenimo njega. Zatecimo se v njegovo odprto
Srce in dobili bomo novih moči. On bo pomagal nositi naš križ, saj nas ima tako
rad, da bi nas nosil kakor izgubljeno ovco noč in dan ter nas varoval pred
vsem, kar nas ogroža. On bo varoval našo čistost, če jo bomo darovali samo njemu.
Da, darovati jo moramo njemu, saj nam jo je on podaril. On, ki je izvir vsake
čistosti, nam bo pomagal živeti čistost telesa in srca. On nam bo dal moči, da
nas bo njegova milost vedno bolj razvnemala v ljubezni, da bomo tudi mi
sposobni izgorevati za bližnje. Razodel nam bo, da bomo vsak dan bolj mogli
razumeti skrivnosti čistosti. Ne bo pustil, da bi ostali nerodovitni, marveč bo
spremenil našega duha, da bo rodoviten in živ. V luči devištva bomo čedalje
bolj mogli razumeti svoje življenje, svoje poslanstvo in cilj, za katerega smo
ustvarjeni. Čistost bo iz odpovedi in boja v nas postala vir moči za nas same
in za tiste, ki nas potrebujejo. V nas bo postala studenec vode, tekoče v večno
življenje.
p.
Branko Petauer