Molitev stiških
menihov z mladimi za mlade
Beli menihi iz Stične vabimo mlade in pastoralne delavce, da
skupaj z nami preživite večer v duhovnem ozračju Stiškega
samostana. Molitev, procesija z lučkami, kateheza, adoracija
ter druženje in prijateljski pogovor. Vmes tudi priložnost za
spoved.
Vigilija za mlade bo v petek, 7. novembra 2014
ob 20. uri.
Župniki in drugi pastoralni delavci
povabite mlade, da se nam pri molitvi pridružijo. Kdor želi in
po vigiliji nima prevoza proti domu, lahko v samostanu tudi
prenoči.
Več na: https://www.facebook.com/vigilija.zamlade
p. Maksimilijan Fíle
Vse najpomembnejše informacije o epidemiji COVID19 Slovenske Škofovske Konference
Viri objav
Tekst v blogu je iz objav glasila V Materini šoli, glasila Bernardove družine. Izdaja: Cistercijanska opatija Stična, Stična 17, 1285, Ivančna gorica, Slovenija
torek, 4. november 2014
ponedeljek, 3. november 2014
Nekaj odmevov duhovnikov na »Stično mladih« 2
»Bil sem prav vesel, ko sem videl, da je
bil v Stični predsednik Pahor. Vesel sem bil zato, ker to pomeni, da državni
vrh ne ignorira za vso Slovenijo pomembnega dogodka, srečanja mladih, in ga ne
odpiše kot nekaj cerkveno 'privatnega', kar javno življenje in politiko ne
zanima. Hvala Bogu, to je bil velik korak naprej in vsa čast Pahorju in
organizatorjem, ki so ga povabili! Iti moramo naprej, ne nazaj, in iti naprej
pomeni, s takimi in podobnimi koraki premoščati brezno razdora v slovenski družbi.
Bolj ko bomo napredovali in se ne bomo več gledali čez muho na strelnem orožju,
bolj se bodo strasti umirjale in večja bo pripravljenost tudi na umirjeno in
pravično reševanje nerešenih preteklih in sedanjih problemov (grobišča, poboji,
revolucionarno nasilje, Janša ...). Vojna rodi vojno, sila silo« (Franc)
nedelja, 2. november 2014
Nekaj odmevov duhovnikov na »Stično mladih« 1
»Danes popoldne sem imel na obisku prijatelje iz Chicaga (USA). Med njimi tudi gospo, ki je članica pastoralne skupine ene izmed tamkajšnjih župnij. Ne vede za Stično mladih, so se ustavili na ogled samostana. Ob srečanju z mladimi so ostali osupli in vsa navdušena mi je v en glas ob snidenju dejala, da česa podobnega še ni videla, kljub temu, da je obiskala že več podobnih srečanj mladih v svoji in okoliških mestnih katoliških župnijah; toliko nasmejanih in razigranih mladih – fantov in deklet skupaj, v tako igrivem pogovoru z mladimi duhovniki, polna cerkev, pa spovedovanje kar na prostem in toliko mladih redovnic in redovnikov« (Sašo).
sobota, 1. november 2014
Nauk Cerkve o odpustkih
Kaj so odpustki?
V zadnjih letih
in celo desetletjih smo na odpustke skoraj pozabili. Vendar so to za nas same
in za naše pokojne sorodnike in sploh duše v vicah zelo pomembna sredstva
duhovne rasti in zveličanja. Ker bomo v mesecu novembru za svoje pokojne več
molili, je prav, da se seznanimo tudi z odpustki. Podatki so vzeti iz:Paenitentiaria
apostolica, Enchiridion indulgentiarum, 4. izdaja 1999, in iz Katekizma
Katoliške Cerkve, Ljubljana 1993.
V Katekizmu Katoliške
Cerkve
imamo na vprašanje, kaj so odpustki, tale odgovor: »Odpustek je odpuščanje
časne kazni pred Bogom za tiste grehe, katerih krivda je že odpuščena. Prejme
ga kristjan, ki je pravilno pripravljen pod določenimi pogoji ob pomoči Cerkve,
katera v službi odrešenja z oblastjo razdeljuje in naklanja zaklad zadostitev
Kristusa in svetnikov.
