Vse najpomembnejše informacije o epidemiji COVID19 Slovenske Škofovske Konference
Viri objav
Tekst v blogu je iz objav glasila V Materini šoli, glasila Bernardove družine. Izdaja: Cistercijanska opatija Stična, Stična 17, 1285, Ivančna gorica, Slovenija
sobota, 28. september 2013
ZGODBE ZGODNJEGA CISTERCIJANSKEGA REDA O videnju, po katerem je bil samostanski novinec osvobojen skušnjav
Neki klerik iz reda regularnih klerikov je prišel v cistercijanski samostan Clairvaux (izg. Klervó) v želji po strožjem in bolj svetniškem življenju. Sprejeli so ga lepo, pa tudi sam se je potrudil, da je okrasil čas noviciata s prijetno dišečimi cvetlicami svojega življenja. Ko se je z velikim trudom odvadil prijetnostim prejšnjega življenja in izvolil novo, trdo življenje, ki je manj ugajalo njegovi notranjosti, so se vzdignili v njegovem srcu viharji različnih skušnjav. Pred očmi njegovega srca so se vrstile predstave, ki jih je imel, ko je bil še v svetu. Zviti sovražnik mu je prišepetaval, da so razumne in častne. Pred cistercijanskimi pravili pa, po katerih se je moral sedaj ravnati, je bežal njegov še neoblikovani duh in se jih je ustrašil, ker so bila zanj surova in neprijetna. Toda Božje usmiljenje je potegnilo ubogo, sem in tja omahujočo ovčico v svoji dobroti z zmotnega pota in jo okrepilo z dobrim sklepom.
Imel je nočno videnje, in glej, na oblakih neba je prišel veličastni Gospod, da bi sodil svet v pravičnosti in vsakomur poplačal po njegovem zasluženju. Medtem je videl red cistercijanov, ki se je postavil ločen od drugih, z velikim številom članov in v njegovi sredi je stal sijajen svetnik, okrašen z nebeško slavo. Ko se je ta svetniški zbor pomaknil od svojega prostora naprej, da je stopil pred Boga, je stopal omenjeni svetnik na čelu sprevoda z velikim navdušenjem. Drugi redovi so dali prihajajočemu prostor z velikim spoštovanjem in se mimoidočim priklonili. Zdelo se je, da so jim čestitali k njihovemu prednostnemu mestu. Tudi sam Gospod Jezus je potegnil svetnika k sebi s poljubom miru ter odlikoval njega in vse njegovo moštvo. Novinec, ki je to videl, se je z velikim začudenjem vprašal, kakšna je tista skupnost pravičnih, ki je zaslužila, da jo je Gospod tako počastil s posebno prednostjo pred drugimi redovi. In rečeno mu je bilo, da je to cistercijanski red, tisti sijajni svetnik pa sv. Bernard, prvi opat v Clairvauxu. Takoj ko je to slišal, je prišel k sebi kot iz zamaknjenja in rekel samemu sebi: "Ali nisem bil kot novinec v cistercijanskem redu, v tistem velikem samostanu v Clairvauxu? Zakaj sem v svoji nedelavnosti tako ohromljen in ne hitim, da bi se pridružil tej slavni skupnosti, da bi z njimi bil deležen večne blaženosti?" In pri teh besedah je z vsemi močmi pospešil korak, toda nekaj ga je zadrževalo, da ni bil v stanju pomikati se naprej. Neka zavita in grčava veja se je namreč tako ovila okoli njegovih nog od vseh strani, da se je zaman trudil, čeprav se je napenjal, da bi to oviro odstranil. Zato se je jezil sam pri sebi, da mu je s to veliko oviro onemogočeno tako veliko dobro. Ko se je gibal z vsem telesom, da bi se osvobodil, se je zbudil, se zavedel videnja, obrnil moško jezo, ki jo je čutil v spanju, v budnem in razumnem stanju proti vezem skušnjave, s katero je bil privezan. Nato je odstranil iz zavesti prejšnje navade, ki jih je bil sprejemal z užitkom in s pomočjo katerih je nečistoval, s tako veliko strogostjo iz svojega srca in ni več privolil, da bi ga obvladale. Svete predpise cistercijanov pa si je prilastil z vsem hrepenenjem svojega srca in dosegel z njimi po strmi in ozki poti venec večne blaženosti.
