Že slišimo pesem blaženega Antona
Martina Slomška:
'V nebesih sem doma,
od tega ne sveta,
nebes se veselim,
tja priti si želim.'
Od
tega, kako in koliko živimo v skladu z vsebino te pesmi, je odvisno, kakšni
kristjani smo. Kam so naravnana naša pota? V nebesa, k Bogu? Na življenje v
Bogu? Razpeti smo med tem minljivim svetom in nebesi. Vsi smo v nevarnosti, da
bi nas skrbi tega sveta popolnoma privezale nase, da bi Slomškovo pesem
predrugačili: 'Na zemlji sem doma, vse drugo ne velja, le tega si želim, da
brez skrbi živim.'
Slovesni praznik vseh svetih je ugodna
priložnost, da dvignemo pogled od minljivih zemeljskih resničnosti k Božji
večnosti in svetosti. Bogoslužje prvega in drugega novembra nas spominja, da je
svetost izvirna poklicanost vsakega kristjana. Kristus je z Očetom in Svetim
Duhom edini Sveti (prim. Raz 15,4). Ljubi Cerkev kot svojo nevesto, saj je
zanjo dal samega sebe z namenom, da bi jo posvetil. Zaradi tega so vsi člani
Božjega ljudstva poklicani, da postanejo sveti, kakor trdi apostol Pavel:
'Kajti to je Božja volja, vaše posvečenje' (1 Tes 4,3). Povabljeni smo torej,
da ne gledamo na Cerkev samo v njeni časni in človeški plati, zaznamovani s
slabostmi, ampak bolj kot 'občestvo svetih'. V 'Veri' izpovedujemo 'sveto
katoliško Cerkev'. Je družina svetih, katerim smo bili v varstvo izročeni na
dan sv. krsta.
Na praznik vseh svetih slavimo
občestvo vseh svetih, ki so na cilju. Na različnih življenjskih poteh so se
posvetili ter nam kažejo pot, po kateri se pride do svetosti. Vsi so hodili za
Kristusom v veri, upanju in ljubezni ter se oblikovati po Njem, kar je
poslednji cilj našega človeškega življenja. Kristus je 'pot, resnica in
življenje' (Jn 14,6).
Kako premostiti 'napetost' med nebesi
in zemljo? Kaj storiti, da na nebesa ne bomo pozabili, ampak bomo živeli v
zavesti, da smo tam doma? Rešitev je v Bogu, v Kristusu kot sredniku k
nebeškemu Očetu. Nebesa so v Bogu. Rešitev je v naši trajni povezanosti z
Bogom. Kolikor smo v Bogu, toliko smo že sedaj v nebesih, čeprav tega ne
čutimo, ker živimo v veri, ne v gledanju. 'Blagor tistim, ki niso videli, pa so
verovali,' je rekel Jezus apostolu Tomažu (Jn 20,29).
Svetniki, ki jih je za takšne
razglasila Cerkev, kakor tudi vsi nepoznani svetniki, za katere ve samo Bog, in
ki jih na praznik vseh svetih slavimo, so živeli povezani z Bogom. V vsakem je
bil navzoč Kristus. Ta vključitev v Kristusa nas odpre za občestvo z vsemi
drugimi člani njegovega skrivnostnega telesa, ki je Cerkev, za občestvo, ki je
popolno v nebesih, kjer ni nobene osamitve, nobenega tekmovanja ali ločitve.
Na praznik vseh svetih nekoliko že
vnaprej okušamo lepoto tega življenja, in sicer v popolni odprtosti za ljubezen
do Boga ter bratov in sester, ki so dosegli Boga. S tem praznikom, polnim
upanja, častimo vse svetnike in se pripravljamo, da bomo naslednjega dne
obhajali vernih duš dan. V svetnikih gledamo zmago ljubezni nad sebičnostjo in
smrtjo. V njih vidimo, da hoditi za Kristusom vodi v večno življenje ter daje smisel
sedanjosti, torej vsakemu trenutku, saj ga napolnjuje z ljubeznijo in upanjem.
Samo z vero v večno življenje imamo lahko brez napačne navezanosti radi zgodovino ter sedanjost, s
svobodo romarja, ki ljubi zemljo kot Božje stvarstvo, srce pa ima že v nebesih,
saj
'Življenje naše kratko je,
končali bomo romanje,
odšli nad zvezde v pravi dom
in tam živeli z Jezusom.'
p. Anton