Vse najpomembnejše informacije o epidemiji COVID19 Slovenske Škofovske Konference

Viri objav

Tekst v blogu je iz objav glasila V Materini šoli, glasila Bernardove družine. Izdaja: Cistercijanska opatija Stična, Stična 17, 1285, Ivančna gorica, Slovenija

sreda, 5. april 2017

Duhovne prireditve v Stični v letu 2017



APRIL
6. – 9. P. Vital Vider, zakonci z otroki
9. ob 14.30 Bernardova družina
21. – 23. Molitvena skupina Rešnje krvi
23. ob 15.00 nedelja Božjega usmiljenja
28. ob 20.00 češčenje Najsvetejših Src

MAJ
5. – 7. Vlado Bizjak, starši bogoslovcev
12. ob 20.00 fatimska pobožnost v cerkvi
13. – 14. Skupnost Emanuel, vsi
14. romanje Bernardove družine
19. – 21. Mag. J. Kukman, zdravo življenje
26. ob 20.00 češčenje Najsvetejših Src

JUNIJ
9. – 11. Skupnost Emanuel
11. ob 14.30 Bernardova družina
13. ob 20.00 fatimska pobožnost v cerkvi
16. – 18. P. Andrej Benda, zakonci z otroki
30. ob 20.00 češčenje Najsvetejših Src

Večdnevne skupine se začno ob 18.00 zvečer, če se po dogovoru s samostanom ne odločijo drugače.
Prijave sprejemajo voditelji skupin.
P. Andrej Benda, GSM: 041/918 432; e-naslov: andrej.benda@rkc.si
P. Krištof Čufer, GSM: 031/314 044; e-naslov: kristof.cufer@rkc.si
Ciril Čuš, GSM: 031/888 276; e-naslov: ciril.cus@rkc.si
P. Maksimilijan File, GSM 031/711 794; e-naslov: maksimilijan@sticna.si
Klemen Križaj (mag. Jože Kukman), Zdravo življenje, tel.: 01/787 70 65
P. Lojze Markelj, GSM 031/755 945
Romar, tel.: 040/576 914
P. Anton Nadrah, tel. 01/78 77 100; e-naslov: anton.nadrah@rkc.si
P. Branko Petauer, GSM 031/687 802; e-naslov: branko.petauer@rkc.si
P. Vital Vider, tel. 02/332 13 74; e-naslov: vital.vider@rkc.si
Janez Novak; prijave: Mojca Kastelic: e-naslov: gabri@siol.net

Srečanja Bernardove družine v letu 2017
Mesečna srečanja Bernardove družine so v Opatovi kapeli stiškega samostana na drugo nedeljo v mesecu ob 14.30: 12. februarja, 12. marca, 9. aprila, 14. maja (romanje), 11. junija, 10. septembra, 8. oktobra, 12. novembra in 10. decembra.

Shod častilcev JMS v letu 2017
Mesečna srečanja častilcev Jezusovega in Marijinega Srca so v Opatovi kapeli v Stični ob 20.00: 31. marca, 28. aprila, 26. maja, 30. junija, 28. julija, 25. avgusta, 29. septembra, 27. oktobra, 24. novembra in 31. decembra (molitvena noč!).

Praznovanje fatimske stoletnice po škofijah ( 1917 – 2017)

12. 05. 2017, Nadškofija Maribor, Ptujska Gora: 19.00 molitvena ura, 20.00 sv. maša, po njej procesija
13. 05. 2017, Škofija Murska sobota, Črenšovci; 15.00 molitvena ura, 16.00 sv. maša
24. 06.2017, Vseslovensko srečanje JMS, Zaplaz: 9.00 molitvena ura, 10.00 sv. maša, premor, pričevanja in litanije Matere Božje
15. 07. 2017, Škofija Celje, Petrovče: 10.00 molitvena ura, 11.00 sv. maša
14. 08. 2017, Škofija Koper, Sveta Gora: 19.00 molitvena ura, 20.00 sv. maša, po njej procesija
14. 08. 2017, Škofija Novo mesto: ob 20.00 procesija s Čateža na Zaplaz, nato sv. maša
9. 09. 2017, Nadškofija Ljubljana, Brezje: 9.00 molitvena ura, 10.30 sv. maša
14. 10. 2017, Slovensko-hrvaško srečanje, Stična: 10.00 molitvena ura, 11.00 sv. maša