četrtek, 26. september 2013
Spreobrnjenje apostola Pavla (9) Savel jezdi na oslu
Možje,
ki so hodili z njim, so videli samo svetlobo. Niso pa nikogar videli,
ne slišali. Ko so opazili Savla, kako je ves iz sebe, ves
spremenjen, so se čudili. Pomagali so mu na osla, da bi hitreje in
bolj varno prišli v mesto. Vse skupaj ni trajalo dolgo. Ko je Savel
padel na tla in je posvetila čudovita rumena svetloba, jih je
postalo strah. Pokleknili so poleg Savla, da bi mu pomagali, če bi
se mu kaj hudega zgodilo. Savel je bil na pol pokonci in je gledal v
nebo. Imeli so občutek, da se z nekom pogovarja in nekoga gleda.
Glasu iz njegovih ust niso slišali. Sami pri sebi so mislili, da je
videl prikazen.
Savel
je bil ves oslabel od tega dogodka. Ni mogel hoditi, ker je bil kot
slep. Oči je imel normalno odprte, videl ni nič. Na oslu so
razporedili prtljago, ki jim je še ostala, in nanj položili Savla.
Ta je ves tih in zamišljen sedel na oslu in gledal v daljavo. Pot do
mesta so prehodili skoraj molče. Nič ga niso vpraševali, kaj se je
z njim zgodilo. Šli so tiho drug ob drugem in le poredko so
izmenjali kakšno besedo.
Savel
je bil od tega čudovitega dogodka ves prevzet. Ni mu bilo do tega,
da bi govoril. Pred njim je bil še vedno živ Jezusov obraz. V duhu
ga je gledal. Samo Jezus je bil v njegovih mislih. Skušal je iskati
po spominu, kar je vedel o Jezusu. Ni vedel veliko. Tu in tam se je
spomnil kaj malega, kar mu je pripovedoval Štefan. Ni rad poslušal.
Nejevoljen je bil na prijatelja, da mu je govoril o Jezusu. Bil je
istih misli kot veliki duhovniki in farizeji, da ta človek dela
zmedo med ljudmi in jih odvrača od vere očakov. Slišalo se je,
kako je zbiral velike množice, ki so ga poslušale z odprtimi usti.
Za mnoge so pravili, da so se spreobrnili. Nekatere je ozdravil
različnih bolezni. Slišati je bilo, da je celo hude duhove
izganjal. Veliki duhovniki so se jezili nad njim, ker je odpuščal
grehe. To vendar more samo Bog. Pravili so, da se je delal Božjega
Sina. Kako vendar? Saj Jahve nikoli ni razodel, da ima Sina.
Glava
je bila polna misli in vprašanj. Toda eno mu je bilo jasno. Jezus,
ki ga je srečal, je nekdo, ki je velik. Pred njim bi pokleknil
vedno, kadar bi ga videl. Tako veličasten je in tako preprost
hkrati. Iz njegovega pogleda je sijala dobrota, ki je osvajala. Ni
bil kakor drugi dostojanstveniki. Ti so bili vzvišeni in tu in tam
so kateremu izmed ljudstva namenili skromen pogled. Jezus pa ga je
gledal z ljubeznijo. Ni mu očital, da je preganjal njegove učence,
čeprav mu je rekel, da preganja njega. Savel ni mogel razumeti, da
je Jezus sam v vseh svojih učencih. To je bilo zanj nekaj novega.
Vedno
je mislil, da je Jahve nekje daleč od ljudi. Od zgoraj jih strogo in
vestno opazuje, ter hitro posreduje, če delajo slabo. Podoba o
Jahveju je bila strah vzbujajoča. Jezus pa je bil tako drugačen.
Nič se ga ni bal. Vedno bi ostal pri njem. Vse drugo bi pozabil,
zapustil, samo da bi bil z Jezusom. Nekoč mu je bilo nekaj groznega,
da bi pomislil, da je Jezus Bog. Kaj takega bi niti v sanjah ne upal.
Toda danes? Vse bolj ga preveva misel, da je Jezus res Bog. Božji
Maziljenec, ki je prišel na svet. Torej so se časi obiskanja
dopolnili. Bog je res prišel med svoje ljudstvo. Preroki so to
pogosto napovedovali. A njihove napovedi so bile vse drugačne. Dan
Gospodovega prihoda so slikali kot dan groze in strašnih dogodkov.