Odpustek je delen ali popoln v tem
smislu, da nas delno ali popolnoma reši časnih kazni, ki jih dolgujemo za
grehe. Odpustke moremo prejeti zase ali pa jih naklonimo rajnim« (št. 1471).
Za velike grehe zaslužimo večno kazen,
ki se nam odpusti pri dobri spovedi. V primeru, da je naše spreobrnjenje, ki
izhaja iz goreče ljubezni, tako popolno, da doseže naše popolno očiščenje, se
nam izrišeta obojni kazni, večna in časna. Če bi v tem stanju umrli, bi prišli
brez vic v nebesa.
Običajno pa za velike in male grehe,
čeprav so ti odpuščeni, ostanejo časne kazni, to je nezdrava navezanost na
stvari. Za odsluženje teh kazni bomo trpeli v vicah, če ne bomo zanje zadostili
že na zemlji ali pa se jih rešili s prejemom odpustkov.
Časne kazni se nam odpustijo tudi z deli
usmiljenja in ljubezni, z molitvijo in različnimi oblikami pokore, s
potrpežljivim prenašanjem trpljenja in preizkušenj ter z vedrim sprejemom svoje
smrti (prim. Katekizem, št. 1472–1473).
»Odpustek dobimo
tako, da Cerkev z oblastjo zavezovati in razvezovati, kakršno ji je podelil
Jezus Kristus, posreduje v korist kristjana in mu odpre zaklad zasluženj
Kristusa in svetnikov, da bi dobil pri Očetu usmiljenja odpuščanje časnih
kazni, povezanih z njegovimi grehi. Cerkev hoče s tem ne samo priti na pomoč
kristjanu, ampak ga tudi spodbuditi k delom pobožnosti, pokore in ljubezni.
Ker so rajni verniki na poti očiščevanja
tudi člani istega občestva svetih, jim moremo pomagati med drugim s
pridobivanjem odpustkov zanje, da bi bili oproščeni časnih kazni, ki jih
dolgujejo za svoje grehe« (št. 1478–1479).
Skupni pogoji za
prejem popolnih in delnih odpustkov
1)Biti moramo v Božji milosti;
2) treba je imeti namen, da jih hočemo prejeti;
hvalevredna je navada, da namen obudimo že zjutraj za vse odpustke, ki jih ta
dan lahko prejmemo (in jih darujemo dušam v vicah);
3) izpolniti moramo predpisano delo, in
to ravno na predpisani dan; če je odpustek vezan na pobožen obisk cerkve ali
kapele, je treba poleg splošnih pogojev zmoliti očenaš in vero.
Popolni odpustek lahko prejmemo le
enkrat na dan, delnega pa tudi večkrat. Pri popolnem odpustku se nam odpustijo
vse časne kazni, pri delnem pa le nekaj. Popolne in delne odpustke lahko
naklonimo dušam v vicah po načinu priprošnje, ne pa živim na zemlji.
Pogoji za prejem
popolnega odpustka
Poleg zgoraj navedenih treh pogojev so
še štirje:
1) Nenavezanost na noben greh, tudi na
malega ne (če nimamo nobenega greha, tudi najmanjšega ne);
2) prejem zakramenta pokore; to je lahko
več dni prej ali pozneje; kdor redno hodi k mesečni spovedi, lahko vsak mesec
prejme vse možne odpustke, če izpolni potrebne pogoje in živi v posvečujoči
Božji milosti;
3) vreden prejem svetega obhajila;
4) molitev po namenu svetega očeta;
zadostujeta očenaš in zdravamarija (lahko tudi kakšna druga molitev);
Sv. obhajilo in
molitev po namenu svetega očeta se priporočata na dan odpustka. Oboje je
potrebno za vsak popolni odpustek. Ena spoved pa velja za več popolnih
odpustkov, a seveda moramo biti brez vsakega, tudi najmanjšega greha.