torek, 4. april 2017

ZA ZIDOVI SAMOSTANA


Beseda urednika

Po večletnem študiju liturgike v Rimu, na univerzi sv. Anzelma, je naš p. Nikolaj Aracki uspešno ubranil svojo doktorsko nalogo (disertacijo) in zanjo dobil najvišjo – odlično oceno (summa cum laude). Predaval bo na Teološki fakulteti Univerze v Ljubljani, deloma tudi na univerzi svetega Anzelma v Rimu, in bo obogatitev tudi za naš samostan. Svoje delo predstavlja v tej številki. Čestitamo!
Z današnjim glasilom uvajamo nekaj novosti. V dveh številkah bomo objavili pastirsko pismo portugalskih škofov o stoti obletnici fatimskih dogodkov. Več let nas bo spremljalo in v molitvi poglabljalo delo mehiškega duhovnega pisatelja C. M. de Heredia DJ 'Vir največje sile', prav tako kratke misli dr. Marka Kremžarja, znanega argentinskega Slovenca, z naslovom 'Razmišljanja ob zmedi'.
S pomembnim obredom pepeljenja smo začeli postni čas. Pravilo sv. Benedikta, po katerem živimo cistercijani, nam naroča: »V teh dneh naj torej k rednim dolžnostim rednega služenja še kaj dodamo: posebne molitve, pritrgovanje v jedi in pijači. Vsak naj torej sam od sebe, poleg določene mu mere 'z veseljem Svetega Duha' (1 Tes 1,6) kaj Bogu daruje, se pravi: naj svojemu telesu nekaj pritrga v jedi, pijači, spanju, klepetavosti, razposajenosti ter z duhovnim veseljem in hrepenenjem pričakuje sveto veliko noč« (št. 49,5–7).
To je najprej opomin za nas, stanovalce samostana, lahko pa je pobuda tudi za vas, ki živite v zunanjem vrvežu. Pritrgovanje, povezano z ljubeznijo, vodi k duhovnemu veselju in napredovanju v svetosti, hkrati pa je odličen prispevek za vsestransko rešitev človeštva, duhovno in materialno. V letošnjem letu stoletnice fatimskih dogodkov so nam trije preprosti fatimski pastirčki izredni vzorniki.
Bog povrni vsem, ki ste za naše glasilo letos že dali kakšen prostovoljni prispevek. Ne zamerite, da zdaj omenim neprijetno finančno zadevo. Naš ekonom je potožil, da je bilo lansko leto pokritih komaj polovico stroškov za glasilo 'V Materini šoli'. Na leto znašajo stroški okrog 12.000 evrov. Priporočam se tistim, ki morete pomagati. Vendar naj nihče ne odpove revije zato, ker ne more nič prispevati. Revija naj bi se vzdrževala s prostovoljnimi darovi. Tudi tu se lahko pokaže medsebojna ljubezen: tisti, ki morejo prispevati več, naj bi dali za tiste, ki ne morejo nič ali le malo prispevati.
V imenu samostanske družine vsem želim blagoslovljen postni čas. Ostanimo povezani v molitvi. Za vse bom daroval sveto mašo.
p. Anton Nadrah

Cistercijan p. Nikolaj Aracki novi doktor liturgike

P. Nikolaj, več let si študiral v Rimu; kaj vse je prišlo na vrsto?

Papeški liturgični inštitut, ki je del Atenea ali univerze svetega Anzelma v Rimu in ga vodijo patri benediktinci, je specializirana ustanova za študij bogoslužja, in sicer iz zgodovinskega, teološkega ter pastoralnega vidika. Zelo velik poudarek je na zgodovini zahodnih obredov, seveda najprej rimskega pa tudi ambrozijanskega ter tudi obredov vzhodnih Cerkva.
Eden temeljnih virov za zgodovino obredov so liturgične knjige, od najstarejših fragmentov in kodeksov (iz 2./3. stoletja), pa vse do novih, to je, po drugem vatikanskem koncilu prenovljenih liturgičnih knjig, ki poleg zakramentov obsegajo tudi vse zakramentale. Skratka vse obredje Cerkve. Veliko časa smo posvetili tudi klasičnim oz. svetopisemskim jezikom, na doktorski ravni pa je potrebno ob teh dokazati znanje še vsaj štirih »velikih« modernih jezikov.
Posebej zanimiv je študij načel prevajanja ter inkulturacije Kristusove skrivnosti, ki jo slavimo in praznujemo v bogoslužju, in čeravno vedno ista, se v vsakem narodu ter vsaki kulturi želi »utelesiti« na izviren in lasten način.

Kakšna je vsebina disertacije, ki si jo zagovarjal z odličnim uspehom (summa cum laude)?