Izaija ga slika kot dan krutosti in gorja:
Glej,
dan GOSPODOV prihaja, poln je krutosti, togote in srdite jeze, da
deželo spremeni v puščavo in iztrebi njene grešnike iz nje. Kajti
zvezde neba in njegova ozvezdja ne bodo več dajala svoje svetlobe,
sonce bo otemnelo že ob svojem vzhodu in luna ne bo več odsevala
svoje svetlobe. Kaznoval bom svet za njegovo hudobijo, krivičnike za
njihovo krivdo, uničil bom napuh prevzetnih, ponižal bom ošabnost
nasilnih.
Joel
v svoji prerokbi pravi, da bo to dan, ki bo strašen. Gospod bo
naredil popolno razdejanje: Da, blizu je dan GOSPODOV, kot
razdejanje prihaja od Mogočnega.
Prerok
Amos svari ljudi, naj ne hrepenijo po dnevu Gospodovega prihoda:
Gorje
vam, ki hrepenite po dnevu GOSPODOVEM! Čemu vam bo dan GOSPODOV?
Tema bo in ne luč: Kakor človek, ki beži pred levom, pa ga naskoči
medved, pride domov in se z roko nasloni na steno, pa ga piči kača.
Mar ni dan GOSPODOV tema in ne luč, mrak brez svetlobe v njem.
Če
je Jezus res Gospod, ki mora priti, se je dan Gospodov že zgodil, že
se je uresničil. Nič ni bilo razdejanja, nič strahote, nič groze,
ki so jo napovedovali preroki. Prišel je čisto tiho, neopazno in
bil med ljudmi. Danes lahko Jezusu čisto mirno reče, da je Božji
Sin. Kaj se je v njem spremenilo?
p. Branko
torek, 24. september 2013
LETO VERE - POGLABLJANJE V VERI (19) Vera je Božji dar
Vera je najprej
in predvsem Božji dar, dar Svetega Duha
človeku. Sveti Duh nagiblje srce in ga s pomagajočo milostjo obrača
k Bogu.
Tisti, ki že imajo
globoko vero, se večinoma zavedajo prvenstva Božjega daru. Kdor se
za svojo vero še bori, pomen Božje milosti za vero težje razume.
Mirko na svojem
primeru dobro pokaže, kako samo naravni razlogi za vero ne
zadostujejo:
"Zakaj jaz
verujem? Zakaj moj brat, ki je imel iste starše, enako vzgojo, iste
brate in sestre, isto naravno okolje, veruje manj trdno kot jaz?
Zakaj ne veruje moj sošolec, s katerim sva skupaj prebila leta in
leta, imela podobne interese, isti prostor za razvedrilo? Zakaj ne
veruje prijatelj iz vajeniških let? On, ki me je vedno očaral s
svojo plemenitostjo, razumnostjo, možatostjo, pred katerim sem
zardeval, ko sem videl, kako podlih misli in nagibov sem bil zmožen
v položaju, v katerem je on pokazal vso lepoto in izoblikovanost
svojega značaja. Zakaj on ne veruje, jaz negodnik pa imam to srečo?
...
Gotovo vere ne bo
mogoče pogojevati samo z dobro vzgojo, dobrim okoljem, dobrim ...
Vera je veliko več in ni odvisna samo od teh preprostih pogojev, ki
jih more vzpostaviti in zagotoviti človek sam. Vere tudi ne morejo
vliti v človeka razlogi, ki bi jih bilo mogoče samo razumsko
razložiti. Razlogi, ki so bili zame dokazi in potrditev v veri, so
bili drugim brez pomena ...
Ne vzgoja ne zgled
staršev ne prijatelji ne verouk ne kake druge okoliščine mi ne bi
mogli dati vere, če me ne bi Bog sam poklical ... Vero sprejemam v
življenju kot Božji dar, podobno kakor oko svetlobo ... Vera je v
meni kot dar, katerega nisem sam zaslužil, dar, ob katerem se bom
vedno čutil dolžnika.
Danes tega daru ne bi
mogel več zavreči, postal je bistveni del mojega življenja, brez
njega bi moje življenje izgubilo svoj smisel, ne bi bilo več
življenje, ampak životarjenje."
Noben človek ne bi
mogel v krščanskem pomenu besede verovati, če tega daru ne bi
prejel od Boga. Vera je predvsem dar Boga, ki se nam razodeva. Je pa
tudi odgovor človeka na ta Božji dar. Vera ni samo nekakšen nazor,
prepričanje o obstoju Boga in o resničnosti verskih resnic. Vera je
mnogo več.