Nekatera predpisana dela za prejem
popolnega odpustka
(Izpolniti moramo prej
omenjene splošne pogoje!)
a) Češčenje
Najsvetejšega vsaj pol ure; če manj, prejmemo delni odpustek;
b) križev pot pri
pravilno postavljenih postajah, s 14 križi (podobe niso nujne, a koristne);
vsaj voditelj mora hoditi od postaje do postaje; pobožna pridružitev papežu po
radiu ali televiziji pri molitvi križevega pota na veliki četrtek;
c) spoštljivo duhovno
branje ali poslušanje Svetega pisma (če sami ne moremo brati) vsaj pol ure; če
manj, je odpustek le delen;
č) molitev rožnega
venca v cerkvi, kapeli ali v družini, v samostanski skupnosti ali verskem
združenju ter v zboru vernikov; tudi sodelovanje pri molitvi po radiu in
televiziji, če rožni venec moli papež; ob drugih priložnostih je odpustek le
delen;
d) pobožno
sodelovanje pri papeškem blagoslovu, tudi po radiu in televiziji;
e) udeležba pri
procesiji na praznik sv. Rešnjega telesa in krvi;
f) vsak petek v
postu, če po obhajilu pred Križanim molimo »Glej, o dobri in usmiljeni Jezus«
g) ob prejemu svete popotnice, ko
duhovnik podeli bolniku papeški blagoslov in z njim popolni odpustek. Ta
odpustek bolnik prejme, čeprav je tisti dan že prejel popolni odpustek. Če ob
smrtni uri pri umirajočem ni duhovnika, dobi, če je v posvečujoči milosti,
popolni odpustek v primeru, da je v življenju redno molil kakšno molitev. V tem
primeru mu Cerkev spregleda tri splošne pogoje (spoved, obhajilo in molitev po
papeževem namenu); zato, da bo umirajoči v posvečujoči milosti, mu pomagajmo
obuditi popolno kesanje;
h) vsi navzoči pri slovesnosti prvega
svetega obhajila;
i) pri duhovnih vajah, ki trajajo vsaj
tri dni;
j) sodelovanje pri obredih na veliki četrtek,
petek in soboto;
k) ob obnovi krstnih obljub na veliko
soboto in ob obletnici krsta;
l) poslušanje vsaj nekaj nagovorov pri
ljudskem misijonu in pri njegovem zaključku;
m) ob novi maši in ob mašnih jubilejih (25-,
50-, 60-, 70-letnica) za vse navzoče;
n) v bazilikah, kjer poleg splošnih
pogojev zmolimo očenaš in vero (na praznik apostolov Petra in Pavla, na obletnico
posvetitve cerkve, 2. avgusta; enkrat na leto po lastni izbiri);
o) v stolnici na praznik sv. Petra in
Pavla, na dan zavetnika cerkve, ob liturgičnem praznovanju sedeža sv. Petra, ob
posvetitvi bazilike presvetega Odrešenika, 2. avgusta; vselej poleg splošnih
pogojev zmolimo očenaš in vero;
p) v župnijski cerkvi na dan zavetnika
cerkve, 2. avgusta; vselej poleg splošnih pogojev zmolimo očenaš in vero;
r) pobožno sodelovanje pri petju ali
recitiranju himne Pridi, Sveti Duh (1. januarja in na binkošti), in Tebe, Boga,
hvalimo (na zadnji dan leta).
Popolni odpustek samo za rajne
a) Na vernih duš dan
(lahko že na praznik vseh svetih), kjer v cerkvi poleg rednih pogojev zmolimo
očenaš in vero;
b) ob molitvi za
rajne na pokopališču, od 1. do 8. novembra (ne pozabimo na splošne pogoje!); ob
drugih časih dobimo za rajne delni odpustek;
c) vselej lahko vse odpustke, delne in
popolne, naklonimo rajnim po načinu priprošnje.