V svojem študiju sem se naslonil na Sveto pismo, cerkvene očete ter na kompleksno zgodovino razvoja cerkvenega obredja. Naslov naloge »Praznovanje in slavljenje Zaveze« povzema poseben, tako imenovani tipološki pristop do Svetega pisma, ki ga uporabljam tudi za razumevanje bogoslužja.
Usmeril sem se k svetopisemskim temeljem, figuram, zgodbam, prerokbam, dogodkom, kjer se skrivnost Božje ljubezni do človeka izraža z obljubo, oziroma z zavezo, paktom, pogodbo, ali pa celo oporoko.
Bogoslužje v Stari zavezi je stalno podaljševanje zaveze med Bogom izvoljenega ljudstva in generacijami, ki niso bile prisotne ob izhodu iz Egipta, ali pa ob sklenitvi zaveze z Mojzesom na Sinaju. Je pa zato vsaka naslednja generacija na novo obnovila, podoživela te trenutke, zlasti pa sklenila zavezo znotraj bogoslužnega, kultnega praznovanja.
Po Kristusovem velikonočnem dogodku, zadnji večerji, smrti in veličastnem vstajenju, pa vemo, da je evharistija, to je obred v njegov spomin, tudi skrivnostna svatba Njega samega s Cerkvijo, z Božjim ljudstvom nove Zaveze. To je izraženo v osrednjih besedah evharističnega obreda: »To je moja kri nove in večne zaveze.«
Sveto pismo in njegova tipološka govorica mi je omogočila preproste ter univerzalne kategorije, kako izraziti krščansko novost, Kristusovo skrivnost in skrivnostno dogajanje v bogoslužju. Tukaj se, po obredu in molitvah, sklepa in praznuje oziroma slavi zaročniška zaveza, nova zaveza, ki jo ima dobri Bog z vsakim od nas.

Kakšne koristi prinaša Tvoj študij na področju liturgike in dušnopastirskega delovanja?

Ena izmed novosti, ki jo liturgični teologiji in znanosti prinaša moja naloga, je v novem vrednotenju tako imenovane tipološke hermenevtike ali razlaganja, ki je posledično pripeljala tudi do izdelave izvirnega, tako imenovanega »liturgičnega modela«.
Dekan papeškega liturgičnega inštituta ter celotna komisija so bili mnenja, da gre za izredno izviren pristop do liturgične teologije, zato so mi v prihodnje ponudili predavanje za bodoče doktorande. Svoj študij bom tako kmalu lahko predstavil tudi novim študentom liturgike, predvsem pa bomo v skladu z mojo nalogo obravnavali razvoj zakramentalnega izrazoslovja, ki je zlasti v prvih stoletjih Cerkve bilo bolj kot s filozofskim jezikom, zaznamovano s svetopisemskimi podobami. Veselim pa se tudi priložnosti, da bom deloval na katedri za liturgiko pri Teološki fakulteti v Ljubljani, z namenom študentom posredovati navdušenje nad svetim bogoslužjem, kot so ga meni predali moji profesorji in seveda tudi stiška samostanska skupnost.
Menim, da bi se današnje razumevanje zakramentov, mistagogija in kateheza, lahko še bolj vrnili k temeljnim svetopisemskim kategorijam, saj je Božja beseda resnično živa in učinkovita. In to v največji meri takrat, ko je ta beseda oznanjena in obhajana, praznovana in slavljena ravno v bogoslužju, ki obnavlja zavezo med človekom in Bogom.

nedelja, 2. april 2017

ODMEVI 2



Zadnjič sem molil in se pritoževal, kako težko je moliti, sploh se spraviti k molitvi.
Pa mi je Jezus dal vedeti: »S svojo molitvijo mi pomagaš reševati duše!« Kako sem bil vesel in ni več težko moliti! Rad imam Gospoda!
Peter

petek, 31. marec 2017

ODMEVI 1


V dobi otroštva sem prejel svete zakramente, čeprav moja družina ni bila najbolj verna. Pozneje sem se oddaljil od vere, a sem si kljub temu prizadeval, da bi bil do vseh ljudi dober. Od vere so me odbijali verni ljudje, ki niso živeli v skladu z vero. Izbral sem si partnerko in z njo živel pri svoji mami. Imela sva hčerko, ki je zdaj stara dvanajst let. Partnerka in mama se nista razumeli in je stalno prihajalo do prepirov. Pri tem sem zelo trpel. Partnerka ni mogla sprejemati drugačnost ljudi. Šel sem v Medžugorje in tam našel poseben mir. Zlasti sem se umiril pri večerni molitveni uri pred Najsvetejšim. Med potjo domov smo v avtobusu molili rožni venec. Nisem ga še znal moliti, sklenil pa sem, da se ga moram naučiti. Vendar sem kmalu potem zašel v izredno velike vsakovrstne težave in hude depresije, iz katerih nisem videl rešitve. Domači so me zavrgli, vdal sem se pijači. Pomislil sem celo na samomor. Do preobrata je prišlo, ko sem pomislil na rožni venec in ga začel redno vsak dan moliti. Izredno mi je pomagal, da sem se umiril in so se začele reševati psihične in vse druge, celo finančne težave. Popolnoma sem prekinil z alkoholom. Ne živim s partnerko, ampak popolnoma zdržno ter skrbim za hčerko. Hodim redno, večkrat tudi čez teden k sveti maši in pogosto k spovedi. Kakor me nekaj vleče k molitvi rožnega venca, tako me vleče tudi k mašni daritvi. Pri moji duhovni rasti mi požrtvovalno pomagata dva duhovnika.
Jan