Bog se je v zgodovini
človeštva na različne načine razodeval, na najpopolnejši način
v Jezusu Kristusu. Treba je, da objektivno razodevanje, priobčevanje
Boga človek na neki način osebno zaznava, spoznava, sicer ne bo
mogel priti do osebne vere.
To spoznavanje Boga
se dogaja v Cerkvi, v Božjem ljudstvu. Jezus je navzoč sredi
svojega ljudstva. Tu ga najlaže odkrijemo. V bratski in sestrski
skupnosti smo pri odkrivanju Boga in izročanju Bogu drug drugemu v
oporo.
Kardinal Newman utemeljuje nezadostnost umskih razlogov za verovanje in potrebnost volje in zlasti milosti pri verovanju:
"Dokazi in razlogi za vero ne prisilijo nikogar, da veruje – kakor razlogi za dostojno vedenje nikogar ne prisilijo, da se dostojno vede.
Poslušnost sledi iz volje, biti poslušen, in vera iz volje za verovanje.
Sami moremo uvideti,
kaj je prav, tako v verskih zadevah kakor glede poslušnosti; toda
hoteti, kar je prav, tega ne zmoremo brez milosti, ki jo podarja Bog
...
Ni potrebno dejanje
vere za pritrditev resnici, da je dvakrat dve štiri. Ne moremo
drugače, kakor da temu pritrjujemo; zato pri tem tudi ni nobenega
zasluženja. Zaslužno pa je, če verujemo, da je Cerkev od Boga,
kajti čeprav je tu močnih razlogov na pretek, bi ob njih konec
koncev le lahko nergali, se pritoževali, da niso dovolj jasni, lahko
bi s pritrditvijo odlašali, lahko dvomili, če bi hoteli. Tu le
milost lahko preobrazi zlo voljo v dobro."
Včasih Bog
preseneti z milostjo vere tudi takega človeka, ki se je iz vere celo
norčeval. Morda je kdo za takega človeka
veliko molil. Ali mu je Bog poslal poseben križ, ki ga je zresnil.
Francoski pesnik Jean
Richepin (+ 1926) je izdal zbirko bogokletnih
pesmi. V pesmi Molitev bogotajca
pripoveduje, kako je šel sam v cerkev, pokleknil na mrzli kamen in
govoril Bogu: "Tajim te in nikakor ne bom uklonil ponosnega
tilnika pod tvoj jarem ... Poglej me; naredi konec mojim dušnim
bojem. Če res si, tedaj pošlji nadme svojo strelo in me vredno
kaznuj za mojo nevero! – Pa glej, strele ni in jaz lahko spet
vstanem zdrav in zapustim tvoj hram! Kratko malo: tebe ni!"
Čez nekaj let so
ljudje v časopisih brali čisto kratko novico: Jean Richepin je
stopil v Alžiru v – najstrožji red trapistov.
Marsikdo se sprašuje:
"Če je vera Božji dar, zakaj Bog ne da
tega daru vsem ljudem? Bog hoče, da bi se
vsi ljudje zveličali, za zveličanje pa je potrebna vera v Boga.
Pismo Hebrejcem govori o potrebnosti vere za zveličanje:
"Brez vere pa ni
mogoče biti [Bogu] všeč; kdor namreč prihaja k Bogu, mora
verovati, da jè in da je tistim, ki ga iščejo, plačnik" (Heb
11,6).
Drugi vatikanski
koncil uči, da je milost vere ponudena vsakemu človeku, čeprav s
tem ni rečeno, da bo na viden
način postal kristjan in član Cerkve:
"Ker je namreč
Kristus za vse umrl (prim. Rim 8,32) in ker je poslednja človekova
poklicanost v resnici samo ena, to se pravi Božja, moramo biti
prepričani, da Sveti Duh na način, ki je znan Bogu, vsem ljudem
podarja možnost, da se pridružijo tej velikonočni skrivnosti"
(CS 22,5).
Kdo je tega
milostnega povabila deležen že v jutru svojega življenja, drugi v
svojem življenjskem poldnevu, tretji ob večeru svojega življenja.
Francoski mislec Gustave Thibon
lepo pravi:
"Brez dvoma je
vera tudi dar; mislim, da je ponuden vsakomur vsaj enkrat v
življenju. Vprašanje je le, če ga zna sprejeti in ceniti. Morda je
v življenju človeka, ki ne veruje, trenutek, ko je prezrl ali
zavrnil Božje povabilo."