Delni odpustki
Pri delnih odpustkih nam Cerkev iz
zaklada zasluženj Kristusa, Marije in drugih svetnikov podeli še toliko
odpuščanja časnih kazni za naše grehe, kolikor smo jih dobili s predpisanim
dobrim delom. Tako se zadostilna vrednost naših del podvoji. Cerkev hoče s tem
spodbuditi naša dobra in zadostilna dela.
Da pridobimo delni odpustek,
je potrebno vsaj skesano srce (moramo biti v posvečujoči milosti) in opravljeno
predpisano delo. Poglejmo nekaj (najprej splošnih) možnosti:
a) Kdor izpolnjuje
stanovske dolžnosti, prenaša težo dneva s ponižnim zaupanjem in doda, četudi
samo v mislih, pobožen vzklik, temu se zadostilna vrednost dejanja podvoji in
jo lahko obrne v prid sebi ali dušam v vicah;
b) prav tako se
zadostilna vrednost dejanja podvoji tistemu, ki v duhu vere pomaga potrebnemu z
osebno žrtvijo ali z materialnimi sredstvi;
c) kdor se odpove s
skesanim srcem dovoljeni in njemu prijetni stvari;
č) kdor vpričo drugih
prostovoljno izpove svojo vero;
d) če pri namenu, da
dobimo popolni odpustek, manjka kak pogoj, dobimo samo delni odpustek.
e) kdor si izpraša vest, zlasti pred
spovedjo, in sklene, da se bo poboljšal;
f) kdor obudi popolno kesanje s pomočjo
potrjenega obrazca (Npr. Spovem se, Moj Bog, žal mi je …);
g) kdor sodeluje pri mesečni duhovni
obnovi;
h) za krščansko meditacijo;
i) če se pobožno pokrižamo in
izgovarjamo imena Presvete Trojice;
j) če molimo primerno od Cerkve potrjeno
molitev ob začetku in koncu dneva, pred delom in po njem, pred jedjo in po
jedi;
k) Nekatere molitve, obdarjene z delnimi
odpustki: Duša Kristusova, posveti me (po obhajilu); Moja duša poveličuje
Gospoda, apostolska in mašna vera, obuditev vere, upanja in ljubezni s
potrjenim obrazcem, Angel Gospodov, Raduj se, Pozdravljena, Kraljica, Pod tvoje
varstvo pribežimo, Sveti angel, K tebi, o sveti Jožef, od Cerkve potrjene
litanije, od Cerkve potrjene molitve za papeža ali škofa.
zbral p. Anton
petek, 31. oktober 2014
Iz samostanske kronike
V času nastajanja nove številke nas je
prijetno presenetila novica o imenovanju frančiškanskega provinciala p. Staneta
Zoreta za novega ljubljanskega nadškofa in metropolita. Lansko leto je vodil
ljudski misijon v Stični in že takrat smo ugotavljali ob njegovih dobrih
nagovorih, da bi bil prav primeren za ljubljanskega nadškofa. Očitno se je zdel
primeren tudi papežu Frančišku, ki ga je prav na god svetega Frančiška
Asiškega, 4. oktobra 2014, imenoval za nadškofa. Iskreno mu čestitamo in mu
želimo na priprošnjo Božje Matere in svetega Frančiška obilen Božji blagoslov.
Spremljajmo ga z molitvijo!
Najpomembnejši dogodek v Stični za
slovensko mladino, že triintrideseti po vrsti, je bil festival »Stična mladih«
na tretjo soboto v mesecu, to je 20. septembra 2014. Starodavno Stično je
napolnilo blizu sedem tisoč mladih iz vse Slovenije. Med mnogovrstnimi
dejavnostmi, ki so omogočile mladim, da so se po svojih interesih odločali
zanje, je bil višek pri mašni daritvi, ki so se je poleg mladih in številnih
duhovnikov udeležili apostolski nuncij v Sloveniji dr Juliusz Janusz, koprski
škof dr. Jurij Bizjak, celjski škof dr. Stanislav Lipovšek in ljubljanski
pomožni škof dr. Anton Jamnik. Mlade je zelo pritegnil škof Jurij s svojo
zanimivo pridigo. Geslo srečanja je bil Jezusov blagor: »Blagor ubogim v duhu,
kajti njihovo je nebeško kraljestvo.« Po mašni daritvi je mlade kratko
nagovoril predsednik Borut Pahor, kar je bila prijetna novost in presenečenje.