Francoski pesnik in pisatelj Paul
Claudel pravi: "Luč ni nikoli odrečena
tistemu, ki jo z iskrenim srcem išče."Merton piše v delu Življenje in svetost:
"Vera je zastonjsko prostovoljni Božji dar. Podarjena je tistim, ki so ta dar pripravljeni sprejeti v preprostosti in ponižnosti srca, ki ne stavljajo svojega upanja na veljavo politične oblasti ali človeškega ugleda, ampak na besedo Boga, ki govori v svoji Cerkvi. Bog pa vero odreka tistim, ki se zakrknjeno oprijemajo človeških predsodkov in bajk plemenskega, narodnostnega ali razrednega napuha."
Mati Terezija pravi:
"Stvar
posameznika je, kateri Cerkvi pripada. Če misli in verjame, da je ta
zanj edina pot k Bogu, je to pot, po kateri prihaja Bog v njegovo
življenje. Če ne pozna nobene druge poti, če nima dvomov, da bi
čutil potrebo po iskanju, takrat je to njegova pot k odrešenju.
Ampak v trenutku, ko ima duša možnost spoznanja in hoče vedeti več
o Bogu, več o zaupanju, več o religiji, mora začeti z iskanjem, in
če ne išče, potem zablodi. Bog da vsaki duši, ki jo je ustvaril,
priložnost soočiti se z njim, da ga sprejme ali zavrne."
Ker je vera darovana,
se je ni mogoče naučiti, kakor se v šoli naučimo raznih podatkov,
čeprav je za vero potreben tudi pouk. Na ta dar je treba tudi
čakati, znati potrpeti, predvsem pa po njem neprestano hrepeneti in
zanj prositi.
Veliko ljudi pride do
osebne vere v Boga po krajši ali tudi daljši poti mučnega iskanja.
So pa tudi izredni primeri nenadnega
spreobrnjenja in spoznanja Boga. Sv. Pavel
je skoraj v trenutku iz preganjalca kristjanov postal največji
misijonar za Kristusa. Tudi v najnovejšem času se dogajajo nenadna
spreobrnjenja. So otipljiv dokaz za Božje bivanje in delovanje.
Zelo znan primer
nenadnega odkritja Boga je književnik André
Frossard, ki je svoje trenutno spreobrnjenje
popisal v knjigi Bog biva, srečal sem ga:
"Srečal sem ga
nepričakovano – slučajno, bi dejal, če lahko pri takšnih
dogodkih sploh govorimo o slučaju – in strmel sem, kakor bi strmel
človek, ki bi v Parizu za cestnim ovinkom zagledal pred seboj
namesto znanega trga ali križišča morje, ki bi pljuskalo v hiše
in se pred njim razprostiralo v neskončnost.
To je bil trenutek
osuplosti, ki traja še danes. Na Božje bivanje se še zdaj nisem
navadil.
Ob sedemnajsti uri
deset minut, ko sem iskal nekega prijatelja (ki je za kratek čas v
cerkvi molil), sem vstopil v majhno cerkev v Latinski četrti in jo
zapustil ob sedemnajsti uri petnajst minut obogaten s prijateljstvom,
ki ni bilo od tega sveta.
Vstopil sem kot
skeptik in ateist, kot skrajni levičar; še večja kot moj
skepticizem in ateizem pa je bila moja brezbrižnost; zanimale so me
drugačne stvari, kot je nekakšen Bog, o katerem mi ni prišlo niti
enkrat na misel, da bi ga bil zanikal, tako zelo se mi je že od
nekdaj zdelo, da je le plod človeškega strahu in nevednosti. Nekaj
minut kasneje sem izstopil kot 'katoliški, apostolski, rimski'
kristjan, prerojen in povzdignjen; čutil sem, kako me prešinja
nekaj novega, kako me odnaša s seboj val neizčrpnega veselja.
Dvajset let mi je
bilo, ko sem vstopil. Ko sem odhajal, sem bil na krst pripravljeni
otrok ..."
Danes popoldne, ob 16h bo Medjugorsko srečanje v stolnici na Dunaju
Prenos v živo si lahko ogledate na http://www.marytv.tv Prikazanje Matere Božje bo ob 18.40.
ponedeljek, 23. september 2013
V tvoje roke, Mati, izročamo papeža Frančiška
13. marca letos je
bil izvoljen za papeža kardinal Jorge Mario Bergoglio, nadškof iz
Buenos Airesa v Argentini, ki si je izbral ime Frančišek. Izvolitev
novega papeža nas je presenetila, saj je prvi papež iz Latinske
Amerike. Tudi ime nas je presenetilo, saj je prvi papež z imenom
Frančišek. Čeprav se zavedamo, da je pri izbiri tega imena igral
odločilno vlogo sveti Frančišek Asiški, ne moremo prikriti našega
veselja, da je papež izbral ime enega izmed fatimskih vidcev, ki so
gojili veliko ljubezen do svetega očeta in so veliko molili zanj.
Takoj po izvolitvi je
prišla do izraza papeževa pobožnost do Device Marije, saj je že
naslednji dan poromal v baziliko Marije Velike in molil pred njeno
milostno podobo. Ta pobožnost in vdanost Mariji ga je nagnila, da je
prosil patriarha iz Lizbone, kardinala Josea Polikarpa, naj posveti
njegov pontifikat fatimski Mariji. Kardinal je to papeževo prošnjo
razodel portugalskim škofom na seji škofovske konference na začetku
aprila, ko je dejal, da ga je po konklavu papež Frančišek kar
dvakrat prosil, naj posveti njegovo petrinsko službo fatimski
Mariji. Že v svojem prvem govoru je namreč papež povedal
kardinalom, da izroča svoj pontifikat mogočni priprošnji Matere
Marije, ki je naša Mati in Mati Cerkve.
Kot odgovor na to
prošnjo papeža Frančiška je zbor portugalskih škofov posvetil
njegov pontifikat fatimski Mariji na mednarodnem romanju 13. maja
2013. Portugalski škofje so k udeležbi pri dejanju posvetitve
povabili celotno Božje ljudstvo. Vernike so povabili k posnemanju
fatimskih pastirčkov, ki so čutili veliko odgovornost, da molijo za
svetega očeta. Ta edinost s papežem, ki jo izražamo predvsem v
molitvi, je namreč sestavni del fatimskega sporočila.
p. Carlos Cabecinhas
– rektor fatimskega svetišča
nedelja, 22. september 2013
FATIMA – STOLETNICI NAPROTI Papeževa povezanost z Marijo v Fatimi
V nagovoru pred
molitvijo Angelovega češčenja je papež Frančišek 17. marca 2013
v kontekstu svojega razmišljanja o Božjem usmiljenju omenil obisk
Fatimske Romarice v Argentini leta 1992. Po informacijah iz arhiva
našega svetišča, se je papež skliceval na romanje od maja do
februarja 1992-1993, ko je Fatimska Romarica obiskala Argentino in
Urugvaj. Kip se je potem še enkrat vrnil v Argentino in obiskal obe
državi ter ga je ob prihodu slovesno sprejel mons. Bergoglio,
sedanji papež Frančišek.
V Fatimskem
svetišču smo se zelo razveselili, da je papež ob svojem prvem
angelovem češčenju omenil Fatimsko Romarico. S škofom na čelu
smo mu poslali naslednje sporočilo: »Škof in romarji iz škofije
Leiria – Fatima Vam izražamo globoko edinost, vdanost in ljubezen.
Tukaj izročamo Vas in Vašo službo Fatimski Gospe, medtem ko z
ganotjem pričakujemo, da Vas nekega dne pozdravimo kot romarja v
Fatimi. Že sedaj Vam kličemo: »Dobrodošli, papež Frančišek«
revija Luz e Paz.
sobota, 21. september 2013
Šopek Materi Mariji - Sv. Bernard o Mariji
Kdo je ta devica,
tako časti vredna, da jo pozdravlja angel; tako ponižna, da se je
zaročila s tesarjem? Kako čudovito zlitje devištva in ponižnosti!
Kako ugaja Bogu ta duša, v kateri ponižnost zvišuje dragocenost
devištva in je devištvo kras ponižnosti. Si predstavljaš,
kakšnega spoštovanja je vredna ta, pri kateri ponižnost povzdiguje
rodovitnost, porod pa posvečuje devištvo? O njej slišiš, da je
devica, slišiš, da je ponižna; če ne moreš posnemati devištva
ponižne, posnemaj ponižnost device. Seveda je devištvo hvalevredna
krepost, a ponižnost je bolj potrebna; prva je svetovana, druga
zapovedana; k prvi si povabljen, druga ti je ukazana. O prvi je
rečeno: Kdor more doumeti, naj doume;
o drugi pa: Kdor ne postane kakor ta otrok, ne pride v nebeško
kraljestvo; prva je torej zasluženje, druga dolžnost.
Naročite se na:
Objave (Atom)