Med delavnicami je izstopala predvsem Chiara Amirante, ustanoviteljica
skupnosti Nova obzorja, s svojim zanimivim pričevanjem o delu med zablodelimi
mladimi na ulici.
V petek, 3. septembra, smo si nekateri
samostanski in nekaj gostov iz tujine ogledali nov zanimiv in zelo nazoren
prikaz stiških rokopisov, starih latinskih in poznejših slovenskih, ki bo
odslej na voljo tudi za obiskovalce muzeja. Kdor se bo hotel bolj temeljito
seznaniti s temi rokopisi, si bo moral vzeti več časa in bo lahko prišel v naš
muzej samo zaradi njih. Temeljit in zelo poučen sestavek o njih si lahko
prebere na naslednjih straneh.
Poglejmo nazaj. V
nedeljo, 6. oktobra 1985, je bilo prvo, ustanovno srečanje Bernardove družine
in bomo drugo leto obhajali že 30. obletnico. Zato v sedanji 11. številki
začenjamo z novim naslovom: »Trideset let Bernardove družine«. Tu bomo pisali
med drugim o sv. Bernardu, ki je poleg Marije Vnebovzete naš glavni zavetnik in
priprošnjik ter še danes v vesoljni Cerkvi zelo upoštevan cerkveni učitelj.
Dne 21. januarja 1915 je bil v kraju
Osredek, župnija Sv. Vid nad Cerknico, rojen naš svetniški kandidat prof. dr.
Anton Strle. Celo leto bo o njem in iz njegovih del pisal sestavke njegov
postulator p. dr. Andrej Pirš.
Ker se bliža mesec november, objavljamo
nekaj več o odpustkih, saj z njimi lahko našim pokojnim izdatno pomagamo.
kronist in urednik
četrtek, 30. oktober 2014
Delni odpustki
Pri delnih odpustkih nam Cerkev iz
zaklada zasluženj Kristusa, Marije in drugih svetnikov podeli še toliko
odpuščanja časnih kazni za naše grehe, kolikor smo jih dobili s predpisanim
dobrim delom. Tako se zadostilna vrednost naših del podvoji. Cerkev hoče s tem
spodbuditi naša dobra in zadostilna dela.
Da pridobimo delni odpustek,
je potrebno vsaj skesano srce (moramo biti v posvečujoči milosti) in opravljeno
predpisano delo. Poglejmo nekaj (najprej splošnih) možnosti:
a) Kdor izpolnjuje
stanovske dolžnosti, prenaša težo dneva s ponižnim zaupanjem in doda, četudi
samo v mislih, pobožen vzklik, temu se zadostilna vrednost dejanja podvoji in
jo lahko obrne v prid sebi ali dušam v vicah;
b) prav tako se
zadostilna vrednost dejanja podvoji tistemu, ki v duhu vere pomaga potrebnemu z
osebno žrtvijo ali z materialnimi sredstvi;
c) kdor se odpove s
skesanim srcem dovoljeni in njemu prijetni stvari;
č) kdor vpričo drugih
prostovoljno izpove svojo vero;
d) če pri namenu, da
dobimo popolni odpustek, manjka kak pogoj, dobimo samo delni odpustek.
e) kdor si izpraša vest, zlasti pred
spovedjo, in sklene, da se bo poboljšal;
f) kdor obudi popolno kesanje s pomočjo
potrjenega obrazca (Npr. Spovem se, Moj Bog, žal mi je …);
g) kdor sodeluje pri mesečni duhovni
obnovi;
h) za krščansko meditacijo;
i) če se pobožno pokrižamo in
izgovarjamo imena Presvete Trojice;
j) če molimo primerno od Cerkve potrjeno
molitev ob začetku in koncu dneva, pred delom in po njem, pred jedjo in po
jedi;
k) Nekatere molitve, obdarjene z delnimi
odpustki: Duša Kristusova, posveti me (po obhajilu); Moja duša poveličuje
Gospoda, apostolska in mašna vera, obuditev vere, upanja in ljubezni s
potrjenim obrazcem, Angel Gospodov, Raduj se, Pozdravljena, Kraljica, Pod tvoje
varstvo pribežimo, Sveti angel, K tebi, o sveti Jožef, od Cerkve potrjene
litanije, od Cerkve potrjene molitve za papeža ali škofa.
zbral p. Anton
LETO VERE SE NADALJUJE Nekateri se ne morejo odločiti za vero v Boga
Kardinal Newman piše, kako se nekateri kljub
občudovanju katoliške vere zanjo ne morejo odločiti:
"Morda
priznavajo njeno lepoto, vzvišenost in svetost, ne da bi verovali. Morda so
prepričani o tem, da je katoliška religija plemenita in dostojanstvena, njena
modrost jih lahko preseneča, lahko da občudujejo njeno prilagojenost človeški
naravi, lahko jim je všeč tenkočutnost in prikupnost, njena notranja skladnost
in strnjena enota morda vzbuja njihovo spoštovanje.
A da bi se ji
prepustili - tega ne! Ne izberejo je za svoj delež in ne govorijo kakor srečna
Moabka: »Kamor greš, tja pojdem tudi jaz; tvoj narod naj bo moj narod in tvoj
Bog moj Bog« - to je govorica vere.
Človek lahko
nekaj občuduje in hvali, pa se vendar ne mara tistemu pokoravati in sprejeti za
svoje.
Dejansko
srečujemo ljudi, ki spoštujejo katoliško religijo, priznavajo njene zasluge za
človeštvo, so naklonjeni njenim privržencem, se družijo z njimi, zanimajo jih
njena gibanja, vendar niso in nikoli ne bodo katoličani. Umrli bodo, kakor so
živeli: zunaj Cerkve. Manjka jim namreč tiste naravnanosti, ki bi jih
približala Cerkvi. Katoličani, ki njih človeške narave bolj natančno ne
poznajo, se bodo čudili, zakaj še vztrajajo tam, kjer so. Da, taki ljudje bodo
nekoč celo sami tožili, da ne morejo postati katoličani. Globoko v sebi slutijo
srečo vernikov, da bi najraje vzkliknili: 'Kaj bi dal, da bi bil katoličan! Da
bi smel verovati to, kar občudujem! Toda ne verujem in ne morem verovati, naj
to še tako želim, kakor ne morem preskočiti hriba. Veliko srečnejši bi bil, če
bi bil katoličan; vendar nisem. Nič ne pomaga, ne morem varati samega sebe;
sem, kar sem: občudujem – sprejeti pa ne morem.'"
Ciril vidi
glavni razlog, da se kdo odloči za vero, drugi za nevero, v svobodni volji:
"Moja vera
je torej dar, ki mi je bil položen v naročje, toda zakaj potem nismo vsi verni,
če je Bog dober in pravičen, če je vsem dal milost in razum, da bi ga lahko
spoznali? Glavni razlog je: Bog spoštuje svobodo slehernega človeka in zaradi
nje se vsak sam odloči za Boga ali proti njemu. Potrebno je osebno srečanje z
Bogom, če hočem graditi na trdne temelje."
Človek naj se za
začetek odloči za tisto dobro, ki ga more narediti, za tisto zapoved, ki jo
more izpolniti. To je dostikrat kakšno delo ljubezni do bližnjega. Če bo
nesebično služil bližnjemu, bo s tem že služil Bogu.
Z vajo se naša
volja krepi. Polagoma bomo sposobni sprejeti in izpolniti vedno več tega, kar
spada k veri, vedno več Jezusovih zapovedi. Po besedah apostola Janeza pa
tisti, ki se drži božjih zapovedi, že "živi v Bogu in Bog živi v
njem" (1 Jn 3,24). Ko bomo spolnjevali, kar naroča vera, nam nepreklicna
odločitev za Boga ne bo več težka.
An
Naročite se na:
Komentarji (Atom)